Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKULA BAŞLIYORUM YILDIRIM RAM EYLÜL 2015. Okullar açılıyor… Mini mini 1’ler… Her başlangıç bir heyecandır. Her okul bir umuttur…. Her sınıf, çocuğu hayata.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKULA BAŞLIYORUM YILDIRIM RAM EYLÜL 2015. Okullar açılıyor… Mini mini 1’ler… Her başlangıç bir heyecandır. Her okul bir umuttur…. Her sınıf, çocuğu hayata."— Sunum transkripti:

1 OKULA BAŞLIYORUM YILDIRIM RAM EYLÜL 2015

2 Okullar açılıyor… Mini mini 1’ler… Her başlangıç bir heyecandır. Her okul bir umuttur…. Her sınıf, çocuğu hayata hazırlayan bir yoldur. Güzel Okulum Artık açıldı okullar Mutlu bütün çocuklar Ş ehrimin her yanında Bu mükemmel duygu var Yürüyoruz okula Çantalar sırtımızda Artık kavu ş tum sana Benim güzel okulum

3 Farklı bir heyecan… Okula başlama hem aile, hem de çocuk için heyecan verici bir deneyimdir. Sevinç, kaygı, korku gibi pek çok duygu birlikte yaşanır. Bu duyguları yaşamak son derece NORMALDİR.

4 Çocuk okulda nelerle karşılaşır? kalabalık öğretmen Anlamadığı yazılar Ses/gürültü Büyük bir bina Kalem, kitap vb Tanımadığı yeni çocuklar

5 Çocuğun aklından neler geçer? Ben evde rahattım bu okul da nereden çıktı? Okulda ne yapacağım? Eve nasıl döneceğim? Ben okuldayken annem ve babam nerede ve ne yapıyor olacak? Annem-babam giderse ve gelmezse ne olacak? Öğretmenim ve arkadaşlarım beni sevecek mi? Sınıfımı bulabilecek miyim? Karnım acıkırsa yemek verirler mi? Zorla yemek yedirirler mi? Tuvaletim gelirse ne olacak?

6 Anne babanın aklından neler geçer? Bu okul çocuğum için doğru bir yer mi? Öğretmeni çocuğumla yeteri kadar ilgilenip, onu sevecek mi? Okulda gün boyunca ne yapacağını merak ediyorum. Arkadaşlık kurabilecek mi? Sabah sınıfa bıraktığımda ağlıyordu. Öğretmeni hemen gitmemi söyledi, acaba hala ağlamaya devam ediyor mu?

7 Bir çocuk için 1. sınıf demek; Öğretmen ve arkadaşlarla tanışmak, Yeni bir ortama alışmak, Annesi babası olmadan bir ortamda uzun süre durmak, Bir sırada uzun süre oturmak, Okul içerisinde kaybolmaktan korkmak, Kendi ihtiyaçlarını karşılamak, Problemler karşısında çözüm geliştirmek Kısaca büyümek ve gelişmektir. Kozasından çıkan kelebek gibi hayata alışmaktır.

8 Aslında 1. sınıf çocuğu; Öğrenmeye isteklidir. Yeni bir şey öğrendikleri zaman çok heyecanlanırlar. Her şeyle ilgilidirler, meraklıdırlar, enerjik ve sürprizlerle doludurlar. Denemeye isteklidir. Her şeyi yapabileceğine inanırlar, bu yüzden risk almaktan çekinmezler. Sınıfta çok fazla yaratıcılık ve dışavurum görürüz. Yaptıklarını sergilemekten çok hoşlanırlar. Mutlu etmek ister. Yaptıklarını fark etmenizi ve onaylamanızı isterler. Öğretmenlerine saygı duyarlar, hatta anne babadan çok onun sözünü dinlerler. Yoğun duygular yaşar. Duygularını gizlemezler, açıkça ifade ederler. Bağımsız olmak ister. Kendi başına bir işi başarmak onlar için çok önemlidir. Suçlama oyunu. Çocuklar artık kuralların farkındadırlar ve dikkatle kimlerin uymadıklarını izlerler. Birbirlerini çok fazla şikayet etme eğilimindedirler. Sorumluluk alır. Fırsat verilirse sorumluluk alırlar.

9 1. Sınıf çocuğunun gelişim özellikleri ocuklar 4 alanda büyürler. Çocuklar 4 alanda büyürler. Fiziksel gelişim Zihinsel gelişim Sosyal gelişim Duygusa l gelişim

10 1. Sınıf çocuğu fiziksel özellikleri  Bu dönemde; büyüme yavaşlamıştır.  Dengeleri yerindedir. El kol becerileri daha da artmıştır.  Bu dönemde ev dışı oyunlarının büyük bir önemi vardır. Masa başında yapacakları yazma, kesme gibi etkinlikler yerine koşmak, zıplamak gibi etkinlikleri tercih edebilir.  Çeşitli şekiller çizebilir ve boyayabilir.  İpe boncuk, makarna vb. dizebilir.  Ritme uygun dans edebilir.

11 1. Sınıf çocuğu zihinsel özellikleri Konuşma yeteneği ve söz dağarcığı gelişmiştir. Zaman, sayı kavramları gelişmeye başlamıştır. Bu çağ çocukları, konuşmaya, tekrarlamaya çok meraklıdır. Onlarla saatlerce konuşmak yerine, doğruyu somut olarak ve örnekler üzerinden göstermek çok daha anlaşılır olacaktır. Büyük-küçük, az-çok, uzun-kısa kavramlarını ayırt edebilir. Sayı ile nesne arasında ilişki kurabilir. Dikkatini toplar. Belli amaç doğrultusunda dikkatini sürdürür. Anlık hafızadan bilgileri kalıcı hafızaya geçirebilir.

12 1. Sınıf çocuğu sosyal özellikleri Genel olarak en yakın arkadaşlarını hemcinslerinden seçer. Okulda arkadaş ilişkileri iyi gidiyorsa, okulu oldukça sever. Toplum içinde kendisinden beklenen uygun davranışları gösterebilir. Duygularını uygun şekilde ifade eder. Başkalarının duygularını anlar. Grup oyunlarından hoşlanır. Paylaşır ve sırasını bekler.

13 1. Sınıf çocuğu duygusal özellikleri Bu yaş çocukları eleştirilere karşı çok hassastır. Özellikle hayatlarındaki en önemli kişilerden gelecek eleştiri ve övgüyü önemserler. Bu yaş çocukları kolayca motive olurlar. Sadece yapılması istenen şeyin, nasıl söylendiği önemlidir. «Karşıdan karşıya geçerken elimi tut» deyince tutmayabilir onun yerine, « Karşıdan karşıya geçmeme yardım eder misin?» deyince yapabilir. Korkuların konusu çoğu kez cin, cadı, hayalet, canavar gibi hayal ürünü şeylerdir. Çocuklar bunların karanlık yerlerde, kapalı odalarda bulunduklarına inandıklarından, karanlıktan korkarlar.

14 1. Sınıf çocuğu ilgi alanları Kitaptaki resimleri boyamayı ve resim yapmayı sever. Kızlar; büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya; erkekler ise şoförlük, pilotluk, askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler. Grup oyunlarına karşı isteklidir. Taklit türü oyunları sever. Böceklere ve diğer hayvanlara ilgi gösterir.

15 Her çocuk birbirinden farklıdır Her çocuk 4 gelişim alanında büyür. Ancak bu büyüme ve öğrenme hızı kendine özgüdür. Çocukların olgunluk ve hazırbulunuşluk düzeylerinde bireysel farklılıklar görülür. Kimi daha çekingendir, kimi aşırı sosyal, Kimi çabuk öğrenir kimi geç, Kimi resimde başarılı kimi sporda…

16 Okula alışmasına yardım etmek Çocuğun okula uyumunu kolaylaştıran faktörler vardır. Okul olgunluğu Çocuğun özellikleri Öğretmenin desteği Anne babanın desteği Sosyal destek öğeleri

17 Okul Olgunluğu Okul olgunluğu çocuğun ilköğretime hazır olup olmadığını belirleyen bir kavramdır. Okul olgunluğu; Çocuğun zihinsel, bedensel, duygusal, sosyal ve dil gelişimi gibi çeşitli gelişim alanlarındaki yeterliliğini anlatır.

18 1. Sınıfta çocuktan neler beklenir?  Okuma Okumayı öğrenme kişisel bir gelişim sürecidir. Okuma problemlerinin görsel hafıza, düşük motivasyon ya da başarısızlık korkusu gibi nedenlerden kaynaklanabileceği unutulmamalıdır.  Yazma Yazma problemlerinin; çocuğun küçük kas gelişimini tamamlamamış olması, baskın elin kullanılmaması, bedensel yetersizlik ve düşük motivasyon gibi nedenlerden kaynaklanabileceği unutulmamalıdır.  Aritmetik Sayı kavramının yerleşmesi çocuğun kendi gelişim düzeyine göre olur. Genel olarak, sayı saymayı öğrenirken okuma yazmaya göre daha az sorun yaşanır.  Sosyal Uyum Çevresiyle sağlıklı ilişkiler kurup uyumlu davranışlar sergilemesidir.

19 1. Sınıfta çocuktan neler beklenir?  Sorumluluk kazanması, Örn: Ders materyallerini okula eksiksiz getirmesi…  Sosyal kuralları öğrenmesi, Örn: Kantinde sıraya girmesi…  Bağımsız hareket edebilmesi, Örn: Tuvalete kendi başına gidebilmesi… Ödevlerini kendi başına yapma alışkanlığı da bu sınıfta kazandırılmaya başlanır.

20 1. Sınıfta çocuktan neler beklenmez? İlk dönem okumaya geçmesi Okuma yarışmalarına katılması (Hızlı okuma yerine anlamlı okuma etkinlikleri düzenlenebilir) Sayfalarca ödev yapması

21 Bazı çocuklar okulda zorlanır… Bir çok sebebi olabilir; Özel öğrenme güçlüğü Okul korkusu Zihinsel gerilik Davranış problemleri Ailevi sorunlar Sağlık sorunları

22 Okul korkusu Okul korkusu; okul gitmek istememe ve/ ve ya okulda duramama ile kendini gösteren bir durumdur. Okula gitmeye zorlandığında ise yoğun tepki gösterir. –Karın ağrısı, –Mide bulantısı, kusma, –Ağlama nöbetleri, –Öfke nöbetleri, –Neşesizlik, –İştahsızlık –Uyku sorunları

23 Okul korkusu çözüm yolları 1.Çocuğun güveni kazanılmaya çalışılmalıdır. 2.Ailesi ile konuşarak okul korkusunun sebepleri bulunmaya çalışılmalıdır. 3.Kademeli ayrılma yöntemini uygulamalıdır. 4.Rehber öğretmenle işbirliğinde takip edilmelidir. 5. Çocuk ve ergen psikiyatrisi ya da Ram’dan destek alınmalıdır.

24 Ailevi sorunlar Çocuğun okul içindeki davranışlarına aile içi durumlar etki edebilir.  Anne vefat etmiş  Baba vefat etmiş  Anne baba ayrı  Bir akraba yanında kalıyor  Ebeveynlerde alkol/ madde bağımlığı sorunu var  Ebeveynlerden birinde psikiyatrik rahatsızlık var  Ailede şiddet uygulanıyor.  Evde birkaç aile bir arada yaşıyor.  Çocuk ihmal ediliyor, ilgilenen yok.  Maddi durumları iyi değil  Yaşadıkları ortam fiziksel koşullar iyi değil

25 Zihinsel gerilik Akademik kavramları geç ve güç öğrenirler. Dikkat süreleri kısa ve dağınıktır, Bir işi sonuna kadar sürdüremezler. Somut şeyleri daha kolay ve iyi kavrarlar. Zaman kavramı çok geç ve güç gelişir. Genelleme yapamazlar. Parçadan bütüne doğru öğrenirler. Gördükleri ve duydukları şeyleri çabuk unuturlar. Sözcük dağarcıkları zayıftır, konuşmaları akıcı değildir. Okuduklarını anlatmakta güçlük çekerler. Duygu ve düşüncelerini ifade edemezler. Sosyal faaliyetlere karşı ilgileri azdır. Oyun ve toplum kurallarına uymakta güçlük çekerler.

26 Disleksi Okuma hızı ve niteliği açısından yaşıtlarından geridirler. Harf-ses uyumu gelişmemiştir, bazı harfleri öğrenemezler. Kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanırlar. Okuduklarını anlamakta zorlanırlar. Okurken ve yazarken harfleri,heceleri atlar ya da harf hece eklerler. Yazarken bazı harf ve sayıları kelimeleri ters yazarlar ya da karıştırırlar. (b,d gibi, ev-ve gibi) Yazarken kelimeler arasında hiç boşluk bırakmaz ya da kelimeyi iki- üç parçaya bölerek yazarlar(ka-lem gibi)

27 Hiperaktivite Sürekli hareket halindedirler. Sürekli konuşur, bağırır, başkalarını yaptığı işten alıkoyarlar. Okul araç gereçlerini sık sık kaybederler. İsteklerini erteleyemezler. Sorulan soru tamamlanmadan cevap verirler. Grup içinde sırasını beklemekte zorlanırlar. Sakin ve gürültüsüz biçimde oynamakta zorluk çekerler. Dikkatleri çok kısa sürelidir ve çabuk dağılır. Genellikle başladıkları işi sonlandırmada güçlük çekerler. Başladıkları işi bitirmeden bir diğerine başlarlar. Çalışmalarını plansız düzensiz ve karmakarışık bir biçimde sürdürürler. Sürekli kendileriyle ilgilenilmesini isterler.

28 Diğer engel türleri cerebral palsi Görme engeli İşitme engeli Otizm Asperger Bedensel engel Down sendromu Öğrencinin engel türü hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Kaynaştırma raporu alması için rehber öğretmenle iletişime geçilmelidir.

29 RAM ‘a sevk Yaşına, Gelişim düzeyine göre uygun olmayan, farklı özellikleri ya da geriliği olduğu düşünülüyorsa rehber öğretmen ve aile ile durum görüşülüp değerlendirilir. «Eğitsel değerlendirme formu» doldurularak varsa sağlık kurulu raporu ile öğrenci RAM ‘a yönlendirilir. 1. sınıflar için öğrencinin belirgin bir engeli ve «sağlık kurulu raporu» varsa hemen RAM’a yönlendirilebilir. Ancak bunun dışındaki durumlarda öğrenci en az 1 dönem gözlemlenip gerekli önlemler alındıktan sonra RAM’a yönlendirilir.

30 1. Sınıf öğrencisi sağlık durumu 1. sınıfa her başlayan çocuğa göz muayenesi yaptırılması gereklidir. Bir çok öğrenme sorunları göz ve işitme kaynaklı olabilir. Öğrencilerin süreğen bir hastalıkları olup olmadığı ve düzenli kullandığı ilaçlar aileden öğrenilmelidir.

31 1. Sınıfta beslenme durumu 1. Sınıfta dengeli beslenme ile ilgili aileler bilgilendirilmelidir.

32 Örnek beslenme saati listesi

33 Okula alışmasına yardım etmek; öğretmenin desteği Okulu tanıtın ve okulun olumlu güzel yönleri anlatın. Okuldan ne zaman, kimin alacağını ve eve nasıl döneceğini ona anlatın. Sakin ve kararlı bir tutum sergileyin. Zorlanan çocuklarda anne-babaya ait bir eşyayı gün boyunca saklaması için çocuğa verin.

34 1. Sınıfta ödevler 1. sınıf ödevleri kısa sürmelidir. 1 sınıfta nitelikli sınıf çalışmaları yapmak daha yararlıdır. Ödevin asıl amacı sınıfta öğrenilenlerin tekrarıdır. İyi düzenlenmiş ödevler öğrencilerin başarısını artırır. Çünkü çocuğa sorumluluk ve öz disiplini de öğretir. Örneğin Finlandiya’da -ki eğitimde dünyanın en başarılı ülkelerinden biri- çocuklar 7 yaşına kadar ilkokula başlayamıyor ve 13 yaşına kadar çocuklara ödev verilmiyor (Anderson, 2011).

35 1. Sınıf çocuğu ne ister? Tüm çocuklarda ortak olan ihtiyaçlar vardır. Bunlar: sevgi ve şefkat ihtiyacı, kendini güven içinde hissetme ihtiyacı, bağımsızlık ve ilgi ihtiyacıdır.

36 1. Sınıflar Sınıf yönetimi OLUMSUZ DAVRANIŞI AZALTMA YÖNTEMLERİ Görmezden Gelmek Göz TemasıSözlü Uyarı Soru Sorma Doğru Davranışı Gösterme Fiziksel Müdahale ( Öğretmenin istenmeyen davranışda bulunan öğrencinin yeri ve ortamının değiştirmesidir. ) Derste Değişiklik Yapmak Sorumluluk Verme

37 Sınıf yönetiminde bir teknik GÜRÜLTÜMETRE, sınıfta gürültüyü sözsüz bir şekilde önlemek amacıyla ilkokul düzeyinde uygulanmaktadır. Gürültümetre uygulamasının amacına ulaşmasında öğretmenin sözel uyarı kullanmaması önemlidir. Gürültümetrenin İşleyişi İki Şekilde Olur; 1- Az, Çok, Orta göstergeli 2- kırmızı kart uygulamalı

38 1. Sınıflarda olumlu davranış geliştirme eo/44

39 1. Sınıfta öğrencinize nasıl yardımcı olabilirsiniz? Öğretmen kendi kurallarını, eğitim yöntemi ve velilerden beklentilerini ifade etmelidir. Örneğin; ben harfleri verirken sesini söyleyerek öğreteceğim. Çocuklarınızı evde çalıştırırken buna dikkat edebilirsiniz. Veliler ile diyalog halinde olunmalıdır. Velilere öğretmen ile görüşebilecekleri saatlerin bildirilmesi faydalı olacaktır. Mümkünse velilere ev ziyaretleri düzenlenmelidir. Çocuğun yaşamıyla ilgili pek çok bilgiye bu ziyaretler sayesinde daha kısa sürede ulaşılmış olunur.

40 Ailelere neler önerebilirsiniz? Çocuğun uykusunu iyi almasını sağlayın. Evde sakin, olumlu, telaşsız olmaya çalışın. Kahvaltı yaptırın. Okula mutlaka zamanında gelin. Okuldan ne zaman, kimin alacağını ve eve nasıl döneceğini anlatın. Vedalaşırken sakin ve kararlı bir tutum sergileyin. Önemli bir sebep olmadıkça çocuğun mutlaka okula gelmesini sağlayın. Evde her şeyin yolunda olduğunu anlatın.

41 Ailelere neler önerebilirsiniz? Çocuğun endişelerini, merak ettiklerini sizinle paylaşması için fırsatlar yaratın. Kendi okul yaşantınızla ilgili olumlu deneyimlerinizi anlatın. Okul yaşantısındaki olumlu yönleri öne çıkarın. Çocuğunuzu okula daha az bağlı olduğu ebeveyn ya da aile yakınının getirmesini sağlayın. Okulla ilgili kaygılarınız varsa, çocuğun yanında konuşmaktan kaçının. Sınıf öğretmeni ve psikolojik danışman ile işbirliği içinde olun. Öğretmeninin mutlaka bilmesi gereken bir durum varsa bilgilendirin.

42 Öğretmenlere destek veren kurumlar ÖĞRENCİNİN AİLESİNİN MADDİ DURUMU KÖTÜ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ KAYMAKAMLIK –BEYAZ MASA ÖĞRENCİNİN BİR ENGELİ VAR SAĞLIK RAPORU VARSA REHBER ÖĞRETMENLE RAM’A YÖNLENDİR. SAĞLIK RAPORU YOKSA RAPOR İÇİN HASTANEYE YÖNLENDİR ÖĞRENCİDE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VAR REHBER ÖĞRETMEN RAM ÇOCUK VE ERGEN PSİKİYATRİSİ ( DÖRTÇELİK ÇOCUK HAST.,ŞEVKET YILMAZ HASTANESİ,ULUDAĞ ÜN) ERGEN DANIŞMA MERKEZİ ( 75. YIL MAHALLESİ) ÖĞRENCİ OKUMA YAZMA YA GEÇEMİYOR. REHBER ÖĞRETMEN RAM ÖĞRENCİNİN CİNSEL İSTİSTAMARINDAN ŞÜPHELENİLİYOR REHBER ÖĞRETMEN ÇOCUK İZLEM MERKEZİ ÇOCUK EVDE ŞİDDET GÖRÜYOR ÇOCUK POLİSİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ

43 TEŞEKKÜRLER


"OKULA BAŞLIYORUM YILDIRIM RAM EYLÜL 2015. Okullar açılıyor… Mini mini 1’ler… Her başlangıç bir heyecandır. Her okul bir umuttur…. Her sınıf, çocuğu hayata." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları