Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ İLETİŞİM

2 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Aile Nedir  Akrabalık ilişkisi olan  Psikolojik  Sosyal  Ekonomik  Cinsel gereksinimlerin karşılandığı temel toplumsal birimdir

3 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İletişim Nedir Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir

4 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Aile içi iletişim nedir Aile üyelerinin birbirleriyle olan etkileşimleridir

5 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Mesaj Alıcı İletişim nasıl kurulur Kaynak Geribildirim Kanal

6 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İletişim kurmanın amacı  Kişide yeni bir tutum geliştirmek  Varolan tutumun şiddetini arttırmak  Varolan tutumu tamamen değiştirmek

7 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İletişimde Dinleme (Empati) Kişinin kendisini karşısındakinin yerine koyarak onun bakış açısıyla bakması, duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumun ona iletilmesi sürecidir

8 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Aktif dinleme  Dinleyen kişi konuşanın ne anlatmaya çalıştı ğ ını daha iyi anlar anlattıklarını tekrar eder  Konuşan kişi söylediklerini dinleyenin a ğ zından duydu ğ unda “anlaşıldım” duygusunu yaşar konuşmaya devam eder

9 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Aktif dinleme  Dinleyen kişinin etkin ve yeterli olduğu izlenimini verir  Dinleyenin bedeninin; konuşan kişiye dönük olması  Dinleyenin konuşan kişiyle göz teması kurması

10 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Aktif dinleme Dinleyenin;  Bedeninin konuşan kişiye dönük olması  Konuşan kişiyle göz teması kurması  Konuşanı dinlerken başını aşağı-yukarı sallaması

11 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan yüz ifadesi göstermesi  “ Hım-mm- Evet- Anlıyorum vb…” mesajları iletmesi  Dinleyenin zaman zaman araya girerek konuşan kişinin en son söylediklerini aynen tekrar etmesi Aktif dinleme

12 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İletişimi engelleyen faktörler  Öğüt vermek, çözüm getirmek,yönlendirmek  Yargılamak, eleştirmek  Soru sormak, araştırmak, incelemek  Teşhis koymak, tahlil etmek  Teselli etmek, konu değiştirmek

13 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Eşler arası iletişimde yaşanan sorunlar  Cinsel sorunlar  Sosyokültürel farklılıklar  İletişim yetenekleri  Zaman paylaşımı  İş ve çevrenin etkileri  Sadece eşe yo ğ unlaşmak

14 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Eşler arası iletişimde yaşanan sorunlar  Çocukluktan yetişkinliğe geçiş  Birbirlerini tanıma ve maske takma  Sınırları belirlemek  Aldatma  Beklenti düzeyleri  Otorite mücadeleleri

15 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Kadınların hassas dönemleri  Sorumluluklar  Bir tarafın kendini feda etmesi  Alkol, uyuşturucu ve madde kullanımı Eşler arası iletişimde yaşanan sorunlar

16 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Gerçek yüzün saklanması  Farklı kişilikler ve bakış açısı  Farklı hobi ve zevkler  Yöresel ve kültürel farklar Eşler arası iletişimde yaşanan sorunlar

17 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Fazla yaş farkı ve fiziksel uyumsuzluk  Ekonomik zorluklar  Ailenin müdahalesi  Aileye aşırı düşkünlük Eşler arası iletişimde yaşanan sorunlar

18 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Önce arkadaşlık  Uygun zamanlarda konuşmak  Önyargılı olmamak  Ne istediğinizi tam olarak bilin  Karşınızdakinin istek ve duygularını bilin Eşler arası sağlıklı iletişim ölçütleri

19 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Tam olarak neyi kastettiğinizi hissettirin  Bir keresinde bir konuyu tartışın  Karşınızdakini dinleyin  Ben dilini kullanın  Emir vermeyin, rica edin Eşler arası sağlıklı iletişim ölçütleri

20 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Duygularınız sizi yanıltmaz  Anlayışlı olun  Dürüst olun  Ara sıra işi şakaya vurun  Net ve açık mesajlar verin Eşler arası sağlıklı iletişim ölçütleri

21 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ Sorun yaratan davranış karşısında aktif dinleme ve ben mesajları kullanmamıza rağmen her iki taraf içinde sorun hala devam ediyorsa yani çatışma yaratıyorsa “Kaybeden yok yöntemi ” kullanıyoruz.

22 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ BASAMAKLARI  Sorunu tanımlama  Olası çözümler üretme  Olası çözümleri değerlendirme  Olası çözümler içinden her iki taraf içinde en uygun olana karar verme  Kararın nasıl uygulanacağını belirleme  Kararı uygulamaya koyma  Uygulamayı izleme ve başarısını değerlendirme

23 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ KULLANDIĞIMIZDA  Uzun gelecekte zaman kazanırız  Aynı sorunun bir kez daha yaşanma olasılığını da azaltmış oluruz  Her iki tarafta mutlu olur  Her iki tarafta çözümün gereklerini yerine getirmek ve çatışmayı çözmek için davranış değişikliği isteği duyar

24 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Anne-Baba ve çocuk ilişkileri  Her çocuk bir bireydir ve çocuk kişiliğini geliştirmeye bebeklikten başlar  Çocuk yetiştirmenin sırrı;pedagoji, psikoloji ve biraz da otoritedir  Sevgi ve övgüyü de unutmamak gerekir

25 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Diktatör anne-babalar;  Otoriteye çok önem verip  Çocuğun kayıtsız şartsız boyun eğmesini isteyenlerdir Anne-Baba tipleri

26 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  İşbirliğine yatkın anne- babalar  Çocuğa dostça yaklaşan  Her şeyi açıklayan ve birlikte hareket edenlerdir

27 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Kararsız anne-babalar  Davranışlarını duruma göre ayarlayan  Belli bir davranış biçimi olmayanlardır Anne-Baba tipleri

28 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ  Yatıştırıcı anne-babalar  Uzlaşmacı, denetimin çocukta olduğu  Zorluklardan çekinen anne- babalardır

29 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Anne-Baba tipleri  Reddeden anne-babalar  Otoriteye çok önem verip  Çocuğun isteklerini yapmayan  Korkularına değer vermeyen  Tehdit ve baştan savıcı davranışlar sergileyenlerdir

30 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İyi anne-baba olmanın sırları  Sınırsız sevgi verin  Ona inanın ve güvenin  Dayanıklılığını arttırın  Ekip olarak çalışın

31 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ İyi anne-baba olmanın sırları  Uğraşılar bulun  Düzeni koruyun  Kendinize karşı anlayışlı olun  Sorumluluk alması ve uygulamasını sağlayın

32 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Sorun ve ceza Sorunlu davranışları ortadan kaldırma yada yeni bir davranış kazandırma çabalarını, her zaman olumlu davranışları hedef göstererek yürütmek gerekir

33 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ Eşlerin aile büyükleri ile ilişkileri  Aileler arasındaki sınırlar belirlenmelidir  Psikolojide kanıtlanmış bir gerçek vardır.Anne-oğul ve baba-kız ilişkileri daha yoğun yaşanmaktadır.En çok sıkıntı anne- oğul yakınlaşmalarında ortaya çıkar.

34 BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDİYORUZ


"BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları