Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

17 Şubat 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni. Paypal Nakit Kart’ı Yaptığı Lansmanla Duyurdu PayPal’ın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "17 Şubat 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni. Paypal Nakit Kart’ı Yaptığı Lansmanla Duyurdu PayPal’ın."— Sunum transkripti:

1 17 Şubat 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni

2 Paypal Nakit Kart’ı Yaptığı Lansmanla Duyurdu PayPal’ın Nakit Kart geçtiğimiz günlerde yapılan lansmanla resmi olarak tanıtıldı. Yapılan lansman toplantısında PayPal Nakit Kart’ın iş ortakları arasında ininal ve MasterCard ile birlikte TEB de bulunuyor. Yapılan lansmanla birlikte PayPal Nakit Kart’a başvuru işlemini gerçekleştirerek internet dışı alışverişlerde kullanabilir ve ATM’lerden para çekimi yapabilirsiniz. PayPal Nakit Kart’ın detaylarına baktığımızda kartın ilk satış ücreti 5 TL olarak belirlenmiş. Karta nakit para yükleme yüklenen noktaya göre değişse de 1 TL ile yüzde 1 arasında değişen ücretlere sahip. PayPal’dan karta para transfer ücreti 1 TL, kartın aylık ücretiyse yine 1 TL olarak belirlenmiş. Özellikle kredi kartlarına aidat ödemek istemeyenler için alternatif olan nakit kartlar düşük limitleriyle kartın çalınması karşısında doğabilecek riskleri de minimize ediyor. ATM’lerden günlük para çekme limiti 300 TL, aylık 1000 TL olarak belirlenmiş. Para çekme limiti PayPal hesabından para aktarıp çekmek isteyenler için düşük görünse de alışverişte limitin bulunmadığını belirtelim.

3 Web Ve Mobil Ödeme Altyapısı Sunan Stripe, Türk Lirası Da Dahil 135 Yeni Para Birimiyle Tüm Dünyaya Açılıyor Online ve mobil ödeme sistemleri yöneten yazılımlar geliştiren, Amerika merkezli Stripe, tüm dünyaya açılıyor. Şirket aralarında Türk lirasının da bulunduğu 135 yeni para birimini ödeme çözümlerine eklediğini duyurdu. Stripe mühendislerinden Timothy Thairu, şirketin resmi blogunda yayınladığı haberde şirketin müşterilerinin küresel yayılımından bahsediyor. “Paris’teki DailyMotion, Boston’daki HubSpot, Ottova’daki Shopify gibi şirketler, sadece kendi evlerinde değil, dünyanın her yerinde popüler olan ürünler geliştiriyorlar” diyor. Geliştirmeyle artık Stripe kullanan bir şirketten, şimdilik yalnızca Birleşik Krallık, ABD, Kanada ve İrlanda merkezli şirketlerden, online ya da mobil alışveriş yapan müşteriler, alışverişlerini yerel para birimlerine dönüştürülmüş biçimde yapabilecek. Yenilik, son kullanıcı için olduğu kadar, Stripe’la çalışan şirketler için de kolaylık sağlıyor. Böylelikle şirketlerin birden fazla para birimiyle çalışmak için, yerel iş ortakları bulmak yerine, sadece Stripe hizmeti kullanmaları yetiyor. Son kullanıcılarsa yabancı para biriminde alışveriş yaptıklarında (eğer varsa) ödedikleri ek ücretlerden kurtuluyor. Stripe para birimi çevirme hizmeti için ekstra yüzde 2′lik bir ücret belirlemiş.

4 Marc Jacobs’dan Tweet’le Ödeme Kabul Eden Mağaza New York moda haftasının başlamasıyla birlikte ünlü moda markaları da harekete geçti. Marc Jacobs da, yeni parfümü Daisy serisinin tanıtımı için yaratıcı bir kampanya başlatmış. Marc Jacobs, 9 Şubat’a kadar açık kalacak olan konsept mağazasında sadece “sosyal para birimi” kabul ediyor. Mağazaya gelen ziyaretçiler, #MJDaisyChain etiketiyle birlikte tweet atarak ödeme yapabiliyor ve ürünlerini temin edebiliyorlar. Açılan konsept mağazada ziyaretçiler için içerik üretebilecekleri alanlar oluşturulmuş ve katılımcılar sadece tweet ile değil, Instagram’da ve Facebook’ta da içerik üreterek mağazadan ürün temin edebiliyorlar. Marc Jacobs, yaptığı bu kampanya ile birlikte yeni ürününü de ciddi bir hedef kitleyi çekerek tanıtmış oluyor. Mağazanın New York’ta SoHo bölgesinde ve New York moda haftası ile aynı tarihlerde açılması da tabii ki Marc Jacobs’ın hedef kitlesine yoğunlaşmasını, yeni ürünlerini tanıtma anlamında oldukça başarılı.

5 İyzico, Kredi Kartı Saklama Özelliğini Duyurdu İyzico Türkiye’de kurulan bir ödeme sistemleri yönetim platformu. Sayılarının artmasıyla daha karmaşık hale gelen ödeme sistemlerini tek bir platformda birleştirip, tek bir bağlantı üzerinden (API) e-ticaret şirketlerine sunuyor yılında 2 bin 500′den fazla üye işyerine ulaşan iyzico, online alışveriş yapmayı Facebook’un “Beğen” butonuna basmak kadar kolay olması gerektiğini düşünerek kredi kartı saklama özelliğini duyurdu. Güvenlik, kolaylık ve verimlilik hedefleriyle çalışan iyzico’nun en yeni hizmetlerinden biri kredi kartı saklama hizmeti. Vaadi, iyzico altyapısı kullanan e-ticaret şirketleri, son kullanıcılarına tek tuşla ödeme kolaylığı sağlaması. PCI-DSS güvenceli sistem token oluşturma mantığıyla çalışıyor. Yani iyzico üye iş yeri kullanıcılarının kişisel ve kredi kartı bilgilerini saklayarak, müşterilerin her alışverişinde bilgilerini yeniden ve yeniden girmesini engellemiş oluyor. Abonelik sistemiyle entegre çalışan iyzico, kullanıcıların birden fazla kredi kartı tanımlayabilmesine izin veriyor. Böylelikle üye iş yerleri için, online alışverişlerde müşterilerin en çok karar değiştirdiği, kişisel bilgilerini girmekten vazgeçme ve alışverişi iptal etme (drop out) sorunu ortadan kalkmış oluyor.

6 Alibaba’nın Ödeme Sistemi Alipay, PayPal ve Square’i Geride Bıraktı 153 milyar dolarlık değerlemeye ulaşan ve önümüzdeki günlerde ABD’de eBay’e rakip bir pazaryeri girişimini hayata geçirmeyi planlayan Alibaba, ödeme sistemleri konusunda da ciddi adımlar atıyor. Alibaba’nın ödeme sistemi Alipay’in 2013 yılındaki işlem hacmi dünyanın en bilindik ödeme sistemlerinden olan PayPal’ı ve Square geride bırakmayı başardı. Alipay dün Weibo hesabı üzerinden yaptığı açıklamayla 2013 yılında Alipay üzerinden 150 milyar dolarlık işlem yapıldığını duyurdu. 150 milyar dolarlık işlem hacmiyle Alipay, PayPal ve Square’in toplam işlem hacimlerinin üstünde bir rakama ulaştı. PayPal üzerinden 2013 yılında 27 milyar dolarlık bir işlem yapıldı; Square’in düzenli olarak rakam paylaşmamasından dolayı sağlıklı bir veri ortaya konmasa da Square’in işlem hacminin PayPal’dan daha az olduğu belirtiliyor. Alipay’in şu an için 300 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunuyor ve bu kullanıcıların 100 milyonunu mobil kullanıcılar oluşturuyor. PayPal’ın dünya genelinde 143 milyon aktif kullanıcısı bulunmakta ve bu kullanıcıların 2 milyonu ise Türkiye’de bulunmakta. Alipay’in üye sayısının 2013’ün ilk yarısında PayPal’ı geçtiği de belirtiliyor.

7 Gittigidiyor 2013′te %69 Büyüdü 2011 yılının 2. çeyreğinde eBay bünyesine dahil olan ve eBay’in Türkiye iştiraki olarak yoluna devam eden Gittigidiyor, 2012 yılından sonra 2013 yılını da oldukça yüksek büyüme rakamlarıyla kapattığını açıkladı. Bununla birlikte şirketin açıkladığı son önemli bilgilerden başka bir tanesi ise üye sayısının 10 milyondan fazla olduğu bilgisi yılını %46 büyüme ile kapatan Gittigidiyor için 2013 yılının özellikle 2013′ün ikinci yarısının çok hareketli geçtiği söylenebilir Kasım ayının başında yeni logosunu tanıtan şirket bununla birlikte Kasım ayı sonunda yeni CEO’larının Gülfem Toygar olduğunu açıklayarak, sektörde büyük yankı uyandırmıştı. Tüm bu gelişmelerle birlikte şirket 2012 yılında yakaladığı %46′lık büyümeden sonra 2013 yılında %69 büyüme sağlayarak sağlam temellerle ilerlediğini bir kez daha göstermiş oldu. Şirketin aktardığı diğer önemli ve ilgi çekici veriler ise Gittigidiyor üzerinden her 3 saniyede 1 ürünün satıldığı ve aylık ortalama 750 bin ürün satışının gerçekleştiği. Şirketin mevcut durumda 5 milyondan fazla ürünü listelediğide bir diğer ilgi çekici bilgi.

8 Ülkelere Göre Günde Sosyal Medyada Harcanan Ortalama Süre We Are Social’ın yayınladığı Global Digital Statics 2014 raporunda geçen ve 2013 yılının son çeyreğine ait olan istatistiğe göre Türkiye sosyal medya kullanıcılarının günlük olarak sosyal medyada harcadığı süre 2 buçuk saat. Listede birinciliği 4,3 saat ile Arjantin üstleniyor. Arjantin’in ardından ikinci sırada 3,8 saatle Meksika, üçüncü sıradaysa 3,7 ile Tayland yer alıyor. İnternetin yine yoğun olarak kullanıldığı ve ilgi çeken pazarlardan biri olan Brezilya ise 3,1 saat ile beşinci sırada. Bir diğer muhtemelen merak uyandıracak ülke olan Amerika Birleşik Devletleri’yse 2,3 saatlik bir ortalamaya sahip. Listenin sonundaysa 0,8 saat ile Japonya yer alıyor. Ayrıca listede Fransa ve Almanya gibi Avrupa ülkelerinin son sıralarda yer aldığı söylenebilir.

9 Socialbakers Ocak 2014 Türkiye Sosyal Medya Raporu Socialbakers her ay düzenli olarak paylaştığı Türkiye sosyal medya raporunu paylaştı. Ocak ayının raporuna detaylı baktığımızda ilk 5 markanın Facebook’ta sıralaması yönüyle değişiklik olmadığını gözlemliyoruz. Turkcell aylardır süren birinciliğini korurken, Volkswagen ikinci, Avea üçüncü sırada yer almış. YouTube’da Turkish Airlines hem izlenmede hem de etkileşimde ilk sırayı korumayı sürdürürken, geçen ay olduğu gibi ikinci sırada Cornetto yer almış. YouTube listesinde ilk 5′teki markalar arasında listeye yeni eklenen veya listeden çıkan marka bulunmamasına karşın sıralamada değişiklikler olmuş. Twitter’da en çok takip edilen markalarda ilk 5′te tek değişiklik Vodafone’un listeye beşinci sıradan girmesi olmuş. Etkileşim konusunda Starbucks, Twigyistanbul ve Trendyol geçen ay olduğu gibi ilk 5′te yer alırken listeye BankAsya ve ProfosyonellerKulübü dahil olmuş. İnfografiğin tamamı için tıklayınız.tıklayınız

10 Mozilla, Firefox’ta Reklam Göstermeye Başlıyor Mozilla, web tarayıcısı Firefox üzerinden reklam satmaya başlıyor. Mozilla’nın duyurduğu üzere, Firefox yeni sekme sayfasında yer alacak olan “sponsored content” (sponsorlu içerikler) bölümü üzerinden kullanıcılara reklam gösterecek. Firefox, Google Chrome’da olduğu gibi sekmelerden oluşan bir ana sayfa görünüme bürünmeye başlıyor. Mozilla’nın “Directory Tiles” adını verdiği bu yeni özellikle birlikte her kutucukta farklı türden içerikler yer alacak. Bazılarında kullanıcının bulunduğu konuma göre popüler siteler yer alırken bazılarında da Mozilla’nın iş ortaklarının sponsorlu içerikleri yer alacak. Zira Firefox, Google Chrome gibi rakiplerinin aksine online reklam sektöründen kasıtlı şekilde uzak duruyordu. Hatta geçen sene tarayıcıya gelen son güncellemeyle üçüncü parti reklam teknolojilerini Firefox engellemeye başlamıştı. Şimdi bu yeni duyurusuyla reklamları direkt olarak sekmeler aracılığıyla kullanıcılara sunacağını söyleyen şirket, reklamlara olan düşmanlığını bir kenara bırakmış gözüküyor.

11 Facebook İlk TV Veri Analiz Raporunu Yayınladı Facebook, sosyal ağ üzerinden elde ettiği TV programlarına ait konuşmalarına ait ilk raporu ilk kez kamuoyuyla paylaştı. Sosyal TV alanında Twitter‘ın izinden giden Facebook, sosyal TV analitik şirketi SecondSync ile yaptığı işbirliği sonucu elde ettiği verilerle TV sektörüne ne kadar detaylı analiz sunabildiğini kanıtlamaya çalışıyor. Facebook’un raporunda televizyon programlarına ait verileri etkileşim türü, demografikler, cihaz türü (mobil/web) ve türe göre sıralandırdığı dikkat çekiyor. Facebook böylelikle elindeki TV verileriyle hedeflendirilmiş reklamlara ve bunla doğru orantılı olarak da reklamverenlere yol gösterici olmak istiyor. Facebook platformu üzerinden iş ortaklarına ayrı bir arayüz sunuyor ve buradan sitedeki herkese açık profillere ulaşma imkanı veriyor. Facebook’un “Watching With Friends” adını taşıyan bu raporu ise tüm sosyal ağ üzerindeki TV verilerine ulaşma adına büyük önem taşıyor.“Watching With Friends”

12 Virgin Atlantic’in Yer Hostesleri Google Glass Kullanmaya Başladı Virgin Atlantic’in yer hostesleri Google Glass ile yolculara hizmet vermeye başladı. Virgin Atlantic’le Upper Class uçan yolcular, bundan böyle Google Glass kullanan yer hostelerinden yardım alacak. Londra’daki Heathrow havalimanında, 6 hafta boyunca pilot uygulama olarak denenecek çalışma sonucunda, Virgin Atlantic bu hizmetini yaygınlaştırma kararı da alabilir. Google Glass kullanan yer hizmetleri ekibi, Heathrow’dan Virgin Atlantic ile üst kabinde uçan yolculara seyahatleri ile ilgili bilgileri Glass üzerinden okuyarak aktaracak. Google Glass kullanan personel, yolculara yardım ederken, yolcu ile ilgili bilgiler, uçacağı lokasyonla ilgili bilgiler, ya da uçacağı yerdeki hava durumu ile ilgili destekleyici bilgiler de yine personelin gözü önünde olacak. Böylece yolculara uçuşları ile ilgili bilgileri Virgin personeli tarafından direkt olarak aktarılacak. Personel Google Glass uygulaması aracılığıyla yolcunun uçuştaki kişisel tercihlerini ve yeme-içme tercihlerini de görebilecek.

13 İnternette Gerçekleşen İlk 9 İlk E-Posta: Bugün yüzlercesi okunmadan silinen e-postanın ilki 1971′de gönderilmiş. Daha önce internet üzerinde mesaj gönderecek başka çözümler olmasına sembolüyle bilgisayarlar arası e-postanın temeli atılmış. İlk Alan Adı: İnternette kaydedilen ilk alan adı nordu.net, 1 Ocak 1985′te kayıt edilmiş..com uzantılı ilk alan adı ise symbolics.com‘da 15 Mart 1985′te kaydedilen alan adı şu an hala açık ve sloganıysa: herşey burada başladı. İnternete Bağlantı Yapabilen İlk Mobil Telefon: Mobilde büyüme beklentileri bir yana internete ilk defa giren mobil cihaz Nokia’nın 9000 Communicator modeli. 18 yıl önce Finlandiya’da üretildi. İlk E-ticaret: Günümüzde artan e-ticaret rakamlarını konuşuyor olsak da internetten satılan ilk ürün uyuşturucu. 1971′de Stanford Üniversitesi’nin Massachussetts Institute of Technology’le var olan internet bağlantısı üzerinden öğrenciler marjiuna alışverişinde bulunmuşlar. Amazon’da satılan ilk ürün 1995′te Douglas Hofstadter’in kitabı olurken önceki adıyla AuctionWeb yani eBay’de satılan ilk ürünse kırık bir lazer ışık cihazı olmuş.

14 İnternette Gerçekleşen İlk 9 İlk İnternet Bankacılığı: Günümüzde Google Glass üzerinden bankacılık faaliyetlerine kadar ilerleyen teknoloji, ilk 1994 yılında hizmete sunulmuş. Stanford Federal Credit Union müşterilerine internet bankacılığını sunan ilk banka olmuş. İlk Arama Motoru: WebCrawler 1994′te sitelerde tamamen yazı temelinde arama yapan ilk arama motoruydu. İnternete Yüklenen İlk Fotoğraf: Günümüzde Snapchat’e günde 400 milyon fotoğrafın sadece mobilden yüklendiği rakamlar, selfie fotoğraflar derken yoğun bir gündem olsa da internete yüklenen ilk fotoğraf bir albüm kapağı. İnternete yüklenen ilk fotoğraf Tim Berners-Lee tarafından gerçekleşmiş. World Wide Web’in kurucusu olan Tim, Les Horrible Cernettes albümünün fotoğrafını yüklemiş. İnternet’in ilk bloğu: Justin Hall 1994′te günlük olarak başlattığı bloğunun ismini Justin’s Links from the Underground olarak belirlemiş. İlk Banner Reklam:İnternette gezinirken görmeye alışık olduğumuz ilk Banner reklamı AT&T vermiş. Şimdi Wired olarak tanıdığımız derginin o zamanlar web üzerinden yayın yapan Hotwired için verilen ilk banner reklam aksiyona çağırmasıyla dikkat çekiyor: “Buraya hiç tıkladın mı?”

15 İyi Çalışmalar


"17 Şubat 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni. Paypal Nakit Kart’ı Yaptığı Lansmanla Duyurdu PayPal’ın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları