Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYAN : ŞERİFE NUR ZABUN VE ASALET DEMİR Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYAN : ŞERİFE NUR ZABUN VE ASALET DEMİR Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel."— Sunum transkripti:

1

2 HAZIRLAYAN : ŞERİFE NUR ZABUN VE ASALET DEMİR

3 Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.

4 Genel Amaçlar:  Şiddetin önlenebilir olduğunu göstermek.  Öfkenin hayatın doğal ve önemli bir parçası olduğunu fark ettirmek.  Öfkenin yapıcı ve sağlıklı şekilde ifade edilebileceğini öğretmek.  Öfke ve şiddeti kontrol etmenin büyüme ve olgunlaşmanın gereği olduğunu fark ettirmek.  Öfkeyi ifade etmede olumlu yolları tanıtmak.  Çatışma durumlarında şiddete alternatif davranışları geliştirmek.

5 Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okullarda Şiddeti Önleme Eğitim Grubu  Fiziksel Ceza: bedenin cezaya uğraması anlamına gelir. ◦ Tokat atmak ◦ Vurmak ◦ Çimdiklemek ◦ Elle kemerle sopayla veya diğer araçlarla dövmek gibi

6 Zorbalığa uğrayan öğrenciler; Kaygı, kızgınlık ve çaresizlik duyguları Depresyon Okulu sevmeme, sıkça devamsızlık yapma Başarıda düşüş Okulda zorbalığın meydana geldiği yerlere gitmekten kaçınma Kendini değersiz hissetme Bazen intihara kalkışma Çocukluk yıllarında yaşanan zorbaca davranışların etkisinin bazen yetişkinlikte bile devam etmesi Genellikle grup dışına itilme, yalnız kalma.

7 Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okullarda Şiddeti Önleme Eğitim Grubu Zorbalığa uğrayan öğrencilerin % 90’ının, okul notlarında bir düşüşün yaşandığı bulunmuştur. (Hazler, Hoover ve Oliver, 1992).

8 Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okullarda Şiddeti Önleme Eğitim Grubu Bu etkinin sadece kurbanların değil, aynı zamanda zorba çocukların da gelişimini olumsuz etkilediği pek çok çalışmada ortaya konmuştur.

9  Okulda  Teneffüslerde genellikle yalnızdır, sınıfta hiç yakın arkadaşı yoktur  Takım oyunlarına seçilmez veya en son seçilir  Teneffüslerde öğretmene veya diğer yetişkinlere yakın olmak ister  Sınıfta konuşma zorluğu çeker, endişeli ve güvensiz bir yüz ifadesine sahiptir  Okul başarısı aniden veya yavaş yavaş düşer  Canını acıtmaktan korkar  Yaşıt grupları içinde kendini göstermekten (fiziksel veya sosyal olarak) kaçınır

10 ŞİDDET ÇEŞİTLERİ  F İ Z İ KSEL  SÖZLÜ  C İ NSEL  TOPLUM İ L İŞ K İ LER İ N İ SORGULAYICI  EKONOM İ K

11 Türkiye’de gençler arasındaki şiddet eğilimi giderek artıyor. Şiddet olaylarının sık yaşandığı lise ve ortaokullarda öğretmenler çaresiz kalıyor. Turnuvalar döneminde okuldaki şiddet olaylarının azaldığına dikkat çeken öğretmenler, öğrencilerin faaliyetler ve spora yönlendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinin, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile birlikte gerçekleştirdiği “Akran zorbalığı araştırması” okulda şiddetin ne kadar yaygın olduğunu ortaya çıkardı.

12  Uşak’ta, erkek meselesi yüzünden kavga eden kız öğrenciler F.K. ile Zülfü Çelik’in Uşak Anadolu Kız Meslek Lisesi öğrencileri olduğu öğrenildi. Okul çıkışı önce tartışan ardından da kavga eden kızlardan Zülfü Çelik, boynundan ve karnından aldığı bıçak darbeleri üzerine kan kaybından yaşamını yitirirken, gözaltına alınan zanlı F.K.’nin ise sorgusu sürüyor.bıçak

13 Türkiye’deki 12 farklı bölgede yaklaşık 10 bin öğrenciyle yapılan araştırmaya göre öğrencilerin yüzde 61’i haftada en az bir defa ve hemen hemen her gün şiddet görüyor. Yani 10 lise öğrencisinden 6’sı her gün şiddete maruz kalıyor. Yüzde 28’i ise yılda, dönemde ve ayda en az bir defa şiddet gördüğünü ifade ediyor. “Hiç şiddet görmedim” diyenlerin oranı ise yüzde 10. Bu da her 10 öğrenciden 9’unun şiddete uğradığı anlamına geliyor. 59 genel, anadolu, endüstri meslek, kız meslek ve imam-hatip liselerinde okuyan 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan araştırmada şiddet görenin aynı zamanda şiddet uyguladığı ortaya çıktı.

14 Bıçakla yaralanan öğrenci komada 30 Nisan :30 Eskişehir'de okul çıkışında 14 yaşındaki bir çocuk tarafından bıçaklanan öğrenci ağır yaralandı. AA muhabirinin aldığı bilgiyi göre, Şeker Mahallesi'ndeki bir ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencisi Fahri B. (14), okulun yanında bulunan Muttalıp kara yolu üst geçidinin altından geçerken, ilköğretim öğrencisi şüpheli A.Y. (14) ile karşılaştı. Fahri B'nin burada A.Y. tarafından göğsünden bıçaklandığı iddia edildi. Olayı gören öğrencilerin haber verdiği öğretmenler tarafından Devlet Hastanesine kaldırılan Fahri B, buradaki ilk müdahalenin ardından hayati tehlike kaydıyla Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine sevk edildi.

15 ÖĞRENCİLER ARASINDA ARTAN ŞİDDET EĞİLİMİ SUNUSUNU İZLEDİNİZ TEŞEKKÜRLER.


"HAZIRLAYAN : ŞERİFE NUR ZABUN VE ASALET DEMİR Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları