Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI. KAYGI NEDİR?? Kaygı, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, 1.Bedensel, 2.Duygusal 3.Zihinsel değişimlerle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI. KAYGI NEDİR?? Kaygı, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, 1.Bedensel, 2.Duygusal 3.Zihinsel değişimlerle."— Sunum transkripti:

1 KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI

2 KAYGI NEDİR?? Kaygı, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, 1.Bedensel, 2.Duygusal 3.Zihinsel değişimlerle kendini gösteren bir uyarılmışlık durumudur.

3 Kişi duygusal ya da fiziksel baskı altındayken ortaya çıkar.

4 FİZİKSEL OLARAK BAZEN, Yüzde Kızarma Terleme ya da üşüme, Baş Ağrısı Mide Kasılmaları Titreme Güvensizlik Kalp atışlarında hızlanma, Yorgunluk; solunumda güçlük, gibi biçimlerde kendini gösterebilir.

5 KAYGININ NEDENLERİ Kendine güvensizlik karamsarlık Ailenin yanlış tutumları Daha önce yaşanmış başarısızlıkların tekrarlanabileceği endişesi Bilgisizlik Hedefin belirsizliği Plansızlık,çalışma metotlarını bilmemek Çevreden gelen olumsuz telkinler

6 ÖĞRENME İLE İLİŞKİSİ Herhangi bir alanda başarılı olabilmek için hiç kaygı yaşamamak mı gerekir? Hayır!.. Her duygu gibi kaygı da kişinin, yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamdan doyum alabilmesi için gereklidir. Öyleyse amaç, kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil, kaygıya yenik düşmemek ve yaşanılan kaygıyı belli bir düzeyde tutarak onu kendi yararımız için kullanmaktır.

7 Normal düzeydeki bir kaygı kişiye, istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak performansını yükseltme açısından yardımcı olur. YANİ KİŞİYİ MOTİVE EDER!

8 Ancak yaşanan kaygı çok yoğun ise, kişinin, enerjisini verimli bir biçimde kullanması, dikkatini ve gücünü yapacağı işe yönlendirmesi engellenir. Kişi potansiyelini tümüyle kullanamaz ve istenen performansa erişemez.

9 Yapılan araştırmalar stres sırasında beyinde salgılanan maddelerin miktarındaki artışın öğrenmeyi olumlu etkilediğini ortaya koymuştur.Ancak, kaygı arttıkça öğrenme süresi uzadıkça ve öğrenilen bilgi karmaşıklaştıkça öğrenmenin zorlaştığı da tespit edilmiştir.

10 Öyleyse başarı için bir miktar kaygıya ihtiyaç vardır,ancak sorumluluk duygusunu aşacak şekilde bir kaygı, başarıyı engelleyici bir saplantı haline gelir.

11 SINAV KAYGISI DUYAN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNCELERİ Acaba sınavı kazanabilecek miyim? Arkadaşlarım kazanırda ben kazanamazsam? Annem babam benim için her fedakarlığı yaptı,bütün ümitlerini bana bağladılar,sınavı kazanamazsam onların yüzüne nasıl bakarım? Kafamı toparlayamıyorum, bir türlü anlamıyorum,galiba sınavı kazanamayacağım, ne olacak benim bu halim? Daha hazır değilim,vakit de çok kısaldı sınavı düşündükçe ruhum kararıyor...

12 Eğer bu cümleler sizin kendinize sık sık tekrar ettiğiniz ifadelere benziyorsa; Büyük bir olasılıkla sınav sonrasında 1. Kendinizi, bildiklerinizi yapamamakla, 2.Dikkatsizlikle, 3.Süreyi iyi kullanamamakla 4. Doğru yaptığınız soruları sonradan değiştirmekle suçlarsınız. Bütün bunlar, gerçek dışı ve olumsuz beklentilerinizin, potansiyelinizi kullanmanıza engel olması sonucunda ortaya çıkar.

13 Öyleyse ilk yapacağınız şey, Sınav sırasında kendinizle ne tür bir diyalog içinde olduğunuza dikkat etmenizdir. Bu diyalog esnasında yakaladığınız olumsuz, gerçek dışı beklenti ve yorumları değiştirmeye çalışmalısınız.

14 Örneğin, şeklindeki bir ifade, duruma daha gerçekçi bakmanızı sağlayacaktır. " bu sınavda başarısız olacağım ve herkes aptal olduğumu düşünecek" "başarısız olmak ya da olmamak benim elimde. Şansım var, bunu kullanabilirim. Başarısız olsam bile bu benim aptal olduğumu göstermez"

15 Kendinizle olan diyalogunuzda, olumsuz ve kötümser düşünme biçimini yansıtan “ eğer bu sınavda ortalamanın altında alırsam her şey berbat olur, sınıfta kalabilirim, atılabilirim, hayatım mahvolur" "Bu sınavda ortalamanın altında alacağımı nereden biliyorum? Ayrıca bir sınavda ortalamanın altında not almak dünyanın sonu değil. Bu sınavı hayatımın son şansı gibi görmekten vazgeçmeliyim". Gibi olumsuz bir duygu ve düşünceyi, Şeklinde değiştirmelisiniz!

16 Unutmayın; başarıya ulaşmanın ilk aşaması, kişinin kendi potansiyelini doğru değerlendirmesidir. Nelerin eksik olduğuna ve neyi, ne kadar öğrenmeniz gerektiğine ancak gerçekçi bir değerlendirme sonucunda karar verebilirsiniz.

17 “YAPABİLECEĞİNİZE DE İNANSANIZ YAPAMAYACAĞINIZA DA İNANSANIZ HAKLI ÇIKARSINIZ.” HENRY FORD

18 Önce Güven ! Başarı,başarı benim diyebilenindir! M. KEMAL ATATÜRK

19 Teşekkürler…..


"KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI. KAYGI NEDİR?? Kaygı, kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, 1.Bedensel, 2.Duygusal 3.Zihinsel değişimlerle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları