Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sınav kaygısı duyan öğrencilerin düşünceleri şöyle olur: Acaba sınavı kazanabilecek miyim? Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sınav kaygısı duyan öğrencilerin düşünceleri şöyle olur: Acaba sınavı kazanabilecek miyim? Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her."— Sunum transkripti:

1

2 Sınav kaygısı duyan öğrencilerin düşünceleri şöyle olur: Acaba sınavı kazanabilecek miyim? Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her şeyi yaptılar, ellerindekileri avuçlarındakileri benim için harcadılar, bütün ümitlerini bana bağladılar, sınavı kazanamazsam onların yüzüne nasıl bakarım? Kafamı toplayamıyorum; okuduklarımı bir türlü anlayamıyorum, galiba sınavı kazanamayacağım, ne olacak benim hâlim? Daha hazır değilim, vakit de çok kısaldı, sınavı düşündükçe ruhum daralıyor, içim sıkılıyor, ne yapabilirim ki?

3 KAYGININ NEDENLERİ Ailelerin Yaklaşımları Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir

4 Kaygının daha pek çok sebebi olabilir. Örneğin hedefin belirsizliği, plansızlık, çalışma metotlarını bilmemek, güvensizlik, danışılacak kişilerin olmaması, arkadaş çevresinin olumsuz telkinleri, öğrencinin önünde başarılı bir örnek olmaması, aile ve çevrenin bilinçsizliği, aileden kalıtım yoluyla getirilen davranışlar bunların arasında sayılabilir. Önemli olan kaygı yaşayan öğrencinin bu kaygısının nedeninin ne olduğunun tespit edilmesidir. Ondan sonraki aşama ise bu nedenlerin zararsız hâle getirilmesidir.

5 KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ Öncelikle çocuklarını kendileriyle ve kardeşleriyle de kıyaslamamalıdır. ’Bizi mahcup etme mutlaka kazanmalısın.’ türü şartlandırmalardan uzak durmalıdır. ‘Çalış, olmazsa canın sağ olsun.’ demelidir. Kaygının artırılması öğrenme motivasyonunu yükseltmez, çocuğa sağladığı imkanları onun yüzüne vurmamalıdır.‘Neyin eksik ? Biz senin gibiyken...’ gibi sözler sarf etmemelidir. Aile çocuğun sorunlarını dinlemeli, çözüm yolu bulmaları için yardımcı olmalı ve konuşmasına fırsat vermelidir. çocuklarını başka ailelerin çocuklarıyla kıyaslamamalıdır. (Bak, falanın çocuğu nasıl çalışıyor. Sen niye onun gibi değilsin? Sen niye çalışmıyorsun? Senden ne köy olur, ne kasaba. Sen adam olmazsın. Bu kafayla sen zor kazanırsın!" gibi yaklaşımlar sergilememelidir. çocuklarının zekâlarını sınavla ölçme yanlışlığına düşmemelidir. "Kazanamazsan aklından şüphe ederiz." gibi yaklaşımlardan uzak durmalıdır.

6 KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ Aile, Sürekli ‘Çalış!’ demek yerine:’ Ne yaptın, nasıl gidiyor, bizlerden bir isteğin var mı?’ tarzında bir yaklaşımı tercih etmelidir. Aile, çocuğunu iyi tanımalı ve kapasitesine göre beklentilere girmelidir. Olması gerektiği gibi değil olduğu gibi değerlendirmelidir. Aile, çocuğun ergenlik döneminde olduğunu unutmamalı, dolayısıyla ona karşı anlayışlı ve hoşgörülü olmalıdır. Aile kendi sınav heyecanını çocuğa yansıtmamalıdır

7 KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ çocukla ilgili sorunları konuşarak çözmeli;asla şiddete başvurmamalısınız. kendi işlerine ayırdığı vakit kadar çocuğa da zaman ayırmalı, ona önem vermelisiniz. bu sınavın sadece bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçarsa hayatta daha başka fırsatların da kendisini beklediğini çocuğa anlatmalısınız.

8 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.


"Sınav kaygısı duyan öğrencilerin düşünceleri şöyle olur: Acaba sınavı kazanabilecek miyim? Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları