Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Mayıs 2013, İSTANBUL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Mayıs 2013, İSTANBUL."— Sunum transkripti:

1 HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi Mayıs 2013, İSTANBUL

2 AJANDA ABD’ye İhracat Fırsatları ABD Genel Ticari Durum Türkiye’nin ABD’ye İhracatı Neden ABD? İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Potansiyel Ürünler ABD Pazarına Girişte Öneriler ABD Ülke Masası

3 DÜNYADAKİ PAYI Nüfus (3. sırada) %4,5 GSMH (1. sırada) %21,9 İthalat (1. sırada) %12,9 İhracat (2. sırada) %10,5

4 Başlıca Ülkeler İtibarı ile ABD’nin İthalatı

5 ABD’nin İthalatında Başlıca Ürünler Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı

6 ABD’nin Eyalet Bazında İthalatı Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı Bin USD

7 Türkiye – ABD Ticari İlişkileri

8 Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Yeri * 7.Sıra9.Sıra Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Payı * 3,41%3,68% ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Yeri ** 45.Sıra ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Payı** 0,24%0,28%

9 ABD’ye İhracatımızda Başlıca Ürünler

10 o Kurutulmuş meyvede 1. o Bakır teller ve kablolarda 1. o Sentetik ve suni liflerden ipliklerde 1. o Sentetik devamsız liflerde 1. o Boratlar ve perboratlarda 1. o Boroksit ve borikasitlerde 1. o Diğer metal cevherlerinde 1. o Demir-çelik çubuklarda 1. ABD ’ NİN İTHALATINDA T Ü RKİYE; o Tütün'de 2. o Demir-çelik filmaşinlerde 2. o Halı ve yer kaplamasında 3. o İşlenmiş doğal taşlarda 4. o Demir-çelik borularda 4. o Demir-çelik profillerde 4. o Ev tekstilinde 5.

11 Eyalet Bazında Ülkemizin İhracatı Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı Bin USD

12 İhracatta Hedef Eyaletler

13 Eyaletler ve Potansiyel Ürünler

14 Dünyanın en büyük ekonomisi En kalabalık 3. ülkesi Siyasi sorunsuzluk Dünyanın en büyük ithalatçısı Dünyanın en büyük tüketim harcaması NEDEN ABD?

15 Hemen hemen tüm ürünler için açık pazar Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı

16 NEDEN ABD? Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık Nüfusun etnik çeşitliliği Farklı eyaletler - farklı imkanlar Korumacı olmayan ve şeffaf ithalat politikası

17 ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Birçok üründe ihracat imkanı mevcut Ürünlerimizin kalitesi Ülkemizde etkin mesleki ve sektörel örgütlenme Bazı eşyalarda rekabetçi fiyatlar Çok sayıda ihracatçı firma ve kalifiyeli iş gücü Ticari ilişkilerin geliştirilmesi yönünde ortak irade mevcut ABD'ye yönelik tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmekte

18 ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Yoğun rekabete rağmen aşağıdaki sektörlerde avantajlıyız: o Yer ve duvar kaplama malzemeleri (doğal taş, seramik, halı vb) o Başta hafif ticari araçlar olmak üzere kara nakil vasıtaları ve yan sanayi ürünleri o Tütün, kabuklu yiyecekler, işlenmiş gıda o Konfeksiyon o Ev tekstili o Çelik ve porselenden mutfak eşyası o Beyaz ve kahverengi eşya o Demir-çelik ürünler o Borular ve kablolar o Makineler

19 ABD’YE İHRACATTA POTANSİYEL ÜRÜNLER

20 DEMİR ÇELİK İthalatın %65’i Kanada, Meksika, Güney Kore ve Türkiye’den yapılmaktadır. MFN ülkeleri için gümrüksüz ihracat imkanı

21 İnşaat Sektörünün canlanmasına bağlı artan ithalat eğilimi Rakiplerimiz Kanada, Japonya, Almanya, Çin, Meksika MFN için gümrüksüz ihraç imkanı İnşaat ve maden makineleri kamu ihaleleri için İNŞAAT VE MADEN MAKİNELERİ

22 2015’te 58,7 milyar dolar büyüklüğüne ulaşması beklenen pazar Altın mücevherin yanı sıra pırlanta ve platin ürünlerine yönelik talep Rakiplerimiz Hindistan, Çin, Tayland, İtalya ve Fransa Türkiye “yakut, jadeit ve platin (ISO) metallerden mücevher” dışında GTS kapsamında ALTIN MÜCEVHERAT

23 Dünya beyaz eşya pazarının %20’sini oluşturan ve 2013 yılında 40,3 milyar dolara ulaşacak pazar Pazarın %24’ünü buzdolapları oluşturmakta Geniş hacimli ürünler tercih edilmekte Rakiplerimiz Çin, Meksika, Güney Kore ve Malezya Teknik gereksinimler, standartlar ve tüketici tercihlerini göz önünde bulundurulmalı GTS kapsamında BEYAZ EŞYA

24 ’te 120 milyar dolar değerinde tüketim harcaması beklenmekte En önemli eğilim online pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin pazarın büyümesine yol açması Büyük, rahat mobilyalar ve koltuklar tercih edilmekte Daha sık satın alınan, modaya göre sık değiştirilen ürünler arasında Uzmanlaşmış dağıtım kanalları yoluyla pazara giriş Asya ve Ortadoğu ürünlerine yönelik ilgi % 49’luk pay ile Çin en büyük tedarikçi MFN ülkeleri için gümrüksüz ihracat imkanı MOBİLYALAR

25 İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR Gelişen inşaat sektörüne başlı doğal taş alımı Rakiplerimiz Çin, Brezilya, İtalya Rekabet avantajımız Traverten dışında GTS kapsamında ihracat %1,9-6 (MFN) Brezilya ve Hindistan Granitte GTS kapsamı dışında

26 OTOMOTİV ve YAN SANAYİ Oto yan sanayi ürünü tedarikinde dünyada en büyük pay Emisyon standartları ile binek otomobillere yönelik talep artışı beklentisi Otomobil, steyşın vagon ihracatımız %72 arttı Kara taşıtları için aksam ve parçalar ihracatımız %48 arttı Otomotiv yan sanayinin özellikle far, balata, akü, ses ve ışık düzenleri, aksesuar, oto döşeme gibi ürünlerde ihracat şansı Modern ve yeni teknolojili arabalar için üretilen yüksek teknolojili parçalarda uzmanlaşma

27 TAKIM TEZGAHLARI Rakiplerimiz İtalya, Güney Kore, Kanada Japonya ve Almanya GTS kapsamında ihracat Kanada ve Meksika NAFTA kapsamında gümrüksüz ihracat

28 KONFEKSİYON Dünyanın en büyük ve rekabetçi hazır giyim pazarı Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı Kriz sonrası süreçte AB pazarından daha hızlı bir toparlanma performansı Rahat ve işlevsel kumaşları tercih edilmekte

29 TEKSTİL ABD gelişmiş bir tekstil sanayisine sahiptir. Sanayinin ihtiyacı doğrultusunda bazı iplik ve kumaşları ithal etmektedir. Türkiye’den en çok saf ve sentetik iplik almaktadır. Rakipler Çin Meksika Güney Kore Hollanda ve Hindistan

30 TEKNİK TEKSTİL Dünyada teknik tekstil ürünlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır ABD’nin en önemli tedarikçileri İsrail, Çin, Japonya, Kanada, Meksika ve Brezilya’dır.

31 HALI ABD dünyanın en büyük halı alıcısı konumundadır. Yer kaplamalarının % 70’i halıdır. En önemli tedarikçiler Hindistan, Çin, Türkiye, Belçika ve Mısır’dır.

32 32 ŞEKERLİ VE ÇİKOLATALI MAMULLER MEYVE SUYU KURUTULMUŞ SEBZELER VE KARIŞIMLARI ZEYTİNYAĞI TÜTÜN (ŞARK TİPİ TÜTÜNLER) TATLI BİSKÜVİLER BAHARAT ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ BULGUR KURU MEYVELER MERCİMEK SERT KABUKLU MEYVELER POTANSİYEL TARIM VE GIDA ÜRÜNLERİ

33 Öneriler Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Fuarlara katılım ve yerinde pazar araştırması Sektörel uzman istihdamı Meslek kuruluşları arasında işbirliği anlaşması imzalanması ABD’de fiziken bulunmak (ofis açmak) Markalı ve kaliteli ürünlerle rekabet GTS’den etkin şekilde faydalanılması İhraç edilen ürünlerin çeşitlendirilmesi Satış sonrası hizmet kalitesi ve şirket web sayfası

34 34 İhracat Bilgi Platformu

35 HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi MAYIS 2013, İSTANBUL


"HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Mayıs 2013, İSTANBUL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları