Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DİKKAT EKSİKLİĞİ VEHİPERAKTİVİTEBOZUKULUĞU(DEHB)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DİKKAT EKSİKLİĞİ VEHİPERAKTİVİTEBOZUKULUĞU(DEHB)"— Sunum transkripti:

1 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DİKKAT EKSİKLİĞİ VEHİPERAKTİVİTEBOZUKULUĞU(DEHB)

2 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DEHB NEDİR? Çocukluk çağının en sık görülen psikiyatrik bozukluğudur. Dikkati bir noktaya toplayamama,unutkanlık,dikkatin kolayca dağılması,eşyalarını ve oyuncaklarını sık sık kaybetme gibi dikkat eksikliği belirtileri ile birlikte kendi yaşıtlarına nazaran evde ve okulda daha hareketli olma davranışlarıyla kendini gösteren bir rahatsızlıktır.

3 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Genel anlamda DEBH davranış örüntüleri başlıca 2 belirti kümesi altında toplanır 1. DEHB "Dikkat Eksikliğinin önde geldiği tip". 1. DEHB "Dikkat Eksikliğinin önde geldiği tip". 2. DEHB "Hiperaktivite-Dürtüselliğin önde geldiği tip". 2. DEHB "Hiperaktivite-Dürtüselliğin önde geldiği tip".

4 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Dikkat Eksikliği Belirtileri Detayları ihmal etme,basit hatalar yapma, Detayları ihmal etme,basit hatalar yapma, Bir işe dikkati toplamada ve sürdürmede başarısız olma, Bir işe dikkati toplamada ve sürdürmede başarısız olma, Çabuk sıklıma,yapılan işi bitirememe, Çabuk sıklıma,yapılan işi bitirememe, Yönergeleri takip edememe,buna bağlı olarak bir işi sonlandırmada başarısız olma, Yönergeleri takip edememe,buna bağlı olarak bir işi sonlandırmada başarısız olma,

5 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Dikkat Eksikliği Belirtileri Zihinsel çaba sarfetmeyi ve sürdürmeyi gerektiren işlerde başarısız olma,böyle işlerden kaçınma, Zihinsel çaba sarfetmeyi ve sürdürmeyi gerektiren işlerde başarısız olma,böyle işlerden kaçınma, İşleri organize etme ve plan yapmada zorluk çekme, İşleri organize etme ve plan yapmada zorluk çekme, Sıklıkla bir şeyleri kaybetme ve unutma, Sıklıkla bir şeyleri kaybetme ve unutma, İlgisiz ses ve hareketlerden İlgisiz ses ve hareketlerden kolayca etkilenme. kolayca etkilenme.

6 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Aşırı Hareketlilik-Hiperaktivite Belirtileri Yerinde duramama, kıpır kıpır olma, Yerinde duramama, kıpır kıpır olma, Sürekli hareket etme ihtiyacı duyma, huzursuz görünme, Sürekli hareket etme ihtiyacı duyma, huzursuz görünme, Sessiz ve hareketsiz kalamama, Sessiz ve hareketsiz kalamama, Sürekli konuşma, bağırma, Sürekli konuşma, bağırma, Belli bir sırayı takip etme ve kendisine sıranın gelmesini beklemede sıkıntı duyma, Belli bir sırayı takip etme ve kendisine sıranın gelmesini beklemede sıkıntı duyma,

7 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Aşırı Hareketlilik-Hiperaktivite Belirtileri Oturduğu yerde bile elleri, Oturduğu yerde bile elleri, ayakları hareket ettirme, ayakları hareket ettirme, Sürekli bir şeylerle meşgul olma, Sürekli bir şeylerle meşgul olma, Yaşıtlarına oranla daha az uyuma. Yaşıtlarına oranla daha az uyuma. Kendi dünyasında ve kendi isteklerine bağlı olarak davranma eğilimi gösterme, Kendi dünyasında ve kendi isteklerine bağlı olarak davranma eğilimi gösterme, Sabırsızlık, Sabırsızlık,

8 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Aşırı Hareketlilik-Hiperaktivite Belirtileri Genellikle davranışın sonucunu düşünmeden davranma, Genellikle davranışın sonucunu düşünmeden davranma, Başkalarının haklarına dikkat etmeme, Başkalarının haklarına dikkat etmeme, Başkalarının sözünü kesme, sorunun sorulmasına fırsat vermeden cevabı söyleyiverme, Başkalarının sözünü kesme, sorunun sorulmasına fırsat vermeden cevabı söyleyiverme, Başkalarını rahatsız edici, saldırgan davranışlar sergileme, Başkalarını rahatsız edici, saldırgan davranışlar sergileme, Kuralları öğrenmeye ve uymaya karşı direnç gösterme. Kuralları öğrenmeye ve uymaya karşı direnç gösterme.

9 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Bu Davranışlar; Aşırı, sürekli ve yaygın olmalıdır. Aşırı, sürekli ve yaygın olmalıdır. Aynı yaştaki diğer çocuklarla karşılaştırıldığında belirgin olarak daha fazla olmalıdır. Aynı yaştaki diğer çocuklarla karşılaştırıldığında belirgin olarak daha fazla olmalıdır. En az iki ortamda gözlenmelidir (ev ve okul gibi). En az iki ortamda gözlenmelidir (ev ve okul gibi). Belli ortam, zaman ve duruma özgü olmamalı, yaygın olarak gözlenmelidir. Belli ortam, zaman ve duruma özgü olmamalı, yaygın olarak gözlenmelidir.

10 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Bu Davranışlar; Ayrıca çocukta bu belirtileri Ayrıca çocukta bu belirtileri açıklayacak başka bir bozukluk ya da rahatsızlık olmamalıdır. açıklayacak başka bir bozukluk ya da rahatsızlık olmamalıdır. Bu tür davranışlar 7 yaştan önce görülmeli ve en az 6 aydır devam ediyor olmalıdır. Bu tür davranışlar 7 yaştan önce görülmeli ve en az 6 aydır devam ediyor olmalıdır.

11 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Nedenleri Nedir? Nedenleri tam olarak bilinmemekle birlikte Nedenleri tam olarak bilinmemekle birlikteAraştırmalar; Doğum Öncesi: Doğum Öncesi: Düşük doğum ağırlığı, Gebelikte X ışınlarına maruz kalma, Gebelikte kullanılan alkol,sigara,kafein üzerinde yoğunlaşmakta

12 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Doğum Sonrasında İse Beyinde meydana gelen herhangi bir zedelenme, Beyinde meydana gelen herhangi bir zedelenme, Yaşanılan kronik bir korku ve/veya duygusal problemler Yaşanılan kronik bir korku ve/veya duygusal problemler

13 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Kan Bağının Etkisi Anne baba da olma durumunda çocuklarında gözleme olasılığı %57 Anne baba da olma durumunda çocuklarında gözleme olasılığı %57 Yakın akrabalarda görülme olasılığı %10 -%35 olarak belirlenmektedir Yakın akrabalarda görülme olasılığı %10 -%35 olarak belirlenmektedir

14 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni Görülme Sıklığı Nedir? Genel nüfusun % 2 sinde Genel nüfusun % 2 sinde Çocuklarda % 3-5 oranında görülür. Çocuklarda % 3-5 oranında görülür. Erkeklerde görülme sıklığı kızlardan daha fazladır. Erkeklerde görülme sıklığı kızlardan daha fazladır.

15 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DEHB'ye Neler Neden Olmaz : Çok fazla TV seyretmek, Çok fazla TV seyretmek, Beslenme alışkanlıkları ve/veya bozuklukları, Beslenme alışkanlıkları ve/veya bozuklukları, Alerjiler, Alerjiler, Aşırı ya da az şeker tüketimi, Aşırı ya da az şeker tüketimi, Kalitesiz, yetersiz ev yaşantısı, Kalitesiz, yetersiz ev yaşantısı, Olumsuz okul yaşantıları. Olumsuz okul yaşantıları.

16 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DEHB İle Birlikte Sıklıkla Görülen Bozukluklar : 1- Özgül Öğrenme Güçlüğü : 1- Özgül Öğrenme Güçlüğü : 2- Karşıt Olma ve Karşı Gelme Bozukluğu : 2- Karşıt Olma ve Karşı Gelme Bozukluğu : 3- Tik Bozuklukları : 3- Tik Bozuklukları : 4- Duygudurum Bozuklukları: 4- Duygudurum Bozuklukları: 5- Uyum Bozuklukları : 5- Uyum Bozuklukları :

17 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DEHB'nin Tedavisi : DEHB doğru ve erken tanı konduğunda, hızla ve kolaylıkla tedavi edilebilen bir bozukluktur. DEHB doğru ve erken tanı konduğunda, hızla ve kolaylıkla tedavi edilebilen bir bozukluktur. İlaç tedavisi, İlaç tedavisi, Anne-baba eğitimi, Anne-baba eğitimi, Bireysel görüşme, Bireysel görüşme, Aile ve grup tedavisi sık kullanılan yöntemlerdir. Aile ve grup tedavisi sık kullanılan yöntemlerdir. Bu tedavi biçimlerinden en etkilisi ve gereklisi ilaç kullanımıdır. Bu tedavi biçimlerinden en etkilisi ve gereklisi ilaç kullanımıdır.

18 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni AİLELERE ÖNERİLER 1- Çocuğunuz ile konuşurken göz teması kurun ve sürdürün, 1- Çocuğunuz ile konuşurken göz teması kurun ve sürdürün, 2- Çocuğunuza kısa ve açık ifadeler kullanın, isteğinizin anlaşıldığından emin olun, 2- Çocuğunuza kısa ve açık ifadeler kullanın, isteğinizin anlaşıldığından emin olun, 3- Yaklaşımlarınızda tutarlı olmaya gayret edin, 3- Yaklaşımlarınızda tutarlı olmaya gayret edin, 4- Her seferinde bir tek görev verin, çoklu ve karışık taleplerden kaçının, 4- Her seferinde bir tek görev verin, çoklu ve karışık taleplerden kaçının,

19 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni AİLELERE ÖNERİLER 5- Bir isteği yerine getirdiğinde çocuğunuzu ödüllendirin, 5- Bir isteği yerine getirdiğinde çocuğunuzu ödüllendirin, 6- Gerekiyorsa çocuğunuza olumlu bir yaklaşım ile tekrarlarda bulunun, 6- Gerekiyorsa çocuğunuza olumlu bir yaklaşım ile tekrarlarda bulunun, 7- Çocuğunuza ödevlerinde bir yol gösterici olarak yardım sağlayın, çalışmalarını takip edin, 7- Çocuğunuza ödevlerinde bir yol gösterici olarak yardım sağlayın, çalışmalarını takip edin, 8- Kısa aralıklarla sıkılmadan çalışmasını sağlayın, 8- Kısa aralıklarla sıkılmadan çalışmasını sağlayın, 9- Sabırlı davranmaya gayret gösterin, 9- Sabırlı davranmaya gayret gösterin,

20 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni AİLELERE ÖNERİLER 10- Unutkanlığını azaltmak için bir not defterinden nasıl yararlanabileceğini öğretin, 10- Unutkanlığını azaltmak için bir not defterinden nasıl yararlanabileceğini öğretin, 11- Kurallarınızı açık ve kesin olarak koyun ve uygulamaya çalışın. 11- Kurallarınızı açık ve kesin olarak koyun ve uygulamaya çalışın. 12- Öğretmeni ile müfredat programı ve gerekli görülen ödevler konusunda öğretmeniniz ile işbirliği sağlayın. 12- Öğretmeni ile müfredat programı ve gerekli görülen ödevler konusunda öğretmeniniz ile işbirliği sağlayın.

21 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni AİLELERE ÖNERİLER 13- Özellikle akademik olmayan alanlarda çocuğunuzun başarılarını vurgulayın ve kutlamak için fırsatlar yaratın. 13- Özellikle akademik olmayan alanlarda çocuğunuzun başarılarını vurgulayın ve kutlamak için fırsatlar yaratın. 14- Çocuğunuzu fiziksel enerjisini kullanabileceği bir spor faaliyetine yönlendirin. 14- Çocuğunuzu fiziksel enerjisini kullanabileceği bir spor faaliyetine yönlendirin.

22 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni AİLELERE ÖNERİLER 15- Ev ortamını çocuğunuzun enerjisini boşaltabilmesine uygun olarak düzenlemeye çalışın. Örneğin koridoru mümkün olduğunca eşyalardan arındırarak koşabilmesi, oynayabilmesi, basket atabilmesi için imkan tanıyın. 15- Ev ortamını çocuğunuzun enerjisini boşaltabilmesine uygun olarak düzenlemeye çalışın. Örneğin koridoru mümkün olduğunca eşyalardan arındırarak koşabilmesi, oynayabilmesi, basket atabilmesi için imkan tanıyın.

23 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 1- DEHB olan bir öğrencinizi yakınınıza, sürekli göz ve fiziksel temas kurabileceğiniz bir yere oturtun. Kapı ve pencerelerden uzak tutun. Ancak sınıf oturma düzeni dışına çıkmayın. 1- DEHB olan bir öğrencinizi yakınınıza, sürekli göz ve fiziksel temas kurabileceğiniz bir yere oturtun. Kapı ve pencerelerden uzak tutun. Ancak sınıf oturma düzeni dışına çıkmayın. 2- Olumlu bir model olun, doğru davranışlarını vurgulayarak pekiştirmeye çalışın. Her öğrencinin diğerinden oldukça farklı olabileceğini unutmayın. 2- Olumlu bir model olun, doğru davranışlarını vurgulayarak pekiştirmeye çalışın. Her öğrencinin diğerinden oldukça farklı olabileceğini unutmayın.

24 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 3- Dikkatini dağıtacak uyarıcılar vermekten kaçının. 3- Dikkatini dağıtacak uyarıcılar vermekten kaçının. 4- Yarışmacı ve işbirlikçi bir yaklaşımla öğrenmesi için motive etmeye çalışın. 4- Yarışmacı ve işbirlikçi bir yaklaşımla öğrenmesi için motive etmeye çalışın.

25 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 5- DEHB'li çocuklar kolay kolay kontrol altında tutulamazlar. Yerlerini sürekli değiştirerek ya da sürekli DEHB'li çocuklarla ilgilenerek diğer çocukların da dikkatini bu çocuklar üzerine toplamayın. Öğretim programınızda değişiklikler yaparak müfredatı çeşitlendirmeye ve akıcı hale getirmeye, sıkıcı olmasını önlemeye çalışın. 5- DEHB'li çocuklar kolay kolay kontrol altında tutulamazlar. Yerlerini sürekli değiştirerek ya da sürekli DEHB'li çocuklarla ilgilenerek diğer çocukların da dikkatini bu çocuklar üzerine toplamayın. Öğretim programınızda değişiklikler yaparak müfredatı çeşitlendirmeye ve akıcı hale getirmeye, sıkıcı olmasını önlemeye çalışın.

26 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 6- Aileler ile işbirliği yaparak ortak bir yaklaşım ve çalışma programı hazırlayın, öğrencinin eksikleri konusunda aileleri yönlendirerek ev ödevleri vs. ile çocuğun başarısını artırmaya çalışın. Bu durum, çocuk için de motivasyon sağlayacak ve olumlu bir pekiştireç olacaktır. 6- Aileler ile işbirliği yaparak ortak bir yaklaşım ve çalışma programı hazırlayın, öğrencinin eksikleri konusunda aileleri yönlendirerek ev ödevleri vs. ile çocuğun başarısını artırmaya çalışın. Bu durum, çocuk için de motivasyon sağlayacak ve olumlu bir pekiştireç olacaktır.

27 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 7- Öğrencinin başarısızlık, disiplinsizlik ve yaramazlık vs. gibi durumları kabullenmesi ve bu durumu kullanmasını engelleyici bir yaklaşım benimsemeye çalışın. 7- Öğrencinin başarısızlık, disiplinsizlik ve yaramazlık vs. gibi durumları kabullenmesi ve bu durumu kullanmasını engelleyici bir yaklaşım benimsemeye çalışın. 8- Sıklıkla öğrencinizin davranışları konusunda yansıtıcı olun. Destekleyici bir tutum sergileyin. 8- Sıklıkla öğrencinizin davranışları konusunda yansıtıcı olun. Destekleyici bir tutum sergileyin.

28 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 9- Öğrencinin bilgisini ölçtüğünüzden emin olun, davranışlarını ve dikkatini değil. 9- Öğrencinin bilgisini ölçtüğünüzden emin olun, davranışlarını ve dikkatini değil. 10- Öğrenciden sınıf içinde fiziksel hareket gerektiren işlerde yardım isteyin. Böylece öğrenci, enerjisini yararlı işlerde kullanmayı öğrenir. 10- Öğrenciden sınıf içinde fiziksel hareket gerektiren işlerde yardım isteyin. Böylece öğrenci, enerjisini yararlı işlerde kullanmayı öğrenir.

29 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 11- Ders boyunca öğrenciyi pasif bir öğrenme süreci içinde uyarmak yerine, kendini kontrol etme güçlüğü yaşadığını farkkettiğinizde, öğrenciye hareket etme imkanı tanıyın. 11- Ders boyunca öğrenciyi pasif bir öğrenme süreci içinde uyarmak yerine, kendini kontrol etme güçlüğü yaşadığını farkkettiğinizde, öğrenciye hareket etme imkanı tanıyın.

30 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 12- Bu öğrencilere bazı görevlerde fazladan zaman tanıyın. DEHB'li öğrenciler yavaş çalışmalıdır. Kullanması için verdiğiniz fazladan zamanı ceza olarak algılamasını önleyin. 12- Bu öğrencilere bazı görevlerde fazladan zaman tanıyın. DEHB'li öğrenciler yavaş çalışmalıdır. Kullanması için verdiğiniz fazladan zamanı ceza olarak algılamasını önleyin.

31 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 13- DEHB'li çocukların kolaylıkla hayal kırıklığı yaşayabileceğini unutmayın. Stres, baskı ve yorgunluk sonucu kontrollerini daha kolay kaybedebilir ve istenmeyen davranışlar sergileyebilirler. 13- DEHB'li çocukların kolaylıkla hayal kırıklığı yaşayabileceğini unutmayın. Stres, baskı ve yorgunluk sonucu kontrollerini daha kolay kaybedebilir ve istenmeyen davranışlar sergileyebilirler.

32 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni KAYNAKLAR 1-Attention Deficit Hyperactivity Disorder- Information For Parents Page. 07/05/2001. http//www.allhealth.com. 1-Attention Deficit Hyperactivity Disorder- Information For Parents Page. 07/05/2001. http//www.allhealth.com. 2-Attention Deficit Hyperactivity Disorder - Symptoms Page. 07/05/2001. http//www.add.about.com. 2-Attention Deficit Hyperactivity Disorder - Symptoms Page. 07/05/2001. http//www.add.about.com. 3-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 07/11/2000. http//www.menthalhealth.com. 3-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 07/11/2000. http//www.menthalhealth.com. 4-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 08/11/2000. http//www. Lifescape.com 4-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 08/11/2000. http//www. Lifescape.com 5-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 03/05/2001. http//www.family.com. 5-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 03/05/2001. http//www.family.com. 6-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 23/11/2000. http//www. Kidsource.com 6-Attention Deficit Hyperactivity Disorder Page. 23/11/2000. http//www. Kidsource.com

33 Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni KAYNAKLAR 7-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Sayfası. 30/04/2001. http//www.pedam.com. 7-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Sayfası. 30/04/2001. http//www.pedam.com. 8-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Sayfası. 07/11/2000. http//www.mcturkiye.com. 8-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Sayfası. 07/11/2000. http//www.mcturkiye.com. 9-Ekşi, A. (1999) Ben Hasta Değilim: Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. 9-Ekşi, A. (1999) Ben Hasta Değilim: Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. 10-Goodman,R.F.,Gurian,A.Attention Deficit Hyperactivity Disorder. 14/02/2001. http//www. Aboutourkids.com. 10-Goodman,R.F.,Gurian,A.Attention Deficit Hyperactivity Disorder. 14/02/2001. http//www. Aboutourkids.com. 11-Langone,G,K., Glickman,M,D. 2000: Talking With Kids About ADHD, Anxiety and Learning Disorders. Child Study Center, 4,(4), Öktem, F. (1993) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Türk Psikiyatri Dergisi, 4(2): Langone,G,K., Glickman,M,D. 2000: Talking With Kids About ADHD, Anxiety and Learning Disorders. Child Study Center, 4,(4), Öktem, F. (1993) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Türk Psikiyatri Dergisi, 4(2):


"Yasin HACIMUSALAR Ömer Mart İ.Ö.O.Rehber Öğretmeni DİKKAT EKSİKLİĞİ VEHİPERAKTİVİTEBOZUKULUĞU(DEHB)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları