Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

25 Mayıs 2010 İzmir T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI EKONOMİK ARAŞTIRMALAR ve DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE-ABD İKİLİ EKONOMİK VE TİCARİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "25 Mayıs 2010 İzmir T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI EKONOMİK ARAŞTIRMALAR ve DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE-ABD İKİLİ EKONOMİK VE TİCARİ."— Sunum transkripti:

1 25 Mayıs 2010 İzmir T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI EKONOMİK ARAŞTIRMALAR ve DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE-ABD İKİLİ EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLERİ

2 2 GENEL ABD Yönetim: Federal Cumhuriyet Yüzölçümü: 9.826.675 km2 Nüfus: 308.831.000 (Mart 2010) Büyük Eyaletler: Teksas, Kaliforniya, Illinois, New York, Florida Büyük Şehirler: New York 19 mln, Los Angeles 12,9 mln, Şikago 9,6 mln. Yerel Saat: -7 saat (Doğu Yakası) -10 saat (Batı Yakası) Ulus.Para Birimi : ABD Doları GSMH: 14,5 trilyon Dolar Kişi Başı Gelir: 46.835 Dolar

3 3 DÜNYADAKİ PAYI * Nüfus%4,6* GSMH%20,5 İthalat%13,5 İhracat%8,2 * Yaklaşık 309 milyonluk nüfusun 34 milyonu yurtdışında doğup ABD vatandaşı olanlardır. *2020 yılında nüfusun %20’si hispanik; %20si 65 yaşın üzerinde olacak.

4 4 DÜNYADAKİ PAYI* *2006 Yazılımdaki payı %51 Nobel Ödülünde %44 ARGE’de % 33 ISP’DE %80 Web sayfası tıklanmasında %67 Yabancı öğrencilerde %30 Yabancı öğretim üyelerinde %35 Dünyanın hava taışımacılığının %50’si ABD’nin iç taşımacılığı

5 5 DÜNYADAKİ SIRASI* *2009 Nüfusta 3. İthalatta 1. İhracatta 3. Elektrik üretim ve tüketiminde 1. Petrol tüketiminde 1. ; üretiminde 2. Doğalgaz ithalatında ve tüketiminde 1. Gelen ve Giden Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımlarında 1. Dış Borçlarda 1.

6 6 DIŞ YATIRIMLAR ve TRANSFERLER 2008 ABD’li firmaların yurtdışındaki yatırımları 19,9 trilyon $ Yabancı firmaların ABD’ndeki yatırımları23,4 trilyon $ ABD’li firmaların FDI 3,7 trilyon $ Yabancı firmaların ABD’ndeki FDI 2,7 trilyon $ ABD’ne gelir transferleri 765 milyon $ Yabancıların ABD’nden gelir transferleri 646 milyon $ ABD’li ÇUŞ’in yurtdışındaki istihdamı 10,5 milyon kişi Yabancı ÇUŞ’in ABD’ndeki istihdamı 5,5 milyon kişi

7 7 DÜNYANIN GSMH ve DIŞ TİCARETİNDEKİ GELİŞİM (Kaynak: Dünya Ticaret Örgütü, International Trade Statistics 2009)

8 ABD EKONOMİSİ

9 9 ABD’nin Makro Ekonomik Göstergeleri- 2009

10 10 ABD’nin Makro Ekonomik Göstergeleri- 2009

11 11 GIDA SEKTÖRÜ (Kişi başına kg. tüketim)* Et91,3 Balık23,5 Meyve124,7 Sebze125,4 Süt269,7 Kahve4,2 Çay0,3 Yeme-içme yerleri (mlr dolar)** Tam hizmet verenler 210 Sınırlı hizmet verenler 203 Özel Gıda Hizmetleri 43 Alkole dayalı yerler 26 *http://www.musavirlikler.gov.tr/upload/CHI/ABDProfil-August2009-guncel.pdfhttp://www.musavirlikler.gov.tr/upload/CHI/ABDProfil-August2009-guncel.pdf **http://www.bea.gov/national/nipaweb/nipa_underlying/TableView.asp?SelectedTable=18&FirstYear=2009&L astYear=2010&Freq=Qtr&ViewSeries=Yes

12 12 Evlerdeki Yıllık Gıda Harcamaları 2007 http://ita.doc.gov/td/ocg/outlook10_food.pdf

13 13 EKONOMİNİN YÖNÜ 2008’in ilk çeyreğinden itibaren 6 çeyrek dönem küçülen ekonomi, 2009’un üçüncü çeyreğinden itibaren 3 çeyrektir büyümekte Tüketici ve Üretici Fiyat endeksleri 9 ve 11 aylık düşüşlerden sonra Kasım 09’dan itibaren yükselmekte Nisan 08’den itibaren 20 ay ekside seyreden Sanayi Üretimi Ocak 10’dan itibaren 4 aydır artıda Aralık 09’ a kadar 22 ay düşüşte olan Dayanıklı Mal Siparişleri, Ocak 10’dan buyana yükselmekte 2009’un ikinci yarısından itibaren %50’nin üzerine çıkan İmalat Endeksi Nisan 10’da %60.4

14 14 EKONOMİNİN YÖNÜ 2009’un başlarında düşüşe geçen ve %40’ını kredi kartlarının oluşturduğu tüketici borçlanması 13 aydır azalmaya devam etmekte 2009’un başlarında %30’un altına inen tüketici güven endeksi Nisan 10’da %58 2009 yılı boyunca azalan kişisel gelirler 2010 yılında artmakta Son 15 yıldır düşen kişisel tasarruf oranı 2008’in başında %1’in de altına inmiş, 2009’da %6’ya kadar çıkmış Mart 10’da %3 civarında Saat başına kazançlar son 23 aydır azalmakta (Şubat)

15 15 EKONOMİNİN YÖNÜ %40’ını konutların oluşturduğu inşaat harcamaları 29 aydır azalmakta 1959 yılından bu yana en düşük seviyesine Ocak 09’da inen, 2007 başında 1,5 milyondan fazla olan yeni konutlar, Şubat 10’da 600 bin civarında 2005 Temmuzunda 1,4 milyon olan yeni ev satışları 400 bin civarında seyretmekte (Yıllık ortalama, Mart) 2007 yılında 230 bin dolar civarındaki ortalama ev fiyatları Mart ayında 170 bin dolar civarında

16 16 EKONOMİNİN YÖNÜ 14 aylık düşüşten sonra Kasım 09’da yükselişe geçen perakende satışlar 6 aydır yükselmekte Stokların satışlara oranı 1.45’lerden, 2007 sonundaki orandan da aşağı indi, 1.24 Verimlilik artışı 2010 birinci çeyrekte %6,3 Kapasite kullanım oranı %74 İşsizlik Nisan ayında %9.9 (Kasım 09’da %10.2) İstihdamdaki azalış 24 aydır devam etmekte Yabancı sermayeli şirketler özel sektördeki istihdamın %5’ini (2007) sağlamakta

17 17 ABD’nin DIŞ TİCARETİ (Milyar dolar)

18 18 ABD’nin Aylık İthalatı

19 19 ABD’nin Aylık İhracatı

20 20 ABD’nin DTndeki Önemli Ülkeler-2009 İhracatİthalat % 1Kanada19,4 19,0Çin1 2Meksika12,2 14,4Kanada2 3Çin6,6 11,3Meksika3 4Japonya4,8 6,2Japonya4 5İngiltere4,3 4,6Almanya5 Toplam47,355,5Toplam 28 Türkiye0. 6 70.24Türkiye4848 Türkiye’nin Dış Ticaretinde ABD’nin yeri 8. Sırada %3,1’lik payla; %5,8 ile 4.sırada http://dataweb.usitc.gov/

21 21 ABD’nin İthalatı (Milyar Dolar, %; 2009) 1 Mineral yakıtlar ve mineral yağlar 27017.3 2 Elektrikli makina ve cihazlar 21413.7 3 Makinalar ve mekanik cihazlar, nükleer reaktörler 20313.0 4 Kara taşıtları ve bunların aksam ve parçaları 1318.4 5 Eczacılık ürünleri 56563.6 6 Optik alet ve cihazlar 503.2 7 Organik kimyasallar 45 2.9 8 İnci, kıymetli taş ve metal ürünleri 392.5 9 Özel sınıflandırılmış ürünler382.4 10 Örülmüş hazır giyim ürünleri 332.1 11 Örülmemiş hazır giyim ürünleri 312.0 12 Mobilyalar 301.9 13 Plastik ve ürünleri 281.8 14 Oyuncak, spor malzemeleri 271.7 15 Demir veya çelikten eşya 241.5

22 22 ABD’nin İthalatı (Milyar Dolar,%; 2009) 16 Hava taşıtları181.2 17 Ayakkabılar181.2 18 Diğerleri171.1 19 Kauçuk ve kauçuktan eşya151.0 20 Meşrubatlar151.0 21 Kağıt, karton151.0 22 Demir ve çelik120.8 23 Alüminyum ve bundan mamül eşya120.8 24 İnorganik kimyasal ürünler110.7 25 Balık ve kabuklu kabuksuz suda yaşayan diğer omurgasızlar100.6 26 Ağaç ve ahşap eşya100.6 Ara toplam : 1.37288.1 Diğerleri: 18611.9 Genel Toplam 1.558100

23 23 ABD’nin İhracatı (Milyar Dolar,%; 2009) 1Makinalar ve mekanik cihazlar, nükleer reaktörler 15314.5 2Elektrikli makina ve cihazlar 12511.8 3Hava taşıtları 83 7.9 4Kara taşıtları ve bunların aksam ve parçaları 74 7.0 5Optik alet ve cihazlar 65 6.1 6Mineral yakıtlar, mineral yağlar 555.2 7Plastik ve mamulleri 43 4.1 8Eczacılık ürünleri 41 3.9 9İnci, kıymetli taş ve metal mamülleri, madeni para 39 3.7 10Organik kimyasal ürünler 31 2.9 11 Özel sınıflandırılmış ürünler31 2.9 12Yağlı tohum ve meyvalar 20 1.9 13Muhtelif kimyasal maddeler 18 1.7 14Hububat 17 1.6 15Demir ve çelik 15 1.4 16Demir veya çelikten eşya 14 1.3 17Kağıt ve karton 141.3 18İnorganik kimyasal ürünler 111.0 19Et ve sakatat 111.0 Ara Toplam 86081.4 Genel Toplam1.057100

24 25 Mayıs 2010 İzmir T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI EKONOMİK ARAŞTIRMALAR ve DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE-ABD İKİLİ EKONOMİK VE TİCARİ İLİŞKİLERİ

25 25 ÖNEMLİ ANLAŞMALAR Yatırımların Karşılıklı Korunması ve Desteklenmesi Anlaşması (1985’de imzalandı, 1990’da yürürlüğe girdi) Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi Anlaşması (1996 ’da imzalandı, 1998 ’da yürürlüğe girdi)

26 26 ABD ile Ticaret Hacmi (Milyar $)

27 27 ABD’ye İhracatımız( Milyon Dolar,% Pay;2009) 1 Kara taşıtları ve bunların aksam ve parçaları53714.7 2 Makinalar, mekanik cihazlar, kazanlar ve aksam ve parçaları3028.2 3 Taş, alçı, çimento, amyant2336.4 4 Tütün ve tütün mamulleri2165.9 5 Demir ve çelikten eşya2055.6 6 Demir Çelik1925.2 7 Dokumaya elverişli maddelerden hazır eşya1865.1 8 Örülmemiş giyim eşyası1494.1 9 İnci, kıymetli taş ve metal mamülleri, madeni para1293.5 10 Hava taşıtları ve parçaları1223.3 11 Örme giyim eşyası1093.0 12 Meyve,sebze ve diğer bitkilerden hazırlanan mamüller852.3 13 Halılar ve dokumaya elverişli maddelerden yer kaplamaları772.1 14 Mineral yakıtlar, mineral yağlar701.9 15 Yenilen meyveler691.9 16 Sentetik ve suni devamsız lifler691.9 17 Organik kimyasal ürünler491.3 18 Elektrikli makine ve cihazlar491.3 19 Bakır ve bakırdan eşya481.3 Ara Toplam 2.89679.1 Toplam 3.662100

28 28 ABD’den İthalatımız( Milyon Dolar, %Pay;2009) 1 Hava taşıtları ve parçaları1.14516.2 2 Demir ve Çelik94813.4 3 Makinalar, mekanik cihazlar, kazanlar ve aksam ve parçaları71110.0 4 Pamuk, pamuk ipliği, pamuklu mensucat4896.9 5 Mineral yakıtlar ve mineral yağlar4356.1 6 Elektrikli makine ve cihazlar4115.8 7 Yağlı tohum ve meyvalar3875.5 8 Optik alet ve cihazlar3044.3 9 Plastik ve mamulleri2343.3 10 Organik kimyasal ürünler2052.9 11 Gıda sanayinin kalıntı ve döküntüleri1742.5 12 Yenilen meyvalar1552.2 13 Kağıt ve karton1452.0 14 Hayvansal, bitkisel katı ve sıvı yağlar1251.8 15 Eczacılık ürünleri1181.7 16 Kara taşıtları ve bunların aksam/parçaları1141.6 17 Odun, lifli selülozik madde, hamur ve kağıt döküntüsü1001.4 Ara Toplam :6.20087.5 Toplam:7.089 12.5

29 29 TEHDİTLER NAFTA Başta Çin olmak üzere uzakdoğu ülkeleri ile gelişen işbirliği Uzun süredir devam eden tedarik zinciri FIRSATLAR ABD ekonomisinin büyümeye başlaması ABD tarafından imalat sanayine yönelik teşvikler Sağlık ve kültür turizmi alanında işbirliği Irak ve Afganistan’daki ortak ticari faaliyetlerin ABD pazarında kullanılması ZAYIF YÖNLER Pazarın büyüklüğü ve yeteri kadar tanınmaması ve bunun getirdiği ürkeklik Tüketici katmanlarına odaklı pazarlama strateji olmaması Büyük ölçekte üretim eksikliği Mesafe GÜÇLÜ YÖNLER Uluslar arası arenada tarihi işbirliği Yatırım ve ticarette karşılıklı payların artırılmasına ilişkin ortaya konulan güçlü siyasi irade Artan temsil ve organizasyon kabiliyetimiz İkili hukuksal altyapının mevcudiyeti GPS SWOT Analizi

30 30 VERGİLER Federal Gelir V.%10-%35 Eyalet Gelir V. %1-%9 F. Şirketler V.%15-%39 E. Şirketler V. %1-%10 F. Sermaye Kazancı V.%20 E. Satış V. %4-%9* * + %11 Belediyelerin koyabileceği tutar

31 31 ABD PAZARINA İLİŞKİN ÖNERİLER

32 32 Potansiyel Ürün Grupları NEW YORKKALİFORNİYATEKSASİLLİNOİSFLORİDAGEORGİA GIDA 1 1 2 1 2 KİMYA 2 1 DERİ 1 1 TEKSTİL 1 1 HAZIRGİYİM 1 2 1 EV TEKSTİLİ 1 1 TOPRAK ÜRÜNLERİ 2 1 MÜCEVHERAT 12 11 DEMİR-DIŞI METALLER 2 1 MAKİNA İMALAT 3 11 1 ELEKTR.ELEKTRONİK 3 1 OTOMOTİV YAN SANAYİİ 3 1 1 1 MOBİLYALAR 3 1

33 33 ÖNERİLER Pazara girip-girmeme kararının verilmesi Pazara giriş stratejisi Uzun vade ve SABIR

34 34 ÖNERİLER Ürününüze uygun alıcı grubu ve dağıtım kanalı Büyük toptancı firmalar www.naw.org www.naw.org Geniş perakende ağı olan firmalar Perakende pazarı www.nrf.com www.nrf.com İhtisas mağazaları Katlı Mağazalar Küçük mahalli zincirler, bölgesel mağazalar E-ticaret TV tanıtımı yoluyla pazarlama

35 35 ÖNERİLER ABD’yi bütün eyaletleriyle beraber düşünüp hatta bütün dünyaya açılmayı hedefleyerek Stratejinizi geliştirebilirsiniz

36 36 ÖNERİLER Büyük mağaza zincirleri Wall Mart, 345 mlr $ Costco, 60 mlr $ Target, 60 mlr $ Sears + K Mart, 55 mlr $

37 37 ÖNERİLER Wall Mart 2,757’si yurtdışında olmak üzere 6,779 satış mağazası 77 milyar $’ı ABD dışında olmak üzere 345 milyar $’ı satış Haftada 175 milyon müşteri, 300.000 hissedar Şikago’da 450 kişi alacaklar, 15 bin kişi başvuruyor Meksika’da 889, Brezilya’da 299, Kanada’da 289, Orta Amerika’da 413, Porta Riko’da 54, Çin’de 73, Japonya’da 392 ve İngiltere’de 335 magaza... Costco 327’si ABD’de olmak üzere 417 büyük toptancı mağaza 60 milyar dolar satış hacmi Meksika, Kanada, İngiltere, Kore, Tayvan, Japonya

38 38 ÖNERİLER ABD’nin her eyaletini ayrı bir ülke gibi düşünerek de pazara girmeyi hedefleyebilirsiniz Ohio’nun GSYİH’sı Türkiye’nin ki kadar, Kaliforniya;Hollanda ve Avustralyanın toplamı kadar, New York, Hindistan’a Teksas, Meksika’ya eşdeğer...

39 39 ÖNERİLER Kişisel ilişkiler ve güven Dış ticaret personeliniz olmalı Zaman farkını dikkate almak gerekir

40 40 ÖNERİLER Fuarlara katılım www.tradeshowbiz.com www.tscentral.com www.tsnn.net Fancy Food Show

41 41 ÖNERİLER Şirketleşme Yeni bir şirket kurma ABD’li bir şirketle ortaklık Mevcut bir şirketi satın alma www.zaralawny.com

42 42 ÖNERİLER Sektörel kümeleşme Dernek, birlik ve odalara Üyelik, Networking Trendi yakalamak ya da Treni kaçırmak

43 43 ÖNERİLER Satış sonrası hizmet kalitesi Şirketinizin web sayfası E-posta adresiniz Tanıtım dosyalarınız ÖNEMLİ

44 44 ÖNERİLER Mallarınız ABD’ye taşınması 10- 12 gün gibi kısa sürede geçekleştirilebilir ABD’ye ihraç edilecek gıda ürünlerinin ABD’ye gelmeden FDA’na bildirilmesi

45 45 GIDA Gıda ihracatçılarımız Federal Gıda ve İlaç İdaresinin (FDA) kurallarını iyi takip etmeli Gıda ihracatçılarının FDA’ya kayıt yaptırmaları ve ABD’de yerleşik bir temsilcilerinin bulunması gerekiyor

46 46 ÖNERİLER Paketleme, Etiketleme, Standartlar Gıda ithalatında etiketleme www.cfsan.fda.gov/label.html Standartlar http://my.tdctrade.comhttp://my.tdctrade.com sektör bazında www.ansi.org/standardswww.ansi.org/standards ürün bazında

47 47 GSP (Generalized System of Preferences) Malınızı “0” gümrükle ABD’ye satabilirsiniz www.ustr.gov/Trade_Development/Preference_Progr ams/GSP/Section_Index.html

48 48 Tekstil Kuyumculuk Mermer-doğaltaş Gıda Deri Halı Mobilya Metal New York, New Jersey… NYTA Tarafından Desteklerden Yararlanmasına Aracılık Edilen Firmalar

49 49 YARARLI WEB SAYFALARI (1) Ticaret Bakanlığı ; http://www.commerce.gov/http://www.commerce.gov/ Dış Ticaret Temsilciliği ; http://www.ustr.gov/http://www.ustr.gov/ İthalat İdaresi ; http://ia.ita.doc.gov/http://ia.ita.doc.gov/ Gümrük İdaresi ; http://www.customs.ustreas.gov/http://www.customs.ustreas.gov/ İhracat ve ithalatla ilgili düzenlemeler http://www.cbp.gov/ http://www.cbp.gov/ Amerikan İhracatçılar ve İthalatçılar Birliği; http://www.aaei.org/index.asp http://www.aaei.org/index.asp Uluslararası Ticaret İdaresi; http://trade.gov/http://trade.gov/ Ekonomik Kalkınma İdaresi; http://www.eda.gov/http://www.eda.gov/ Patent ve Ticari Marka Ofisi ; http://www.uspto.gov/http://www.uspto.gov/ Tekstil ve Konfeksiyon Ofisi ; http://www.otexa.ita.doc.gov/http://www.otexa.ita.doc.gov/ Amerika’ya ihracat yapan firmalar ; http://www.piers.com/http://www.piers.com/ GSP ; http://dataweb.usitc.gov/scripts/gsp/gsp_tariff.asphttp://dataweb.usitc.gov/scripts/gsp/gsp_tariff.asp İhracat Destek web sayfası ; http://www.export.gov/http://www.export.gov/ ABD Eximbank ; http://www.exim.gov/index.htmlhttp://www.exim.gov/index.html Amerikan Büyükelçiliği; http://turkish.turkey.usembassy.gov/ http://turkish.turkey.usembassy.gov/

50 50 YARARLI WEB SAYFALARI (2) Dış ticaret verileri ; http://dataweb.usitc.gov/http://dataweb.usitc.gov/ STAT-USA/Internet ; http://www.stat-usa.gov/http://www.stat-usa.gov/ Ekonomi ve İstatistik İdaresi ; http://www.esa.doc.gov/http://www.esa.doc.gov/ Tüketim Malları Endüstrisine İlişkin Sektörel İstatistikler http://ita.doc.gov/td/ocg/ Ekonomik Analiz Ofisi ; http://www.bea.gov/http://www.bea.gov/ Federal İstatistikler Bürosu ; http://www.fedstats.gov/http://www.fedstats.gov/ Vergi İdaresi ; http://www.irs.gov/http://www.irs.gov/ Eyaletlerdeki vergiler http://www.taxadmin.orghttp://www.taxadmin.org Eyaletler iş, ticaret ve vergi siteleri http://www.irs.gov/businesses/small/article/0,,id=99021,00.html http://www.irs.gov/businesses/small/article/0,,id=99021,00.html İş vizeleri http://turkish.turkey.usembassy.gov/visa_services.html

51 51 YARARLI WEB SAYFALARI (3) ABD Şirket Bilgileri: http://www.corporateinformation.com/uscorp.html http://www.corporateinformation.com/uscorp.html ABD Sanayi Rehberi: http://www.buyusainfo.net/industries.cfm?loadnav=yes http://www.buyusainfo.net/industries.cfm?loadnav=yes İş Rehberi: http://www.business.gov/busadv/index.cfm http://www.business.gov/busadv/index.cfm Çalışma İstatistikleri Ofisi ; http://www.bls.gov/home.htmhttp://www.bls.gov/home.htm Küçük İşletmeler İdaresi http://www.sbaonline.sba.gov/http://www.sbaonline.sba.gov/ ABD’de İş Yapma http://www.buyusainfo.net/http://www.buyusainfo.net/ Avukat Bulma http://www.lawyers.com/http://www.lawyers.com/ Ticari ve Mesleki Birlikler http://www.pueblo.gsa.gov/crh/trade.htm http://www.pueblo.gsa.gov/crh/trade.htm Üniversiteler: http://www.utexas.edu/world/univ/state/ http://www.utexas.edu/world/univ/state/ ABD’deki bütün eyaletlerin resmi sayfaları http://www.globalcomputing.com/states.html http://www.globalcomputing.com/states.html ABD’deki bütün resmi kurumların internet adresleri http://www.gksoft.com/govt/en/us.html http://www.gksoft.com/govt/en/us.html

52 52 YARARLI WEB SAYFALARI (4) Dış Ticaret Müsteşarlığı ; http://www.dtm.gov.trhttp://www.dtm.gov.tr Müşavirlikler Web Sayfası; www.musavirlikler.gov.trwww.musavirlikler.gov.tr Türkiye İhracatçılar Meclisi; http://www.tim.org.tr/http://www.tim.org.tr/ Türk İhracatçılar Rehberi http://www.dtm.gov.tr/dtmihrrehber/index.cfm http://www.dtm.gov.tr/dtmihrrehber/index.cfm Şikago Ticaret Ataşeliği ; http://www.musavirlikler.gov.tr/index.cfm?ulke=CHI&dil=TR &Submit=Giri%C5%9F http://www.musavirlikler.gov.tr/index.cfm?ulke=CHI&dil=TR &Submit=Giri%C5%9F CIA Ülke Raporları https://www.cia.gov/library/publications/the-world- factbook/geos/us.html Ekonomist dergisi EIU, ABD Raporları http://viewswire.eiu.com/index.asp?layout=VWCountryVW3 ®ion_id=&country_id=1530000153&rf=0 http://viewswire.eiu.com/index.asp?layout=VWCountryVW3 ®ion_id=&country_id=1530000153&rf=0 New York Kalkınma Ajansı http://www.empire.state.ny.us/

53 53 YARARLI WEB SAYFALARI (5) Türk Ticaret ve İş Geliştirme portali ; http://www.turkishtradechicago.org/newsletter.html http://www.turkishtradechicago.org/newsletter.html Türk Amerikan İşadamları derneği http://www.taba.org.tr/ Türk Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası ; http://www.turkishuschamber.org/ http://www.turkishuschamber.org/ Amerikan Türk Ticaret Odası; http://www.atcomus.org/http://www.atcomus.org/ Türk Amerikan İş Geliştirme Konseyi ; http://www.tabid.org/http://www.tabid.org/ Türk Amerikan İş Konseyi ; http://www.tabid.org/ Amerikan Ticaret Odası http://www.uschamber.com/ Amerika Birleşik Devletleri’nde Bulunan Ticaret Odaları http://www.chamberbiz.com/ http://www.chamberbiz.com/

54 54 YARARLI WEB SAYFALARI (6) Önemli Perakende Zincirleri Ve Çok Katlı Mağazalar Wal-Mart Stores Inc.; http://www.walmart.com/http://www.walmart.com/ Target Inc.; http://www.target.com/ http://www.target.com/ Kohl’s Inc. ; http://www.kohls.com/main/home.jsp http://www.kohls.com/main/home.jsp K Mart Corporation ; http://www.kmartcorp.com/corp/http://www.kmartcorp.com/corp/ Sears Inc. ; http://www.sears.com/sr/homepages/sears_homepage.jsp http://www.sears.com/sr/homepages/sears_homepage.jsp Macy’s Inc. ; http://www.macys.com/index.ognc http://www.macys.com/index.ognc Nordstrom Inc. ; http://store.nordstrom.com/Default.asp?ce=1 http://store.nordstrom.com/Default.asp?ce=1 Bloomingdales Inc. ; http://www.bloomingdales.comhttp://www.bloomingdales.com Saks Inc. ; http://www.saksincorporated.com/our_stores.htmlhttp://www.saksincorporated.com/our_stores.html JC Penney Inc. ; http://www0.jcpenney.com/jcp/default.asp http://www0.jcpenney.com/jcp/default.asp Linen’s Things, Inc. ; http://www.lnt.com/home/index.jsphttp://www.lnt.com/home/index.jsp Bed, Bath and Beyond Inc. ; http://www.bedbathandbeyond.com/default.asp?order_num=- 1& http://www.bedbathandbeyond.com/default.asp?order_num=- 1&

55 İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Mehmet Ali ERDEM Eğitim Uzmanı Tel: 0312 204 7652 E-posta: erdema@dtm.gov.trerdema@dtm.gov.tr


"25 Mayıs 2010 İzmir T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI EKONOMİK ARAŞTIRMALAR ve DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE-ABD İKİLİ EKONOMİK VE TİCARİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları