Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Berk ÜSTÜNDAĞ İstanbul Teknik Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Berk ÜSTÜNDAĞ İstanbul Teknik Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 Berk ÜSTÜNDAĞ İstanbul Teknik Üniversitesi

2 Şekil yılları arasında trafikteki araç sayıları ve aralığındaki gelişim beklenti trendi

3 Şekil yılları arasında Türkiye karayollarında taşıt başına kaza oranı

4 Şekil yılları arasında yıllık trafik kazası sonucu ölüm miktarları

5 Şekil 4. Amerika Birleşik Devletlerinde 1900 yılından beri karayollarında nüfus başına yıllık ölümlü kaza oranı

6 Şekil 5. ABD ve Türkiye’de araç başına yıllık trafik kazası sonucu ölüm miktarı

7 Şekil yılları arasında Türkiye’de trafik kazası sonucu yaralanma miktarları

8 Tablo 1. AB, ABD ve Japonya’da otoyollarda ve otoyol dışı yollarda alınan yol başına ölüm sayısı

9 Risk izleme nedir ? Tahmin ve geçmiş bilgisi risk izleme ile anlam kazanır Karar riskin değişimine göre verilmelidir.

10 Karar Destek Sistemi ile Yönetim Başarımı t (yıl) Müdahale kapasitesi (%LR) Kar fırtınası Don Yeni Yönetici Yangınlı Kaza Deprem Yeni Yönetici Yol çalışması KDS ile sürdürülebilir bilgi mevcut yönetişim Köprü çalışması Doyma Yatırım etkinliği

11 Risk nasıl izlenir ? Maruz kalınabilecek riskler yerlere göre analiz edilir ve bunlara duyarlı işaretçi Parametreler belirlenir Geçmiş veri ve olay bilgilerine göre değerlendiren bir sistem kuruluru Karar vericiler için tahminleri ve geçmiş verileri bölgelere göre olay riskine dönüştüren arayüz kullanılır

12 İşaret Sınıflandırma Örüntü Tanıma İmza Tanıma Zaman serisi analizi Veri Madenciliği VERİ FÜZYONU Görsel Endeks Karar Destek Sistemi Veri İşleme Şeması Olaylar Ölçümler Risk nasıl Belirlenir?

13 Risk İzlemenin Kullanımı Yeni Olay bilgileri Canlı ölçüm: Mevcut zaman penceri verileri Geçmiş verisi (ölçümler ve olaylar) Aktarılan veriler/ Paylaşılan ölçümler Risk Belirleme Motoru Kullanıcı Arayüzü Karar Destek Sistemi Olay öncesi işaret imzası Bu ilişkiyi yönetici değil teknik araç kurmalı Yönetici sadece çıktıları karar vermede kullanmalı

14 Radar interferometrisi ile yüzey deformasyonlarının algılanması

15 Acil Durum/Afet Yönetiminde Veri Aktarım Biçemleri Ürün değil! süreçler, protokoller ve kayıt formatları standart olmalıdır Farklı tipte uygulamaları standart protokol ve süreçler üzerinde Veri alış-verişini sağlayacak bir meta-format olmalı ve farklı Sistemlerin merkez üzerinden (switcher) yönlenebilmesini

16 Şekil 7. Tokyo Trafik Kontrol Merkezi’nde ulaşım ağı izleme sisteminden bir görüntü

17 Gerçek zamanlı verinin noktalardan model ile alana yaygınlaştırılması ve katmanlandırılması

18 Şekil 8. Ulaşımda risk yönetim için gerçek zamanlı bir veri-bilgi dönüşüm şeması

19 Karayolu ulaşımının mümkün olduğunca diğer ulaşım yöntemlerine sevk edilmesinin ve karayolu ulaşım ağının kapasite artışı tercih edilmekle birlikte önümüzdeki 10 yıl için ekonomik ve fiziki kısıtları da bulunmaktadır. Karayolu ulaşım güvenliği için risk yönetiminin başlatılması, anlık olay yönetiminden yıllara sair planlamaya kadar bütünsel bir yönetişim sağlanması gerekir. Ulaşım güvenliği için veri füzyon sistemi, bölgesel ve merkezi komuta kontrol ve karar destek sistemlerinin kurulması, afet ve acil durum yönetim merkezleri ile entegrasyonun sağlanması gerekir, Acil durum yönetiminin kriz ve afet yönetimini de farklı çalışma kipleri ile içinde barındıran tümleşik bölgesel güvenlik yönetim merkezlerinin oluşturulmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Sonuç:

20 Uydu, İHA, aktif/pasif taşıt içi ölçümler dahil olmak üzere karayolu ulaşım güvenliğinde ve kapasite yönetiminde etkin olabilecek tüm ölçümlerin sayısal ortamda veri füzyon mekanizmasına katılması önerilir verinin kullanılabilir bilgiye dönüşmesinde füzyon modellerinin geliştirilmesi ve sınanması gereklidir Ulaşım güvenliğinde risk yönetimi, değişen yol kusur ve koşulları, yatırım planlaması, dinamik akış yönetimi, sürücü kusurlarına caydırıcılık ve kaza harici sürücü risklerinin teşhisi dahil bir bütün olarak ele alınmalıdır. Bu yönde sağlanabilecek her %5’lik fayda her yıl istatistiki açıdan yaklaşık en az kişinin daha az yaralanması, 200 kişinin daha az ölmesi anlamına gelmektedir.

21 Teşekkürler Berk ÜSTÜNDAĞ


"Berk ÜSTÜNDAĞ İstanbul Teknik Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları