Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL REHBERLİK SERVİSİ.  Eğitim, veli-öğretmen-öğrenci işbirliği ile gerçekleşen bir süreçtir.  Her birey yaşamı boyunca, özellikle de eğitim hayatında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL REHBERLİK SERVİSİ.  Eğitim, veli-öğretmen-öğrenci işbirliği ile gerçekleşen bir süreçtir.  Her birey yaşamı boyunca, özellikle de eğitim hayatında."— Sunum transkripti:

1 OKUL REHBERLİK SERVİSİ

2  Eğitim, veli-öğretmen-öğrenci işbirliği ile gerçekleşen bir süreçtir.  Her birey yaşamı boyunca, özellikle de eğitim hayatında bazı güçlüklerle ve çözüm bekleyen problemlerle karşılaşır.  Velilerimizin, zaman zaman şu gibi sorunlarla karşılaştıkları olmuştur:

3 Velilerin Karşılaştıkları Sorunlar Çocuğum yeterince ders çalışmıyor, sınavlarda beklentilerimiz düzeyinde başarı gösteremiyor. Bilgisayara ya da televizyona saatlerce dikkatini verebilirken, ders başında aynı şekilde dikkatini toplayamıyor.

4 Velilerin Karşılaştıkları Sorunlar Ödevlerini titizlikle yapmıyor, çok çabuk sıkılıyor. Okula gelmek istemiyor. Bazı derslerde öğretmenlerinin istediği düzeyde performans sergileyemiyor.

5 Velilerin Karşılaştıkları Sorunlar Çocuğum çok hareketli, hiç yerinde duramıyor. Kardeşleri ile bir türlü anlaşamıyor, çoğu zaman çatışma yaşıyor.

6 Velilerin Karşılaştıkları Sorunlar Çocuğum çok sessiz, bir türlü kendini ifade edemiyor. Sınıf içinde ve arkadaşları arasında silik kalıyor. Kendine olan güveni çok az, basit sayılabilecek işleri yaparken bile bizden yardım bekliyor.

7 Velilerin Karşılaştıkları Sorunlar Hangi mesleği seçeceğine bir türlü karar veremedi. Sınavlarda çok heyecanlanıyor. Bildiği halde yüksek not alamıyor.

8 OKUL REHBERLİK SERVİSİ İşte bu gibi durumlarda eğitim ve öğretimin vazgeçilmez bir kolu olan “Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık” devreye girer. Rehberlik bireyi tanımak, onu kendisine tanıttırmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerce yürütülen profesyonel yardımlardır.

9 REHBERLİK NE DEĞİLDİR  Çocuğun elinden tutup yürütmek, bütün ihtiyaçlarını karşılamak değildir.  Öğrenciyi korumak, her sıkıntıdan kurtarmak, problemlerini çözmek için doğrudan yardım etmek değildir.  Öğrenciye öğüt vermek, telkinde bulunmak değildir.  Okulda disiplini sağlama, öğrencileri tehdit etme, kontrol altında bulundurma, onları yargılama işi değildir.  Öğrenciyle dost olmak, sohbet etmek, dertleşmek değildir.

10 REHBERLİK NEDİR  İsteklilik ve gönüllülüğe dayalı bir yardımdır.  Öğrencilerin özellikleri ne olursa olsun, hasta olarak algılanmaz ve kişiliklerine saygı duyulur.  Rehberlik, bireyin kişilik gelişimine yardımcı olmaktır.  Öğrencilerin her türlü eğitimi ve gelişimi için uygun ortam yaratmaktır.  Sadece sorunlu olan öğrencilerin problemlerinin çözümüne yardımcı olma, onlara birtakım hizmetler sunmayla sınırlı değildir. Önleyici, yönlendirici, uyum sağlayıcı, geliştirici, bütünleştirici, aydınlatıcı fonksiyonlarıyla diğer öğrencilere de hitap etmektedir.

11 OKUL REHBERLİK SERVİSİ Rehberlik çalışmalarının daha verimli olması, öğrencilerimizin daha kaliteli bir eğitim-öğretim hayatı sürdürebilmesi için sizinle her zaman işbirliği içerisinde olmamız gerektiğini unutmayınız.


"OKUL REHBERLİK SERVİSİ.  Eğitim, veli-öğretmen-öğrenci işbirliği ile gerçekleşen bir süreçtir.  Her birey yaşamı boyunca, özellikle de eğitim hayatında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları