Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oryantasyon Programı, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Eğitim veren bölümlerine yeni kayıtla gelen öğrencilerin; mensubu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oryantasyon Programı, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Eğitim veren bölümlerine yeni kayıtla gelen öğrencilerin; mensubu."— Sunum transkripti:

1

2 Oryantasyon Programı, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Eğitim veren bölümlerine yeni kayıtla gelen öğrencilerin; mensubu olacakları üniversitelerini, eğitim ve öğrenim görecekleri bölümlerini yakından tanıyarak öğrenim yaşamlarına daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olmak, kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlayarak, üniversite yaşamını daha iyi tanıyabilmesine yönelik çeşitli etkinliklerden oluşan bir programdır. Oryantasyon Programı, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Eğitim veren bölümlerine yeni kayıtla gelen öğrencilerin; mensubu olacakları üniversitelerini, eğitim ve öğrenim görecekleri bölümlerini yakından tanıyarak öğrenim yaşamlarına daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olmak, kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlayarak, üniversite yaşamını daha iyi tanıyabilmesine yönelik çeşitli etkinliklerden oluşan bir programdır.

3  Prof. Dr. M. Emin ARAT (Rektör)  Prof.Dr.Arif Nihat GÜLLÜOĞLU (Rektör Yardımcısı)  Prof.Dr. Erol ÖZVAR (Rektör Yardımcısı)  Prof.Dr. Mehmet AKALIN (Rektör Yardımcısı)  Prof. Dr. M. Emin ARAT (Rektör)  Prof.Dr.Arif Nihat GÜLLÜOĞLU (Rektör Yardımcısı)  Prof.Dr. Erol ÖZVAR (Rektör Yardımcısı)  Prof.Dr. Mehmet AKALIN (Rektör Yardımcısı)

4  Prof. Dr. Mustafa ÖKSÜZ (Müdür)  Öğr. Gör. Bekir ORAL (Müdür Yardımcısı)  Öğr. Gör. Raşit BURAN (Müdür Yardımcısı)  Hüseyin DURAN (Yüksekokul Sekreteri)  Prof. Dr. Mustafa ÖKSÜZ (Müdür)  Öğr. Gör. Bekir ORAL (Müdür Yardımcısı)  Öğr. Gör. Raşit BURAN (Müdür Yardımcısı)  Hüseyin DURAN (Yüksekokul Sekreteri)

5

6 Öğrencilerimiz ile olan ilişkilerimiz temel olarak WEB sayfalarında yapılan duyurular üzerinden olmaktadır. Bu duyurular resmi tebligat yerine geçmektedir. Bu WEB sayfalarındaki duyuruları sürekli olarak takip edip mağdur duruma düşmemeniz önemledir. Öğrencilerimiz ile olan ilişkilerimiz temel olarak WEB sayfalarında yapılan duyurular üzerinden olmaktadır. Bu duyurular resmi tebligat yerine geçmektedir. Bu WEB sayfalarındaki duyuruları sürekli olarak takip edip mağdur duruma düşmemeniz önemledir.

7 Bütün üniversitemizi ilgilendiren genel duyuralar; Bütün üniversitemizi ilgilendiren genel duyuralar;

8 Okulumuzun bütün öğrencilerini ilgilendiren genel duyuralar; Okulumuzun bütün öğrencilerini ilgilendiren genel duyuralar;

9 Sadece Bölüm ve program ile ilgili duyuralar bütün öğrencilerini ilgilendiren genel duyuralar ilgili bölüm başlığından; Sadece Bölüm ve program ile ilgili duyuralar bütün öğrencilerini ilgilendiren genel duyuralar ilgili bölüm başlığından;

10 Sadece Uzaktan Eğitim ile İlgili Duyurular; Sadece Uzaktan Eğitim ile İlgili Duyurular;

11 Marmara Üniversitesi, 125 yıllık mazisi, 2900 civarında seçkin öğretim elemanı ve ’e yaklaşan öğrenci sayısıyla ülkemizin, en büyük kenti olan İstanbul’dan katkıda bulunmaya çalışan önemli, Türkiye’nin önde gelen yükseköğretim kurumlarından biridir.

12  1000 m² alan üzerinde bir alanda hizmet veren genel koleksiyon bölümü Göztepe Kampüsü içinde ve Merkez Kütüphane'nin 2. katındadır.  Tüm kaynaklar üyeler tarafından ödünç alınabilmektedir.  Konu ile ilgili aşağıdaki linkten daha detaylı bilgi alınabilir.  1000 m² alan üzerinde bir alanda hizmet veren genel koleksiyon bölümü Göztepe Kampüsü içinde ve Merkez Kütüphane'nin 2. katındadır.  Tüm kaynaklar üyeler tarafından ödünç alınabilmektedir.  Konu ile ilgili aşağıdaki linkten daha detaylı bilgi alınabilir.

13  Öğrenciler, kayıt işlemleri sırasında edindikleri Öğrenci Kartı ile Yemekhane Binasında öğle ve akşam olmak üzere günde iki öğün yemek hizmetinden yararlanabilmektedirler.  Her öğünde tabldot usulünde 4 çeşit yemek verilmektedir. Günlük yemek çizelgesi  Yemek bedeli (1 TL) yıllık olarak belirlenmektedir.  Öğrenciler, kayıt işlemleri sırasında edindikleri Öğrenci Kartı ile Yemekhane Binasında öğle ve akşam olmak üzere günde iki öğün yemek hizmetinden yararlanabilmektedirler.  Her öğünde tabldot usulünde 4 çeşit yemek verilmektedir. Günlük yemek çizelgesi  Yemek bedeli (1 TL) yıllık olarak belirlenmektedir.

14  Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde; Spor Şube Müdürlüğü bölümü hafta sonu öğrencilerimize yönelik olarak ücretsiz düzenlediği spor faaliyetleri bulunmaktadır.  Bu faaliyetler; Basketbol, Voleybol, Satranç, Masa Tenisi, Tenis, Dans, Fitness, Tae-Bo, Dağcılık gibi dallardan oluşmaktadır.  Göztepe Kampüsünde bulunan spor salonunda öğrencilerimizin ve personelimizin çeşitli spor faaliyetleri için yararlanması sağlanmaktadır.  Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde; Spor Şube Müdürlüğü bölümü hafta sonu öğrencilerimize yönelik olarak ücretsiz düzenlediği spor faaliyetleri bulunmaktadır.  Bu faaliyetler; Basketbol, Voleybol, Satranç, Masa Tenisi, Tenis, Dans, Fitness, Tae-Bo, Dağcılık gibi dallardan oluşmaktadır.  Göztepe Kampüsünde bulunan spor salonunda öğrencilerimizin ve personelimizin çeşitli spor faaliyetleri için yararlanması sağlanmaktadır.

15 Ayrıca, geleneksel Rektörlük Kupası Karşılaşmaları olan Basketbol (Bayan–Erkek), Voleybol (Bayan–Erkek), Futbol (Bayan–Erkek), Masa tenisi turnuvası, Satranç turnuvası düzenlenmektedir. Okulumuzun Basketbol, Voleybol ve Futbol takımlarına katılarak bu turnuvalara katılabilirsiniz. Türkiye Üniversitelerarası Spor müsabakalarına da üniversitemiz öğrencilerinin katılımının sağlanmasını organize etmekte ve sporcularımızın bu faaliyetlere katılması için gerekli olan ulaşım, spor malzemesi, konaklama, gibi konularda kendilerine yardımcı olunmaktadır. Ayrıca, geleneksel Rektörlük Kupası Karşılaşmaları olan Basketbol (Bayan–Erkek), Voleybol (Bayan–Erkek), Futbol (Bayan–Erkek), Masa tenisi turnuvası, Satranç turnuvası düzenlenmektedir. Okulumuzun Basketbol, Voleybol ve Futbol takımlarına katılarak bu turnuvalara katılabilirsiniz. Türkiye Üniversitelerarası Spor müsabakalarına da üniversitemiz öğrencilerinin katılımının sağlanmasını organize etmekte ve sporcularımızın bu faaliyetlere katılması için gerekli olan ulaşım, spor malzemesi, konaklama, gibi konularda kendilerine yardımcı olunmaktadır.

16  Marmara üniversitesi bünyesinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından sürekli olarak çok çeşitli kültürel etkinlikler düzenlenmektedir.  Etkinlikler ile ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki link üzerinden erişelebilinir. yasam/organizasyonlar/kultur-sanat-etkinlikleri/http://www.marmara.edu.tr/kampus- yasam/organizasyonlar/kultur-sanat-etkinlikleri/  Marmara üniversitesi bünyesinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından sürekli olarak çok çeşitli kültürel etkinlikler düzenlenmektedir.  Etkinlikler ile ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki link üzerinden erişelebilinir. yasam/organizasyonlar/kultur-sanat-etkinlikleri/http://www.marmara.edu.tr/kampus- yasam/organizasyonlar/kultur-sanat-etkinlikleri/

17  Marmara üniversitesi bünyesinde A ve B tipinde öğrencilerin farklı konulardaki eğilimlerine olanak vermek için onlarca öğrenci kulübü mevcuttur.  Bu öğrenci kulüplerine öğrencilerimiz ilgileri ölçüsünde katılabilir.  Kulüpler hakkında detaylı bilgilere aşağıdaki link üzerinden erişelebilinir. kulupleri/kulup-listesi  Marmara üniversitesi bünyesinde A ve B tipinde öğrencilerin farklı konulardaki eğilimlerine olanak vermek için onlarca öğrenci kulübü mevcuttur.  Bu öğrenci kulüplerine öğrencilerimiz ilgileri ölçüsünde katılabilir.  Kulüpler hakkında detaylı bilgilere aşağıdaki link üzerinden erişelebilinir. kulupleri/kulup-listesi

18  Eğitim-öğretim yılı en az 140 gündür.  Eğitim-öğretim güz ve bahar yarıyılları olmak üzere iki yarıyıla ayrılarak planlanır.  Gerekli görülen hallerde, ilgili kurul önerisi ve Senato onayıyla Cumartesi ve/veya Pazar günleri ders ve/veya sınav yapılabilir.  Akademik takvimde yaz okulu programlarına yer verilebilir ve yaz okulu programları ilgili yönetim kurulları tarafından yürütülür.  Akademik takvimin detaylarına aşağıdaki link üzerinden erişilebilirsiniz.  Eğitim-öğretim yılı en az 140 gündür.  Eğitim-öğretim güz ve bahar yarıyılları olmak üzere iki yarıyıla ayrılarak planlanır.  Gerekli görülen hallerde, ilgili kurul önerisi ve Senato onayıyla Cumartesi ve/veya Pazar günleri ders ve/veya sınav yapılabilir.  Akademik takvimde yaz okulu programlarına yer verilebilir ve yaz okulu programları ilgili yönetim kurulları tarafından yürütülür.  Akademik takvimin detaylarına aşağıdaki link üzerinden erişilebilirsiniz.

19  Bilgisayar Programcılığı Bölümü, ülke sanayisinin özellikle yazılım alanında ihtiyaç duyduğu ara eleman ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla 1991 yılında Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulmuştur.  Bölümüzde öğretim süresi 2 yıldır ve “Bilgisayar Programcılığı Teknikeri” ünvanlıyla mezun vermektedir.  Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Örgün, İkinci Öğretim ve Uzaktan Eğitim üzerinde eğitim vermekte olup öğretim yılı için kontenjanları 35, 35 ve 100 öğrencidir.  Bilgisayar Programcılığı Bölümü, ülke sanayisinin özellikle yazılım alanında ihtiyaç duyduğu ara eleman ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla 1991 yılında Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulmuştur.  Bölümüzde öğretim süresi 2 yıldır ve “Bilgisayar Programcılığı Teknikeri” ünvanlıyla mezun vermektedir.  Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Örgün, İkinci Öğretim ve Uzaktan Eğitim üzerinde eğitim vermekte olup öğretim yılı için kontenjanları 35, 35 ve 100 öğrencidir.

20  Doç. Dr. Vedat TOPUZ (Bölüm Başkanı)  Öğr. Gör. Dr. Aysun ALTIKARDEŞ (Bölüm Başkan Yardımcısı, UZEM Danışmanı)  Öğr. Gör. Murat TOPAL (Örgün Öğretim Danışmanı)  Öğr. Gör. Fatih KAZDAL (İkinci Öğretim Danışmanı)  Emine ŞENOYAR (Bölüm Sekreteri)  Doç. Dr. Vedat TOPUZ (Bölüm Başkanı)  Öğr. Gör. Dr. Aysun ALTIKARDEŞ (Bölüm Başkan Yardımcısı, UZEM Danışmanı)  Öğr. Gör. Murat TOPAL (Örgün Öğretim Danışmanı)  Öğr. Gör. Fatih KAZDAL (İkinci Öğretim Danışmanı)  Emine ŞENOYAR (Bölüm Sekreteri)

21  İstanbul Coders ve Kron işbirliği ile gerçekleştirilen seminerler dizisi (10 adet) düzenlenmiştir.

22  Mülkiyeti Koruma ve Güvenlik Bölümü, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Programı Öğretim Yılı itibariyle birinci öğretim hizmeti vermekte ve "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Teknikeri" unvanıyla sektöre ara eleman kazandırmaktadır.  Mezun olduktan sonra alacağınız C sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı eğitim programı sonrası gireceğiniz sınav ile C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı olmak istiyorsanız sizleri aramızda görmek isteriz.  Mülkiyeti Koruma ve Güvenlik Bölümü, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Programı Öğretim Yılı itibariyle birinci öğretim hizmeti vermekte ve "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Teknikeri" unvanıyla sektöre ara eleman kazandırmaktadır.  Mezun olduktan sonra alacağınız C sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı eğitim programı sonrası gireceğiniz sınav ile C Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı olmak istiyorsanız sizleri aramızda görmek isteriz.

23  Öğr. Gör. Bekir ORAL (Bölüm Başkanı)  Fuat AKYOL (Bölüm Sekreteri)  Öğr. Gör. Bekir ORAL (Bölüm Başkanı)  Fuat AKYOL (Bölüm Sekreteri)

24  Moda Tasarımı Programı, MEB-YÖK'ün ortak bir projesi olan İKMEP kapsamında geliştirilen "Moda Tasarımı" müfredatı temel alınarak eğitim öğretim döneminde, örgün öğretimde 30 öğrenci ile eğitim öğretime başlamıştır.  Moda Tasarımı Programına meslek lisesi mezunları sınavsız geçişle gelebildiği gibi eksik kontentenjanlara YGS-5 sınav puanı ile yerleştirilen lise mezunu öğrenciler de gelebilmektedir.  Moda Tasarımı Programı, MEB-YÖK'ün ortak bir projesi olan İKMEP kapsamında geliştirilen "Moda Tasarımı" müfredatı temel alınarak eğitim öğretim döneminde, örgün öğretimde 30 öğrenci ile eğitim öğretime başlamıştır.  Moda Tasarımı Programına meslek lisesi mezunları sınavsız geçişle gelebildiği gibi eksik kontentenjanlara YGS-5 sınav puanı ile yerleştirilen lise mezunu öğrenciler de gelebilmektedir.

25  Yrd. Doç. Dr. Nuriye İŞGÖREN (Bölüm Başkanı)  Öğr. Gör. Dr. Demet ÖZNAZ (Bölüm Başkan Yardımcısı)  Emine ŞENOYAR (Bölüm Sekreteri)  Yrd. Doç. Dr. Nuriye İŞGÖREN (Bölüm Başkanı)  Öğr. Gör. Dr. Demet ÖZNAZ (Bölüm Başkan Yardımcısı)  Emine ŞENOYAR (Bölüm Sekreteri)

26 Seminerler Sergi ve Defile Çalışmaları Teknik Geziler Sosyal Geziler

27

28 "Hazır Giyim Üretiminde Tasarım Süreçleri" Yaprak YASA KARACALI Beymen Business Kadın Tasarım Departman Yöneticisi "BEŞERİ MODA" Barbaros ŞANSAL Moda Tasarımcısı

29

30

31 "WORKSHOP" Barbaros ŞANSAL & YILDIRIM MAYRUK Moda Tasarım Ofisi

32  Programların dersleri, Teknik Bilimler MYO Binası’nda yer alan toplam 7 adet derslik, 3 adet Bilgisayar laboratuvarı kullanılarak yapılmaktadır.  Tasarım Programının ayrıca Moda Tasarım ve Örme olmak üzere 2 adet Atölyesi bulunmaktadır.  Uzaktan Eğitim dersleri Marmara Üniversitesi UZEM Altyapısı kullanılarak gerçekleştirilmektedir.  Uzaktan Eğitimde uygulama dersleri TBMYO Derslik ve Laboratuvarları kullanılarak gerçekleştirilmektedir.  Programların dersleri, Teknik Bilimler MYO Binası’nda yer alan toplam 7 adet derslik, 3 adet Bilgisayar laboratuvarı kullanılarak yapılmaktadır.  Tasarım Programının ayrıca Moda Tasarım ve Örme olmak üzere 2 adet Atölyesi bulunmaktadır.  Uzaktan Eğitim dersleri Marmara Üniversitesi UZEM Altyapısı kullanılarak gerçekleştirilmektedir.  Uzaktan Eğitimde uygulama dersleri TBMYO Derslik ve Laboratuvarları kullanılarak gerçekleştirilmektedir.

33  3 adet Bilgisayar Laboratuvarında (Lab. A 20, Lab. B 25, Lab. C 25) adet PC bulunmaktadır. Bilgisayarlarımız genel olarak 3, 4 yılda bir yenilenmektedir.  Lab A ve Lab B. Diğer bölümlerinde kullanımına açıktır, Lab C ise sadece Bilgisayar Bölümünün kullanımına ayrılmıştır.  3 adet Bilgisayar Laboratuvarında (Lab. A 20, Lab. B 25, Lab. C 25) adet PC bulunmaktadır. Bilgisayarlarımız genel olarak 3, 4 yılda bir yenilenmektedir.  Lab A ve Lab B. Diğer bölümlerinde kullanımına açıktır, Lab C ise sadece Bilgisayar Bölümünün kullanımına ayrılmıştır.

34  Lab C den genel görüntü

35 Moda Tasarım Atölyesi Teknik Eğitim Fakültesi (B Blok) 3. katında yer almaktadır. (B 308). Moda Tasarım Atölyesinde; Deneysel Giysi Tasarımı, Giysi Tasarımı I-II ve Giysi Üretim Teknikleri I-II gibi uygulamalı dersler yapılmaktadır.

36

37  Teknik Programlar Meslek Yüksekokulunun bütün Bölümlerinin Müfredatları Teknolojinin gereklerine ve sanayinin isteklerine uygun istikamette sürekli olarak güncellenmektedir.  En son olarak eğitim öğretim yılı için yeni müfredat çalışması tamamlanmış ve yeni öğrencilere uygulanmak üzere Marmara Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilmiştir.   Teknik Programlar Meslek Yüksekokulunun bütün Bölümlerinin Müfredatları Teknolojinin gereklerine ve sanayinin isteklerine uygun istikamette sürekli olarak güncellenmektedir.  En son olarak eğitim öğretim yılı için yeni müfredat çalışması tamamlanmış ve yeni öğrencilere uygulanmak üzere Marmara Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilmiştir. 

38  Marmara Üniversitesi bünyesinde sizleri ilgilendiren yönetmelikler;  M.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,  M.Ü. Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi,  M.Ü. Yaz Okulu Yönetmeliği,  YÖK Yükseköğretimde Uzaktan Eğitime İlişkin Usul ve Esasları  Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,  Marmara Üniversitesi bünyesinde sizleri ilgilendiren yönetmelikler;  M.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,  M.Ü. Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi,  M.Ü. Yaz Okulu Yönetmeliği,  YÖK Yükseköğretimde Uzaktan Eğitime İlişkin Usul ve Esasları  Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,

39  Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik,  Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği,  Marmara Üniversitesi Öğrenci Temsilcileri ve Konseyi Yönergesi,  M.Ü. Öğrenci Kulüpleri Yönergesi.  Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik,  Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği,  Marmara Üniversitesi Öğrenci Temsilcileri ve Konseyi Yönergesi,  M.Ü. Öğrenci Kulüpleri Yönergesi.

40  Üniversitemize ait mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki Öğrenci başlığındaki Mevzuat alt başlığından ve ilgili linkten edinilebilinir.  Üniversitemize ait mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki Öğrenci başlığındaki Mevzuat alt başlığından ve ilgili linkten edinilebilinir.

41  Marmara Üniversitesinin bütün öğrenci işlemleri Kütüphane Binasının altında bulunan Merkezi Öğrenci İşleri Birimi tarafından sağlanmaktadır.  Öğrencilerimizin Öğrencilik ile ilgili (Kayıt, Not ve Mezuniyet vs.) bu birim tarafından gerçekleştirilmektedir.  Marmara Üniversitesinin bütün öğrenci işlemleri Kütüphane Binasının altında bulunan Merkezi Öğrenci İşleri Birimi tarafından sağlanmaktadır.  Öğrencilerimizin Öğrencilik ile ilgili (Kayıt, Not ve Mezuniyet vs.) bu birim tarafından gerçekleştirilmektedir.

42  Öğrencilerimiz Not itirazları, kayıt dondurma, mazeret sınavı gibi işlemler için Bölüm başkanlığına dilekçe ile başvurmak zorundadır.  Bölüm başkanlığı sekreterliği, TBMYO binası 2. kat girişinde bulunmaktadır.  Öğrencilerimiz Not itirazları, kayıt dondurma, mazeret sınavı gibi işlemler için Bölüm başkanlığına dilekçe ile başvurmak zorundadır.  Bölüm başkanlığı sekreterliği, TBMYO binası 2. kat girişinde bulunmaktadır.

43  Öğrencilerimiz KYK bursları ile birlikte Üniversite bursu ve Yemek bursuna başvurabilmektedir. Ayrıca pek çok özel vakıf ve kurumun bursları da mevcuttur.  Konu ile ilgili mevzuatlar ve burs başvuruları ilgili linkten edinilebilinir.  Öğrencilerimiz KYK bursları ile birlikte Üniversite bursu ve Yemek bursuna başvurabilmektedir. Ayrıca pek çok özel vakıf ve kurumun bursları da mevcuttur.  Konu ile ilgili mevzuatlar ve burs başvuruları ilgili linkten edinilebilinir.

44  Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı uygulanmasının amacı, öğrencilerin ders saati dışındaki boş zamanlarda ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geçici işlerde çalıştırılarak, hem maddi kazanç hem de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamak, iş disiplini edinmiş üretken bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.  Konu ile ilgili mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki ilgili linkten edinilebilinir.  Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı uygulanmasının amacı, öğrencilerin ders saati dışındaki boş zamanlarda ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geçici işlerde çalıştırılarak, hem maddi kazanç hem de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamak, iş disiplini edinmiş üretken bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.  Konu ile ilgili mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki ilgili linkten edinilebilinir.

45  Bölümlerde özellikle Laboratuvarın düzenli çalışmasını sağlamak amacı ile Kısmi Zamanlı Statüsünde, özellikle İkinci ve Uzaktan Eğitim programlarına kayıtlı maksimum öğrenim süresini doldurmamış öğrencilere ihtiyacımız olmaktadır.  Bu şekilde çalışmak isteyen öğrencilerimizin her dönem başında Bölüm başkanlığına başvurmaları beklenmektedir.  Ayrıca üniversitemizin farklı birimlerinin kısmi zamanlı öğrenci talepleri olmaktadır. Bu konudaki detaylı bilgi  Bölümlerde özellikle Laboratuvarın düzenli çalışmasını sağlamak amacı ile Kısmi Zamanlı Statüsünde, özellikle İkinci ve Uzaktan Eğitim programlarına kayıtlı maksimum öğrenim süresini doldurmamış öğrencilere ihtiyacımız olmaktadır.  Bu şekilde çalışmak isteyen öğrencilerimizin her dönem başında Bölüm başkanlığına başvurmaları beklenmektedir.  Ayrıca üniversitemizin farklı birimlerinin kısmi zamanlı öğrenci talepleri olmaktadır. Bu konudaki detaylı bilgi

46  Öğrenciler, eğitim süresi içindeki 1. Yıl sonunda ya da 2. Yıl sonunda olmak üzere 2 dönem yaz stajı haklarına sahiptirler.  Hangi dönem staj yapacağı tercihi öğrenciye bırakılmaktadır. Ancak öğrenci 2. Yıl sonunda özellikle mezuniyet aşamasında iken stajını yapmamış durumda ise, tek ders sınavı hakkını kullanamamaktadır.  Bu nedenle öğrencilere 1.Yıl sonundaki yaz aylarında staj yapması önerilir.  Öğrenciler, eğitim süresi içindeki 1. Yıl sonunda ya da 2. Yıl sonunda olmak üzere 2 dönem yaz stajı haklarına sahiptirler.  Hangi dönem staj yapacağı tercihi öğrenciye bırakılmaktadır. Ancak öğrenci 2. Yıl sonunda özellikle mezuniyet aşamasında iken stajını yapmamış durumda ise, tek ders sınavı hakkını kullanamamaktadır.  Bu nedenle öğrencilere 1.Yıl sonundaki yaz aylarında staj yapması önerilir.

47  Staj yapacak öğrenciler staja başlayabilmek için; Öğrenci İşleri başlığındaki Staj Formları alt başlığını seçerek ilgili öğretim Yılı için staj evraklarını indirip, akış şemasını baz alarak işlemleri gerçekleştirecektir.http://tbmyo.marmara.edu.tr/  Akış şemasında belirtilen belgelerin son başvuru tarihlerine uymayan öğrencilerin staj başvuruları geçersiz sayılacaktır.  Staj yapacak öğrenciler staja başlayabilmek için; Öğrenci İşleri başlığındaki Staj Formları alt başlığını seçerek ilgili öğretim Yılı için staj evraklarını indirip, akış şemasını baz alarak işlemleri gerçekleştirecektir.http://tbmyo.marmara.edu.tr/  Akış şemasında belirtilen belgelerin son başvuru tarihlerine uymayan öğrencilerin staj başvuruları geçersiz sayılacaktır.

48  Öğrenciler stajlarını yaz stajı olarak belirlenen tarih aralığında 30 (240 saat) iş günü yapmak zorundadır.  Stajını bitiren öğrenci staj süresince yapmış olduğu iş ve işlemler ile ilgili dosyasını, en geç staj bitimini takip eden ilk ders kayıt dönemi içerisinde incelenmek ve değerlendirilmek üzere bölüm başkanlığı tarafından belirlenen Staj Komisyonuna teslim eder.  Süresi içerisinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci, stajını yapmamış sayılır. Öğrencilerin yaptığı stajın uygunluğu ve başarısı Staj Komisyonu tarafından değerlendirilerek başarısı onaylanır.  Öğrenciler stajlarını yaz stajı olarak belirlenen tarih aralığında 30 (240 saat) iş günü yapmak zorundadır.  Stajını bitiren öğrenci staj süresince yapmış olduğu iş ve işlemler ile ilgili dosyasını, en geç staj bitimini takip eden ilk ders kayıt dönemi içerisinde incelenmek ve değerlendirilmek üzere bölüm başkanlığı tarafından belirlenen Staj Komisyonuna teslim eder.  Süresi içerisinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci, stajını yapmamış sayılır. Öğrencilerin yaptığı stajın uygunluğu ve başarısı Staj Komisyonu tarafından değerlendirilerek başarısı onaylanır.

49  Mediko-Sosyal kurumundan sağlık yardımı almak isteyen öğrenciler, öğrenci kimlikleri ile birlikte müracaat ederek faydalanabilirler.  Konu ile ilgili mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki ilgili linkten edinilebilinir.   Mediko-Sosyal kurumundan sağlık yardımı almak isteyen öğrenciler, öğrenci kimlikleri ile birlikte müracaat ederek faydalanabilirler.  Konu ile ilgili mevzuatlar Marmara Üniversitesi ana sayfasındaki ilgili linkten edinilebilinir. 

50  Her öğrenciye, Yönetmeliğe uygun bir akademik program izlemesini sağlamak üzere bir öğretim üyesi/görevlisi danışman olarak atanır.  Danışman, öğrenciyi öğrenimi boyunca izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu program çerçevesinde öğrencinin her yarıyıl/yıl izleyeceği dersler ve bunlarla ilgili yapılacak değişiklikler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur.  Her öğrenciye, Yönetmeliğe uygun bir akademik program izlemesini sağlamak üzere bir öğretim üyesi/görevlisi danışman olarak atanır.  Danışman, öğrenciyi öğrenimi boyunca izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu program çerçevesinde öğrencinin her yarıyıl/yıl izleyeceği dersler ve bunlarla ilgili yapılacak değişiklikler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur.

51  Öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçimlik dersler; devam ettiği programdaki başarı durumu yanında derslerin program içindeki dağılımı, yapısal özellikleri ve benzeri teknik değerlendirmeler de göz önüne alınmak suretiyle danışmanı tarafından belirlenir.  Öğrenci, yarıyıl/yıl kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında derslerini danışmanı ile birlikte düzenler ve dersler danışmanı tarafından onaylanmadıkça kesinleşmez.  Öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçimlik dersler; devam ettiği programdaki başarı durumu yanında derslerin program içindeki dağılımı, yapısal özellikleri ve benzeri teknik değerlendirmeler de göz önüne alınmak suretiyle danışmanı tarafından belirlenir.  Öğrenci, yarıyıl/yıl kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında derslerini danışmanı ile birlikte düzenler ve dersler danışmanı tarafından onaylanmadıkça kesinleşmez.

52  Öğrencilerimiz her dönem başında, belirtilen tarih aralığında ve danışmanları eşliğinde ders seçme işlemi yapmak zorundadır. Bu ders seçme işlemini zamanında ve doğru yapmayan öğrenciler ilgili dersi alamazlar.  Ders seçme işleminin sonunda danışmanınızın derslerinizi onayladığından mutlaka emin olunuz.  Öğrencilerimiz her dönem başında, belirtilen tarih aralığında ve danışmanları eşliğinde ders seçme işlemi yapmak zorundadır. Bu ders seçme işlemini zamanında ve doğru yapmayan öğrenciler ilgili dersi alamazlar.  Ders seçme işleminin sonunda danışmanınızın derslerinizi onayladığından mutlaka emin olunuz.

53  Öğrencilerimiz;  - Haftalık Ders Programlarını,  - Akademik Takvimi,  - Ders seçme işlemini  - Sınav başarı durumlarını,  - GANO ve YANO durumlarını  Marmara üniversitesi bilgi yönetim Sistemi (BYS) üzerinden takip ederler.  https://bys.marmara.edu.tr/login.aspx https://bys.marmara.edu.tr/login.aspx  Öğrencilerimiz;  - Haftalık Ders Programlarını,  - Akademik Takvimi,  - Ders seçme işlemini  - Sınav başarı durumlarını,  - GANO ve YANO durumlarını  Marmara üniversitesi bilgi yönetim Sistemi (BYS) üzerinden takip ederler.  https://bys.marmara.edu.tr/login.aspx https://bys.marmara.edu.tr/login.aspx

54

55  Uzaktan öğretim;  daha geniş kitlelere eğitim hizmeti götürebilmek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilmek amacıyla farklı fiziksel ayrı mekanlardaki öğretmen ve öğrencilerin, çeşitli iletişim teknolojileri yardımıyla etkileşimde bulundukları, öğretme-öğrenme faaliyetlerini gerçekleştirdiği bir öğrenim şeklidir.  Uzaktan öğretim;  daha geniş kitlelere eğitim hizmeti götürebilmek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilmek amacıyla farklı fiziksel ayrı mekanlardaki öğretmen ve öğrencilerin, çeşitli iletişim teknolojileri yardımıyla etkileşimde bulundukları, öğretme-öğrenme faaliyetlerini gerçekleştirdiği bir öğrenim şeklidir.

56  Avantaları;  - Zaman ve mekan kısıtlamasını ortadan kaldırması - Öğrenim maliyetini önemli ölçüde azaltması - Ulaşım için zaman kaybının söz konusu olmaması - Bilgiye ihtiyaç duyulduğu anda ulaşılabilmesi - Öğrenim sırasında bir işte çalışmanın sorun yaratmaması - Toplumun her kesimine hitap etmesi - Yaşam boyu öğrenme desteği vermesi  Avantaları;  - Zaman ve mekan kısıtlamasını ortadan kaldırması - Öğrenim maliyetini önemli ölçüde azaltması - Ulaşım için zaman kaybının söz konusu olmaması - Bilgiye ihtiyaç duyulduğu anda ulaşılabilmesi - Öğrenim sırasında bir işte çalışmanın sorun yaratmaması - Toplumun her kesimine hitap etmesi - Yaşam boyu öğrenme desteği vermesi

57  Dezavantaları;  - Öğrencinin etkileşimin yetersiz kaldığı yerde vücut hareketleri, ses tonu gibi anlatımı doğrudan etkileyecek yardımcı unsurlardan yararlanamaması,  - Öğrencilerin internet üzerinden eğitimin getireceği avantajlardan yeterince faydalanamaması,  - Kişisel anlamda öğrenme motivasyonuna sahip olmayan kişiler için uygun olmaması,  Dezavantaları;  - Öğrencinin etkileşimin yetersiz kaldığı yerde vücut hareketleri, ses tonu gibi anlatımı doğrudan etkileyecek yardımcı unsurlardan yararlanamaması,  - Öğrencilerin internet üzerinden eğitimin getireceği avantajlardan yeterince faydalanamaması,  - Kişisel anlamda öğrenme motivasyonuna sahip olmayan kişiler için uygun olmaması,

58  Uzaktan Eğitim programına kayıtlı olan öğrencilerimiz Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun örgün ve 2. öğretimdeki öğrencilerine sağladığı bütün hak ve olanaklardan aynı şekilde yararlanırlar.  Aynı şekilde öğrencilerin aynı kural ve yönetmeliklere uyma zorunluluğu vardır.  Öğrencilere verilen diplomalarda ayrıca Uzaktan Eğitim ibaresi yer almamaktadır.  Uzaktan Eğitim programına kayıtlı olan öğrencilerimiz Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun örgün ve 2. öğretimdeki öğrencilerine sağladığı bütün hak ve olanaklardan aynı şekilde yararlanırlar.  Aynı şekilde öğrencilerin aynı kural ve yönetmeliklere uyma zorunluluğu vardır.  Öğrencilere verilen diplomalarda ayrıca Uzaktan Eğitim ibaresi yer almamaktadır.

59  Programlarda Eğitim öğretim yılından itibaren örgün, ikinci öğretim ve uzaktan eğitim programlarında aynı müfredat uygulanmaktadır. Fakat bazı seçmeli derslerde değişiklik olabilir.  Hiçbir program öğrencisi (örgün, 2.öğretim, uzaktan eğitim) başka bir programdaki derslere katılamaz.   Programlarda Eğitim öğretim yılından itibaren örgün, ikinci öğretim ve uzaktan eğitim programlarında aynı müfredat uygulanmaktadır. Fakat bazı seçmeli derslerde değişiklik olabilir.  Hiçbir program öğrencisi (örgün, 2.öğretim, uzaktan eğitim) başka bir programdaki derslere katılamaz. 

60  Uzaktan eğitim programında dersler eğitim UZEM altyapısı kullanılarak olarak sunulur.  Ayrıca, Senkron olarak sunulan derslerin kayıtları öğrencilerin istediği zaman izleyebilmesi için asenkron olarak da sunulmaktadır.  Uzaktan eğitim programında dersler eğitim UZEM altyapısı kullanılarak olarak sunulur.  Ayrıca, Senkron olarak sunulan derslerin kayıtları öğrencilerin istediği zaman izleyebilmesi için asenkron olarak da sunulmaktadır.

61  Senkron olarak sunulan derslere vaktinde ve tam katılımın sağlanması öğrencilerimizin başarıları için OLDUKÇA ÖNEMLİDİR.

62  Uzaktan eğitim programındaki bütün derslere UZEM alt yapısı ve LMS sistemi kullanılarak erişilir.  Bu sistemi kullanabilmek için internet erişimi olan, kamera ve ses kartına sahip herhangi bir bilgisayar yeterlidir.  Öğrencilerimizin en kısa sürede bu LMS sistemine giriş yapmaları kuvvetle önerilir.  Uzaktan eğitim programındaki bütün derslere UZEM alt yapısı ve LMS sistemi kullanılarak erişilir.  Bu sistemi kullanabilmek için internet erişimi olan, kamera ve ses kartına sahip herhangi bir bilgisayar yeterlidir.  Öğrencilerimizin en kısa sürede bu LMS sistemine giriş yapmaları kuvvetle önerilir.

63

64  Eğitim öğretim yılından itibaren Bilgisayar Teknolojisi ve Moda Tasarımı UZEM programlarında Blending Learning –BL- (Harmanlanmış Öğrenme) metodolojisi uygulanmaya başlanmıştır.  BL teknolojisi ile verilecek olan derslerin uygulama saatleri haftalık ders programında ayrıca duyurulacaktır.  Eğitim öğretim yılından itibaren Bilgisayar Teknolojisi ve Moda Tasarımı UZEM programlarında Blending Learning –BL- (Harmanlanmış Öğrenme) metodolojisi uygulanmaya başlanmıştır.  BL teknolojisi ile verilecek olan derslerin uygulama saatleri haftalık ders programında ayrıca duyurulacaktır.

65  Dersler; zorunlu dersler, ortak zorunlu dersler ve seçimlik dersleri olarak gruplandırılır.  a) Zorunlu dersler: Öğrencinin kaydolduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerdir.  b) Ortak zorunlu dersler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ile Yabancı Dil dersleri ortak zorunlu derslerdir. Ortak zorunlu dersler UZEM tarafından asenkron olarak sunulmaktadır.  c) Seçimlik Dersler: Müfredatta seçimlik olarak belirtilen dersler içinden bölüm tarafından o dönem için açılmış olan derslerdir. O dönem içinde bölüm tarafından açılmış olan seçimlik derslerin alınması zorunludur.  Dersler; zorunlu dersler, ortak zorunlu dersler ve seçimlik dersleri olarak gruplandırılır.  a) Zorunlu dersler: Öğrencinin kaydolduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerdir.  b) Ortak zorunlu dersler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ile Yabancı Dil dersleri ortak zorunlu derslerdir. Ortak zorunlu dersler UZEM tarafından asenkron olarak sunulmaktadır.  c) Seçimlik Dersler: Müfredatta seçimlik olarak belirtilen dersler içinden bölüm tarafından o dönem için açılmış olan derslerdir. O dönem içinde bölüm tarafından açılmış olan seçimlik derslerin alınması zorunludur.

66  Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS); bir öğrencinin başarısının, dersteki diğer öğrencilerin başarı düzeylerine göre değerlendirilmesidir.  Bu yöntemin kullanılmasındaki temel amaç, belirli bir dersi alan öğrencileri 100 puan üzerinden aldıkları mutlak notlara göre değil, o dersi alan grup içinde gösterdikleri performansa göre notlandırılmaktır.  Performans, bir öğrencinin sınıf ortalamasına göre hangi konumda olduğudur.  Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS); bir öğrencinin başarısının, dersteki diğer öğrencilerin başarı düzeylerine göre değerlendirilmesidir.  Bu yöntemin kullanılmasındaki temel amaç, belirli bir dersi alan öğrencileri 100 puan üzerinden aldıkları mutlak notlara göre değil, o dersi alan grup içinde gösterdikleri performansa göre notlandırılmaktır.  Performans, bir öğrencinin sınıf ortalamasına göre hangi konumda olduğudur.

67  Üçüncü ve dördüncü yarıyılda, yarıyıl başı Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) 1,80’ın altında olan öğrenciler ilgili yarıyıl derslerini almayıp, önceki yarıyıllardan önkoşul derslerini göz önünde bulundurarak ders alırlar.  Bu durumdaki öğrenciler; ayrıca, GANO yükseltme amacıyla önceki yarıyıllarda DD veya DC notu aldıkları dersleri de tekrar edebilirler.  Üçüncü ve dördüncü yarıyılda, yarıyıl başı Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) 1,80’ın altında olan öğrenciler ilgili yarıyıl derslerini almayıp, önceki yarıyıllardan önkoşul derslerini göz önünde bulundurarak ders alırlar.  Bu durumdaki öğrenciler; ayrıca, GANO yükseltme amacıyla önceki yarıyıllarda DD veya DC notu aldıkları dersleri de tekrar edebilirler.

68  Ders tekrarı ile GANO’ sunu istenilen düzeye (1,80) getiren öğrenciler, normal öğretim programlarına devam eder.  GANO ’su en az 3,00 olan öğrenciler, bir yarıyılda/yılda üst yarıyıllardan/yıllardan, en fazla üç ders ile sınırlı olmak kaydıyla ders alabilir.  Öğrencilerin Mezun olabilmeleri için GANO’ nun 2,00 ’ nin üstünde olması zorunludur.  Ders tekrarı ile GANO’ sunu istenilen düzeye (1,80) getiren öğrenciler, normal öğretim programlarına devam eder.  GANO ’su en az 3,00 olan öğrenciler, bir yarıyılda/yılda üst yarıyıllardan/yıllardan, en fazla üç ders ile sınırlı olmak kaydıyla ders alabilir.  Öğrencilerin Mezun olabilmeleri için GANO’ nun 2,00 ’ nin üstünde olması zorunludur.

69  Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notlarından hesaplanır.  Yarıyıl/yıl içi ara sınavın/sınavların (VİZE) başarı notuna katkısı en az % 40’tır.Yarıyıl/yıl sonu sınavının (FİNAL) başarı notuna katkısı % 60’tır.  Yarıyıl/yıl sonu ve/veya varsa bütünleme sınavına girmeyen öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır.  Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notlarından hesaplanır.  Yarıyıl/yıl içi ara sınavın/sınavların (VİZE) başarı notuna katkısı en az % 40’tır.Yarıyıl/yıl sonu sınavının (FİNAL) başarı notuna katkısı % 60’tır.  Yarıyıl/yıl sonu ve/veya varsa bütünleme sınavına girmeyen öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır.

70 Başarı değerlemesiHarfli başarı notuBaşarı katsayısı Pekiyi AA4,00 İyi-Pekiyi BA3,50 İyi BB3,00 Orta-İyi CB2,50 Orta CC2,00 Orta-Geçer DC1,50 Geçer DD1,00 Başarısız FD0,50 Başarısız FF0,00 Yarıyıl/yıl sonu sınavına girmedi (başarısız) FG0,00 Devamsız (başarısız) DZ0,00 Mazeretli MZ-- Yeterli (başarılı) S0,00 Yetersiz (başarısız) U0,00 Tamamlanmamış / Eksik E-- Devam ediyor DE--

71  Marmara Üniversitesi yaz okulunda; eğitim-öğretim yılında başarısız olunan dersler, bir sonraki yılda okunacak olan dersler ve notu yükseltilmek istenen dersler (DD ve/veya DC olan) alınabilir.  Konu ile ilgili bilgiye aşağıdaki linkten ulaşılabilir.  fa/5008/yaz-okulu fa/5008/yaz-okulu  Marmara Üniversitesi yaz okulunda; eğitim-öğretim yılında başarısız olunan dersler, bir sonraki yılda okunacak olan dersler ve notu yükseltilmek istenen dersler (DD ve/veya DC olan) alınabilir.  Konu ile ilgili bilgiye aşağıdaki linkten ulaşılabilir.  fa/5008/yaz-okulu fa/5008/yaz-okulu

72 BAŞARILAR DİLERİZ…


"Oryantasyon Programı, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Eğitim veren bölümlerine yeni kayıtla gelen öğrencilerin; mensubu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları