Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Prof. Dr. Ali ŞEN Müşteri İsteklerinin Ürün Karakteristiklerine Dönüşüm Süreci. İLİŞKİLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Prof. Dr. Ali ŞEN Müşteri İsteklerinin Ürün Karakteristiklerine Dönüşüm Süreci. İLİŞKİLER."— Sunum transkripti:

1 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Prof. Dr. Ali ŞEN Müşteri İsteklerinin Ürün Karakteristiklerine Dönüşüm Süreci. İLİŞKİLER

2 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Eğitimin Amaçları Müşteri Performans Beklentileri ile ürün spesifikasyonları arasındaki bağlantıların nasıl kurulacağını öğrenmek. Müşteriyi Dinlemek. Kurum Kültürü Çalışanları Yüksek Kaliteye Odaklamak EE

3 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Nedir? Kalite: Müşteri şartlarını sağlamayı, Fonksiyon: Kaliteyi sağlayacak yapılanmaları, Yayılım: Şartların bu fonksiyonlara adım adım aktarılmasını kapsar.

4 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Nedir? Müşteri sesini tasarım şartlarına dönüştüren yapısal bir yöntemdir. Kuruluşları, müşteri istekleri odağında tutmayı sağlayan bir yaklaşımdır. Mutabakata varılmış müşteri isteklerini izlemek ve dokümante etmek için standart bir sunum şeklidir.

5 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Çalışmalarına Kimler Katılmalıdır? İlgili süreç sahipleri, Tedarikçilerden ilgili süreç sahipleri, Müşteri temsilcileri, QFD konusunda deneyimli biri,

6 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Neden QFD? Müşteriyi ve gelişim trendlerini daha iyi anlamak, Müşteri sesinin formel ve detaylı bir dokümanını hazırlamak, İlgili fonksiyon sorumluluklarını, hedeflerini ve yeterlilik gerekliliklerini netleştirmek, Takım çalışmasının temel zeminini oluşturmak, Farklı fonksiyonların ortak kullanacağı bir referans oluşturmak, Temel

7 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Neden QFD? Müşteri taleplerinde rakipler ile karşılaştırmalı durumu algılamak, Tasarım geliştirme girdilerinde iyileştirmeler yapmak, Ürün / Ürüne bağlı hizmet üzerinde küçük, etkili değişiklikleri derhal yapmak, Araştırılacak alternatif senaryolar üretmek, Tasarım ekibini netleştirmek ve odakları müşteri+yenilik üzerine geliştirmek, Sadece ürünler ve ilgili hizmetlerin değil, aynı zamanda tasarım, geliştirme, hazırlık, takımlandırma ve imalat süreçlerindeki geliştirmeleri odak noktası haline getirmek Uygulama Pratikleri

8 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Neden QFD? Ürün ve ilgili hizmetlerine yeni özellikler katmak, İdeallik ilerlemesini hedefe koyarak tasarım ve geliştirme faaliyeti yapmak, Yaratıcı ve yenilikçi çözüm patentlerini planlamak ve gerçekleştirmek Geliştirme Pratikleri

9 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Etkili QFD Uygulaması için Ne yapılmalıdır? QFD projesinin spesifik gereksinimlerini net olarak tanımlamak, İlgili tüm yönetim seviyelerinin projenin önemi ve katkısı konusunda desteğini güvence altına almak, Görevlendirmede etkili kişileri seçmek, Eğitim, pratik yapma ve iletişimi sürekli hale getirmek, Gerekli kaynakları belirlemek ve yönetim onayını almak, Proje sahipliğini doğru seviyede kişilere vermek,

10 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Kazanımları Nelerdir? Ürün ve ilgili hizmetlerde ideallik ilerlemesi, Ürün Geliştirme süresinin Kısalması, Bir sonraki geliştirme ve problem çözmeye yüksek standartlarda hazır olmak, İç ve dış takımların entegrasyonu sayesinde müşteri ve tedarikçiler ile iyileştirme tabanlı ve uzun süreli ilişkilere sahip olmak, Başlangıç süre, kayıp ve problemlerinin etkili olarak azaltılması, Güçlü dokümantasyon.

11 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Kalite Kartı QFD Temel Elemanı Ürün ve ilgili hizmetlerde ideallik ilerlemesi, Ürün Geliştirme süresinin Kısalması, Bir sonraki geliştirme ve problem çözmeye yüksek standartlarda hazır olmak, İç ve dış takımların entegrasyonu sayesinde müşteri ve tedarikçiler ile iyileştirme tabanlı ve uzun süreli ilişkilere sahip olmak, Başlangıç süre, kayıp ve problemlerinin etkili olarak azaltılması, Güçlü dokümantasyon.

12 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Kalite Evi Müşteri Şartlarını Listele (What’s) Teknik Tanımlayıcılar (How’s) İlişkiler (What’s & How’s) Rekabet Değerlendirmesi Müşteri Şartlarına öncelik Teknik tanımlayıcılara öncelik,

13 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Kalite Evi Elemanları Müşteri İstekleri ve Bu isteklerin Önemlilik Düzeyleri Belirlenir

14 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Müşteri Şartlarının Rekabet Değerlendirmesi Yapılır Kalite Evi Elemanları

15 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Müşteri İsteklerini Karşılayacak Teknik Yeterlilikler Tanımlanır. Kalite Evi Elemanları

16 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Teknik Yeterlilikler ile Müşteri Etkileşimleri arasındaki İlişkiler İncelenir. Kalite Evi Elemanları

17 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Teknik Yeterliliklerin Aralarındaki Etkileşim İncelenir. Kalite Evi Elemanları

18 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Teknik Yeterliliklerin Rekabet Değerlendirmesi Yapılır Kalite Evi Elemanları

19 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans rekabeti ile teknik rekabet verilerini ilişkilendirmek, Kalite Evi Elemanları

20 İyileştirilecek Müşteri Şartları İyileştirilecek Teknik Karakteristikle r Çözüm Hedefleri

21 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Bazı Tanımlamalar

22 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans - Karakteristik Performans ürün kullanımı ile elde edilecek kazancın kaynağıdır. Karakteristik ürünün kullanım şartlarındaki performansı için taşıması gereken özelliklerdir SEBEP SONUÇ KARAKTERİSTİKPERFORMANS

23 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi İdeallik İdeal Sistemler saf fonksiyonel uygulamalar yaratır. Bu fonksiyonlar –Alan Kapatmaz, –Ağırlık yapmaz, –İşçilik gerektirmez, –Bakım istemez, –Hiç zararlı bir sonuç üretmeden sadece fayda üretir. İdealliği tanımlama nedeni,problemi doğru yönde ve yeniden çalışmaya gerek duyulmayacak yönde çözebilmek için doğru ve açık iyileştirme amaçları belirlemektir. Elde edilen yararlar Oluşacak zararlar İdeallik =

24 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Son Kullanıcı İhtiyaçları Performans İhtiyacıFaydaÖnem Telefonumun Şarjı ile uğraşmak istemiyorum. Şarj aleti yok. Şarj etme derdi yok. Pil bitme derdi yok Yüksek Telefonum çizilip, boyası atıp görüntüsü bozulmasın. Çirkin görüntü, Okumada kolaylık, Düşük Kaybettiğimde kolay bulayım. Sessiz konumda bile olsa! Vakit kazanmak,Düşük …..

25 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Karşılaştırma Performans İhtiyacı Bizim Ürün Durumu En İyi Uygulama Durumu İdeal Durum Telefonumun Şarjı ile uğraşmak istemiyorum. 8 saat konuşma süresi sonra müşteri destekli şarj 24 saat konuşma sonrası belirlenmiş alanlarda müşteri desteksiz şarj Sınırsız ve her potansiyel alanda kendini müşteri desteksiz şarj olanağı Telefonum çizilip, boyası atıp görüntüsü bozulmasın. Kaybettiğimde kolay bulayım. Sessiz konumda bile olsa! …..

26 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu

27 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Müşteri İsteklerinin Türleri Ürünün Beklenen Davranışını hedef alan fonksiyonel istekler, İnsan Faktörleri, Fiziksel Şartlar, Güvenilirlik, Yaşam Döngüsü ile İlgili İstekler, Kaynaklar ile İlgili İstekler, İmalat ile İlgili İstekler,

28 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Performans Kriterlerini Oluşturmak, – Ömür, – Montaj Kolaylığı, – Kötü Yol Koşullarında Dayanıklılık, – Konfor, – Bakım Kolaylığı

29 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Her Kriter için Araştırma Amaçlarını Belirlemek,(Montaj Kolaylığı) – Montaj operasyonları süresi, – Takım gerekliliklerinde zorluklar,

30 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu İdeallik Durumunu Belirlemek, – Kazançlar+Faydalar – Maliyetler+Zararlar

31 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Performans Alanında, – Mevcut Ürün Performansı – Best Practice, – IFR

32 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Odak Grupları Belirlemek, Grup AdıToplanacak Bilgi TamirciSökme İşlemleri, Sorunlu durumlar, Makasın durumu

33 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Performans Yansımaları, – Her bulgunun zincirdeki yansımalarını tanımlama

34 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Bulguları Dokümante Etmek, Performans Açılımı MÜBPIFR Rekabet Değerlendirme Vidanın sökülme süresi

35 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Performans Gereksiniminin Araştırılması ve Dokümantasyonu Rapor, – Bulgular, – Sebep Sonuç İlişkileri, – Fırsatlar, – MÜ Bulguları, – BP Bulguları, – IFR Araştırmaları

36 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Müşteri İsteklerinin Girilmesi Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem

37 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Müşteri İsteklerinin Teknik Karakteristiklerle İlişkilendirilmesi Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Desteklemeve GeliştirmeMalzeme Kontrol veOnayları Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem

38 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Desteklemeve GeliştirmeMalzeme Kontrol veOnayları Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, 11 Kalitesizlik maliyetini azalt, 9313 Tedarik Maliyetlerini İyileştir, 119 Önem Müşteri İsteklerinin Teknik Karakteristiklerle İlişkilendirilmesi

39 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Önem Puanlaması 1. Değerlendirici2. Değerlendirici3. Değerlendirici4. Değerlendirici5. DeğerlendiriciBudanmış ToplamBudanmış Ortalama Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, 4 Çevrim süresini Kısaltmak, 2 Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, 3 Kalitesizlik maliyetini azalt, 4 Tedarik Maliyetlerini İyileştir, 1 Önem

40 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Önem Puanlaması Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Desteklemeve GeliştirmeMalzeme Kontrol veOnayları Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, 3 11 Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem

41 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Rekabet Verileri Çok ZayıfZayıfOrtaGüçlüÇok Güçlü Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem

42 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Genel Görünüm Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Desteklemeve GeliştirmeMalzeme Kontrol veOnaylarıÇok ZayıfZayıfOrtaGüçlüÇok Güçlü Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem

43 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Etkileşim ? ? ?.? ? ? ?? ? ? 9 10 Teknik Özellikler Rasyonellik Değerlendirmesi Olasılık Olumlu Olumsuz Her ikisi

44 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Teknik Korelasyonlar Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Desteklemeve GeliştirmeMalzeme Kontrol veOnayları Ürün Tasarımı ve Geliştirme Ürün Tedarik ve Dağıtımı Bilimsel Araştırma Yetenekleri 31 İnsan Kaynaklarını Geliştirme 999 Fiziki Olanakların Yönetimi33 Müşteri Destekleme ve Geliştirme 9139 Malzeme Kontrol ve Onayları 1393

45 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Destekleme veGeliştirmeMalzeme Kontrol veOnaylarıÇok ZayıfZayıfOrtaGüçlüÇok Güçlü Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem 9 = Güçlü İlişki 3 = Orta İlişki 1 = Zayıf İlişki Negatif etkileşimlerde –(eksi) işareti kullanılabilir.

46 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Destekleme veGeliştirmeMalzeme Kontrol veOnaylarıÇok ZayıfZayıfOrtaGüçlüÇok Güçlü Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem Önem Puanı TEKNİK KARAKTERİSTİKLERİN ÖNEM PUANI

47 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Ürün Tasarımı veGeliştirmeÜrün Tedarik veDağıtımıBilimsel AraştırmaYetenekleriİnsan KaynaklarınıGeliştirmeFiziki OlanaklarınYönetimiMüşteri Destekleme veGeliştirmeMalzeme Kontrol veOnaylarıÇok ZayıfZayıfOrtaGüçlüÇok Güçlü Yeni Pazarlar Bulmak Müşteri Bağlılığı Oluşturmak Kazanan Ürünler Üretmek, Çevrim süresini Kısaltmak, Kaynak Kullanım Performansını Arttırmak, Kalitesizlik maliyetini azalt, Tedarik Maliyetlerini İyileştir, Önem Bizim Performansımız R1 Performansı R2 Performansı HEDEFE GİDEN YOLUN BELİRLENMESİ

48 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Hedeflerin Belirlenmesi Önem Puanı Bizim Durumumuz R1 Durumu R2 Durumu İdeal Durum Hedef Ürün Tasarımı ve Geliştirme 81 Ürün Tedarik ve Dağıtımı 115 Bilimsel Araştırma Yetenekleri 4 İnsan Kaynaklarını Geliştirme 66 Fiziki Olanakların Yönetimi 38 Müşteri Destekleme ve Geliştirme 89 Malzeme Kontrol ve Onayları 54

49 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi İKİNCİ OTURUM Kalite Evi Gözden Geçirme, Kalite Evi 4 Aşaması, Pugh Kavram Seçimi, Örnek, Alıştırma,

50 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Tırmanma Kayışı

51 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Suntex Süreci

52 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Ön Cam Sileceği

53 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi BUZDOLABI MÜŞTERİ SESİ Düşük Enerji Tüketimi Sessiz Isı Ayarı Bölümlere göre düzenlenmiş Yiyeceklerin Bozulması Önleniyor Depolama Alanı Büyük Esnek Depolama Alanı Kolay Ulaşım ve Görüntü Temizlemesi Kolay Büyük Parçalar Konabilir Bozulmaz Düşük Servis Maliyeti Taşıması ve Kurulması kolay Mutfak Alanına Uyum sağlar, Mutfak Dekoru ile Uyumlu Temiz su dışarıdan Düşük Fiyat

54 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi

55 Dört Aşama 1.Kalite Evi: Performansın Planlanması, 2.Kalite Evi:Fonksiyonel Şartların Planlanması, 3.Kalite Evi:Tasarım Parametrelerinin Planlaması, 4.Kalite Evi:Proses Değişkenlerinin Planlaması, Müşteri Performans Fonksiyon Tasarım Parametreleri Proses Performans Tasarım Şartları Parça Şartları Proses Şartları Tasarım Şartları Parça Şartları Proses Şartları Üretim İşlemleri Memnuniyet

56 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi 1.Karşılaştırma Kriterlerini Seç, 2.Kriterlerin Ağırlıklarını Belirle, 3.Kavramları Tanımla, 4.En İyi olduğu düşünülen kavramı referans olarak seç, 5.Diğerlerini bu referansa göre tanımla: – +1 daha iyi, 0 eşdeğer, -1 daha kötü. 6.Kavramların ağırlıklı skorlarını hesapla( Referans hariç), 7.Kavramları incele: akılda tut, güncelle, veya sil. Diğerlerinin en iyi elemanlarını bir araya getir. 8.Tabloyu güncelle & en iyi kavram ortaya çıkıncaya değin iterasyonu sürdür. 56 PUGH KAVRAM SEÇİMİ

57 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Seçenek 1 ( Referans ) Seçenek 2 Seçenek 3 Seçenek 4 Kriter Kriter Kriter Kriter Skor Skor 57 Ağırlık PUGH KAVRAM SEÇİMİ

58 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi ÖRNEK ÇALIŞMA Araba Klaksonu için Tasarım ve Performans Kriterleri İlk Kriterler 100 ile 125 Desibel ses düzeyi elde etmek, 2000 ile 5000 hertz arasında ses frekansı elde etmek, Su ve Kirlilik karşısındaki bozulma direnci, Titreşim ve şok direnci karşısında aşınma yıpranmanın hızlanması ya da hız kesme direnci, Hararet ve yüksek devir fazlalığına direnç, Düşük güç tüketimi, Bakım Kolaylığı, Az Yer Kaplasın, Uzun Sevis Ömrü Düşük İmalat Maliyeti, Kolay Kurulum, Uzun Raf Ömrü,

59 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi ÖRNEK ÇALIŞMA Araba Klaksonu için Tasarım ve Performans Kriterleri Birinci Raundda Eklenen Kriterler Hızlı Tepki Süresi, Az Sayıda Parça, Uygulama Kolaylığı, (Özellikle Acil Durumlarda), Otomobil alt sistemleri ile entegrasyon kolaylığı, Düşük Ağırlık, Araba Klaksonu için Tasarım Kavramları Geliştirme

60 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi MOTOR FAN Sarmal Bobin

61 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi

62 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi

63 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi ÜÇÜNCÜ OTURUM Geleneksel İmalat ve Tasarım Yöntemleri

64 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi

65 Akdeniz KARPAZ Üniversitesi Teşekkür Ederim


"Akdeniz KARPAZ Üniversitesi QFD Prof. Dr. Ali ŞEN Müşteri İsteklerinin Ürün Karakteristiklerine Dönüşüm Süreci. İLİŞKİLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları