Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA) E. Sacide ÇAĞLAYAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA) E. Sacide ÇAĞLAYAN."— Sunum transkripti:

1 BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA) E. Sacide ÇAĞLAYAN

2 Bilişsel Alan Hedefleri Öğretilmesi kararlaştırılan davranışlarda zihinsel etkinlikler yoğunsa,bu durumda bilişsel alanla ilgili hedefler söz konusudur. Öğretilmesi kararlaştırılan davranışlarda zihinsel etkinlikler yoğunsa,bu durumda bilişsel alanla ilgili hedefler söz konusudur. Ancak öğrenilen tüm davranışlar tek bir alana girmez. Ancak öğrenilen tüm davranışlar tek bir alana girmez. Bilişsel alan hedefleri B. Bloom tarafından oluşturulmuş olup 6 basamağa ayrılmıştır. Bilişsel alan hedefleri B. Bloom tarafından oluşturulmuş olup 6 basamağa ayrılmıştır.

3 1) Bilgi 2) Kavrama 3) Uygulama 4) Analiz (Ayrıntıları görebilme) 5) Sentez (Yeni fikirler üretebilme) 6) Değerlendirme

4 Kavrama Anlamanın en alt basamağıdır. Anlamanın en alt basamağıdır. Bilgi düzeyinde kazanılan bir davranışın anlamına ulaşılmıştır. Bilgi düzeyinde kazanılan bir davranışın anlamına ulaşılmıştır. Birey bu durumda, neden, niçin, nasıl gibi sorulara yanıt verebilir, bu konuyla ilgili farklı örneklere ulaşabilir ve konuyu kendi cümleleriyle ifade edebilir. Birey bu durumda, neden, niçin, nasıl gibi sorulara yanıt verebilir, bu konuyla ilgili farklı örneklere ulaşabilir ve konuyu kendi cümleleriyle ifade edebilir. Kavrama düzeyinde üç alt aşama bulunmaktadır: Çevirme, yorumlama, öteleme Kavrama düzeyinde üç alt aşama bulunmaktadır: Çevirme, yorumlama, öteleme

5 Çevirme: Bir bilginin farklı bir ifadeyle sunulmasıdır. Çevirme: Bir bilginin farklı bir ifadeyle sunulmasıdır. Örneğin verilen yazılı bir ifadenin grafiğe veya sözlü anlatıma çevrilmesi. Örneğin verilen yazılı bir ifadenin grafiğe veya sözlü anlatıma çevrilmesi. Örnek Hedef Davranışlar: Örnek Hedef Davranışlar: Verilen bir tabloyu grafiğe çevirme. Verilen bir tabloyu grafiğe çevirme. Sözel veya sayısal verileri grafik haline getirme. Sözel veya sayısal verileri grafik haline getirme.

6 Yorumlama: Öğrenilen bir bilgi hakkında neden, niçin, nasıl gibi soruları yanıtlayabilme, farklı örnekler verebilme ve durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme düzeyidir. Yorumlama: Öğrenilen bir bilgi hakkında neden, niçin, nasıl gibi soruları yanıtlayabilme, farklı örnekler verebilme ve durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme düzeyidir. Örnek Hedef Davranışlar: Verilen bir durumun nedenlerini açıklayabilme. Verilen bir durumun nedenlerini açıklayabilme. Verilen durum hakkında farklı örnekler verebilme Verilen durum hakkında farklı örnekler verebilme Verilen durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme. Verilen durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme.

7 Öteleme: Kazanılan bilginin belirli koşullar altında nasıl bir değişkenlik gösterebileceğini kestirebilme düzeyidir. Öteleme: Kazanılan bilginin belirli koşullar altında nasıl bir değişkenlik gösterebileceğini kestirebilme düzeyidir. Örnek Hedef Davranışlar: Belirli bir toplumsal kuralın ortadan kalkması neticesinde karşılaşılacak durumları gerekçesiyle anlatabilme. Belirli bir toplumsal kuralın ortadan kalkması neticesinde karşılaşılacak durumları gerekçesiyle anlatabilme.

8 Uygulama Bu aşamada bireyden, bilgi ve kavrama düzeylerinde kazandığı davranışlardan yola çıkarak yeni bir probleme çözüm getirmesi beklenmektedir. Bu aşamada bireyden, bilgi ve kavrama düzeylerinde kazandığı davranışlardan yola çıkarak yeni bir probleme çözüm getirmesi beklenmektedir. Bu basamak, bilişsel, duyuşsal,devinişsel ve sezgisel alanların tümünü kapsamaktadır. Bu basamak, bilişsel, duyuşsal,devinişsel ve sezgisel alanların tümünü kapsamaktadır.

9 Örnek Hedef Davranışlar: Süregelen toplumsal bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları bir dizi seçenek içinden seçip işaretleme Süregelen toplumsal bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları bir dizi seçenek içinden seçip işaretleme Belirli bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları, etkisiz veya ters etkili yaklaşımları açıklayabilme Belirli bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları, etkisiz veya ters etkili yaklaşımları açıklayabilme


"BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA) E. Sacide ÇAĞLAYAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları