Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014."— Sunum transkripti:

1 Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014

2 Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi 2 Giriş Bu çalışma, TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde Eylül Haziran 2014 Eğitim döneminde düzenlenen sınıf eğitimlerine, Bankacılık Eğitim Sitesi’nden (www.tbb-bes.org.tr) Haziran 2013 – Haziran 2014 arasında sunulan e- eğitimler, m-eğitimler ve TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndaki bulgulara ilişkin verilerin derlenmesi sonucunda oluşturulmuştur. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan grafikler, Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilen sınıf eğitimlerine katılan bankacıların cinsiyet, yaş, unvan, bankacılık deneyimleri, eğitim durumları gibi kriterlere göre dağılımı hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca, bu bölüm, belirtilen dönemde “Eğitim Katoloğu”nda bulunan 12 ana konu başlığı altında yer alan seminerlere ilişkin katılımcı dağılımlarını göstermektedir. Çalışmada, her dönem Eğitim Kataloğu’na eklenen yeni ve içeriği geliştirilen seminer oranları hakkında da bilgi edinilmesi mümkündür. Çalışmanın ikinci bölümünde eğitim teknolojileri kullanılarak sunulan eğitimlerin katılım dağılımı hakkında bilgi sahibi olunması sağlanacaktır. Çalışmanın son bölümünde 2014 Mart ayında sonuçlanan TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’nda yer alan sınıf eğitimleri ile eğitim teknolojileri ve e-eğitimlerin değerlendirmeleri hakkında bilgi verilmektedir.

3 Bölüm I Sınıf Eğitimleri 3

4 4 TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde 1 Eylül 2013 – 9 Temmuz 2014 tarihleri arasında 396 adet seminer gerçekleştirilerek 825 sınıf/gün eğitim düzenlenmiştir. Bu seminerlere kişi katılım başvurusunda bulunmuş olup, Eğitim Merkezi’nin sınıf kapasiteleri çerçevesinde kişinin katılımı, eğitimlerden faydalanması sağlanmıştır. Toplam talebin, %40’ı karşılanabilmiştir. Eğitim Merkezi’nde en çok başvuru alan ve katılım sağlanan seminerler “Finans” ana başlığı altında sunulan seminerler olmuştur. İnsan Kaynakları- Yönetim-Beceri Geliştirme”, “Hukuk” ve “Krediler” ana başlıkları altında sunulan seminerler diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır.

5 Sınıf Eğitimleri 5 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Başvuru Sayıları” Eylül - Aralık 2013Ocak - Mart 2014Nisan - Haziran 2014 Bankalar Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) TBB Çalışanları TOPLAM

6 Sınıf Eğitimleri 6 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Katılım Sayıları” Eylül - Aralık 2013Ocak - Mart 2014Nisan - Haziran 2014 Bankalar Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) TBB Çalışanları TOPLAM

7 Sınıf Eğitimleri 7 Katılım Bilgileri

8 Sınıf Eğitimleri 8 Katılım Dağılımı (I)

9 Sınıf Eğitimleri 9 Katılım Dağılımı (II)

10 Sınıf Eğitimleri 10 Katılım Dağılımı (III)

11 Sınıf Eğitimleri 11 Katılım Dağılımı (IV)

12 Sınıf Eğitimleri 12 Toplam Seminer

13 Sınıf Eğitimleri 13 Yeni Seminerler

14 Sınıf Eğitimleri 14 Eğitmen Başarı Puanı

15 Sınıf Eğitimleri 15 Seminer Başarı Puanı

16 Bölüm II Eğitim Teknolojileri 16

17 Eğitim Teknolojileri 17 Eğitim Teknolojileri Bankacılık Eğitim Sitesi’nde (BES) sunulan e-eğitimlerden Haziran 2013 – Haziran 2014 yıllık periyodunda kişinin yararlanması sağlanmıştır. BES’de en çok katılım sağlanan e-eğitimlerden “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” konu başlığı altında sunulan e-eğitim olmuştur. “Temel Bankacılık” ve “Bankacılıkta Dolandırıcılık Eylemlerini Tespit ve Önleme Yöntemleri” diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır. Video eğitimler arasından “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Döviz Riski, Forward” ve “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Opsiyon Tanım Çeşitleri ve Örnek ” konuları en fazla katılım sağlanan eğitimlerdir yılı son çeyreğinde sunulmaya başlanan mobil eğitimlere katılımın yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Akıllı telefon veya tabletler aracılığıyla kullanıcılara, ilk etapta “temel ekonomi”, “temel muhasebe”, “temel bankacılık” ve “finansal matematik” eğitimleri sunulmuştur. TBB Mobil Eğitim uygulaması, iOS ve Android tabanlı mobil cihazlara online mağazalardan ücretsiz olarak indirilebilmektedir. Bankalar tarafından kendi sistemlerine LMS olarak 48 e-eğitim yüklenmesi sağlanmıştır. “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” e-eğitiminin en çok yüklenen e-eğitim olduğu gözlemlenmiştir.

18 Bankacılık Eğitim Sitesi Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 18 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

19 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Sayıları Eğitim Teknolojileri 19 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir. Katılımcı GruplarıKatılım Sayıları Bankacılar 523 Üniversite Öğrencileri 4032 Azeri Bankacılar 64 Bireysel Kullanıcılar 1830 Mobil Kullanıcılar 3756 TOPLAM 10205

20 Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 20 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

21 Bölüm III TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndan Bulgular (Mart 2014) TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları 21

22 22 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği- Banka Eğitim Sorumluları 1/2 ’14 4,424,174,54,584,334,25 4,08 ’13 4,254,084,5 4,25 4,424,33 ‘12 4,214,114,214,424,264,054,374,26 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

23 23 1/2 Genel olarak sınıf eğitimlerinden memnuniyet Sınıf eğitimleri başvuru yönteminden Sınıf eğitimlerinin duyurusundan Sınıf eğitimleri kataloglarının açıklayıcı ve yeterli olmasından Sınıf eğitimlerinin içeriklerinden Sınıf eğitimlerinin ücretlerinden Sınıf eğitimlerinde konu çeşitliliği olmasından Sınıf eğitimleri başvurularının karşılanma oranının yeterli olmasından Ortalama …/5 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği - Yıl karşılaştırmalı –Banka Eğitim Sorumluları TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

24 24 A Toplam (n:275) B Banka Eğitim Sorumluları (n:12*) C BES Kullanıcıları (n:263) Genel olarak Türkiye Bankalar Birliği e- öğrenme eğitimlerinden memnuniyet TBB e-öğrenme platformunun kullanım kolaylığından E-eğitimlere başvuru yönteminden E-eğitim sitesindeki bilgilerin açıklayıcı ve yeterli olmasından E-eğitim içeriklerinden Ortalama …/5 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği ’14 3,934,333,91 4,333,893,84,223,783,884,43,863,94,43,89 ’ ’ TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

25 25 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği- Yıl karşılaştırmalı Genel olarak Türkiye Bankalar Birliği e-öğrenme eğitimlerinden memnuniyet TBB e-öğrenme platformunun kullanım kolaylığından E-eğitimlere başvuru yönteminden E-eğitim içeriklerinden E-eğitim sitesindeki bilgilerin açıklayıcı ve yeterli olmasından Ortalama …/5 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

26 26 Mobil eğitimlerin bilinirliği BES Kullanıcıları TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

27 Eğitim Dönemi 1 Eylül 2014 tarihinde başlayacaktır. merkezi/78 e – eğitimlere ve video eğitimlere adresinden ulaşılmaktadır. m- eğitimlere App Store ve Google Play Store (Android Market)’dan TBB mobil uygulamasını indirerek izleyebilirsiniz. merkezi/78

28 Teşekkür ederiz. Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos


"Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları