Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZELL İ KLER İ VE SORUNLARI. GEL İŞ MELER Bedensel gelişme Bedensel gelişme Duygusal gelişme Duygusal gelişme Sosyal gelişme Sosyal.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZELL İ KLER İ VE SORUNLARI. GEL İŞ MELER Bedensel gelişme Bedensel gelişme Duygusal gelişme Duygusal gelişme Sosyal gelişme Sosyal."— Sunum transkripti:

1 ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZELL İ KLER İ VE SORUNLARI

2 GEL İŞ MELER Bedensel gelişme Bedensel gelişme Duygusal gelişme Duygusal gelişme Sosyal gelişme Sosyal gelişme Kişisel gelişme Kişisel gelişme Zihinsel gelişme Zihinsel gelişme Ahlaki gelişme Ahlaki gelişme İlgilerdeki gelişme İlgilerdeki gelişme

3 BEDENSEL GEL İŞ ME Baştaki gelişmeler Baştaki gelişmeler Ayak ve ellerin büyümesi Ayak ve ellerin büyümesi Boy ve ağırlık artışı Boy ve ağırlık artışı Değişen yüz ve beden imgesi Değişen yüz ve beden imgesi Hareketlerdeki eşgüdümün bozulması Hareketlerdeki eşgüdümün bozulması Uygun vücut duruşu kazanma isteği Uygun vücut duruşu kazanma isteği Bireysel farklılıklara dikkat Bireysel farklılıklara dikkat Akranları ile kıyaslama Akranları ile kıyaslama

4 DUYGUSAL GEL İŞ ME Duyguların yoğunluğunda artış Duyguların yoğunluğunda artış Yalnız kalma isteği Yalnız kalma isteği Çalışmaya isteksizlik Çalışmaya isteksizlik Can sıkıntısı ve huzursuzluk Can sıkıntısı ve huzursuzluk Gelecek kaygısı Gelecek kaygısı Kırıklığa karşı aşırı duyarlılık Kırıklığa karşı aşırı duyarlılık Sorunları ile baş etmede acemilik Sorunları ile baş etmede acemilik

5 Beğenilme, hoşa gitme, değerli bulma ihtiyacı Beğenilme, hoşa gitme, değerli bulma ihtiyacı Öfke ve saldırganlıkta artış Öfke ve saldırganlıkta artış Duygusal durumun değişme hızı farklı Duygusal durumun değişme hızı farklı Duygularını dışa vurma, anlatma, anlaşılma ihtiyacı Duygularını dışa vurma, anlatma, anlaşılma ihtiyacı

6 SOSYAL GEL İŞ ME Sosyal grubun beklentileri doğrultusunda davranma Sosyal grubun beklentileri doğrultusunda davranma Akran-arkadaş grubun etkisi Akran-arkadaş grubun etkisi Yetişkinle zıtlaşma/otoriteye karşı durma Yetişkinle zıtlaşma/otoriteye karşı durma Rol ve statü belirsizliği Rol ve statü belirsizliği Yalnızlık duygusu Yalnızlık duygusu

7 “Karşılıklı sosyalleşme” çocuklarla anne-baba arasındaki sosyal etkileşimdir “Karşılıklı sosyalleşme” çocuklarla anne-baba arasındaki sosyal etkileşimdir Yetişkin ile çocuk davranışları arasında ilişki vardır. Yetişkin ile çocuk davranışları arasında ilişki vardır. Ailenin tutumu, çocuğun ele alınışı, ailedeki kalabalıklık, cinsiyet, kaçıncı çocuk olduğu, ailenin sosyal deneyimleri, sosyo-kültürel seviye Ailenin tutumu, çocuğun ele alınışı, ailedeki kalabalıklık, cinsiyet, kaçıncı çocuk olduğu, ailenin sosyal deneyimleri, sosyo-kültürel seviye

8 K İŞİ SEL GEL İŞ ME “Ben kimim?” “Ben kimim?” Gerçek ve ideal benlik Gerçek ve ideal benlik Benlik değeri/benlik saygısı Benlik değeri/benlik saygısı Kimlik krizi, kimlik karışıklığı. Kimlik krizi, kimlik karışıklığı. Başkalarının gözünde kendisi, kendi gözündeki kendisi Başkalarının gözünde kendisi, kendi gözündeki kendisi

9 Büyüme,gelişme ve kuvvetlenme isteği. Büyüme,gelişme ve kuvvetlenme isteği. İlerleme, olgunlaşma ve değişme. İlerleme, olgunlaşma ve değişme. Bağımsızlık elde etme. Bağımsızlık elde etme. Başarma, güven duyma. Başarma, güven duyma. Beğenilme, mutlu olma isteği. Beğenilme, mutlu olma isteği.

10 AHLÂK GEL İŞİ M İ Baskı ahlakı Baskı ahlakı Otonomi ahlakı Otonomi ahlakı Yaş, zihinsel olgunluk, öğrenme Yaş, zihinsel olgunluk, öğrenme

11 Geleneksel Aşama; Geleneksel Aşama; Bağlılık ve kişiler arası uyum evresi. Bağlılık ve kişiler arası uyum evresi. Sosyal sistem ve vicdan evresi. Sosyal sistem ve vicdan evresi. Gelenek üstü, prensiplere dayalı düzen Gelenek üstü, prensiplere dayalı düzen Sosyal anlaşma, bireysel haklar evresi Sosyal anlaşma, bireysel haklar evresi

12 ZEKA GEL İŞİ M İ 0-2 yaş, duyu hareket zekası 0-2 yaş, duyu hareket zekası 2-7 yaş, işlem öncesi dönem(sezgi) 2-7 yaş, işlem öncesi dönem(sezgi) 7-11 yaş, somut işlemler dönemi 7-11 yaş, somut işlemler dönemi 11-16/20 yaş, soyut işlemler dönemi 11-16/20 yaş, soyut işlemler dönemi

13 Yaşamın ilk yıllarındaki etkileşimin önemi Yaşamın ilk yıllarındaki etkileşimin önemi Beş duyunun uyarılması Beş duyunun uyarılması Anne sevgisi Anne sevgisi Dengeli beslenme Dengeli beslenme Uygun zihinsel potansiyel Uygun zihinsel potansiyel Geniş kelime hazinesi Geniş kelime hazinesi Soyut kavramları kullanma Soyut kavramları kullanma

14 Geniş ilgi alanı Geniş ilgi alanı Zor ve zaman alan konulara yönelme Zor ve zaman alan konulara yönelme Üstün bir merak ve öğrenme isteği Üstün bir merak ve öğrenme isteği Normalin üstünde dikkat ve çalışma Normalin üstünde dikkat ve çalışma Erken konuşma, yürüme, gelişme Erken konuşma, yürüme, gelişme Espri yapma ve anlama yeteneği Espri yapma ve anlama yeteneği

15 ERGENL İ KTE KAR Ş ILA Ş ILAN SORUNLAR Ev, aile. Ev, aile. Sosyal psikolojik ilişkiler. Sosyal psikolojik ilişkiler. Kişisel psikolojik ilişkiler. Kişisel psikolojik ilişkiler. Ahlak-din. Ahlak-din. Sağlık ve beden gelişimi Sağlık ve beden gelişimi Okul çalışmalarına uyum. Okul çalışmalarına uyum.

16 Öğrenim, program, metod. Öğrenim, program, metod. Gelecek, eğitim, meslek. Gelecek, eğitim, meslek. Para, iş yaşam. Para, iş yaşam. Ve diğer sorunlar… Ve diğer sorunlar…


"ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZELL İ KLER İ VE SORUNLARI. GEL İŞ MELER Bedensel gelişme Bedensel gelişme Duygusal gelişme Duygusal gelişme Sosyal gelişme Sosyal." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları