Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ. Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu. İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ. Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu. İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki."— Sunum transkripti:

1 ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ

2 Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu. İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu.

3 Çalışma Amaçlarımız Kendi çatışma çözme yöntemlerinizi görebilmeniz Kendi çatışma çözme yöntemlerinizi görebilmeniz Karşınızdaki kişinin çatışma çözme yöntemlerini fark edebilmeniz Karşınızdaki kişinin çatışma çözme yöntemlerini fark edebilmeniz Çatışma durumlarını değerlendirmek Çatışma durumlarını değerlendirmek Farklı çatışma çözme yöntemlerini kullanmayı denemek Farklı çatışma çözme yöntemlerini kullanmayı denemek

4 Çatışma Modellerini Anlamak İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM BÜTÜN ÇATIŞMA ÇÖZME MODELLERİNİN İKİ TEMEL BİLEŞENİ VARDIR BÜTÜN ÇATIŞMA ÇÖZME MODELLERİNİN İKİ TEMEL BİLEŞENİ VARDIR İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM SİZİN SİZİN ÇATIŞMA= BECERİ+DURUM ÇATIŞMA= BECERİ+DURUM MODELİNİZ MODELİNİZ

5 BEŞ ÇATIŞMA ÇÖZME MODELİ İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA

6 YARIŞMACILIK İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA Çabuk harekete geçme Popüler olmayan kararlar alma Çok önemli konularda acil çözüm alma Kendinizi koruma amacı

7 YARIŞMACILIK ÖZELLİKLERİ Tartışma Tartışma Karşıdaki kişiyi etkileme Karşıdaki kişiyi etkileme Israrcı fikirlerde bulunma Israrcı fikirlerde bulunma Kendi duruşunuzu açıkça ortaya koyma Kendi duruşunuzu açıkça ortaya koyma

8 YARIŞMACILIK AŞIRI KULLANILDIĞINDA Geribildirim eksikliği Geribildirim eksikliği Öğrenme fırsatının azalması Öğrenme fırsatının azalması Az yetkilendirme Az yetkilendirme Çevrenin her şeye “evet” diyen kişilerle dolması. Çevrenin her şeye “evet” diyen kişilerle dolması.

9 YARIŞMACILIK AZ KULLANILDIĞINDA Sınırlı etki Sınırlı etki Kararsızlık Kararsızlık Harekete geçmeyi erteleme Harekete geçmeyi erteleme Desteğin geri çekilmesi, yoksun kalma Desteğin geri çekilmesi, yoksun kalma

10 UYMA İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA * Makul olmak Performansı geliştirmek İyi niyet oluşturmak Barışı korumak Geri çekilmek

11 UYMA ÖZELLİKLERİ İstek ve ihtiyaçlardan vazgeçmek İstek ve ihtiyaçlardan vazgeçmek İtaat etmek İtaat etmek Almayı değil sürekli vermeyi seçmek Almayı değil sürekli vermeyi seçmek

12 UYMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA Bilindik fikirler Bilindik fikirler Sınırlanmış etki Sınırlanmış etki Destek kaybı Destek kaybı Karışıklık Karışıklık

13 UYMA AZ KULLANILDIĞINDA İletişim eksikliği İletişim eksikliği Düşük moral Düşük moral Paylaşma azlığı Paylaşma azlığı

14 KAÇINMA İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayalı İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA * Önemsiz konularla ilgilenmeme Gerilimi azaltma Zaman kazanma Kendi sınırlarını bilme Diğerlerinin sahipleniciliğine izin verme Konuları bir şeylerin belirtileri olarak yorumlama

15 KAÇINMA ÖZELLİKLERİ Geri çekilme Geri çekilme Yan çizme, sorumluluktan kaçma Yan çizme, sorumluluktan kaçma Sorunları çözmeden bırakabilme Sorunları çözmeden bırakabilme

16 KAÇINMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA KAÇINMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA Karşıdan gelebilecek bilgiden mahrum kalma Karşıdan gelebilecek bilgiden mahrum kalma Varsayım ile verilen kararlar Varsayım ile verilen kararlar Konuları daha da büyüyen bir hale getirmek Konuları daha da büyüyen bir hale getirmek

17 KAÇINMA AZ KULLANILDIĞINDA Düşmanlık / duyguların incinmesi Düşmanlık / duyguların incinmesi Aşırı yük altında çalışma-çok fazla konuyla uğraşma Aşırı yük altında çalışma-çok fazla konuyla uğraşma Konuların önemine göre önceliğinin belirlenmemesi ve yetki kullanmama Konuların önemine göre önceliğinin belirlenmemesi ve yetki kullanmama

18 İŞBİRLİĞİ İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyenişbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA * Çözümleri bütünleştirme Öğrenme Bakış açılarını bütünleştirme Bilgi kazanma İletişimi geliştirme

19 İŞBİRLİĞİ ÖZELLİKLERİ Dinleme becerisi, anlama ve empati kurma Dinleme becerisi, anlama ve empati kurma Endişe yaratmayan fikir farklılıkları Endişe yaratmayan fikir farklılıkları Çözümleme/ analiz etme becerisi Çözümleme/ analiz etme becerisi Temel ilgi ve ihtiyaçları aydınlatma Temel ilgi ve ihtiyaçları aydınlatma

20 İŞBİRLİĞİ ÇOK KULLANILDIĞINDA Önemsiz konular üzerinde çok fazla zaman harcama Önemsiz konular üzerinde çok fazla zaman harcama Sorumluluğun dağıtılması Sorumluluğun dağıtılması Yarar /çıkar sağlayan kişiler Yarar /çıkar sağlayan kişiler Fazla yük altında çalışma Fazla yük altında çalışma

21 İŞBİRLİĞİ AZ KULLANILDIĞINDA Karşılıklı kazancın olmaması Karşılıklı kazancın olmaması Bilgiden mahrum olma Bilgiden mahrum olma Yetkiden mahrum olma Yetkiden mahrum olma Yenilik getirme şansının olmaması Yenilik getirme şansının olmaması

22 UZLAŞMA İDDACI TUTUM İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIKİŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMAUYMA * Orta derecede önemli olan konuların çözümlenmesi Çözüme eşit güç ve güçlü bilgi ile ulaşma Geçici çözümler üretme Zaman sınırlamaları ile başa çıkma Yarışmacılık ve işbirliğini destekleme

23 UZLAŞMA ÖZELLİKLERİ Müzakere ederek anlaşmaya varma Müzakere ederek anlaşmaya varma “Orta yol” bulma “Orta yol” bulma Ödün/ taviz verme Ödün/ taviz verme Değer biçme Değer biçme

24 UZLAŞMA ÇOK KULLANILDIĞINDA Olaylara daha geniş bir çerçeveden bakmanın eksikliği Olaylara daha geniş bir çerçeveden bakmanın eksikliği Güven duygusundan mahrum olma Güven duygusundan mahrum olma Alaycı ve olumsuz hava Alaycı ve olumsuz hava

25 UZLAŞMA AZ KULLANILDIĞINDA Gereksiz yere meydan okuma/ karşı karşıya gelme Gereksiz yere meydan okuma/ karşı karşıya gelme Sık sık güç mücadelesinde bulunma Sık sık güç mücadelesinde bulunma Konuyu etkili bir şekilde müzakere edememe Konuyu etkili bir şekilde müzakere edememe


"ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ. Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu. İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları