Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kaliteden Mükemmelliğe ! 1 Küçük Ölçekli İş Kurma Eğitimi Eğitmen Ataman Erik KÖİDD Proje Yöneticisi Kudret Soytürk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kaliteden Mükemmelliğe ! 1 Küçük Ölçekli İş Kurma Eğitimi Eğitmen Ataman Erik KÖİDD Proje Yöneticisi Kudret Soytürk."— Sunum transkripti:

1 Kaliteden Mükemmelliğe ! 1 Küçük Ölçekli İş Kurma Eğitimi Eğitmen Ataman Erik KÖİDD Proje Yöneticisi Kudret Soytürk

2 Kaliteden Mükemmelliğe ! 2 Eğitimin Hedefleri  Girişimcilik getirileri ve riskleri  İş kurmak ve işletmek için gereklilikler  İş planlaması  Şirket tipleri ve yapıları  Pazar araştırması ve pazarlama bileşenleri  Satış yönetimi  Finansman yönetimi

3 Kaliteden Mükemmelliğe ! 3 Program 10: :45 –15 dakika ara 11: :00 12: :00 – Öğlen arası 13: –15 dakika ara 14: :45 –15 dakika ara 15: : :45 –15 dakika ara 11: :00 12: :00 – Öğlen arası 13: –15 dakika ara 14: :45 –15 dakika ara 15:

4 Kaliteden Mükemmelliğe ! 4 1. Gün  Girişimcilik kavramı  İş kurma ve işletme temel becerileri  İşletme Modeli  Kişisel amaç ve hedeflerin analizi  İş kurma sürecinin temel adımları  İş planı  İşletme tipleri Program

5 Kaliteden Mükemmelliğe ! 5 2. Gün  1.günün değerlendirilmesi  Pazar araştırması  Pazarlamanın bileşenleri  Satış Yönetimi  Finansal planlama Program

6 Kaliteden Mükemmelliğe ! 6 3. Gün  2.günün değerlendirilmesi  Finansman kaynakları  Finansal parametreler  Kar/Zarar Başabaş analizi  Nakit Akışı  Muhasebe  İşletme planı  Sorular/cevap Program

7 Kaliteden Mükemmelliğe ! 7 İstatistikler KKendi işini kuran kişilerin %70’i kendilerini yeterince hazırlamaz. 990%’piyasa araştırması yapmaz. SSonuç olarak, Avrupa’daki işletmelerin %50’si ilk beş yılda başarısız olmaktadır. “BU İSTATİSTİKLER SİZLER İÇİN GEÇERLİ DEĞİLDİR.”

8 8 Girişimci Olmanın Getirileri  Bir başkası için çalışmıyor olmanın mutluluğu kendi kendinin patronu olmak  Zevk aldığın şeyi yapmak, örneğin.Bir hobiyi işe dönüştürmek  Kendi çabanla başarılı veya başarısız olmak  Geniş bir kurumda çalışmamak  Mali anlamda güvence sahibi olmak  Yüksek gelir.  Kendi iç güdülerini izleme olanağı.Örneğin doğru olduğuna inandığın şeyi yapmak

9 Kaliteden Mükemmelliğe ! 9 Girişimci Olmanın Riskleri  Nakit akışı  Dar bir müşteri tabanı  İnsanlara hayır diyememek  Formalitelerle uğraşmak  Tedarikçiler ile uğraşmak  Yalnızlık  Stres

10 Kaliteden Mükemmelliğe ! 10 Girişimci Olmanın Riskleri  İş yoksa para da yok  Yeterince zamanın olmaması  İşlerin çok hızlı büyümesi  Müşterilerin sizin burada olduğunu bilmesini sağlamak  Güvensizlik hissi  Hastalık veya tatil izninin olmaması

11 Kaliteden Mükemmelliğe ! 11 İşletmeler Neden Başarısız Olur?  Kişisel ve kurumsal amaçların mevcut olmaması  İleriye yönelik işletme planlamasının bulunmaması  Kötü pazarlama  Aşırı Hırs  Düşük bir hizmet standardı  Yanlış ürün veya yanlış hizmet  Piyasanın altında fiyatlandırma  Niteliksiz çalışanlar

12 Kaliteden Mükemmelliğe ! 12 İşletmeler Neden Başarısız Olur?  Satış sonrasında başarısız hizmet  Kötü mali kontrol  Mevzuat ve bürokrasi  Sepette gereğinden çok yumurta olması  Kötü ün  Pasif veya tembel yönetim  Esnekliğin mevcut olmaması  Dış etkenler

13 Kaliteden Mükemmelliğe ! 13 İşletmeler Neden Başarısız Olur?  İşletmeden çok fazla para alınması  Deneyim eksikliği  Sermaye eksikliği  Plansız bir şekilde genişleme  Rekabet etkeninin göz ardı edilmesi  Yanlış yerde bulunmak  Bürokrasi ile baş edememe

14 Kaliteden Mükemmelliğe ! 14 Özlü Sözler “Ben girişimcinin işini bırakabileceğine inanmıyorum. Gün içerisinde işini düşünmeli geceleyin ise hayal kurmalıdır. “ Henry Ford

15 Kaliteden Mükemmelliğe ! 15 Girişimci Olmayı Motive Eden Unsurlar  Para kazanma isteği  Bürokrasiden kaçmak  Bir iş sahibi olup olamayacaklarını görmek  Doyurulmamış olan piyasanın varlığından haberdar olmak  Fikrine duyduğu güven  Kendi yetenek ve kişisel özelliklerine güvenmek

16 Kaliteden Mükemmelliğe ! 16  Bir hobiyi işe dönüştürmek  İşsiz olmak  Paranın mevcut olması  Kendi patronu olmak  Kendi zamanını kontrol etmek Girişimci Olmayı Motive Eden Unsurlar

17 Kaliteden Mükemmelliğe ! 17 Başarılı bir girişimcinin sahip olması gereken özellikler nelerdir?  Her açıdan kendine güvenen biri olmak  Hayal kırıklığına uğradığında kendini toparlayabilme becerisi  Yaratıcı ve yenilikçi beceriler  Sonuçlardan yola çıkarak hareket edebilme.  Risk almak  İşine tam anlamıyla bağlı olmak

18 Kaliteden Mükemmelliğe ! 18 Sorulması Gereken Sorular  İşinizde başarılı mısınız?  Esnek çalışma saatlerine hazır mısınız?  Baskı altında çalışabiliyor musunuz?  Hatalarınızı kabul ediyor ve bunlardan gerekli dersleri çıkartıyor musunuz? ?

19 Kaliteden Mükemmelliğe ! 19  Şu anki yaşam biçiminizden vazgeçmeye hazır mısınız?  Sağlık durumunuz yerinde mi?  Eğer şirketiniz batarsa kişisel olarak borçlanmaya hazırlıklı mısınız?  Kendi işlerini yapma sorumluluğunu alabilecek misiniz? Sorulması Gereken Sorular ?

20 Kaliteden Mükemmelliğe ! 20  Nasıl bir işe sahip olmak istiyorsunuz?  Başarılı olacağınızı nereden biliyorsunuz?  Başarılı olmak için ne tür becerilere ihtiyacınız var?  Eğer fikriniz iyi bir fikirse neden daha önce bir başkaları hayata geçirmemiş?  İşinizde başarılı olmak için ne tür yardımlara ihtiyacınız var? Sorulması Gereken Sorular ?

21 Kaliteden Mükemmelliğe ! 21 Bir İş Kurmak ve İşletmek İçin Ne Tür Becerilere Sahip Olmak Gerekir?  Genel İş Planlama Becerileri  Zaman Yönetimi  Piyasa kavramı  Piyasa araştırması  Ücretlendirme  Promosyon stratejisi  Kar ve zarara ilişkin tahminleri

22 Kaliteden Mükemmelliğe ! 22  Nakit Akışı Tahminleri  Bilançolar  Finansal Kontrol  Hukuki yapılar  Vergilendirme  Sigortalar  Personel İstihdamı Bir İş Kurmak ve İşletmek İçin Ne Tür Becerilere Sahip Olmak Gerekir?

23 Kaliteden Mükemmelliğe ! 23  Kendi becerilerini analiz etmesi  İşle ilgili hangi becerilere sahibim?  Aile ve ailenin sahip olduğu beceriler  Dışardan destek verecek uzmanlar  Muhasebeci  Avukat  İşletme fikrinin analiz edilmesi Bir İş Kurmak ve İşletmek İçin Ne Tür Becerilere Sahip Olmak Gerekir?

24 Kaliteden Mükemmelliğe ! 24 İşletme Modeli Bireysel Amaç ve Hedefler İşletme Amaç ve Hedefleri Pazarlama Planı Üretim ve Satış Planı Operasyon planı

25 Kaliteden Mükemmelliğe ! 25 Bireysel Amaç ve Hedefler Soru: İşimi kurmadan önce kendime sormam gereken ilk soru nedir? Cevap: Bireysel amaç ve hedeflerim nelerdir? Bireysel amaç ve hedeflerim nelerdir?

26 Kaliteden Mükemmelliğe ! 26 Bireysel Amaç ve Hedefler  Para  Çalışma saatleri  Riskler  Daha az stres  İşin türü  Bağımsızlık  Başarı  Güç  Kişisel Bilgiler

27 Kaliteden Mükemmelliğe ! 27 İşletme Modeli Bireysel Amaç ve Hedefler İşletme Amaç ve Hedefler Pazarlama Planı Ürün ve Satış Planı Operasyon Planı Finansal Plan

28 Kaliteden Mükemmelliğe ! 28 Bir işletme Planında Neler Yer Almalıdır?  Özet  Giriş ve arka plan  İşletmenin amaçları  Yönetim ekibi  Kurum Dışı Rehberler  Ürün ve hizmetlerin tanımı  Rakiplerinizin kimler olduğu  Pazarlama ve satış  Operasyonlar  Finansal bilgi  Tahminler

29 Kaliteden Mükemmelliğe !  Motivasyona sahip olmak  Kendinin patronu olmak  Mevcut kazançtan daha fazla maddi-manevi kazanım isteği  Kendi geleceğini kendi karar ve çabaları ile şekillendirme isteği  Kendi işini kurma dışında hayatını kazanma seçeneklerinin sınırlı olması  İş kurarak daha çok manevi tatmin sağlama çabası  Bağımsız veya esnek bir iş ortamına sahip olma isteği  İş fırsatlarını değerlendirme isteği İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

30 Kaliteden Mükemmelliğe !  Başarılı bir iş fikri belirlemek  İş deneyimleri ve ustalıkları, becerileri  Sahip olunan bilgiler  İş fırsatları  Çalışma programı hazırlamak  İş fikrinin belirlenmesinden ilk müşteriyi kazanmaya kadar geçen süreç  İş kurma süreci kaynakların verimli kullanılması gereken bir dönemdir  Zaman bazlı işlerin başarıya ulaşmasında en önemli faktördür. İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

31 Kaliteden Mükemmelliğe ! 31 İŞ KURMA SÜRECİ ÇALIŞMA PROGRAMI AKTİVİTELER1. ay2.ay3.ay4.ay5.ay6.ay7.ay8.ay İş fikrinin ön değerlendirilmesi İş fikrinin belirlenmesi Yapılabilirlik araştırması İş planı dosyasının tamamlanması İşin yasal kuruluşunun yapılması Teknik sistemin kurulması İdari sistemin kurulması İşletmenin açılması İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

32 Kaliteden Mükemmelliğe !  İş fikrinin ön değerlendirmesini yapmak  İşin başarı şansı ve gelir potansiyeli  İşin kurulması ve başarılı olarak yürütülmesi için neler gerektiğinin belirlenmesi  İşin genel özelliklerinin saptanması ve kendi özellikleri ile genel bir karşılaştırma yapılması  Birden fazla iş fikrinin hangisinin uygulanacağının belirlenmesi  Temel kriterlerin belirlenmesi (ustalık belgesi, yetki belgesi, belirsiz çalışma saatleri, v.b)  Finansman gereksinimini belirlemek İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

33 Kaliteden Mükemmelliğe ! İş fikrinin ön değerlendirmesini yapmak  İş fikrinin uygulanmasında yerine getirilmesi mümkün olmayan bir yasal gereklilik, izin ya da ruhsat var mı?  Dershane, kreş, gıda maddesi üretimi, sağlık hizmetleri vb.  İş fikrinin uygulanması için zorunlu olan ve girişimci tarafından temini olanaklı olmayan özel bilgi, beceri, ustalık, işgücü girdileri var mı?  Kurmak istediği işin genel çalışma şekli ve kendisinden talep edeceği çabalardan girişimcinin yerine getirmekte zorlanacağı noktalar var mı?  İş fikrinin uygulanması için gerekli finansman büyüklüğü girişimcinin ulaşabileceği potansiyel kaynaklar açısından karşılanması olanaksız mı?  Yatırımcı girişimcilik  Kendi işini kurma girişimciliği İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

34 Kaliteden Mükemmelliğe ! İş fikrinin ön değerlendirmesini yapmak  Hedeflenen ürün-hizmet üretiminde gerekli olan teknik ve idari süreçlerin oluşturulması ve uygulanması olanaksız mı?  Deri işleme tesisi için arıtma tesisine ulaşmak, kurmak zorundadır.  Hiç tanınmayan bir ürünün pazarlama-tanıtım bütçesi çok olmalıdır.  Girişimcinin iş fikrinin temel başarı kriteri nedir?  Çok deneyimli ustalar/elemanlar  Piyasa deneyimi İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

35 Kaliteden Mükemmelliğe ! İş fikrinin yapılabilirlik araştırmasını yapmak  İşin sektör, ölçek, zaman, ortaklar, yer, makineler v.b konuları DOĞRU olmalı  İş fikrinin piyasadaki arz-talep ve rekabet ilişkilerindeki yeri, müşteri kitlesi, ürün ve hizmet özellikleri, işletmenin kuruluş modeli için yasal seçenekler, makine türleri ve kapasiteleri, personel gereksinimi, teknik bilgi ve beceriler, finansal gereksinim ve finansal kaynak seçenekleri NELERDİR? İş Planı hazırlamak  Girişimcinin özelliklerine ve işletme amaçlarına en uygun olanların seçilmesi  Girişimci, iş kurma sürecinde, iş kurma projesini yöneten bir proje sahibidir İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

36 Kaliteden Mükemmelliğe ! İş planı Nedir?  Girişimcinin özellikleri ve hedeflerini  Kurulacak işin temel niteliklerini, yasal yapısını, ortaklarını  Hedeflediği piyasanın özelliklerini  Müşteri kitlesine ulaşmak için uygulayacağı satış ve pazarlama çalışmalarını  Ürün-hizmet üretmek için uygulayacağı süreçleri  İşletmenin teknik sistemlerini  İşletmeyi yürütmek için gerekli idari süreçleri ve örgütlenmeyi  Tahmini üretim ve satış planlarını  Finansal hareketlerini  Finansal karlılığını gösteren bir dosyadır. İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

37 Kaliteden Mükemmelliğe ! “Varmak istediği noktayı bilmeyenler, oraya nasıl varılacağını tarif edemezler.” İş Planı Nedir ? İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

38 Kaliteden Mükemmelliğe ! İş Planı Nedir? İş kurma yolunda bir rehberdir. Girişimcinin hedeflediği noktaya ulaşmasına yardımcı olur. İş kurma noktasına gelmeden gerekli araştırma ve planlama çalışmalarının yapılmasını sağlayan bir araçtır. Çeşitli kurumlarla yapılacak görüşmelerde etkili bir tanıtım materyalidir. Kuruluş sonrasında ve mevcut işletmelerde yönetim aktiviteleri için yönlendiren ve kontrol temeli oluşturan bir plandır. İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

39 Kaliteden Mükemmelliğe !  İşi kurmak  İş yeri kiralama, işletmenin yasal kuruluş işlemleri, eleman, malzeme ve ekipman temini, kredi alınacak ise gerekli teminatların sağlanması  Hazırlıklar ve araştırmalar dahil çalışma programının hazırlanması  Detaylı planın yapılması  İşletmeyi Geliştirmek  Kendi ayakları üzerinde durur hale gelmek  Gelişmenin başlaması, kullanılan kapasitenin yükselmesi  Yeni kapasitenin eklenmesi İş Kurma Sürecinin Temel Adımları

40 Kaliteden Mükemmelliğe ! 40  Şahıs Şirketleri  Sermaye Şirketleri  Franchising  Acentelik  Bayilik İşletme Tipleri

41 Kaliteden Mükemmelliğe ! 41  Tüzel kişiliği bulunmayan, üçüncü kişilere karşı ortakların sınırsız sorumlu olduğu bir teşebbüs türüdür.  Teşebbüsün öz sermayesi girişimci tarafından finanse edilmektedir.  Şirket sahibinin mal varlıklarından birisini oluşturmaktadır, tüm riski üstlenmiştir  Faaliyetlerin gerçekleşmesinden ve alınacak kararlardan tek başına sorumludur. İşletme Tipleri /Şahıs Şirketleri

42 Kaliteden Mükemmelliğe ! 42  Ticari bir işletmeyi bir ticaret unvanı altında işletmek maksadı ile hakiki şahıslar arasında kurulan ve ortaklardan hiçbirinin mesuliyeti, şahıs şirket alacaklılarına karşı sınırlandırılmamış şirkettir (TTK m 153)  Finansman her ortak tarafından sağlanır  Ortakların sorumluluğu sınırsızdır  Ortaklar şirketi temsile yetkilidir, bu durum şirket mukavelesi ile sınırlandırılabilir İşletme Tipleri /Kollektif Şirketler

43 Kaliteden Mükemmelliğe ! 43  Ticari bir işletmeyi bir ticaret unvanı altında işletmek maksadı ile hakiki şahıslar arasında kurulan ve şirket alacaklılarına karşı ortaklardan bir veya birkaçının mesuliyeti tahdit edilmemiş ve diğer ortak veya ortakların mesuliyeti muayyen bir sermaye ile tahdit edilmiş olan şirket komandit şirkettir (TTK m 243)  Mesuliyeti kısıtlı olmayan ortaklara komandite, kısıtlı olanlara komanditer denir. İşletme TipleriAdi Komandit Şirketler İşletme Tipleri / Adi Komandit Şirketler

44 Kaliteden Mükemmelliğe ! 44  Dilekçe  Tescil talepnamesi ( unvan, ticari ve kanuni ikametgah, işe başlama tarihi, uyruğu, yapacağı işler yer alacak ve noter tarafından düzenlenecektir)  Noter Onaylı Nüfus sureti  Oda kayıt beyannamesi (Fotoğraflı ve daktilo ile doldurulmuş)  Taahhütname (yetkililer tarafından imzalanmış ve TL damga pulu yapıştırılmış) İşletme TipleriŞahıs Şirketleri Kuruluş İşletme Tipleri / Şahıs Şirketleri Kuruluş

45 Kaliteden Mükemmelliğe ! 45  İki veya daha fazla hakiki veya hükmi şahıs tarafından bir ticaret unvanı altında kurulup ortaklarının mesuliyeti koymayı taahhüt ettikleri sermaye ile mahdut ve esas sermayesi muayyen olan şirkete limited şirket denir (TTK m 503)  Ortak sayısı en az 2 en çok 50 dir, asgari 5 milyar TL sermaye ile kurulur  Tüm ortaklar toplanmak suretiyle ortaklar toplantısı yaparlar  Ortaklar bir veya birden fazla müdür ve gerektiğinde denetim kurulunu seçerler  Sorumluluk konulan sermaye ile sınırlıdır  Kuruluşlarını SSK ve Vergi Dairesine belirtilen sürelerde bildirme mecburiyetleri vardır. İşletme Tipleri /Limited Şirket

46 Kaliteden Mükemmelliğe ! 46  Dilekçe  Kuruluş bildirim formu (3 adet)  Noter tasdikli ana sözleşme (3 adet)  Kurucuların noter onaylı nüfus sureti (2 adet)  Yetkililerin şirket unvanı altında imza beyannamesi (2 adet)  Sermayenin 1/1000 inin tüketici koruma hesabına yatırıldığına dair banka dekontu  Oda kayıt beyannamesi (fotoğraflı ve daktilo ile doldurulmuş)  Taahhütname(yetkililer tarafından imzalanmış ve TL damga pulu yapıştırılmış)  Ana sözleşme düzenlenme tarihi 3 aydan eski olmamalıdır İşletme Tipleri /Limited Şirket Kuruluşu

47 Kaliteden Mükemmelliğe ! 47  Bir unvana sahip, esas sermayesi belirli ve paylara bölünmüş olan ve borçlarından dolayı yalnız malvarlığı ile sorumlu olan şirkettir  En az 50 milyar TL sermaye ve 5 ortak ile kurulur  Şirket kuruluşu SSK, vergi dairesi’ne belirtilen sürelerde bildirilmek zorundadır  Her ortağa payı karşılığı hisse senedi verilir,  Hisse senedi sahipleri elde edilecek kar üzerinde hak sahibidir  Her ortak Genel kurulda oy sahibidir İşletme Tipleri /Anonim Şirket

48 Kaliteden Mükemmelliğe ! 48  FRANCHISOR – Fikri sağlayan  FRANCHISEE – Fikrin haklarını satın alan ACENTELİK / BAYİLİK Genel olarak; bir mal ve hizmeti üreten ana kuruluşun ürettiği mal ve hizmetinin ana kuruluş kural ve şartlarında dağıtımı, satışı ve satış sonrası hizmetlerinin sunulması anlamına gelir İşletme Tipleri /Franchising

49 Kaliteden Mükemmelliğe ! 49 Avantajları  Geçmiş deneyim gerekmez  Başarısız olma riski daha düşük  Verilen eğitim ve yardım  İşletme kurulu durumdadır  Finansman hazırdır İşletme Tipleri /Franchising

50 Kaliteden Mükemmelliğe ! 50 Avantajları  Sürekli destek  Bir markanın avantajlarına sahipsiniz  Profesyonel pazarlama programı  İndirimli oranlarda tedarik İşletme Tipleri /Franchising

51 Kaliteden Mükemmelliğe ! 51 Dezavantajları  Tek başına geçirilen saatler  Franchisor franchisee’yi kontrol eder  Franchisor’ın yeteneği hayati önem taşır  Diğer kötü mağazalar ünü belirler  Bağımsızlık kaybı  KAZANÇ kara değil, satışa bağlı İşletme Tipleri /Franchising

52 Kaliteden Mükemmelliğe ! 52 Mali Bilgiler  Vergi  Sosyal güvence  KDV  Sigortalar

53 Kaliteden Mükemmelliğe ! 53 Vergi  Vergi usul kanunun 154 üncü maddesi gereği işe başlamış sayılmak için  Bir işyeri açmak  Ticaret siciline veya mesleki teşekküle kaydolmak gerekir.  İlgili vergi dairesine işe başlama yazılı olarak  bildirilir.

54 Kaliteden Mükemmelliğe ! 54  VUK 168. maddesi gereği bu bildirim işe başlama tarihinden önce yapılacaktır.  Başvuru ve mükellefiyetin tesisi sonunda vergi dairesi tarafından tasdik edilen vergi levhası işyerinin görünen bir yerine asılır.  Mükellefiyetin nev’i, adres, veya vergi dairesi değiştirildiğinde bu değişiklikler meydana geldiği bir ay içinde yetkili vergi dairesine tasdik ettirilecektir. Vergi

55 Kaliteden Mükemmelliğe ! 55 Vergi/Mükellefiyet Tesisi için Yapılması Gereken İşlemler (Şahıs Şirketleri)  İşe başlama bildirimi  Nüfus cüzdanı sureti  İkametgah senedi  İmza beyannamesi  Kira sözleşmesi veya tapu fotokopi (noter onaylı)  Vergi levhası

56 Kaliteden Mükemmelliğe ! 56  İşe başlama bildirimi  Ticaret Sicil Gazetesi veya noter tasdikli ana sözleşme  Ticari sicil tasdiknamesi ve tescil belgesi  İkametgah senedi ve nüfus cüzdanı sureti (her bir ortak ve imza yetkilisi için)  İmza sirküleri  Kira sözleşmesi veya tapu fotokopi (noter onaylı)  Ortakların vergi numaraları Vergi/Mükellefiyet Tesisi için Yapılması Gereken İşlemler (Sermaye Şirketleri)

57 Kaliteden Mükemmelliğe ! 57 Sosyal Güvence İşyeri Bildirimi  İşveren örneği kurumca hazırlanacak işyeri bildirgesini işçi çalıştırmaya başlayacağı tarihten önce kuruma vermekle yükümlüdür Çalışanları Bildirme  İşveren çalıştıracağı kimseleri, işe başlatmadan önce işe giriş bildirgesi ile kuruma bildirmekle yükümlüdür.

58 Kaliteden Mükemmelliğe ! 58 Sigorta Bildirgeleri  Aylık Sigorta Primleri Bildirgesi: takip eden ayın sonuna kadar ilgili sigorta müdürlüğüne verilir  Sigorta Primleri Bordrosu (4 aylık): Mayıs, Eylül ve Ocak aylarında kuruma verilir Sosyal Güvence

59 Kaliteden Mükemmelliğe ! 59 Kimlerin tavsiyelerinden yararlanabiliriz?  KOSGEB  Bu işi yapan aile bireyleri veya arkadaşlar  İş Danışmanları  Kitaplar  İnternet  Yerel Ticaret Odaları  Ticari Kurumlar

60 Kaliteden Mükemmelliğe ! 60 Pazarlamanın Tanımı  Doğru zamanda, doğru yerde doğru müşteriye doğru ürünü veya doğru hizmeti vermek.  Potansiyel müşterinin isteklerinin belli bir kar karşılığında tatmin edilmesi  Şirketinizin ciro ve kar rakamlarını oluşturan paranın kaynağı son tahlilde müşteri olduğundan müşterilerin istekleri bütün faaliyetlerinizin merkezi olmalıdır.

61 Kaliteden Mükemmelliğe ! 61  Müşterinin ihtiyaçlarını belirleyin  Optimum ürün veya hizmet stratejisi belirleyin  Ürün veya hizmetin etkin bir şekilde dağıtın  Müşterileri bilgilendir ve satın almaya ikna edin  Fiyatı belirleyin Pazarlama işletmenizin kalıcılığını sağlayan, bitmeyen bir süreçtir Pazarlamanın Tanımı

62 Kaliteden Mükemmelliğe ! 62 Pazarlamanın Amaçları  İçinde bulunduğum iş nedir?  Ben neden bu işi yapıyorum?

63 Kaliteden Mükemmelliğe ! 63 Piyasa Araştırması Sunduğum ürün ve hizmet kime hitap ediyor? Sorusunun cevabı verilmeli ve hedef gruplar belirlenmelidir

64 Kaliteden Mükemmelliğe ! 64 Pazarlamanın Hedefleri Öngörülen hedef gruplar ile ürün veya hizmetiniz arasında aşağıdaki hususlarda yakın bir bağ kurulmalıdır:  Ürünün müşteriye sunduğu işlev  Ürününüze yüklediğiniz uzmanlık ve eşsizlik bağlamındaki anlam  Fiyat ve kalite  Bizzat siz, kendi tercihleriniz ve iletişim kabiliyetiniz

65 Kaliteden Mükemmelliğe ! 65 Müşteri Profili  Potansiyel müşterileriniz kimler?  Potansiyel müşterileriniz nerede?  Neler satın alırlar?  Onlar ürününüzü neden alacak?  En iyi satış dönemleriniz hangileridir?  İnsanlar ne sıklıkla satın alır?  İnsanlar hangi satış kanallarını tercih ediyor?

66 Kaliteden Mükemmelliğe ! 66 Sunduğunuz mal veya hizmet  Müşterinize sunmak istediğiniz ürün veya hizmetinizi müşterinizin bakış açısından formüle etmeye çalışın  Müşterinizin perspektifinden düşünün ve kolayca anlaşılabilmek için onun kullandığı dili kullanın  Sunduğunuz şeyin benzersizliğini ortaya koyun  Büyük firma ve mağazalara kıyasla yenilikçilik, esneklik, yaratıcılık, özgünlük ve kişisel yaklaşımlarınızdan kaynaklanan avantajları dikkate alın ve değerlendirin

67 Kaliteden Mükemmelliğe ! 67 İşletme Amacının Belirlenmesi  Hedef kitleyi belirledikten ve ne sunacağınıza karar verdikten sonra işletme amacınızı formüle edebilirsiniz.  Örneğin “dekoratif ve egzotik çiçek aranjmanları satışı” gibi  İşletme amacınızı belirleyen cümle pazarlama yaklaşımınızın başlangıç noktası olacaktır.

68 Kaliteden Mükemmelliğe ! 68 PAZAR  Pazar durağan bir ortam değildir.  Piyasadaki hareketleri izlemeniz, ürün ve hizmetinizi değişen şartlara göre uyarlayabilmeniz için önemlidir  Piyasanın iyi bir fotoğrafını çekebilmek için müşterilerinizi ve rakiplerinizi izleyin ve inceleyin  Ayrıca, mal ve hizmeti üretebilmeniz için gerekli girdileri sağlayanlar, toplum, teknik değişiklikler, hükümet politikaları, yasalar vb. Pazarınızı nasıl etkilediğini inceleyin ve kavrayın  İleride piyasalarda meydana gelecek değişiklikleri bu günden tahmin etmeye çalışın  Tüm bunlar için ticari yaşantınızın her anında piyasa araştırması yapmayı alışkanlık haline getirin

69 Kaliteden Mükemmelliğe ! 69 Pazarlama Değişkenleri TÜKETİCİ ÜRÜN FİYAT DAĞITIM TUTUNDURMA Yasal ve Politik Değişkenler Sosyo kültürel değişkenler Ekonomik Değişkenler Teknolojik Değişkenler

70 Kaliteden Mükemmelliğe ! 70 Piyasa Araştırması

71 Kaliteden Mükemmelliğe ! 71 Piyasa Araştırması ile Bulmaya Çalıştığınız Nedir?  Hangi ürün ve hizmeti sunacağınız.  Hangi fiyata satacağınız.  Ürün ve hizmetinizi nasıl dağıtacağınız.  En iyi promosyon biçimi  En iyi satış biçimi  Müşterilerin nasıl bir hizmet beklediği  Piyasada neler olduğu

72 Kaliteden Mükemmelliğe ! 72 Piyasa Araştırması ile Bulmaya Çalıştığınız Nedir?  Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin alternatifleri nelerdir?  Rakipleriniz var mı?  Rakipler nasıl bir ürün veya hizmet yelpazesine sahip?  Rakipleriniz ne tür seçenekler sunuyorlar?  Hedef kitleleri kim?  Pazarlama planları nasıl?  Neleri iyi yapıyorlar, neleri yeterince iyi yapamıyorlar

73 Kaliteden Mükemmelliğe ! 73 Piyasa Araştırması  Masa başı Araştırması Piyasayla ilgili bilgi Piyasanın büyüklüğü, yapısı, hakim eğilimler, satış noktaları Müşterilerle ilgili bilgiler Müşteri çeşitleri İşletme veya bireyler, demografik özellikler, ekonomik düzey. Rakiple ilgili bilgiler Ana rakipler, sayıları, SWOT analizi KOSGEB – Piyasa Araştırması & İthalatı Geliştirme Kurumu Devlet İstatistik Enstitüsü Sarı sayfalar,Ticari Magazinler ve Ticari Dernekler İnternet,Fuarlar, konferanslar, kataloglar, broşürler, fiyat listeleri vb.

74 Kaliteden Mükemmelliğe ! 74  Alan Araştırması Nicelik Kaç tane? Ne kadar değerli? Payı nedir? Büyüme-düşme oranı nedir? Nitelik Tenis kulübü kurmak isteyen bir kişi yöredeki insanların %22’sinin tenis oynadığını öğrenir. Alan araştırması şunu gösteriyor. %7’si zaten bir tenis kulübüne üye %8’i bir tenis kulübüne üye olmak istiyor. Piyasa Araştırması

75 Kaliteden Mükemmelliğe ! 75 Pazarlamanın Bileşenleri Ürün Fiyat Yer Ambalaj Sunuş Tanıtım Satış ve teslimat hizmetleri Verilen sözler/garantiler Satış sonrası hizmetler

76 Kaliteden Mükemmelliğe ! 76  Ürün veya hizmetinizi pazarlamak için pazarlama bileşenleri bir arada kullanılmalıdır  Bileşimin müşteri istekleri üzerine kurulması ve önceden yaratılan imajı desteklemesi gerekir.  Her unsur için müşterinin neyi önemsediğini belirleyin  Tutamayacağınız sözü asla vermeyin. Bir pazarlama planı inanılır ve güvenilir olmalıdır. Pazarlamanın Bileşenleri

77 Kaliteden Mükemmelliğe ! 77 Ürün Döngüsü PRODUCT/ SERVICE ALGILAMA Kalite Algılaması Değer Algılaması Bilinirlik Şirket İmajı Marka Oganizasyon Referanslar SERVİSLER Bulunabilirlik Teslimat Finansal Garantiler Tanıtımlar Satış öncesi servis Satış esnasında servis Satış sonrası servis ÜRÜN Fonksiyonellik Tasarım Ambalajlama Fiyat Özellikler

78 Kaliteden Mükemmelliğe ! 78 Ana Ürün Ürün Döngüsü Etkinin 80% Maliyetlerin 20% Etkinin 80% Maliyetlerin 20% Etkinin 20% Maliyetlerin 80% Etkinin 20% Maliyetlerin 80% Ürün Döngüsü

79 Kaliteden Mükemmelliğe ! 79 SWOT Analizi Strengths (Güçlü Yönler) Weakness (Zayıf Yönler) Opportunities (Fırsatlar) Threats (Tehditler) Ürün

80 Kaliteden Mükemmelliğe ! 80 İş yeri Seçimi  İş yerinizin konumu, işletmenin bulunduğu mekan - Ofis - Dükkan - Fabrika - Atölye  Müşterinin sizin yerinize gelmediği durumlarda, eğer “ürün veya hizmetin müşteriye ulaştırılması” yolu ile satış yapıyorsanız “yer” Dağıtım anlamını taşır

81 Kaliteden Mükemmelliğe ! 81  İş Yerinizin Konumu –Müşterilerinizin sizi ziyareti sırasındaki deneyimi ne olacaktır, ne gözlemleyip ne gibi tecrübe ve izlenim elde edecektir? –İş yerinizi bulmak ne ölçüde kolay? –İş yeriniz nasıl görünüyor? –İş yerinizin bulunduğu bölge nasıl? –Müşterileri sizin iş yerinize ne çekecek? –Müşterilerinize harita veriyor musunuz? –Bu yeri niçin seçtiniz? İş yeri Seçimi

82 Kaliteden Mükemmelliğe ! 82 Toptancı Perakendeci Üretici Perakendeci Acenta Toptancı Perakendeci Posta servisi Müşteri İş yeri Seçim-Dağıtım

83 Kaliteden Mükemmelliğe ! 83 İmaj Oluşturma  Belirlemiş olduğunuz işletme amacı ve araştırma sonunda elde ettiğiniz verileri de dikkate alarak işletme imajınızı oluşturmaya çalışın  Ana ilkelerinizi belirleyin (eşine az rastlanır, dayanıklı gibi)  İşletmenizi ana hatları ile tanımlayacak ilkeler seçildikten sonra imajınızı işinizin tüm yönlerine yansıtmaya çalışın (dekorasyon, yer, ad, kartvizit, broşürler, ambalaj, reklam, yazışma, iş planı, telefona cevap verme üslubu, sunuş, tanıtım, satış, personel vb.)

84 Kaliteden Mükemmelliğe ! 84 Tanıtım (Promosyon) Müşterinin ihtiyaçlarını isteklere dönüştürme sürecidir.

85 Kaliteden Mükemmelliğe ! 85  Tanıtım politikanızı ve araçlarını belirleyin - Kitapçıklar/Broşürler/El ilanları - Kartvizitler - Doğrudan posta - Bireysel satış - Halkla ilişkiler - Reklam - Sergiler - Özel teklifler/hediyeler - Sponsorluk - Internet Tanıtım (Promosyon)

86 Kaliteden Mükemmelliğe ! 86  Normal Posta  Fakslar  E-posta Tanıtım (Promosyon)-Posta Yoluyla

87 Kaliteden Mükemmelliğe ! 87 Tanıtım (Reklam)  Reklamın neyi başarmasını istiyorsunuz? –Satışlar –Bilgilendirme –İmaj –İsmin bilinmesi –Yeni ürünlerin tanıtımı –Yeni hizmetlerin tanıtımı

88 Kaliteden Mükemmelliğe ! 88  Reklamı Nerede Verelim? –Gazete –Dergi –Radyo –TV –İlanlar Tanıtım (Reklam)

89 Kaliteden Mükemmelliğe ! 89 Tanıtım (Reklam)  Hediyeliklerin Dağıtılması –Kalemler –T-Shirt –Posterler –çakmak –CD’ler –Şemsiye v.b.  Diğer promosyonlar Sponsorluk –Halkla İlişkiler –Fuar –Internet

90 Kaliteden Mükemmelliğe ! 90 Fiyat  Genel Piyasa Oranı  Ürünün Piyasa Oranı

91 Kaliteden Mükemmelliğe ! 91  Maliyet gerçeklerle ilgilidir ancak fiyat bir politika meselesidir.  Fiyatınız kar oranınızı ve son tahlilde kendi kazancınızı belirler  Fiyat ürün ya da hizmetinizin kalitesi ve güvenirliği ile yakından ilişkilidir. Fiyat

92 Kaliteden Mükemmelliğe ! 92  Fiyatınızı saptarken aşağıdaki hususları dikkate almalısınız: - Ürünün müşteri için değeri - Müşterinin ödeme gücü - Gerekli satışların hacmi - Rakiplerin fiyatları Fiyat

93 Kaliteden Mükemmelliğe ! 93  Fiyatları indirmek artırmaktan daha kolaydır.  Müşteriler her şeyin açık olmasını isterler  Fiyat konulduktan sonra tartışılmamalıdır  Düşük Fiyatlar ürünün veya hizmetin kalitesinin düşük olduğu izlenimini verir.  Düşük fiyat bekleyen müşteriler sadık müşteriler değildir.  Düşük fiyat – DÜŞÜK BİR KAR MARJI anlamına gelir. Fiyat

94 Kaliteden Mükemmelliğe ! 94 Bir Müşterinin Değeri Ne Kadardır? Benzin istasyonu  Benzinin fiyatı TL./litredir.  Bir kişi haftada 30 litre benzin alır.  Toplam TL./hafta =  Toplam TL./hafta =  Toplam TL./yıl =  Euro olarak = €

95 Kaliteden Mükemmelliğe ! 95 E-Ticaret Bir işletme interneti ne için kullanabilir?  Müşterilerle iletişim kurmak için – e-posta  On-line promosyon için  On-line satış için  Tedarikçilerle iletişim kurmak için – Firmadan firmaya

96 Kaliteden Mükemmelliğe ! 96 E-Posta Bir İşletme interneti ne için kullanır?  Pazarlama  İmalat  Yönetim

97 Kaliteden Mükemmelliğe ! 97 YATIRIM VE FİNANSMAN

98 Kaliteden Mükemmelliğe ! 98 Yatırım Planı  Yatırım Planı işletmenin faaliyete geçmesi için gereken şeylerin özetidir.  Yatırım planında gösterilen miktarlar KDV hariç olarak gerçek fiyatları yansıtmalıdır  Kredi kaynaklarınızdan transfer ettiğiniz nakit para ve malları da dahil etmelisiniz, her şeyi cari fiyatlarla göstermelisiniz.

99 Kaliteden Mükemmelliğe ! 99 Yatırımlar/Sabit Varlıklar  Bir yıldan fazla işletmenin kullanımında kalan ve bilançoda aktifler arasında gösterilen yatırımlardır  Gayrimenkuller  Yenileme ve tadilat (kiraladığınız veya kendinize ait yerde yapılacak yenilik ve tadilat giderleri, fiyatlar satıcılardan alınacak tekliflere göre belirlenebilir)  Demirbaş ve mefruşat  Ulaşım: kendi arabanızı işletme kaynakları arasında sayacaksanız, arabanızı işte kullanacaksanız cari değerini belirtin  Makina ve teçhizat  Hava parası ve depozitolar  Diğer

100 Kaliteden Mükemmelliğe ! 100 Yatırımlar/Cari Varlıklar  Genel olarak yıl içinde nakde çevrilebilecek varlıklardır Stoklar: stoklar ya da yarı mamuller, maliyet fiyatları ile belirtilmelidir Devam eden işler: Teslimatı yapılmış ancak faturalandırılmamış işler Alacaklar: Gerçekleştirilmiş işlerin satışı sonrasında faturalandırılarak tahakkuk etmiş olan alacaklar

101 Kaliteden Mükemmelliğe ! 101 Yatırımlar/Hazır Varlıklar  Nakit olarak veya banka hesabınızda hazır tutularak doğrudan kullanabileceğiniz para miktarıdır  Günlük hayatı sürdürmek için gerekli para hesaba katılmalıdır  Beklenmedik durumlar için pay ayrılmalıdır.

102 Kaliteden Mükemmelliğe ! 102 Yatırımlar Kuruluş Giderleri  Yatırım planında ayrı olarak gösterilmelidir  Faaliyete başlamadan yapılsalar dahi, faaliyete başladıktan sonra geri almamız gereken harcamalardır Peşinen ödenmiş giderler  Piyasa araştırması  Bilgi toplama  Telefon rehberlerinde yer alma  Sigorta primleri vb. işletme faaliyete başlamadan önce yapılan giderlerdi.

103 Kaliteden Mükemmelliğe ! 103 Finansman İşletmenin faaliyete geçmesi için gerekli finansmanın nereden bulunacağı

104 Kaliteden Mükemmelliğe ! 104 Finansman  Kişisel ihtiyaçlar  İş kurma masrafları  Şirketin hayata geçirilmesine ilişkin masraflar (işletme/üretim düzeninin kurulması, hammadde ve yardımcı malzemelerin alınması, ürün tasarım ve planların yapılması, vb.)  Sermaye varlıkları (üretim araç ve gereçleri, arsa, bina, vb.)

105 Kaliteden Mükemmelliğe ! 105 Finansman Kaynakları  Öz kaynak  Bağışlar, teberru  Tutulan kar  Kısa vadeli borçlanma  Orta vadeli borçlanma  Uzun vadeli borçlanma

106 Kaliteden Mükemmelliğe ! 106 Finansman Kaynakları  Önce kendi getireceklerinizin bir listesini yapın  Donanım, el emeği, daha önce ödediğiniz ve önceden ödenmiş giderler  İşletmeye ne kadar (tasarruf edilmiş) para getirebileceğinizi hesaplamalısınız  Bunların tamamı öz kaynaklarınızı oluşturur, yani bunlar kişisel olarak işletmeye katkılarınızdır.  Öz kaynakların yüksek olması dışarıdan finansman sağlama şansını artırır  Ailenizden ve arkadaşlarınızdan borç alabilirsiniz, ancak, bu borçlar ertelenmiş olan borçlardır ve diğer alacaklılara öncelik tanınır.  Öz kaynaklarınız ve ek teminatlar (gayrimenkul ipoteği, tahvil, hisse senedi, şirket/ şahıs kefaleti) kişisel varlıkları oluşturur ve kredi başvurusu yaptığınızda finans kuruluşları bunlara dikkat edeceklerdir.

107 Kaliteden Mükemmelliğe ! 107 Finansman Kaynakları Kredi İmkanları  En yaygın kredi kurumları bankalardır, bir bankanın size kredi verebilmesi için işletme planınıza güven duyması ve yeterli teminat gösterebilmeniz gerekir.  Uzun vadeli krediler: çoğunlukla gayrimenkul ipoteği karşılığında verilirler  Orta vadeli işletme kredisi: Makine ve teçhizat alımı için uygundur. Makinenin amortisman süresi tamamlandığında borç da geri ödenmiş olur.

108 Kaliteden Mükemmelliğe ! 108 Finansman Kaynakları Teminat  Gayrimenkul ipoteği  İşletme rehni: Banka işletme donanımının mülkiyet belgelerini elinde tutar  Alacakların temliki: Alacaklarınızı tahsil etme hakkınızın bankaya geçmesi halidir. Yeni kurulan işletmeler için yeterli alacak olmadığı için kabulü zordur.  Kefalet: Başka birisinin veya işletmenin borcunuza kefil olması halidir ve kefalet belgesi imzalamaları gereklidir. Borcun sorumluluğunu üstlenirler.

109 Kaliteden Mükemmelliğe ! 109 FİNANSAL PARAMETRELER  Nakit akışına ilişkin tahminler  Kar ve zarar tahminleri  Toplam maliyet ve gelirin eşit olduğu nokta  Tahminler

110 Kaliteden Mükemmelliğe ! 110 Ciro, gayri safi kar, işletme masrafları, safi kar  Ciro toplam satıştır  Gayri safi kar; ciro ile cironun satınalma maliyeti arasındaki farktır  İşletme masrafları işletmenin faaliyetini sürdürebilmesi için gereken harcamalardır  Safi kar, gayri safi kardan işletme giderleri düşülerek bulunur

111 Kaliteden Mükemmelliğe ! 111 İşletme Bütçesi Hazırlamada Cironun hesaplanması,  Ne kadar satış yapmayı umduğunuzun ve bu hedefe nasıl ulaşacağınızın tahminidir  Piyasa araştırmalarından elde ettiğiniz verileri kullanmanız gerekir  Pazarlama stratejilerini tanımladığınız pazarlama planınızla birlikte beklenen ciroyu hesaplayabilirsiniz buna ciro tahmini denir  Cironuzun yıllara göre sabit kalmayacağını unutmayın, inişler ve çıkışlara göre tahmin yapın  İşletme giderleriniz açısından tahminlerinizi değerlendirin ve ciro tahmini ile karşılaştırın, cironuzun işletme giderlerinizi karşılayacağından emin olun

112 Kaliteden Mükemmelliğe ! 112 İşletme Bütçesi Hazırlamada Gayri Safi Kar  KDV hariç toplam satış miktarı ile sattığımız malların maliyeti arasındaki farktır.  Gayri safi kar yüzdeleri sektörden sektöre değişir

113 Kaliteden Mükemmelliğe ! 113 Kar ve Zarar Tipik bir sandviç dükkanı  Ayda 5000 sandviç  Ortalama fiyat TL sandviç başına

114 Kaliteden Mükemmelliğe ! 114 Kar ve Zarar Tipik Sandviç Dükkanı  Önemli değişken masraflar:  İçindekiler  Ekmek  Yağ  Kağıt torba  Toplam değişken maliyet =

115 Kaliteden Mükemmelliğe ! 115 Kar ve Zarar Tipik Sandviç Dükkanı (Vergi)  Gayri Safi Kar = Gelir – Değişken maliyetler = =  Sabit Masraflar = milyon aylık

116 Kaliteden Mükemmelliğe ! 116 Kar ve Zarar Tipik Sandviç dükkanı (Başa baş)  Başabaş noktası = Sabit Masraflar GSKar = milyon 2.7 bin = adet satarsa sabit masraflarını karşılar

117 Kaliteden Mükemmelliğe ! 117 Kar ve Zarar Aylık Kar = Hacim x GSKar – sabit masraflar = 5000 x = milyon – milyon Aylık karlar = milyon

118 Kaliteden Mükemmelliğe ! 118 Kar ve Zarar Başabaş Tablosu SM Satış DM

119 Kaliteden Mükemmelliğe ! 119 Finansman  Yılda 260 iş günü  Aşağıdakiler hariç: 25 günlük personel tatili Resmi tatil için 8 gün Hastalık ve konferanslar için 7 gün  Toplam çalışma gün sayısı=220 gün

120 Kaliteden Mükemmelliğe ! 120 Borç Kontrolü  30 gün normal ticarette normal süredir.  30 günden sonra harekete geçilmesi gerekir. Bir hesap bildirisi gönderiniz 41.gün – Bir mektup yazınız. 51.gün – Bir mektup yazınız 61.gün – gerekli diğer işlemleri yapınız

121 Kaliteden Mükemmelliğe ! 121 HESAP ÖZETİ BİLDİRİSİ TarihTanımAlacakBorçToplam 01/02/01Fatura /02/01Fatura /03/01Fatura /04/01ÇEK Toplam 1500 > 60 gün30 – 60 günMevcut

122 Kaliteden Mükemmelliğe ! 122 NAKİT AKIŞI  Bir işletmede gelir ve giderler zaman bakımından birbirine uymaz. Ciro eşit olarak dağılmaz. Örneğin almış olduğunuz stokun tamamı satılmadan yeni mal almanız ve para ödemeniz gerekebilir.  Nakit akışında işletmeye paranın girdiği ve çıktığı zamanlar tahmin edilir.  Nakit akışının iyi planlanması ihtiyacınız olan kredi miktarını daha iyi tahmin etmenizi sağlayacaktır.

123 Kaliteden Mükemmelliğe ! 123 NAKİT AKIŞI Hazırlama Adımları  Bu ay peşin satışlardan ne kadar para elde edeceğinizi belirleyin.  Faturalarınız karşılığında bu ay ne kadar para tahsil edeceğinizi hesaplayın  Başka diğer gelirleriniz olacaksa onları kaydedin  Yukarıdaki tüm para girişlerini toplayarak TOPLAM NAKİT GİRİŞİ nizi hesaplayın

124 Kaliteden Mükemmelliğe ! 124 NAKİT AKIŞI Hazırlama Adımları  Mal alımı; bu ay içinde mal alımı için ne kadar ödeyeceğinizi hesaplayın.  İşletme giderleri; O ay içinde ödenecek işletme giderlerini (personel, kira, seyahat vb.) hesaplayın  Faiz ve borç ödemeleri  Özel hesaptan çekilenler  Yatırım  Ödenecek KDV  Yukarıdaki tüm para çıkışlarını toplayarak TOPLAM NAKİT ÇIKIŞINI nızı hesaplayın

125 Kaliteden Mükemmelliğe ! 125 NAKİT AKIŞI Hazırlama Adımları  NET NAKİT AKIŞI: Toplam nakit girişleri – toplam nakit çıkışları  Son Bilanço: Açılış banka bilançosu ile nakit akışının toplamıdır.

126 Kaliteden Mükemmelliğe ! 126 Muhasebe Kayıtlarının Tutulması ve Saklanması Nakit akışı TahsilatTediye Bank Hesap Hareketleri Satış Fatura Dosyası Satış Fatura Dosyası Satış Faturaları Satış Faturaları Ödenmiş Faturalar dosyası Ödenmiş Faturalar dosyası Ödenmemiş faturalar Ödenmemiş faturalar Satınlama Faturaları Satınlama Faturaları Ödenen faturalar Ödenen faturalar To Customers From Customers Payment to Suppliers Faturalar Satınalma To Supplier Banka Durumu Müşeriye Müşeriden Tedarikçiden Tedarikçiye

127 Kaliteden Mükemmelliğe ! 127 Giren Paranın Muhasebesi Ödendiği Tarih MüşteriFatura No: ToplamSatışlarDiğer Gelirler KDV Şubat 01ABC LTD Şubat 02Akım kablo Şubat 03Turk Telekom

128 Kaliteden Mükemmelliğe ! 128 Çıkan Paranın Muhasebesi

129 Kaliteden Mükemmelliğe ! 129 Muhasebe Yazılım Paketleri  Microsoft Money 2002  MYOB 10  Sage Instant Accounting  TAS Small Business Edition  QuickBooks 2002  LIKOM  LOGO-GOLD  ETA  LINK  EXIM  ÇÖZÜM Bilgisayar  BİMED  DİZGE  MİKRO Yazılım evi  MİNERVA

130 Kaliteden Mükemmelliğe ! 130 Temel Bir İşletme Planı Önde gelen bir bankanın koşulları esas alınarak hazırlanmıştır.

131 Kaliteden Mükemmelliğe ! 131 İşletme Fikri  İşletme biçimi Başlatılması Franchise (temsilcilik alma) Mevcut işletmeler  Ürün ve Hizmet  Şirket tipi  Şirketinizi kurma nedenleriniz.  Planlanmış başlangıç tarihi

132 Kaliteden Mükemmelliğe ! 132 Pazar  Müşterileriniz kimlerdir?  Pazar fiyata duyarlı mı?  Ana Rakipler Fiyatları nedir? Güçlü ve zayıf yönleri?  Sizin Şirketinizi onlarınkinden daha iyi kılan nedir?

133 Kaliteden Mükemmelliğe ! 133 Personel  Müdürleri kimlerdir? Adı Yaş Deneyimler Beceriler Sözleşme /satışlar Mevcut ve tahmini gelirler  Müdürlerin herbirinin özgeçmişi

134 Kaliteden Mükemmelliğe ! 134 Personel 2  İşe alınacak kişilerin Adları Görevleri Yaşları Toplam Masrafları Deneyim Beceriler

135 Kaliteden Mükemmelliğe ! 135 Pazarlama ve Reklam  İşletme Fikrinizin promosyonunu nasıl sağlayacaksınız?  Rakipleriniz ürün veya hizmetlerinin promosyonunu nasıl sağlıyor?  Rakiplerinizin yeni bir rakibe tepkisi ne olacak?

136 Kaliteden Mükemmelliğe ! 136 Satışlar ve Fiyatlandırma  Fiyatlandırma yapınız nedir?  Rakiplerinizin fiyatları nedir?  Malzeme masrafları  Hangi tedarikçileri kullanacaksınız?  Tedarikçileriniz ne ölçüde size kredi verecek?  12 aylık bir sürede nasıl bir satış bekliyorsunuz?

137 Kaliteden Mükemmelliğe ! 137 İş Yerleri  Evden mi çalışacaksınız?  Eğer evde çalışmayacaksanız, ne tür bir iş yerine ihtiyacınız olacak? Satın alınan bir iş yeri Kira Leasing  Hangi şartlar altında?  İş yeriniz için ne tür bir sigorta yaptırmanız gerekiyor?

138 Kaliteden Mükemmelliğe ! 138 Ekipman  Ne tür bir ekipmana ihtiyacınız var? Ofis mobilyası Ofis Ekipmanı Ulaşım Makineler

139 Kaliteden Mükemmelliğe ! 139 Menkul Değerler  Mevcut varlığın değeri  Hayat Sigortası  Tahviller ve hisse senetleri  Şirket varlıkları

140 Kaliteden Mükemmelliğe ! 140 Finansal Bilgi  Kuruluş masrafları  Genel Harcamalar  Başabaş analizi  Nakit akışı analizi  Kar ve zarar tahminleri

141 Kaliteden Mükemmelliğe ! 141 İŞLETME MODELİ Kişisel Amaçlar& Hedefler Şirketin Amaçları& Hedefleri Pazarlama Planı Finansal Plan İşyeri İnsanlar Ekipman Faaliyet Planı Piyasa Pazarlama Fiyatlandırma Reklam İşletme Fikri Güvenlik ???? Ürün&Satış Planı Satışlar Finansal bilgi

142 Kaliteden Mükemmelliğe ! 142 YARARLI WEB ADRESLERİ Devlet Planlama Teşkilatı: Hazine Müsteşarlığı: Türkiye Franchising Derneği (UFRAD): Türkiye Sınai Kalkınma Bankası: Üniversite Kütüphaneleri Belediyeler Ticaret Sanayi Odaları Mali Danışmanlar


"Kaliteden Mükemmelliğe ! 1 Küçük Ölçekli İş Kurma Eğitimi Eğitmen Ataman Erik KÖİDD Proje Yöneticisi Kudret Soytürk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları