Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN."— Sunum transkripti:

1

2

3 2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN GİZLİ DÜNYASI NEDİR? KENDİNE GÜVEN NASIL SAĞLANIR? VEEE… VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

4 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI OLMAK İÇİN…

5 1. HEDEF BELİRLEME 2. PLÂN YAPMA 3. İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA 4. MOTİVASYONU SAĞLAMA 5. KONSANTRASYONU SAĞLAMA 6. VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

6 HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

7 1. HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

8 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİÜNİVERSİTE LİSE SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN…

9 2. PLÂNLI ÇALIŞMA  Ç Ç Ç Çalışılması gereken dersler belirlenir.  H H H Hangi konuların çalışılacağı belirlenir.  K K K Kaynaklar belirlenir.  N N N Ne kadar çalışılacağı belirlenir.  H H H Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

10 Bir Taban Standardınız Olsun PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI ÇALIŞIN

11 PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

12 3. ÇALIŞMA ORTAMI “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”  Televizyon  Bilgisayar  Telefon  Düzen  Müzik  Havalandırma

13 ÇALIŞMA ODANIZDA Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

14 4. MOTİVASYON  Çalışmaları ertelemeyin.  Olumlu düşünün.  Hedefi hayal edin.  Anlarsanız seversiniz…

15 5. KONSANTRASYON  Eşiğin aşılması  Sağlık sorunları  Hayal kurma  Çalışma ortamı  Uykusuzluk

16 6. VERİMLİ ÇALIŞMA  ÖN HAZIRLIK  D DİNLEME  OKUMA  NOT TUTMA  TEKRAR  TEST TEKNİĞİ

17 A. ÖN HAZIRLIK  Gözden geçirin.  Soruları cevaplayın.  Tablo ve grafikleri inceleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

18 B. DİNLEME  Ön hazırlık yapın.  Dersi aksatmayın.  Dersi kaynatmayın.  Soru sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

19 C. OKUMA  Hedef belirleyin.  Metni gözden geçirin.  Not alın.  Altını çizin. nlaşılamayan yerleri belirleyin. VERİMLİ ÇALIŞMA

20 D. NOT TUTMA  Dersi aksatmayın.  Önce dinleyip sonra yazın.  Anlaşılamayan yerleri sorun.  Kısaltmalar yapın. VERİMLİ ÇALIŞMA

21 E. TEKRAR  Zihinden tekrar yapın.  Yazarak tekrar yapın.  Karşılaştırma yapın.  Dersten sonra tekrar edin.  Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin. VERİMLİ ÇALIŞMA

22 F. TEST TEKNİĞİ  Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin  Önce konu çalışın.  Sonra soru belirleyin.  Bir oturuşta süreli olarak çözün.  Cevapları en son kontrol edin.  Yanlışları belirleyin.  Bilemediklerinizi sorun. VERİMLİ ÇALIŞMA

23 NASIL DERS ÇALIŞ MALIYIZ ? “Nasıl ders çalışmalıyız?” sorusunu cevaplamadan önce, Niçin ders çalışmalıyız ?”?” sorusunun cevabını bulmalıyız.

24 23 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Dinlenme Tekrar

25 DERS ÇALIŞIRKEN Ortamın uygunluğuna dikkat edin. Önemsiz sorunlarla zihninizi meşgul etmeyin. Gereksiz ayrıntılara dalmayın. Aşırı mükemmelci olmayın. Çevredeki olumsuz uyaranları kaldırın. Yetersizlik duygunuzu yenin. Tertip ve düzen içinde amaca uygun çalışın.

26 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI

27 SINAVDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI HİÇBİR SORUYA BAKMADAN GEÇMEYİN TEST SÜRESİNİ İYİ AYARLAYIN TEST SIRASINDA KISA SÜRELİ ARALIKLAR VERİN TESTTE ALT ALTA 4 TANE AYNI ŞIK GELMEMELİDİR TESTTE ŞIKLARI TAŞIRMADAN TAM OLARAK KARALAYIN ZOR OLAN SORULARI İŞARETLEMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUYU SONRAYA BIRAKIN ÇALIŞACAĞINIZ YERİ GÖZDEN GEÇİRİN.

28 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

29 2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

30 3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

31 4. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

32 5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

33 6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

34 7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

35 8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

36 9. DERSLERDEN KORKMAK, 9.ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

37 10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

38 11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

39 12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

40 ŞİŞŞŞT ARKADAŞLAR… Geleceğim için ben bile, bazı alışkanlıklarımdan vazgeçmişsem, SİZ de rahatlıkla yanlış alışkanlıklarınızdan vazgeçebilirsiniz.

41  “Bu gün, günümde değilim.”  “ “Moral bozucu bir gün.”  “ “Hiç şansım yok.” Şu matematiği nasıl halledeceğim?” Keşke hiç doğmasaydım.” Her şey kötü gidiyor.” Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” Arkadaşlarla çalışmaktan nefret ediyorum.” Fen ile aram ne zaman düzelecek?”  “ “Yaaa yine mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN

42 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK

43 42 III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.

44 43 Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır.Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

45 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

46 Edison: “Hayır, başarısız olmadık, yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor. Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, ASLA VAZGEÇMEYİN

47 BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

48

49 Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

50 49 UNUTMAYINIZ Kİ. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.

51 Dinlemek bir beceridir, Dinlediğiniz için, Teşekkürler …

52 İLKNUR S. ÖZSAVLU* KIYMET İLHAN MELİHA AKDENİZ Mehmet Veysi KAYA Rehber Öğretmen


"2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları