Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452."— Sunum transkripti:

1 1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452

2 2 How do you improve profits METODOLOGY

3 3 What is methodology? 2 ile 9 arasında aklınızdan bir sayı tutun 2 ile 9 arasında aklınızdan bir sayı tutun Bu sayısı 9 ile çarpın Çıkan sayının iki hanesini birbiri ile toplatın : 25 ise 2+5=7 gibi Bulduğunuz sayıdan 5 çıkartın Kalan sayı alfabenin kaçıncı harfi?

4 4 1 ise A 2 ise B 3 ise C 4 ise Ç 5 ise D 6 ise E 7 ise F 8 ise G 9 ise H

5 KAR ENSTİTÜSÜ 5 MEYVENİZ ? NAR

6 KAR ENSTİTÜSÜ 6 3 OPSTICALS Negative Attitude ConfirmationJustification

7 KAR ENSTİTÜSÜ 7 3 CONDITIONS TO KNOW TO WANT TO IMPLEMENT

8 KAR ENSTİTÜSÜ 8 McKinsey Research – Feb 2007 Where does the success of the company come from? There is a huge relationship between management and profitability? %52 of seccess comes from management, and %48 of success cames from outside effects

9 KAR ENSTİTÜSÜ 9 SUCCESSFUL COMPANY Market Share Improvement of sales Improvement of profit Production effectiveness Market Value

10 KAR ENSTİTÜSÜ 10 Where to start profit improvement? F1F2F3F4F5F6 Comapany Performance Performance increase % 1,00 2,001,00 2,00200% 1,20 2,99299%

11 KAR ENSTİTÜSÜ 11 F1F2...F99F100 Performance increase % 1,00 2, ,00 2,00200% 1, ,02 7,24624% 1, ,

12 KAR ENSTİTÜSÜ 12 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 1. Situation ABC Total Sales Veriable costs Fix Costs Profit

13 KAR ENSTİTÜSÜ 13 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 2. Situation ABC Total Sales Veriable costs Fix Costs Profit

14 KAR ENSTİTÜSÜ 14 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 3. Situation ABCD Total Sales Veriable Costs Fix Costs Profit

15 KAR ENSTİTÜSÜ 15 ÖZAF ANALİZİ ÖZAF ANALİZİ ÖZELLİKAVANTAJIMÜŞTERİYE FAYDASI KANIT Ölçüleri, rengi, tadı, kalitesi, dağıtımı, fiyatı, şartları, şekli, paketlemesi, servisi, teknolojisi, içindekileri, Hızı, koruması, gücü, çabukluk, Değerlerin tatmini, Kar artışı, zaman kazanımı, satışların artması, maliyetlerin düşmesi, stok azaltma, Rapor, makale, resmi belge, Üniversite araştırması,... Temizlik süpürgesi satıcısı: “ bu süpürgenin yüksek hızda çalışan motoru vardır (Özellik), bu sayede iki kat hızlı çalışır (avantaj), bu da sizin temizlik sürenizi %30 azaltır.( fayda).” Spor ayakkabı satıcısı: “ bu ayakkabının esnek tabanı (özellik) sayesinde daha hızlı koşmanız sağlanır (avantaj), böylece tüm yarışları kazanabilirsiniz.(fayda)”.

16 KAR ENSTİTÜSÜ 16

17 KAR ENSTİTÜSÜ 17 DIFFERANTIATE DIFFERANTIATE Specification Of the Products Specification Of the Rivals DifferenceDoes the customer avare of the difference? If they know the difference do they care?

18 KAR ENSTİTÜSÜ 18 Differentiate (or die) PackagingGuaranteeShops Sales aids Payment method FationDurabilityİmageVersionsCloursService

19 KAR ENSTİTÜSÜ 19

20 KAR ENSTİTÜSÜ 20 PRODUCTDIFFERENCE ACTION PLAN Crest (di ş macunu) Fluoride ilave edilerek üretilmi ş tir. Kimse tam olarak etkisini bilemiyor ama etkili görülüyor. Sony (Trinitron TV) Ne i ş e yaradı ğ ı tam bilinmiyor ama kula ğ a ho ş geliyor. Dove Sabun Kendisine sabun demiyor. Sabunun içine krem ve losyon koyarak sanki çok farklı bir ürünmü ş gibi sunuluyor. Tapa Johns Pizza Her bir malzemenin en iyisi kullanılarak yapılıyor. Bu ş ekilde kendisini duyurmu ş. While Castle Küçük hamburger. Tüm di ğ er hamburgerlerden daha küçük ve ucuz. Pampero Ketçap Domatesi soymadan üretime sokuyor. Rakipleri gibi de ğ il farklı. Dolayısı ile daha yo ğ un, daha iyi tat ve daha koyu bir renk elde ediliyor. Intel Pentium Sürekli yeni versiyonunu sunuyor. Sürekli ileride. Pentium Gillette Sürekli yeni versiyonunu sunuyor. Sürekli ileride. Sürekli küçük de ğ i ş iklikler yaratıyor. Lange (kayak botu) Kayakçı e ğ er arkaya do ğ ru dü ş erse çok zarar görüyor. Dolayısıyla bu botlar arakaya dü ş ersen gev ş eyip açılıyor. Dolayısı ile sakatlanmalar azalmı ş. Bütün profesyonel kayakçılar bu botu giymeye ba ş ladı. Conyon Ş arapları Ş i ş e ş eklini de ğ i ş tirmi ş ler. Kanyondan gelen yankılı ses radyo reklamı yapmı ş lar.

21 KAR ENSTİTÜSÜ 21 Exceed the expectations of the costumer Logic and other examples Competitors Your ads.

22 KAR ENSTİTÜSÜ 22 WHY DO THE SMALL COMPANIES HAVE FINANCIAL PROBLEMS ? Capital inadequacy Inefficient working capital Inefficient market research Wrong pricing Wrong ad or no ad. Lack of quality FX Open position To much withdrawing money from company Lack of reporting system Lack of strategic planning and budgeting

23 KAR ENSTİTÜSÜ 23

24 KAR ENSTİTÜSÜ 24 PARETO LAW Which products create the most of the profits? Which customers create the most of the profits? %20 of the cost items, create the %80 of the total costs. %80 of the clients create the %20 of the profits.

25 KAR ENSTİTÜSÜ 25 PROFIT MATRIX HIGH TURNOVER HIGH PROFIT MARGIN 1 LOW TURNOVER HIGH PROFIT MARGIN 2 HIGH TURNOVER LOW PROFIT MARGIN 3 LOW TURNOVER LOW PROFIT MARGIN 4

26 KAR ENSTİTÜSÜ 26 BREAKEVEN POINT

27 KAR ENSTİTÜSÜ 27

28 KAR ENSTİTÜSÜ 28

29 KAR ENSTİTÜSÜ 29 ALLWAYS FIRST TRY TO DECREASE THE FIX COSTS., AND LATER TRY TO FOCUS ON VERIABLE COSTS.

30 KAR ENSTİTÜSÜ30 MANAGEMENT OF RECEIVABLES

31 KAR ENSTİTÜSÜ 31 Follow closely Establish internal Control Cash it before it is too late Act like a bank Establish a receivable process. Always reconcile Establish a limit to customer

32 KAR ENSTİTÜSÜ 32 RELATIONSHIP with BANKS

33 KAR ENSTİTÜSÜ 33 They have also targets, they also want to do business Visit them very often Apply for credit when you dont need it. Work only with 3 banks You can always reschedule you payment plan. Always convince them with your budget. Show your needs as a project You can ask everything from your bank if you are financially powerful. Be alert when you are working with Foreign Banks. Report them before they ask.

34 KAR ENSTİTÜSÜ 34 3 PARTS OF PROFIT

35 KAR ENSTİTÜSÜ 35

36 KAR ENSTİTÜSÜ 36

37 KAR ENSTİTÜSÜ 37 LONELY PRODUCT HIGH Q LOW P 1 LOW Q LOW P 2 HIGH Q HIGH P 3 LOW Q HIFG P 4

38 KAR ENSTİTÜSÜ 38 LONELY PRODUCT

39 KAR ENSTİTÜSÜ 39 LONELY PRODUCT

40 KAR ENSTİTÜSÜ 40 LONELY PRODUCT

41 KAR ENSTİTÜSÜ41 KAR ARTIRMA YÖNTEMLERİ KAR ENSTİTÜSÜ


"1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları