Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Her Öğretmen Rehberdir” ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Her Öğretmen Rehberdir” ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ."— Sunum transkripti:

1 “Her Öğretmen Rehberdir” ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ

2 PDR Servisinin Temel Amaçları 1) Öğrenciye kendini değerli hissettirmek 2) Geleceğe hazırlanan gençlere yol göstermek 3) Kendine güveni ve kendini ifade edebilmeyi aşılamak 4) Saymayı, sevmeyi ve güvenmeyi öğretmek

3 Rehberlik Servisi Çalışmaları 1.Bireysel ve grup rehberlik faaliyetleri 2.Aile danışmanlık hizmetleri 3.Sınavlara hazırlık desteği 4.Yönlendirme hizmetleri 5.Motivasyon ve gelişim hizmetleri 6.Sosyal ve kültürel etkinlikler

4 Sınıf Rehberlik Faaliyetleri 1)Sınıf rehberlik planının hazırlanması 2)Sınıf dosyalarının hazırlanması 3)Rehberlik servisiyle sürekli diyalog 4)Velilerle bilgi alışverişi 5)Öğrencilerle sürekli iletişim 6)Sürekli gözlem

5  Sınıf öğretmeni oluşturacağı bir plan dahilinde, sınıfındaki öğrencilerle ders başarısı, okula uyum, öğretmen ve arkadaş ilişkileri, okulda uyulması gereken kurallar vb. konularda görüşmeler yapar.  Bu kapsamda düzenlenecek toplantılarda Okul Rehberlik Servisi ve İdareye öğrencileri hakkında bilgi verir.  Gerekli önlemlerin alınması için tavsiyelerde bulunur.

6

7  Sınıfındaki öğrencilerin gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği içinde çalışır.  Öğrencilerin girdiği yazılı ve deneme sınavlarının sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirir ve başarıyı artırıcı tavsiyelerde bulunur.

8  Sınıfındaki öğrencilerin gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği içinde çalışır.  Öğrencilerin girdiği yazılı ve deneme sınavlarının sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirir ve başarıyı artırıcı tavsiyelerde bulunur.

9  Öğrencilerinin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda alana ve mesleğe yönelmelerinde yardımcı olur.  Öğrencilerinin derse devam-devamsızlık konularını takip eder ve okul idaresine bu konuda rapor verir.

10  Öğrencilerin kılık-kıyafetlerinin düzenini kontrol eder ve düzenler.  Öğrencilerin motivasyonunu ve başarısını artırmak amacıyla sinema,gezi vb. sosyal etkinlikler düzenler.

11 Bütün çabaların ortak amacı !

12 İstemeyi Öğretmektir  İstemek tanımayla başlar  Adanmakla devam eder  Başardıkça pekişir  ve size ait bir şey olur İstemek başarmanın yarısıdır

13

14 Öğretme ve Öğrenme sürecinin temelinde İLETİŞİM vardır.

15 Öğretmenin Ne öğrettiği kadar, nasıl öğrettiği, Öğrencileriyle nasıl bir ilişki, iletişim ve etkileşim içinde olduğu, Öğrencilerini ne ölçüde tanıdığı ve onların beklentilerine ne derece yanıt verebildiği önemlidir. Sınıf ortamındaki iletişim ve etkileşim süreci

16 Öğretmenin bütün bu görevlerini iyi yapabilmesi için, her şeyden önce etkili bir lider olması gerekir. İyi bir eğitimci, İyi bir yönetici, iyi bir psikolog, iyi bir sosyolog, iyi bir rehber, insanı seven duyarlı iyi bir insan olması gerekir. Öğretmen ne olmalı?

17 İletişimin temelinde ilk izlenimlerin payı büyüktür. İlk günler sınıfla bağınızın oluştuğu günlerdir.

18 Öğrenci problemleriyle ilgilenirken; Görünenle ilgilenerek çözüm aramak çoğu zaman yanıltıcıdır.

19

20 Her öğrencinize özel zaman ayırmaya ve onu özel olarak tanımaya çalışın. Öğrencinizi sakın küçümsemeyin !

21

22 Unutmayın ki sizler Antrenör, Onlar takımınızdaki oyunculardır.

23

24 Sınıf ortamında hakimiyet hep sizde olmalıdır. Sakın inisiyatifi öğrenciye kaptırmayın.

25

26 Tebessüm etmek ve karşıdakinin diliyle konuşmak sorunları çözer ? Tebessüm için 11 kas Somurtmak için 113 kas hareket ediyor.

27

28 Her öğrenciyi kapasitesine ve yeteneklerine göre teşvik etmek gerekir. Fazlasını beklemek sizi de öğrenciyi de yıpratır.

29

30 Çatlak sesler her zaman sorun olur ve sınıfla iletişim kurmanıza engel olur. Bunlarla sınıf ortamından ziyade ders dışında ilgilenin ve bize yönlendirin.

31

32 Öğrenciler sizden isteklerde bulunurlar. Ama her istekleri masumiyet ve iyi niyetin göstergesi olmayabilir !

33

34 Öğretmenlere Sınıf Yönetimi Disiplin Konusunda Küçük Öneriler Dersinize “arkanıza yaslanın, kollarınızı koyuşturun, beni dinleyin…” gibi komutlarla başlamayınız. Sınıfta oluşacak ufak tefek disiplin olaylarını şakaya dönüştürünüz. (Eğlenceli durumlarda) öğrencilerle birlikte gülerseniz sınıfı kontrol edemez hale gelmekten korkmayınız. Sınıfta oluşacak disiplin problemleri sizi aşmadıkça başkalarına duyurmayınız. Derhal önlem alınması gereken durumlarda ya da sınıfta ders yapmanız imkansızlaştığı hallerde idareye haber veriniz. Bir öğrenciyi diğer öğrencilerin önünde uyarmayınız. Suçluyu bulamadığınız zaman tüm sınıfı cezalandırmayınız.

35 Devam.... Öğrencilerinizde kendi kendine disipline etme alışkanlığını geliştiriniz. Sınıfta öğrencilerin hiçbir soru sormaksızın itaatkar davranmalarının arzu edilir bir şey olmadığını kabul biliniz. Dersinize zamanında girip çıkın; ne sizin öğrencinin, ne de öğrencinin sizin zamanınızı alma hakkı olmadığını unutmayınız. Öğrencinize karşı asla sabrınızı yitirmeyiniz. Sınıfta disiplini bozan bir davranış oluştuğunda tepkide bulunmadan önce bir az düşününüz. Örneğin, içinizden 60’a kadar saymanız daha mantıklı davranmanız için size gerekli zamanı sağlayacaktır. Her öğrencinin bireysel farklılıkları vardır. Hepsinden aynı seviye ve tempoda çalışma beklemeyiniz. Sınıfta disiplin sağlamanız için çok sert olmanız gerekmez. Öğrencilerinizi yalnızca görmeyin, aynı zamanda onları dinleyiniz. Disiplin problemlerine mani olmak onları düzeltmekten daha kolaydır.

36 ‘Koşanın önüne engel koymamak,koşmayanı iteklemek temel prensiptir.”

37 Emanet edilene, emanetçi gözüyle bakarak onu kendinden çok sakınmayı görev biliriz.

38 ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Rehberlik Servisi İletişim: Dahili 221 Psk.Dan. Şaban YILMAZ Teşekkür ederim EYLÜL


"“Her Öğretmen Rehberdir” ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları