Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'"— Sunum transkripti:

1 İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'

2 Sizler için çok çalıştım...

3 2012 AVRUPA VER İ LER İ 2012-13 TÜRK İ YE VER İ LER İ 2013 SOSYAL MEDYA VER İ LER İ İ nteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını

4 2012 DÜNYA VER İ LER İ / Pazarlama Yatırımı Kaynak: eMarketer.com

5 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Online Pazarlama Yatırımı 2012’de Avrupa’daki online reklam yatırımı 24.3 milyar Dolara ulaşmış durumda Kaynak: IAB Adex 2012 Report

6 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Online Pazarlama Yatırımı Türkiye online pazarlama yatırımlarında Avrupa’nın henüz gerisinde bulunmaktadır. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

7 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Online Pazarlama Yatırımı 2011’den 2012’ye geçişte Türkiye’deki online pazarlama yatırımının artışı açıkça farkedilmektedir. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

8 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Online Yatırım Büyüme Oranı Türkiye online pazarı Avrupa büyüme ortalamasının 3 katıdır. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

9 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Pazarlama Yatırımlarının Da ğ ılımı Dijital yatırımlar toplam pazarlama yatırımının %27’sini kapsayarak 2.durumdadır. Türkiye’de ise bu durumun 2015’te gerçekleşece ğ ini öngörüyoruz. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

10 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Kişi Başı Online Pazarlama Yatırımı Kişi başına düşen online pazarlama yatırımında Türkiye henüz çok gerilerde kalmaktadır. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

11 2012 AVRUPA VER İ LER İ / Kişi Başı Online Pazarlama Yatırımı Kişi başına düşen online pazarlama yatırımlarında, 2012 yılında online yatırımlar TV yatırımlarına çok yaklaşmıştır. Kaynak: IAB Adex 2012 Report

12 2012 AVRUPA VER İ LER İ 2012-13 TÜRK İ YE VER İ LER İ 2013 SOSYAL MEDYA VER İ LER İ İ nteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını

13 TÜRK İ YE VER İ LER İ Kaynak: http://www.iabturkiye.org/icerik/2012-dijital-reklam-yatirimlari-30- buyuyerek-1-milyar-sinirina-dayandihttp://www.iabturkiye.org/icerik/2012-dijital-reklam-yatirimlari-30- buyuyerek-1-milyar-sinirina-dayandi

14 TÜRK İ YE VER İ LER İ / Türkiye Pazarlama Yatırımları Da ğ ılımı Türkiye Pazarlama Yatırımları Toplam 5.174 (Mil TL) TV2.605,84 %50,36 Basın1.113,59 %21,52 Dijital943 %18,23 Açıkhava328,08 %6,34 Radyo129,80 %2,51 Sinema54,15 %1,04 Kaynak: http://www.iabturkiye.org/icerik/2012-dijital-reklam-yatirimlari-30- buyuyerek-1-milyar-sinirina-dayandihttp://www.iabturkiye.org/icerik/2012-dijital-reklam-yatirimlari-30- buyuyerek-1-milyar-sinirina-dayandi

15 TÜRK İ YE VER İ LER İ / Türkiye İ nternet Penetrasyonu Kaynak: TUIK Hane Halkı Araştırması 2013 http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569 http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569 İnternet kullanan dört kişiden biri İnternet üzerinden alışveriş yaptı İnternete erişim imkânı olan hane oranı %49,1’e yükseldi. Hanelerin %46,5’inde genişbant İnternet erişim imkânı bulunmaktadır İnternet kullanan dört kişiden üçü online haber, gazete ya da dergi okudu İnternet kullanan bireylerin %41,3’ü kamu kurum/kuruluşları ile iletişimde İnternet kullandı

16 TÜRK İ YE VER İ LER İ / Genişbant Abonelik Sayıları Kaynak: BTK 2013 Q2

17 TÜRK İ YE VER İ LER İ / İ nternet Kullanıcı Sayıları IAB Türkiye’nin yetkili araştırma ve raporlama şirketi Gemius’un Haziran 2013 datasına göre; Türkiye’de bulunan, 12 yaş ve üzerinde, Haziran ayında en az bir kere internete giriş yapmış olan kişi sayısı : 27.085.185 Kadınlarda 18-24 yaş arası kullanıcılar toplam kadın kullanıcıların %28’ini oluştururken, 25-34 yaş arası kullanıcılar %20’sini oluşturmaktadırlar. 18-24 yaş arası kullanıcılar erkeklerin %22’sini oluştururken; 25-34 yaş arası kullanıcılar %31’ini oluşturmaktadır. Erkeklerde Haziran ayında, 18-24 yaş arası kullanıcıların oranı artmıştır. Kaynak: IAB Gemius Haziran 2013

18 TÜRK İ YE VER İ LER İ / Facebook Kaynak: socialbakers.com

19 TÜRK İ YE VER İ LER İ / Mobil Kaynak: Bilgi Toplumu İstatistikleri 2013 Q2 Raporu

20 2012 AVRUPA VER İ LER İ 2012-13 TÜRK İ YE VER İ LER İ 2013 SOSYAL MEDYA VER İ LER İ İ nteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını

21 2013 SOSYAL MEDYA VER İ LER İ / Dünya Facebook'un şu anda 1 milyardan fazla kullanıcısı bulunmaktadır. Dünya genelinde her 13 kişiden birinin Facebook hesabı bulunuyor. Facebook’un Türkiye kullanıcı sayısı 36 milyon kişi. Dünyada 296 milyon aktif Twitter kullanıcısı var. Hergün 400 milyon tweet atılıyor. Twitter Türkiye kullanıcı sayısı 8.5 Milyon kişi. LinkedIn üyelerinin sayısının 238 milyona ulaştığı belirtiliyor. LinkedIn Türkiye kullanıcı sayısı 2.7 milyon kişi. Foursquare ’in dünya genelinde 33 milyon kullanıcısı var. Yaklaşık 3.5 milyar check-in yapılmış. Foursquare Türkiye kullanıcı sayısı 2.5 Milyon kişi. Toplam Pinterest kullanıcı sayısı: 70 milyon kişi. Pinterest’in Türkiye kullanıcı sayısı 1 Milyon’a yaklaşmaktadır.

22 TRENDLER / fastPay: DenizBank'ın Yeni Mobil Cüzdanı http://youtu.be/RQmcg1llGqc

23 TRENDLER / Renault Viral Serisi

24 TRENDLER / Viral - Kuveyt Türk http://youtu.be/KT4GX2nXKCA

25 De ğ erli olan her şey ölçülemez, ölçülebilen her şey de ğ erli de ğ ildir.

26 Teşekkürler… İ nteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını


"İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları