Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI."— Sunum transkripti:

1 MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI

2 - I - KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMLERİNİ DEĞERLENDİRMESİ :

3 Araştırmanın amacı Tıp Fakültesini bitirmek üzere olan öğrencilerin tıp eğitimini değerlendirmektir. Her yıl Mayıs-Haziran aylarında Halk Sağlığı Stajı yapmakta olan internler tarafından yürütülmektedir yılları arasında 6 araştırmaya toplam 349 öğrenci katılmıştır.

4 Katılımcıların Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Ebeveynlerinin Bazı Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar

5 Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişiklikler Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri

6 Sık karşılaşılan hastalıkların tanı ve tedavisi açısından eğitimin yeterliliği Tıp Dallarına Göre Eğitimin Birinci Basamağa Uygunluğu Konusundaki Düşünceler 1.Uygulamalı 2.Kuramsal

7 Tıp Eğitimine Eklenmesini İstediği Ders ve Stajlar Öğretim Üyelerinin Eğitici Eğitimi Almaları Konusundaki Düşünceleri Katılımcıların İnternlik Dönemine İlişkin Önerileri Katılımcıların I. ve V. Sınıflar Arasındaki Döneme İlişkin Önerileri

8 Şekil 1. Katılımcıların Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri

9 Şekil 2. Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar

10 Şekil 3. Katılımcıların Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişikler

11 Şekil 4. Katılımcıların Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri

12 -II - TIP EĞİTİMİ MODELİNE GÖRE FARKLILIKLAR - beceri edinme - mesleğe ilişkin değerlerin kazanılması Akdeniz, Dokuz Eylül, Ege, Kocaeli, Uludağ Üniversiteleri Tıp Fakülteleri 2003

13 TABLO-1. Tıp eğitimi modeli ile fakültede yapılan uygulamalı eğitimlerin yeterlilik durumu (Haziran-2003) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Kan alma İdrar sondası takma Enjeksiyon, pansuman Nazogastrik sonda takma Periferik yayma değerlendirme Kulaktan buşon temizleme Dışkı yayması değerlendirme Entübasyon yapma Adli rapor yazma Burun tamponu uygulama Otopsi yapma Doğum yaptırma

14 TABLO-1 (DEVAM) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Damar yolu açma Sütür atma Rektal tuşeyle prostat değerlen İdrar mikroskopisi değerlendirme Vajinal muayene Göz dibi muayenesi Atel uygulama

15 TABLO-2. Tıp eğitimi modeline göre öğrencilerin hekimlik mesleğine ilişkin görüşleri (Haziran-2003) GörüşlerTamamen Katılıyorum (%) Entegre (n:277) Ent. + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Hekimlik mesleği kutsaldır Hekim ile hasta arasında para ilişkisi olma ma lıdır Ülkemizde hekim hatalarının denetlenmesi yeterince iyi işlemektedir Hekimlerin esas görevi hasta tedavisidir Ülkemizde hekimlik, prestiji giderek artan bir meslektir Vatandaşlar sağlık hizmetleri için para ödeme me lidir Hekimler kendi çıkarlarından önce, halkın sağlık sorunlarını düşünmelidirler

16


"MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları