Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ Şubat, 2007. DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ 2007 OCAK AYI BAROMETERESİNE GÖRE;  ULUSLARARASI TERÖRİZM  PETROL FİYATLARINDAKİ ARTIŞ  SAĞLIK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ Şubat, 2007. DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ 2007 OCAK AYI BAROMETERESİNE GÖRE;  ULUSLARARASI TERÖRİZM  PETROL FİYATLARINDAKİ ARTIŞ  SAĞLIK."— Sunum transkripti:

1 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ Şubat, 2007

2 DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ 2007 OCAK AYI BAROMETERESİNE GÖRE;  ULUSLARARASI TERÖRİZM  PETROL FİYATLARINDAKİ ARTIŞ  SAĞLIK ENDİŞELERİ (Kuş gribi)  DOĞAL FELAKETLER  SİYASİ UYUŞMAZLIKLAR gibi olumsuzluklara rağmen Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Ocak, 2007 Barometresi verilerine göre hazırlanmıştır.

3 842 MİLYON ULUSLARARASI TURİST HAREKETİ 2006 yılı uluslararası turist hareketi bir önceki yıla göre % 4,5 artmıştır. Uluslararası Turist Hareketinin Aylara Göre Dağılımı ( ) Artış oranı hala tahmini uzun vadeli artış oranı olan % 4,1’in üzerindedir.

4 2006 yılı Ocak ayında D.T.Ö yılı tahmini büyüme oranını % 4,6 olarak açıklamıştır yılı sonunda sadece % 0,1’lik sapma ile % 4,5’lik büyüme oranı yakalanmıştır.

5 Tüm Olumsuzluklara Rağmen 2006 Yılında Turizmi Olumlu Etkileyen Faktörler  Özellikle Çin, Hindistan, Brezilya gibi gelişmekte olan pazarların artan rolü  Geleneksel ana pazarlardaki sürdürülebilir büyüme  Müşteri odaklı turizm anlayışı  Online seyahatlerin giderek artması  Turizmde çeşitlilik  Petrol fiyatlarındaki artışa ve sektörde artan rekabete rağmen havayolları endüstrisindeki canlanma

6 Uluslararası Turist Hareketinin Bölgelere Göre Dağılımında Gözlenen Gelişmeler 2000 YILI2006 YILI

7 GELENEKSEL ANA PAZARLARDA ULUSLARARASI TURİST HAREKETİ SIRA DESTİNASYONPAYDESTİNASYONPAYDESTİNASYONPAYDESTİNASYONPAY 1A.B.D. 71% İTALYA 43% FRANSA 38% FRANSA 33% 2KANADA A.B.D.İSPANYA 3İTALYAFRANSAİSPANYAA.B.D. 4FRANSAİSPANYAİTALYAÇİN 5İSVİÇREA.B.D.MACARİSTANİTALYA 6İRLANDA 17% AVUSTURYA 22% AVUSTURYA 19% BİRLEŞİK KRALLIK 14% 7AVUSTURYAALMANYA BİRLEŞİK KRALLIK MEKSİKA 8İSPANYAİSVİÇREMEKSİKAALMANYA 9 YUGOSLAVYAALMANYATÜRKİYE 10İNGİLTERE BİRLEŞİK KRALLIK KANADAAVUSTURYA 11NORVEÇ 9% MACARİSTAN 10% İSVİÇRE 10% KANADA 9,5% 12ARJANTİNÇEKOSLOVAKYAYUNANİSTANMALEZYA 13MEKSİKABELÇİKAPORTEKİZPOLONYA 14HOLLANDABULGARİSTANMALEZYA HONG-KONG (ÇİN) 15DANİMARKAROMANYAHIRVATİSTANTAYLAND TOPLAM DİĞERLERİ3%DİĞERLERİ25%DİĞERLERİ33%DİĞERLERİ43,8% 25,3 Milyon 165,8 Milyon441 Milyon806 Milyon

8 2006 yılında en fazla büyüme kaydedilen bölge Afrika olmuştur.

9 Bölgelere Göre Dönemsel Büyüme 2005 – 2006 BÖLGE 1. Çeyrek 2. Çeyrek 3. Çeyrek 4. Çeyrek DÜNYA 2,6%7,4% 6,2%5,1% 3,2%5,2% 4,6%3,8% AVRUPA -1,2%5,3% 6,5%2,2% 2,7%4,4% 2,6%3,6% ASYA & PASİFİK 8,7%10,4% 7,8%8,5% 6,3%7,2% 7,6%5,4% AMERİKA 1,3%10,4% 5,8%3,6% 1,1%6,2% 3,7%4,0% AFRİKA 7,9%11,9% 14,2%5,8% 6,7%7,1% 5,9% ORTA DOĞU 9,6%0,4% -7,6%38,4% 3,5%4,2% 12,4 % -4,0%

10

11 2005 yılında 806 olan uluslararası turist hareketi 2006 yılında 36 milyon artarak 842 milyona ulaşmıştır.

12  2006 yılında “En Fazla Büyüme Kaydedilen Bölge” % 8,1’lik büyüme oranı ile Afrika olmuştur. Afrika’yı % 7,6 ile Asya & Pasifik Bölgesi takip etmiştir.  Sahara Afrikası’nda Güney Afrika, Kenya, Swaziland, Seyşeller büyümeyi tetikleyen destinasyonlar olmuştur.  % 5,9’luk büyüme kaydeden Kuzey Afrika’da ise Fas ve Tunus % 2,6’lık büyüme farklı büyümenin gözlendiği destinasyonlardır.

13 Mutlak ArtışYüzdelik Artış AFRİKA3 milyon8,1 % Kuzey Afrika0,8 milyon5,8 % Sahara Bölgesi2,2 milyon9,4 % ULUSLARARASI TURİST HAREKETİNİN % 19,8’İ

14 Destinasyon Bazında Afrika Bölgesi ÜLKE GELEN TURİSTTURİZM GELİRİ 2005/ / FAS6,79,317,726,1 TUNUS6,32,7300,952,4 KENYA16,71413,815,6 MAURİTUS5,93,69,622,8 GÜNEY AFRİKA10,314,514,814 Destinasyon Bazında Orta Doğu Bölgesi ÜLKE GELEN TURİSTTURİZM GELİRİ 2005/ / MISIR5,85,64,39,8 ÜRDÜN4,788,38,2 SUUDİ ARABİSTAN6,1-14,6-5,8-38,2 B.A.E. 4,1

15 Mutlak ArtışYüzdelik Artış ASYA & PASİFİK11,7 milyon7,6 % Kuzey - Doğu Asya6,4 milyon7,4 % Güney Doğu Asya4,5 milyon9,0 % Okyanusya0,3 % Güney Asya0,8 milyon10,1 % ULUSLARARASI TURİST HAREKETİNİN % 4,8’İ

16 ÜLKE GELEN TURİSTTURİZM GELİRİ 2005/ / ÇİN12,1612,77,6 HONG KONG8,27,114,112,1 JAPONYA9,6912,533,2 KORE CUMHURİYETİ3,52,2-16,6-5,7 MACAO (ÇİN)8,318,5 TAYVAN14,54,219,73,4 ENDONEZYA-6-4,62,3-12,2 MALEZYA4,65,63,95 FİLİPİNLER14,58,83,88,9 SİNGAPUR88,98,318,3 TAYLAND-1,423-4,427,9 FİJİ10,3-2,221,4 HİNDİSTAN13,41317,919,1 MALDİVLER-35,952,3 Destinasyon Bazında Asya&Pasifik Bölgesi

17 Mutlak ArtışYüzdelik Artış AVRUPA173,9 % Kuzey Avrupa3,46,6 % Batı Avrupa6,14,3 % Orta & Doğu Avrupa0,91,0 % Güney Avr. / Akdeniz6,64,2 % ULUSLARARASI TURİST HAREKETİNİN % 16,2’Sİ

18 Destinasyon Bazında Avrupa Bölgesi ÜLKE GELEN TURİSTTURİZM GELİRİ 2005/ / FİNLANDİYA10,610,85,37,1 İZLANDA4,213,9-1,311,7 İRLANDA5,510,67,811,2 BİRLEŞİK KRALLIK87,19,57,4 BELÇİKA0,64,16,818,9 FRANSA1,1-2,63,5-0,1 ALMANYA6,89,55,511,6 HOLLANDA3,810,21,410,1 MACARİSTAN-17,7-8,35,1-3 LİTVANYA11,18,118,49,2 POLONYA6,4-0,1-4,712,7 ROMANYA5,2-6,4108,117,3 SLOVAKYA8,18,229,119,9 İTALYA-1,510,8-0,76,6 İSPANYA6,64,55,80,3 TÜRKİYE20,5-6,77,7-6,6

19 Avrupa Turizmini Olumlu Etkileyen Faktörler:  Olimpik Kış Oyunları – Turin  FİFA Dünya Futbol Kupası – Almanya  Binicilik Kupası – İrlanda  Sayısız Kültürel Etkinlikler  Mozart’ın 250. Doğum Yıldönümü  Picasso’nun 125. Doğum Yıldönümü

20 Mutlak ArtışYüzdelik Artış AMERİKA2,8 milyon2,1 % Kuzey Amerika0,4 milyon0,5 % Karayip Adaları0,6 milyon3,2 % Merkez Amerika0,4 milyon6,1 % Güney Amerika1,3 milyon7,2 % ULUSLARARASI TURİST HAREKETİNİN % 4,8’İ

21 Destinasyon Bazında Amerika Bölgesi ÜLKE GELEN TURİSTTURİZM GELİRİ 2005/ / KANADA-2-3,5-1,7-1,5 MEKSİKA6,3-2,85,618,2 A.B.D.6,85,29,64,7 ANGUİLLA1518,824,721,1 ARJANTİN12,77,622,420,2 ŞİLİ13,610,80,4-3,2

22 ULUSLARARASI TURİZM HARCAMALARI (milyar $) ÜLKE / */2005 DÜNYA % 3,3 1ALMANYA60,253,064,771,072,7% 2,4% 3,5 2A.B.D.44,964,757,465,869,2% 5,2% 5,5 3BİRLEŞİK KRALLIK24,938,447,956,559,6% 6,2% 3,5 4JAPONYA36,831,928,838,237,5% 0,0% 4,0 5FRANSA16,417,823,428,631,2% 8,9% 3,4 6İTALYA14,815,720,620,522,4% 9,0% 0,7 7ÇİN3,713,115,219,121,8% 12,5% 16,1 8KANADA10,312,413,415,918,4% 7,3% 5,3 9RUSYA FEDERASYONU11,68,812,915,717,8% 11,1% 4,7 10HOLLANDA11,712,215,316,416,2% -1,6% 1,9 12İSPANYA4,56,09,112,215,1% 24,1% 10,2 38YUNANİSTAN1,34,62,42,93,0% 5,9% -3,1 43TÜRKİYE0,91,72,12,52,9% 7,2% -4,1 49MISIR1,31,11,3 1,6% 20,8% 4,3 TURİZM HARCAMALARINDA EN ÇOK ARTIŞ GÖZLENEN 5 ÜLKE 1POLONYA5,53,32,83,84,3% -0,2% 29,9 2HİNDİSTAN1,02,73,64,85,9% 19,7% 28,2 3BREZİLYA3,43,92,32,94,7% 36,8% 22,1 4KORE CUMHURİYETİ6,37,110,112,415,3% 10,9% 18,7 5ÇİN3,713,115,219,121,8% 12,5% 16,1

23 Destinasyon Turizm Harcamasındaki Artış Oranı Yurtdışına Gönderdiği Turist Sayısındaki Artış Oranı ÇİN16%11% KORE19%13% JAPONYA4%1% ALMANYA7%3% TAYVAN-0,4%6% BİRLEŞİK KRALLIK3,5%3% A.B.D. *6%4% KANADA **5,5%7,0% * :Ocak - Eylül Dönemi verileri **: Ocak - Haziran Dönemi verileri

24 HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI Olumsuz Etkileyen Faktörler  Terörist tehditler  Petrol fiyatlarındaki artış Kaynak: Dünya Turizm Örgütü, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA

25 HAVAALANLARINDA TRAFİK YOĞUNLUĞU 2006’nın ilk 11 ayında;  Dünya genelinde yolcu trafiğinde % 4 oranında artış,  Latin Amerika ve Karayip Bölgesi’nde 2005 yılında yaşanan hortum felaketine bağlı olarak, havayolu trafiğinde düşüş gözlenen Meksika Havaalanlarında 2006 yılında artış gözlenirken; Varig Air’in yeniden yapılanma sürecinde olması nedeniyle Brezilya havaalanlarındaki trafikte düşüş,  Avrupa’da orta ölçekli havalanlarında çift haneli artışlar,  Asya & Pasifik’te Çin Havaalanları’nda yoğunluk,  Dubai’nin lider olduğu Orta Doğu Bölgesi’nde % 13 artış  Özellikle Güney Afrika’nın güçlü bir çıkış yakaladığı Afrika Bölgesi’nde % 7’lik büyüme gözlenmiştir. Kaynak: Airports Council International, ACI

26 BÖLGE Kapasite ( % )Doluluk Oranı ( % ) 2005/ / / /2005 Kuzey Amerika84,779,580,3 Latin Amerika9,6-372,773,1 Avrupa4,5 76,477,2 Afrika9,28,868,468,3 Orta Doğu10,615,273,573,3 Asya & Pasifik5,92,872,874,6 GENEL TOPLAM6,44,675,176,1 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI

27 EUROSTAR  2006’da tren yoluyla ulaşımı tercih eden turistlerin sayısında da artış gözlenmiştir.  İstatistikler, her ay iş amacıyla seyahat eden 1000 kişinin uçak yerine hızlı treni tercih ettiğini göstermektedir.  Birleşik Krallık ile Fransa ve Belçika arasında sefer yapan hızlı tren Eurostar’ın 2006 yılı satışları 766 milyon Euro’ya; yolcu sayısı ise 7,9 milyona ulaşmıştır.  Eurostar’ın satışlarında 2005 yılına kıyasla % 11,7 artış; yolcu sayısında ise % 5 artış gözlenmiştir.  Eurostar satışlarındaki % 11,7’lik artışın % 10,6’sında “Da Vinci Şifresi” filmi ile yapılan ortaklığın etkisi vardır.  Özellikle Batı Avrupa ve kısmen Hollanda ve Almanya’dan yolcu potansiyeline sahip Eurostar’ın ana pazarı Amerika’dır; Asya&Pasifik pazarındaki payı da giderek büyümektedir.  2007’de yapılacak olan Fransa Turu’nun ve Dünya Ragbi Kupası’nın Eurostar satışlarında artış gözlenmesine sebep olacağı tahmin edilmektedir.

28 KONAKLAMA Bölgelere Göre Otellerin Performansları BÖLGELER DOLULUK ( % ) ORTALAMA ODA ÜCRETİ (A.B.D. $) RevPAR (A.B.D. $) Toplam Gelir / Oda Sayısı Değişim (%) Değişim (%) Değişim (%) Avrupa69,267,42, , ,4 Avrupa ( Euro )69,267,42, ,676708,5 Orta Doğu68,869, , ,7 Asya Pasifik71, ,1 Merkez & Güney Amerika64,4640, ,

29  Tatile daha çok zaman ayrılacak,  Turist tercihleri farklılaşacak, yenilik ve çeşitlilik talebi artacak,  Uzun mesafeli ve deniz aşırı seyahatler artacak  Deneyimli turist sayısı büyüyecek,  Destinasyon seçimi ve rezervasyon süreçlerinde bilgi ve haberleşme teknolojilerinin önemi artacak,  Kendi tatilini kendi organize eden (do it yourself) turist sayısı artacak,  3.yaş grubunda seyahat edenler ağırlık kazanacak,  Hava taşımacılığında düşük maliyetli havayollarının payı artacak,  Bilinçli tüketicilerin etkisi her zamankinden fazla olacak. ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE SEYAHAT TERCİHLERİ

30  Jeopolitik durum, terör  Sağlık tehdidi  Doğal afetler  Ekonomik Gelişmeler  Faiz oranları  Enflasyon  Döviz kurlarında oynama  Petrol fiyatlarının artması ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE TURİZM SEKTÖRÜNÜ ETKİLEYEBİLECEK FAKTÖRLER

31 2007 YILI BEKLENTİLERİ  2007 yılında ekonomik büyümenin % 4,9 seviyelerinde olması beklenmektedir.  Uluslararası turist hareketinin 2006 yılına göre % 0,5 azalarak % 4 oranında büyüme göstermesi beklenmektedir.  Rekabetin ve ürün çeşitliliğinde artışın devam edecektir. Yeni pazarlarda büyüme gözlenecektir.  Düşük maliyetli hava ulaşımı büyüyecek ve güçlenecektir.  Hava trafiğinin azalacağı öngörülmektedir.  Sınır formalitelerinde kolaylıklar sağlanacaktır.

32  Afrika’nın % 9 büyüme oranı ile 2007 yılında da en çok büyüme kaydeden bölge olacağı öngörülmektedir. Afrika’yı, % 8’lik büyüme oranı ile Asya & Pasifik Bölgesi’nin izleyecektir.  Amerika’nın ortalama % 2; Orta Doğu’nun % 4; Avrupa’nın ise % 3 oranında büyüme kaydedeceği diğer öngörülerdir.  A.B.D., Japonya ve Avrupa ana pazarlarında az da olsa düşüş beklenmesine karşın özellikle Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda gözlenmesi beklenen artış dünya turizmini olumlu yönde etkileyecektir.

33 SONUÇ  KAMU / ÖZEL SEKTÖR ORTAKLIĞI  BÖLGESEL İŞBİRLİĞİ  SÜRDÜRÜLEBİLİR POLİTİKALAR  İLETİŞİMDE SÜREKLİLİK  KRİZ YÖNETİMİ  TURİZMDE ÇEŞİTLİLİK  YENİLİKÇİLİK büyüyen ve gelişen turizm pazarında önümüzdeki dönemde önemle üzerinde durulması gereken konulardır.


"DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ Şubat, 2007. DÜNYA TURİZM ÖRGÜTÜ 2007 OCAK AYI BAROMETERESİNE GÖRE;  ULUSLARARASI TERÖRİZM  PETROL FİYATLARINDAKİ ARTIŞ  SAĞLIK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları