Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANNE BABA OLMAK ÜZERE.  Çocukların hayatı anne babalarıyla birlikte aktif bir şekilde yaşayarak tanımaya ihtiyaçları vardır.  Ebeveynlik,sadece olduğumuz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANNE BABA OLMAK ÜZERE.  Çocukların hayatı anne babalarıyla birlikte aktif bir şekilde yaşayarak tanımaya ihtiyaçları vardır.  Ebeveynlik,sadece olduğumuz."— Sunum transkripti:

1 ANNE BABA OLMAK ÜZERE

2

3  Çocukların hayatı anne babalarıyla birlikte aktif bir şekilde yaşayarak tanımaya ihtiyaçları vardır.  Ebeveynlik,sadece olduğumuz bir şey değil, yapmamız gereken bir görevimizdir. ANNE BABA OLMAK ÜZERE

4

5 Her şeyde en iyi olmalıyım.  Çocukları en iyiyi yapmaya motive etmekle, onların giriştikleri her işte iyi olmalarını isteme ararsında ince bir sınır bulunmaktadır.  Çocuğun başarı seviyesinden ziyade onun çabasını desteklemek,onon kendine güvenini ve ileride yapacağı çalışmalardaki motivasyonunu artıracaktır. Başarılarımla Varım Anne babalarının koşulsuz sevgisini sürekli hisseden çocuklar; - Kendilerinin daha emniyette hissetmektedirler. - Özgüvenleri de çok fazladır. - Kendilerine değer verildiğine inanmaktalar. - Kendi iç yeteneklerine güvenmektedirler. Olumsuz duygular kötüdür. Ebeveyn olarak bizim amacımız,çocuklarımıza diledikleri her şeyi hissetme hakkını vermek ve bu duyguları yaşamanın kesinlikle çok normal olduğunu bildirmek olmalıdır. Hata Yapmak ve Yardım İstemek Yanlıştır. Eğer evde destekleyici bir ortam geliştirilirse ;çocuklar,bu muktedir olma ve güven duygusunu yaşamlarına da taşıyabileceklerdir. 1-Zihinsel Kaynak Oluşturmak

6

7  Anne babalar çocuğun göstereceği olumlu davranışları sabırla beklemeli  Daha sonra ilgi ve övgüyle bu davranışları ödüllendirmelidir.  Basit gibi görünen bu yöntem sabır ve çaba gerektirir.  Çocuk onaylanmayan davranışlar gösteriyorsa,anne babalar bu davranışı göstermediği zamanlarda çocuğu övmelidirler.  Anne baba olarak çocuğun olumlu davranışlarının mı yoksa olumlu davranışlarının mı üzerinde durulacağını seçme kabiliyetine sahipsiniz. 2-Çocukları Yanlış Davranmaya Mecbur Etmek

8  Tutarlılık konulan kuralları ve onların sonuçlarını takip etmek anlamına gelmektedir.  Eğer bir kural koyduysanız ve bunun etkilerini görmek istiyorsanız,söylediklerinizi uygulamaya çalışın.  Tutarlı bir düzen çocuğa emniyet,güven ve kontrol hissi verecektir.  Ebeveynin tutumlarından çocuklar, onların limitlerini deneyip onların sınırlarını aşmaya zorlanmamalıdırlar. Tutarlı Günlük İşler  İlk önce evdeki günlük yaşantımızda tutarlı olmak  Sabah kalkış, akşam yatış, eve geliş gidiş vs... Tutarlı Disiplin  Kurallar ve sonuçlarının tutarlı bir şekilde uygulatılmasında ebeveynlerin aralarında anlaşmaları çok önemlidir.  İçinde yaşadığımız telaşlı hayat, bir düzen oluşturmak ve varsayımlarla yaşamak yıldırıcı bir iştir. 3-Tutarsız Olmak

9

10 Çocuklarla iletişimin açık ve etkili olabilmesi için ; -Anne ve babalar tam ve samimi bir ilgiyle onları dinlemeli, -İsteklerini hissetmeli, -Anlamaya çalışmalı, -Anladığını ifade etmeli. Otoriter Anne Baba Otoriter anne babalar çocuklarına sık sık müdahalede bulunurlar ve onları önemsemezler Nasihat Verici Anne Babalar Çocuğa neler düşünmesi ve yapması gerektiğini söylerler 4- Açık İletişime Kapıları Kapatmak

11

12 Suçlayıcı Anne Babalar  Bu ailelerin çocukları anne babalarıyla herhangi bir konuyu görüşme konusunda tereddüt yaşarlar  Ne yaparlarsa yapsınlar yeterince iyi olamayacaklarının düşünmektedirler. Teselli Verici Anne Babalar  Sebep ne olursa olsun, bazı acil tesellilerin problemi düzelteceğini düşünmektedirler.  Bu tür anne babalar duygusal çalkantılardan veya zihinlerinin diğer şeylerle çok meşgul olmasından çekinebilirler. 4- Açık İletişime Kapıları Kapatmak

13 Yansıtıcı Dinleme  Yansıtıcı dinleme herkesin iki aşamada iletişim kurduğu gerçeğini bildirir: -İçerik aşaması -Duygusal aşama  Öfke,diğer duyguları altında toplayan bir çeşit"şemsiye duygu"dur. -Çocuklar öfkelerini açığa vurduklarında genelde birkaç muhtemel duyguyu daha hissetmektedirler. Açık Ve Kapalı İletişim Çocuklar duygularını sözle ifade edemediklerinde,hareketlerine karşılık, -duyarlılık, -duygularını anlama, -kafasından geçenleri anlamaya çalış çok şey ifade edebilir. Çocuklar ebeveynlerin gösterdikleri sözel olmayan davranışlara karşı çok hassastırlar. Dinleme Sanatı

14

15  Yaptığınız işi bırakın ve bütün ilginizi çocuğunuza verin.  İyi bir göz teması kurun.  Çocukların önemli diye değerlendirdiği şeyleri sabırla, sonuna kadar dinleyin.  Konuşmasını kesmekten kaçının.Çocuğunuzun söylemek istediği şeyi bitirmesine izin vermeniz sizin ona karşı ilgili ve samimi olduğunuzu gösterir.  Dinlerken arada bir başınızı sallayın.  Çocuklarla konuşmanızın sizin için bir yük olmadığını göstermek için ara sıra gülümseyin.  Arada bir kullandığınız "hı, hıhı" gibi ifadeler onu aktif bir şekilde dilediğinizi çocuğun bilmesine yardımcı olacaktır. Çocuklarımızı Nasıl Dinleyeceğiz?

16  Özellikle yaş arasındaki gençler,kendi başlarına öğrenmeleri engellenip tavsiyeler verildikçe, -kızgınlık duyarlar -kin beslerler -veya aşırı bağımlılık geliştirirler. Problem Çözme  Bu yaklaşımı kullanmak, -sorunlu davranışı azaltmaya yardım eder. -başka durumlarda da bu beceriyi kullanmayı sağlar. -bağımsızlık,yetenek ve sorumluluk duygusunu arttırır. 5- Sabitliğe Yöneltme

17

18 Aile Toplantıları  Uzlaşmacı ortam geliştirmenin en etkili yoludur.  Uygulama basamakları: = Toplantı düzenli aralıklarla düzenlenmelidir. -Önceden haberdar edilmelidir. -Düzenlilik hissi uyandırmalıdır. -15dk ile 1saat arasıda bitmelidir. = Açıkça ve dürüstçe konuşulabilecek ortamda olmalıdır. -İsim takılmamalı -azarlanmamalı -dövülmemeli -duyguların tam ifade edilebilmeli -dinlenildiğini bilmeli -anlaşıldığını bilmeli. 6- Biz Onlara Karşıyız

19

20 = Aile bireylerinden herkesin konuşma hakkı olmalıdır -her toplantıyı farklı aile bireyi yönetmeli -yönetimde çocuklara yetişkinler yardımcı olmalıdır. =Genel kural ;önce çocuklar konuşmalıdır. -bir önceki toplantı gözden geçirilmeli -olumlu değişmeler ödüllendirilmeli =Bir hafta boyunca toplantı kararlarına saygı duyulmalı -kararlar uygulanırken problem oluyorsa bir sonraki toplantılarda dikkate alınmalı =Kararlar ve hareket planı görüşüldüğünde; -bütün aile fertlerinin kararı onaylamasına çalışın. 6- Biz Onlara Karşıyız

21 Kızgın Olmadığını Zamanlarda Disiplin Uygulayın Disiplini Yerinde Kullanın Öfkelendiğinde taraflar; -psikolojik siperlerini kaldırırlar -kendilerini savunmaya daha fazla zaman ayırırlar -problemin çözümü için çaba harcamazlar -saldırıya geçerler. İsim Takmaktan Kaçının Uygulanabilir Cezalar Verin 7-Yıkıcı Disiplin Kullanmak

22

23 Seçenekler Sunun -Bu yaklaşım çocuğun kontrol hissini artırır. -İsyanı ve karşı gelmeleri azaltır. Disiplini Öğretici Olmak İçin Kullanın -Kimin haklı kimin haksız olduğunu ispatlamak değil -Belirli davranışları değiştirmek 7-Yıkıcı Disiplin Kullanmak

24  yaptıklarımız söylediklerimizden daha çok etkilidir.  günlük yaşantımız çocuklara sayısız mesajlar veriri. Medyanın Etkisi  Önemli yaşam sorunları yoksa, -başka inançlar, -başka davranışlar, -yaşam biçimleri edinmelerine rağmen, sonuçta içinde yetiştikleri değerlere geri dönmekteler. Yaptığım Gibi Değil Dediğim Gibi Yap

25

26  Küçük problemlerle ciddi olanları ayırt etmede zorlanma,  Örnek Problemler -Dikkat eksikliği ve Hiper aktivite -Öğrenme Zorlukları -Çocukluk ve Geçlik Depresyonları -Çocukluk Korkuları ve kaygıları -Ergenlik Korkuları ve Kaygıları Özel İhtiyaçları Gözden Kaçırmamak

27

28 10- Eğlenceyi İhmal Etmek

29  Aktif bir ebeveyn olmak için kendi kendinize söz verin.  Deneyim en büyük rehberinizdir.  Anne babalık aslında eğlenceli bir iştir.  Çocuğunuzdan siz de bir şeyler öğrenin.  Eğlenin Eğlenceyi İhmal Etmek

30


"ANNE BABA OLMAK ÜZERE.  Çocukların hayatı anne babalarıyla birlikte aktif bir şekilde yaşayarak tanımaya ihtiyaçları vardır.  Ebeveynlik,sadece olduğumuz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları