Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

A i LE i Ç i i LET i S i M BECER i LER i. AİLE NEDİR?  Akrabalık ilişkisi olan  Psikolojik  Sosyal  Cinsel  Ekonomik gereksinimlerin karşılandığı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "A i LE i Ç i i LET i S i M BECER i LER i. AİLE NEDİR?  Akrabalık ilişkisi olan  Psikolojik  Sosyal  Cinsel  Ekonomik gereksinimlerin karşılandığı."— Sunum transkripti:

1 A i LE i Ç i i LET i S i M BECER i LER i

2 AİLE NEDİR?  Akrabalık ilişkisi olan  Psikolojik  Sosyal  Cinsel  Ekonomik gereksinimlerin karşılandığı temel toplumsal birimdir

3 İLETİŞİM NEDİR? Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir

4 AİLE İÇİ İLETİŞİM NEDİR? Aile üyelerinin birbirleriyle olan etkileşimleridir

5 Mesaj Alıcı İLETİŞİM NASIL KURULUR? Kaynak Geribildirim Kanal

6 İLETİŞİM KURMANIN AMACI  Kişide yeni bir tutum geliştirmek  Varolan tutumun şiddetini arttırmak  Varolan tutumu tamamen değiştirmek

7 İLETİŞİMDE DİNLEME (E MPATI ) Kişinin kendisini karşısındakinin yerine koyarak onun bakış açısıyla bakması, duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumun ona iletilmesi sürecidir

8 AKTİF DİNLEME  Dinleyen kişi konuşanın ne anlatmaya çalıştığını daha iyi anlar anlattıklarını tekrar eder  Konuşan kişi söylediklerini dinleyenin ağzından duyduğunda “anlaşıldım” duygusunu yaşar konuşmaya devam eder

9  Dinleyen kişinin etkin ve yeterli olduğu izlenimini verir  Dinleyenin bedeninin; konuşan kişiye dönük olması  Dinleyenin konuşan kişiyle göz teması kurması AKTİF DİNLEME

10 Dinleyenin;  Bedeninin konuşan kişiye dönük olması  Konuşan kişiyle göz teması kurması  Konuşanı dinlerken başını aşağı-yukarı sallaması

11  Konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan yüz ifadesi göstermesi  “ Hım-mm- Evet- Anlıyorum vb…” mesajları iletmesi  Dinleyenin zaman zaman araya girerek konuşan kişinin en son söylediklerini aynen tekrar etmesi AKTİF DİNLEME

12 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER  Öğüt vermek, çözüm getirmek,yönlendirmek  Yargılamak, eleştirmek  Soru sormak, araştırmak, incelemek  Teşhis koymak, tahlil etmek  Teselli etmek, konu değiştirmek

13 EŞLER ARASI YAŞANAN SORUNLAR  Sosyokültürel farklılıklar  İletişim yetenekleri  Cinsel sorunlar  Zaman paylaşımı  İş ve çevrenin etkileri  Sadece eşe yoğunlaşmak

14 EŞLER ARASINDA İLETİŞİMDE YAŞANAN SORUNLAR  Çocukluktan yetişkinliğe geçiş  Birbirlerini tanıma ve maske takma  Sınırları belirlemek  Aldatma  Beklenti düzeyleri  Otorite mücadeleleri

15  Kadınların hassas dönemleri  Sorumluluklar  Bir tarafın kendini feda etmesi  Alkol, uyuşturucu ve madde kullanımı EŞLER ARASINDA İLETİŞİMDE YAŞANAN SORUNLAR

16  Gerçek yüzün saklanması  Farklı kişilikler ve bakış açısı  Farklı hobi ve zevkler  Yöresel ve kültürel farklar EŞLER ARASINDA İLETİŞİMDE YAŞANAN SORUNLAR

17  Fazla yaş farkı ve fiziksel uyumsuzluk  Ekonomik zorluklar  Ailenin müdahalesi  Aileye aşırı düşkünlük EŞLER ARASINDA İLETİŞİMDE YAŞANAN SORUNLAR

18 EŞLER ARASI SAĞLIKLI İLETİŞİM ÖLÇÜTLERİ  Önce arkadaşlık  Uygun zamanlarda konuşmak  Önyargılı olmamak  Ne istediğinizi tam olarak bilin  Karşınızdakinin istek ve duygularını bilin

19  Tam olarak neyi kastettiğinizi hissettirin  Bir keresinde bir konuyu tartışın  Karşınızdakini dinleyin  Ben dilini kullanın  Emir vermeyin, rica edin EŞLER ARASI SAĞLIKLI İLETİŞİM ÖLÇÜTLERİ

20  Duygularınız sizi yanıltmaz  Anlayışlı olun  Dürüst olun  Ara sıra işi şakaya vurun  Net ve açık mesajlar verin EŞLER ARASI SAĞLIKLI İLETİŞİM ÖLÇÜTLERİ

21 KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ Sorun yaratan davranış karşısında aktif dinleme ve ben mesajları kullanmamıza rağmen her iki taraf içinde sorun hala devam ediyorsa yani çatışma yaratıyorsa “Kaybeden yok yöntemi ” kullanıyoruz.

22 KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ BASAMAKLARI  Sorunu tanımlama  Olası çözümler üretme  Olası çözümleri değerlendirme  Olası çözümler içinden her iki taraf içinde en uygun olana karar verme  Kararın nasıl uygulanacağını belirleme  Kararı uygulamaya koyma  Uygulamayı izleme ve başarısını değerlendirme

23 KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ KULLANDIĞIMIZDA  Uzun gelecekte zaman kazanırız  Aynı sorunun bir kez daha yaşanma olasılığını da azaltmış oluruz  Her iki tarafta mutlu olur  Her iki tarafta çözümün gereklerini yerine getirmek ve çatışmayı çözmek için davranış değişikliği isteği duyar

24 A NNE -B ABA VE ÇOCUK ILIŞKILERI  Her çocuk bir bireydir ve çocuk kişiliğini geliştirmeye bebeklikten başlar  Çocuk yetiştirmenin sırrı;pedagoji, psikoloji ve biraz da otoritedir  Sevgi ve övgüyü de unutmamak gerekir

25 A NNE -B ABA TIPLERI Diktatör anne-babalar;  Otoriteye çok önem verip  Çocuğun kayıtsız şartsız boyun eğmesini isteyenlerdir

26 A NNE -B ABA TIPLERI  İşbirliğine yatkın anne-babalar  Çocuğa dostça yaklaşan  Her şeyi açıklayan ve birlikte hareket edenlerdir

27 Kararsız anne-babalar  Davranışlarını duruma göre ayarlayan  Belli bir davranış biçimi olmayanlardır A NNE -B ABA TIPLERI

28 Yatıştırıcı anne-babalar  Uzlaşmacı, denetimin çocukta olduğu  Zorluklardan çekinen anne-babalardır A NNE -B ABA TIPLERI

29 Reddeden anne-babalar  Otoriteye çok önem verip  Çocuğun isteklerini yapmayan  Korkularına değer vermeyen  Tehdit ve baştan savıcı davranışlar sergileyenlerdir A NNE -B ABA TIPLERI

30 İYİ ANNE BABA OLMANIN SIRLARI  Sınırsız sevgi verin  Ona inanın ve güvenin  Dayanıklılığını arttırın  Ekip olarak çalışın

31  Uğraşılar bulun  Düzeni koruyun  Kendinize karşı anlayışlı olun  Sorumluluk alması ve uygulamasını sağlayın İYİ ANNE BABA OLMANIN SIRLARI

32 S ORUN VE CEZA Sorunlu davranışları ortadan kaldırma yada yeni bir davranış kazandırma çabalarını, her zaman olumlu davranışları hedef göstererek yürütmek gerekir

33 EŞLERİN AİLE BÜYÜKELERİ İLE İLİŞKİLERİ  Aileler arasındaki sınırlar belirlenmelidir  Psikolojide kanıtlanmış bir gerçek vardır.Anne-oğul ve baba-kız ilişkileri daha yoğun yaşanmaktadır.En çok sıkıntı anne-oğul yakınlaşmalarında ortaya çıkar.

34 TEŞEKKÜR EDİYORUZ


"A i LE i Ç i i LET i S i M BECER i LER i. AİLE NEDİR?  Akrabalık ilişkisi olan  Psikolojik  Sosyal  Cinsel  Ekonomik gereksinimlerin karşılandığı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları