Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI ve BAŞETME YÖNTEMLERİ. BAŞARDI ÇÜNKÜ BAŞARAMIYACAĞINI DÜŞÜNMÜYORDU!

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI ve BAŞETME YÖNTEMLERİ. BAŞARDI ÇÜNKÜ BAŞARAMIYACAĞINI DÜŞÜNMÜYORDU!"— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI ve BAŞETME YÖNTEMLERİ

2 BAŞARDI ÇÜNKÜ BAŞARAMIYACAĞINI DÜŞÜNMÜYORDU!

3 KAYGI : Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve insanın temel duygularından biri olarak kabul edilmektedir.

4 KAYGI değişik durumlarda ortaya çıkarak bireyin yaşamını, başarısını, kararlarını olumsuz yönde etkiler.

5 SINAV KAYGISI SINAV KAYGISI “Formal sınav veya herhangi bir değerlendirme ortamında yaşanılan duyuşsal, davranışsal ve bilişsel ögelerden oluşan hoşlanılmayan bir duygu ve heyecansal durum olarak tanımlanır(Dusek,1980). Beklenen; sınavlardan kaynaklanan stresin doğurduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerdir.

6 Sınav kaygısı sınav öncesinde ve sırasında yaşanan, dikkat dağınıklığına ve başarının düşmesine neden olan yoğun heyecan duygusudur.

7 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ NELERDİR? SINAV KAYGISININ NEDENLERİ NELERDİR? Zamanı iyi kullanamama,kötü çalışma alışkanlıkları, Yüksek beklenti düzeyi, Mükemmeliyetçi yaklaşım, Görev ve sorumlulukları erteleme, Başarısız olma ve değerlendirme korkusu vb.

8 SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ Kalp atışlarında hızlanma ve artış, çarpıntı, Hızlı nefes alıp-verme, Gerginlik ve/veya sinirlilik hali, Terleme ve/veya titreme,

9 Dilin damağın kuruması, Mide şikayetleri, Bağırsak hareketlerinde değişme (ishal-kabızlık), Telaş, şaşkınlık, organize olamama,

10 Baş ağrısı, Huzursuzluk uykusu,kabus görme, aşırı uyku veya uykusuzluk, Konsantrasyon bozuklukları, Yorgunluk belirtileri, Yeme alışkanlıklarında değişme.

11 SINAV KAYGISININ SEBEP OLDUĞU DUYGULAR Endişe, Huzursuzluk, (  ) Korku, Öfke – kızgınlık, Ümitsizlik, Mahcup olma / utangaçlık, Hayal kırıklığı, Mutsuzluk, Tedirginlik.

12 SINAV KAYGISI BAŞARIYI NASIL DÜŞÜRÜYOR Yapılan çalışmalar zihinden geçen olumsuz düşünce ve endişelerin başarının düşmesinde rol oynadığını ortaya koymaktadır.

13 KAYGININ OLUMSUZ ETKİLERİ Zihinsel becerileri zayıflatarakZihinsel becerileri zayıflatarak dikkatin dağılmasına neden olur. Dikkat sınavın içeriğine değil buna bağlı olarak yaşananlara odaklanır.Dikkat sınavın içeriğine değil buna bağlı olarak yaşananlara odaklanır. Öğrenilen bilgiler transfer edilemezÖğrenilen bilgiler transfer edilemez Okuduğunu anlama ve düşünceleri toplamada zorlanır.Okuduğunu anlama ve düşünceleri toplamada zorlanır. Bütün bunlara fiziksel rahatsızlıklar da eşlik edebilir.

14 AKLIMIZDAN OLUMSUZ DÜŞÜNCELER GEÇER…… sınavda hiçbir şey yapamayacağım… Sınava hazırlanmam için yeterli zamanım yok, Gereksiz bilgiler, işime yaramayacak, Dersi anlamıyorum, Arkadaşlarım benden daha iyi hazırlanıyor, Kötü geçerse benim hakkımda herkes ne düşünür…… …………………………………………siz ne düşünüyorsunuz?

15 Nasıl üstesinden gelebilirsiniz? Olumsuz duygu ve düşüncelerden kaçınmak “ne kadar çalışırsam çalışayım boşa…Nasıl olsa her şey birbirine karışacak!” “sınav yaklaşıyor ve ben çalışmamı yetiştiremeyeceğim!”

16 Zamanınızı planlayarak başlamalı, bir plan ve program dahilinde Hazırlanmalı ve çalışmalarınızı asla ertelememelisiniz. Kaygıdan kurtulmak için programlı çalışmanın gerekli olduğunu;sınavda başarılı olmak için çok çalışmanın değil bir plan ve program dahilinde çalışmanın gerekli olduğunu UNUTMAYIN!

17 Kaygının bedeninizde uyandırdığı belirtilerle başa çıkmak için gevşeme egzersizleri öğrenerek uygulayabilirsiniz.

18 KAYGI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİZ? Sınav kişiliğinizin değerlendirilmesi değil, ilgi yetenek ve çalışma alışkanlıklarıyla elde edilen bilgilerin değerlendirilmesidir.

19 Düşünce veya yaklaşım biçiminiz objektif gerçeklere dayanmalıdır. “Bu sınavı başaramayacağım”!!!! gerçekçi düşünce mi sizce?

20 Düşünceler,duygular ve davranış arasındaki ilişkiler Stresi ve sınav kaygısını yaratan doğru ve akılcı olmayan düşünce biçimidir! “olay yorum ve yaklaşım biçimi duygu ve davranış”

21 Değerlendirme ve yaklaşım biçiminiz size ve problemi çözmeye yardımcı olmalıdır.

22 Değerlendirme ve yorum biçiminiz kısa ve uzun dönemli amaçlarınıza katkıda bulunmalıdır. “amaçların ve önceliklerin belirlenmesi” (zaman yönetimi ve program yapmak)

23 Yorum ve yaklaşım biçiminiz sizi duygusal bir çatışma ve gerginliğe sürüklememelidir. Yaklaşım biçiminiz diğer insanlarla çatışma ve sürtüşmeleri azaltmalıdır.

24 Sınav öncesi geçmiş başarısızlıklarınızı değil başarılarınızı düşünmelisiniz. Daha önceki başarısızlıklarınızdaki nedenleri bulmalısınız. Üniversiteye girmek bir tercih ve istektir.

25 ." Sınavda başarılı olarak esas amacınıza ulaşmak birinci tercihiniz olsun. Ancak… Karamsar,olumsuz düşünce kalıplarınızı,iç diyaloglarınızı gerçek dışı iyimserliğe döndürmemeli yalnızca gerçekçi düşünmelisiniz. “Edison'a ampulü keşfetmeden önce, başarısız olduğu 999 deneme için ne hissettiğini sormuşlar. Edison şaşırmış: "999 başarısızlık mı? Hayır! Işığa kavuşamamanın 999 yolunu keşfettim o kadar”

26 SINAVA HAZIRLANIRKEN FİZİKSEL EGZERSİZ SINAVA HAZIRLANIRKEN FİZİKSEL EGZERSİZ Gerginlik ÖĞRENMEYİ zorlaştırır. 1-Nefes alma egzersizine başlamadan önce sağ avucunuzu göbeğinizin altına, sol elinizi göğüs kafesinizin üstüne koyun. Ve, gözlerinizi kapatın. 2-Nefes almadan önce ciğerlerinizi iyice boşaltın. 3-Ciğer kapasitenizi hayali olarak ikiye bölün. Ve, "biir!..", "ikii!.." diye içinizden sayarak ciğerinizin Ve, "biir!..", "ikii!.." diye içinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun. bütününü doldurun. Kısa bir süre bekleyin, "bir", "iki" diye sayarak nefesinizi, Kısa bir süre bekleyin, "bir", "iki" diye sayarak nefesinizi, aldığınız iki katı sürede boşaltın. aldığınız iki katı sürede boşaltın. 4- İkinci ve üçüncü maddede yazılanları tekrarlayarak derin bir nefes daha alın ve verin. Egzersizi bir daha tekrarlayıncaya kadar mutlaka normal olarak en az dört-beş defa nefes alın verin.

27 AFRİKA'DA HER SABAH BİR CEYLAN UYANIR. BU CEYLAN, EN HIZLI ASLANDAN DAHA HIZLI KOŞMASI GEREKTİĞİNİ, YOKSA ONA YEM OLACAĞINI BİLİR.

28 AFRİKA'DA HER SABAH BİR ASLAN UYANIR. BU ASLAN EN HIZLI CEYLANDAN DAHA HIZLI KOŞMASI GEREKTİĞİNİ, YOKSA AÇ KALACAĞINI BİLİR.

29 SONUÇTA ASLAN YA DA CEYLAN OLMANIZ HİÇ FARKETMEZ ; GÜNEŞ DOĞDUĞUNDA KOŞUYOR OLMANIZ GEREKİR (Afrika Özdeyişi)

30 KAYNAKLAR: Baltaş,Acar; “Üstün Başarı”, Remzi kitabevi,İstanbul,1995. Cüceloğlu,Doğan; “İLETİŞİM Donanımları”,Remzi Kitabevi,2003. Özer,A.Kadir;”Kaygı”,Varlık YAYINLARI,İstanbul,1977.


"SINAV KAYGISI ve BAŞETME YÖNTEMLERİ. BAŞARDI ÇÜNKÜ BAŞARAMIYACAĞINI DÜŞÜNMÜYORDU!" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları