Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SANAT TARİHİ. RÖNESANS SANATI Heykel Sanatı RÖNESANS HEYKEL SANATI * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SANAT TARİHİ. RÖNESANS SANATI Heykel Sanatı RÖNESANS HEYKEL SANATI * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans."— Sunum transkripti:

1 SANAT TARİHİ

2 RÖNESANS SANATI Heykel Sanatı

3 RÖNESANS HEYKEL SANATI * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans ‘ta da mimariye bağlı olarak ele alınmıştır. * Hümanist düşünce heykel sanatında da kendini gösterir. * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans ‘ta da mimariye bağlı olarak ele alınmıştır. * Hümanist düşünce heykel sanatında da kendini gösterir.

4 RÖNESANS HEYKEL SANATI * Rönesans sanatçısı insan vücuduna ve onun anlatım gücüne ilgi duymuş, Eski Yunan ve Roma heykellerinin formlarını yeniden ele almış ve gerçekçi gözlemlere yer vermiştir. Genel Özellikler

5 RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Konular; İncil ve Tevrat’tan alınan sahneler, İsa, Meryem, havariler, mitolojik varlıklar ve süvari heykelleridir.

6 RÖNESANS HEYKEL SANATI * Erken Rönesans heykelinde idealize etme ve yüceltme ön plandadır. Bu durum Yüksek Rönesans’ta doğal ve gerçekçi anlatıma dönüşmüştür. Genel Özellikler

7 RÖNESANS HEYKEL SANATI * Rönesans heykelinde kusursuz form, denge, uyumlu oranlar ve zarafet önemlidir. Genel Özellikler

8 RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Heykellerde mermer, tunç ve ahşap malzemeler kullanılmıştır.

9 LORENZO GHIBERTİ (Giberti) 1378 – 1455 RÖNESANS HEYKEL SANATI Floransalı rölyef ustası, kuyumcu ve mimardır. Floransa Vaftizhanesinin bronz kapılarının rölyeflerini yapmıştır. Döküm tekniği ile yapılan kapı üzerindeki 10 panoda, İncil ve Tevrat’tan konular işlenmiştir. Ghiberti o güne kadar mimar ve ressamların vermeye çalıştıkları derinlik duygusunu rölyeflerine taşımıştır. Kompozisyonlarda yer alan figürlerde gerçekçi bir anlatım görülür. Floransalı rölyef ustası, kuyumcu ve mimardır. Floransa Vaftizhanesinin bronz kapılarının rölyeflerini yapmıştır. Döküm tekniği ile yapılan kapı üzerindeki 10 panoda, İncil ve Tevrat’tan konular işlenmiştir. Ghiberti o güne kadar mimar ve ressamların vermeye çalıştıkları derinlik duygusunu rölyeflerine taşımıştır. Kompozisyonlarda yer alan figürlerde gerçekçi bir anlatım görülür. Floransa vaftizhane kapısı

10 LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı

11 LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı

12 LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı

13 LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı

14 DONATELLO (1386 – 1466) RÖNESANS HEYKEL SANATI S anatçının eserlerinde, Yunan klasik dönem heykellerini anımsatan bir anlatım görülür. Malzeme olarak mermer, bronz ve ahşap kullanmıştır.

15 DONATELLO (1386 – 1466) RÖNESANS HEYKEL SANATI Sanatçının Davut heykelinde Antik çağda görülen heykellere benzeyen çıplak atletik vücutlu bir genç tasvir edilmiştir. Davut heykeli, Donatello

16 DONATELLO Gattamelata atlı heykeli döküm tekniği ile bronzdan yapılmıştır. Ünlü bir komutana ait heykelde sahibine benzeyen yüz yerine, kişiliği ve gücü yansıtan bir anlatım görülür.

17 DONATELLO Sanatçının kabartma tekniğindeki rölyeflerinde, figürler yuvarlak hatlı işlenmiştir.

18 DONATELLO

19

20

21 St Rossore, Donatello

22 BUNAROTTI MICHELANGELO (1475 –1564) 3. RÖNESANS HEYKEL SANATI İtalyan heykeltıraş, aynı zamanda ressam, mimar ve şairdir. Sanatında daha çok heykele ağırlık vermiştir. Eski Yunan ve Roma heykellerini inceleyerek kendine özgü bir yorum getirmiştir. Daha çok mermer ile çalışan sanatçı bol ve yumuşak elbise kıvrımları, güçlü bir anatomi bilgisi göze çarpar. Dini ve mitolojik konularda güçlü bir anlatım sergilemiştir.

23 BUNAROTTI MICHELANGELO Pieta Heykeli Çarmıhtan indirilmiş İsa’nın cansız bedenini kucaklayan Meryem’i betimler. Konu dini de olsa burada bir annenin duyguları ifade edilmiş ve bu heykelde klasik anlatım doruk noktasına ulaşmıştır. Meryem’in aşağıya doğru yayılan kıvrımlı elbisesi heykelin kaidesini oluşturur. Pieta Heykeli Çarmıhtan indirilmiş İsa’nın cansız bedenini kucaklayan Meryem’i betimler. Konu dini de olsa burada bir annenin duyguları ifade edilmiş ve bu heykelde klasik anlatım doruk noktasına ulaşmıştır. Meryem’in aşağıya doğru yayılan kıvrımlı elbisesi heykelin kaidesini oluşturur.

24 BUNAROTTI MICHELANGELO Musa Heykeli sanatçının Papa II: Jülius’un mezar anıtı için yaptığı heykeldir. Mermerden yapılan heykelde anatomik özellikler ve kumaş kıvrımları ustalıkla işlenmiştir. Yüzde sert bir ifade vardır.

25 BUNAROTTI MICHELANGELO

26 Davut heykeli

27 BUNAROTTI MICHELANGELO Brutus Tomb of Giuliano de' Medici

28 BUNAROTTI MICHELANGELO Medici MadonnaChrist Carrying the Cross

29

30 BUNAROTTI MICHELANGELO

31 ANDREA DEL VERROCCHİO

32

33


"SANAT TARİHİ. RÖNESANS SANATI Heykel Sanatı RÖNESANS HEYKEL SANATI * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları