Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ"— Sunum transkripti:

1 ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ

2 İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu.
Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu.

3 Çalışma Amaçlarımız Kendi çatışma çözme yöntemlerinizi görebilmeniz
Karşınızdaki kişinin çatışma çözme yöntemlerini fark edebilmeniz Çatışma durumlarını değerlendirmek Farklı çatışma çözme yöntemlerini kullanmayı denemek

4 Çatışma Modellerini Anlamak
İDDACI TUTUM BÜTÜN ÇATIŞMA ÇÖZME MODELLERİNİN İKİ TEMEL BİLEŞENİ VARDIR İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM SİZİN ÇATIŞMA = BECERİ + DURUM MODELİNİZ

5 BEŞ ÇATIŞMA ÇÖZME MODELİ
İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

6 YARIŞMACILIK Çabuk harekete geçme Popüler olmayan kararlar alma
İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ Çabuk harekete geçme Popüler olmayan kararlar alma Çok önemli konularda acil çözüm alma Kendinizi koruma amacı UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

7 YARIŞMACILIK ÖZELLİKLERİ
Tartışma Karşıdaki kişiyi etkileme Israrcı fikirlerde bulunma Kendi duruşunuzu açıkça ortaya koyma

8 YARIŞMACILIK AŞIRI KULLANILDIĞINDA
Geribildirim eksikliği Öğrenme fırsatının azalması Az yetkilendirme Çevrenin her şeye “evet” diyen kişilerle dolması.

9 YARIŞMACILIK AZ KULLANILDIĞINDA
Sınırlı etki Kararsızlık Harekete geçmeyi erteleme Desteğin geri çekilmesi, yoksun kalma

10 UYMA Performansı geliştirmek İyi niyet oluşturmak Barışı korumak
İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Makul olmak Performansı geliştirmek İyi niyet oluşturmak Barışı korumak Geri çekilmek YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

11 UYMA ÖZELLİKLERİ İstek ve ihtiyaçlardan vazgeçmek İtaat etmek
Almayı değil sürekli vermeyi seçmek

12 UYMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA
Bilindik fikirler Sınırlanmış etki Destek kaybı Karışıklık

13 UYMA AZ KULLANILDIĞINDA
İletişim eksikliği Düşük moral Paylaşma azlığı

14 KAÇINMA Gerilimi azaltma Zaman kazanma Kendi sınırlarını bilme
*Önemsiz konularla ilgilenmeme Gerilimi azaltma Zaman kazanma Kendi sınırlarını bilme Diğerlerinin sahipleniciliğine izin verme Konuları bir şeylerin belirtileri olarak yorumlama İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayalı İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

15 KAÇINMA ÖZELLİKLERİ Geri çekilme Yan çizme, sorumluluktan kaçma
Sorunları çözmeden bırakabilme

16 KAÇINMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA
Karşıdan gelebilecek bilgiden mahrum kalma Varsayım ile verilen kararlar Konuları daha da büyüyen bir hale getirmek

17 KAÇINMA AZ KULLANILDIĞINDA
Düşmanlık / duyguların incinmesi Aşırı yük altında çalışma-çok fazla konuyla uğraşma Konuların önemine göre önceliğinin belirlenmemesi ve yetki kullanmama

18 İŞBİRLİĞİ Öğrenme Bakış açılarını bütünleştirme Bilgi kazanma
İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Çözümleri bütünleştirme Öğrenme Bakış açılarını bütünleştirme Bilgi kazanma İletişimi geliştirme YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

19 İŞBİRLİĞİ ÖZELLİKLERİ
Dinleme becerisi, anlama ve empati kurma Endişe yaratmayan fikir farklılıkları Çözümleme/ analiz etme becerisi Temel ilgi ve ihtiyaçları aydınlatma

20 İŞBİRLİĞİ ÇOK KULLANILDIĞINDA
Önemsiz konular üzerinde çok fazla zaman harcama Sorumluluğun dağıtılması Yarar /çıkar sağlayan kişiler Fazla yük altında çalışma

21 İŞBİRLİĞİ AZ KULLANILDIĞINDA
Karşılıklı kazancın olmaması Bilgiden mahrum olma Yetkiden mahrum olma Yenilik getirme şansının olmaması

22 UZLAŞMA Çözüme eşit güç ve güçlü bilgi ile ulaşma
İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Orta derecede önemli olan konuların çözümlenmesi Çözüme eşit güç ve güçlü bilgi ile ulaşma Geçici çözümler üretme Zaman sınırlamaları ile başa çıkma Yarışmacılık ve işbirliğini destekleme YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

23 UZLAŞMA ÖZELLİKLERİ Müzakere ederek anlaşmaya varma “Orta yol” bulma
Ödün/ taviz verme Değer biçme

24 UZLAŞMA ÇOK KULLANILDIĞINDA
Olaylara daha geniş bir çerçeveden bakmanın eksikliği Güven duygusundan mahrum olma Alaycı ve olumsuz hava

25 UZLAŞMA AZ KULLANILDIĞINDA
Gereksiz yere meydan okuma/ karşı karşıya gelme Sık sık güç mücadelesinde bulunma Konuyu etkili bir şekilde müzakere edememe


"ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları