Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI  MURAT YÖNDEM (Md Yrd). Sınav Nedir  Belirli bir alanda edinilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan bir değerlendirme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI  MURAT YÖNDEM (Md Yrd). Sınav Nedir  Belirli bir alanda edinilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan bir değerlendirme."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI  MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

2 Sınav Nedir  Belirli bir alanda edinilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan bir değerlendirme sistemidir. KİŞİLİĞİ değil  Sınav bir değerlendirme sürecidir ve sınırlı alandaki bilgi ve becerilerin düzeyini değerlendirir, KİŞİLİĞİ değil.  Sınavın amacı, sahip olunan potansiyeli bilmektir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

3 Sınav  Sınavda özgüven çok önemli bir faktördür. Sınava çok sayıda kişinin giriyor olması ve sınırlı sayıda kişinin "başarı hanesine kaydediliyor olması" sonuçta öğrencilerin özgüveninde yarattığı zedelenme ciddi boyuttadır.  Bir çok öğrenci yıllarca bunun etkisinde kalabilmektedir. Bu anlamda sınav ne bir “sırat köprüsü” ne de bir "er meydanı" değildir. Mutlak galibiyet içine de girilmemelidir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

4 SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya, sınav kaygısı denir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

5 Kaygılıyken Neler Hissedersiniz  Hızlı kalp atışı  Mide bulantıları  Terleme  Ateş basması  Üşüme  Kızarma  Sinirlilik  Gerginlik vb. KAYGININ (FİZİKSEL) BOYUTU MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

6 NORMAL DÜZEYDE KAYGI;  SİZİ TETİKLER,  MOTİVASYONUNUZU ARTTIRIR  BAŞARILI OLMANIZA YARDIMCI OLUR. Yoğun kaygı yaşayan kişiler geleceği düşünmekten bugünü kullanamazlar. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

7 KAYGI TAMAMEN YOK EDİLEBİLİR Mİ? Kaygı, belki tamamen giderilemeyebilir ama zararlı olmayacak ölçülere çekilebilir. Kaygıyı azaltma yöntemlerinin hepsinin amacı, kaygıya neden olan etkenleri belirleyip ortadan kaldırmak, böylece kaygıyı gidermektir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

8 SINAV KAYGISININ BOYUTLARI  Hangi boyuttaki kaygıları yaşıyorsak, kaygılarımızla baş edebilmek için ne tür yöntemleri kullanmamız gerektiği konusunda bilgi sağlar.  Örneğin; FİZİKSEL tepkilerimiz yoğunsa kaygı ile baş edebilmek için nefes ve gevşeme egzersizlerini kullanmalıyız.  Eğer, KURUNTUlarımız (ENDİŞE) yoğunsa kaygı ile baş edebilmek için olumsuz düşüncelerimizin yerine daha pozitif ve gerçekçi düşünceler geliştirmeye çalışmalıyız. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

9 KURUNTU (ENDİŞE) BOYUTU İLE BAŞAÇIKMA YÖNTEMLERİ Sınav kaygısının kuruntu (endişe) boyutu ile başa çıkma yöntemlerinin temelini, kendinizle olumlu diyalog oluşturur. Kişinin kendi kendine yaptığı olumsuz içerikli konuşmalar, zaman geçtikçe otomatikleşir. Kaygı düzeyinizi azaltmak istiyorsanız, bu olumsuz düşüncelerin farkına varmanız çok önemlidir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

10 YARARSIZ DÜŞÜNCELER  YARARLI DÜŞÜNCELER Bu sınavda başarılı olamamÇalışırsam başarılı olabilirim Çok fazla konu var, zamanım yetmeyecek İyi bir planlama yaparsam yetiştirebilirim Bu kadar konuyu aklımda tutamam Önemli bölümlere öncelik vererek çalışırsam onlardan puan alabilirim. Sınavlarda çok heyecanlanıyorum.Duygularımı kontrol altına alabilirim. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

11 İnsan isterse, herhangi bir kaygılı durum sırasında, kendine söylediği bu olumsuz sözler yerine olumlularını koyarak (ki bunlara ‘başa çıkma cümleleri’ adı verilir) kaygısını azaltabilir. Size neyin iyi geleceğini ancak siz kendiniz bilebileceğiniz için, kendi ‘başa çıkma cümlelerinizi kendiniz geliştirmelisiniz. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

12 KENDİ KENDİNE OLUMLU DİYALOG Biliyorum… Bu sınavı başarabileceğim. Geçmişte de benzer durumlarla başa çıkabilmiştim. Sınav konusunda beni özellikle rahatsız eden ne? Bu, neden bir problem? Bu probleme kendim nasıl katkıda bulundum? Diğer kişiler nasıl bir katkıda bulundular? Elimden geldiğince sakin olmaya çalışmalıyım. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

13 Gerçekçi olmalısınız. Gerçekçi olunmazsa hedefe yönelik yetersiz çalışmalar güveninizi kıracaktır. Öyleyse kendinizi iyi tanımalı, kapasitenizi iyi belirlemeli, bunun içinde destek almalısınız. Gerçekleri görmek, başarıya kapı açar; kaygıyı azaltır. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

14 Saplantılardan kurtulmalısınız. Aklınıza gelen düşüncelere değil, yaptıklarınıza değer vermelisiniz. Başkaları adına düşünmemeli: ‘Ne derler, ne düşünürler hakkımda?’ gibi düşüncelere kapılmamalı, kendi yaptıklarınıza ve yapmanız gerekenlere bakmalısınız. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

15 Bir birey olduğunuzu düşünmeli, kendinizi başkalarıyla karşılaştırmamalısınız. Kendinizi kendinizle karşılaştırmalı, hedefe yönelik çalışmalarınızı gözden geçirmeli, ne kadarını gerçekleştirebildiğinizi belirlemeli, gerçekleştirmeniz gerekenleri nasıl gerçekleştirebileceğinizi planlamalısınız. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

16 Hepsinden önemlisi de sınavın her şey olmadığını, hele hele zekanın asla sınavla ölçülemeyeceğini, sınavı kazanmak kadar kaybetmenin de normal olduğunu düşünmeli; kendinizi bu düşüncelere inandırmalısınız. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

17 KAYGININ İNSAN FİZYOLOJİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Bedensel olarak gevşemiş bir insan, ruhsal olarak sakin ve huzurludur. Bedensel olarak gergin bir insan, ruhsal olarak endişeli ve sıkıntılıdır. Vücudun gergin olması damarlarda daralmaya sebep olduğu için hücrelere giden kan miktarında azalmaya yol açar. Sınav kaygısını yoğun olarak hisseden gencin durumu budur. Bu da,hücrelerin yetersiz beslenmesi demektir. Bu durum, öğrenmeyi olumsuz olarak etkiler. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

18 SINAVA KADAR OLAN SÜREYİ NASIL DEĞERLENDİRMELİYİZ?  Sınavdan önceki son virajda çalışmayı bırakmayan öğrenciler diğerlerine göre birkaç adım öne çıkıyorlar.  Özellikle son bir ay tekrarlara önem verin.  Son haftalarda,hiç bilmediğiniz konulara değil, iyi bildiğiniz ama unutmuş olduğunuz konulara çalışın. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

19  Bütün konuları baştan sona çalışmayı denemeyin, onun yerine eksik olduğunuz yerleri belirleyip onlar üzerinde yoğunlaşın.  Daha önce çıkmış soruları baştan sona çözün.  Gerçek sınav kurallarına uygun(ara vermeden-süreye uyarak) deneme sınavları çözün,yapamadıklarınızı kontrol edin. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

20 Kimseyi senden daha iyi biliyor diye düşünme. Herkesin iyi yapabildikleri ve yapamadıkları olabilir. Senin yapamadığın bir konuyu başkaları daha iyi yapabilir ; evet, ama senin başarılı olduğun bir konuda da başkaları senin kadar iyi olmayabilir. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

21 Bu sınav hayatın sonu değil, sadece bir sınav. Bu sınav hayatın sonu değil, sadece bir sınav. Bu sınavı başaramasan bile hayatında başarma şansın olabilecek pek çok sınavla karşılaşacaksın. Bu sadece onlardan biri…. Bu sınavı başaramasan bile hayatında başarma şansın olabilecek pek çok sınavla karşılaşacaksın. Bu sadece onlardan biri…. Sadece iyi bir başlangıç olabilir. Sadece iyi bir başlangıç olabilir. Ama hayat çok uzun pek çok kez iyi bir başlangıç şansın olacaktır…. Ama hayat çok uzun pek çok kez iyi bir başlangıç şansın olacaktır…. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

22 Sen annen-baban, arkadaşların Sen annen-baban, arkadaşların ve tüm çevren için sadece ”sen” olduğun için değerlisin. Bu sınavı başarınca onlar için değerin azalmayacak. Kazanırsan sadece seninle senin kadar sevinecekler. Çünkü seni çok seviyorlar. Ve kazanamazsan sevgileri devam edecek. Ve kazanamazsan sevgileri devam edecek. Onların sana olan sevgisi bir sınava bağlı değil. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

23 Sınava hazırlık sürecini ve sınav anını Sınava hazırlık sürecini ve sınav anını sağlıklı geçirmen için sadece bunları yapman yeterli değil; Sağlığını da korumak zorundasın. Sağlığını da korumak zorundasın. MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

24 Bunun için; Uykunu düzenli hale getirmelisin, plansız ve yetiştirilemeyen çalışmalar sonunda uykusuz geçirilen zamanlarda yeterince çalışsan bile yorgun ve dikkatin dağınık olacaktır. Bu durumda bildiklerini bile yeterince değerlendiremeyebilirsin MURAT YÖNDEM (Md Yrd)

25 HEDEFLEDİĞİNİZ TÜM BAŞARILARA ULAŞMANIZ DİLEKLERİYLE (İNCİRLİ EML) MURAT YÖNDEM (Md Yrd)


"SINAV KAYGISI  MURAT YÖNDEM (Md Yrd). Sınav Nedir  Belirli bir alanda edinilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan bir değerlendirme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları