Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak."— Sunum transkripti:

1 ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ

2 * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak ve krizin sektöre etkilerini rakamsal verilere dayandırmaktır. * Ankete 27 şirketin katılımı oluştur. * Toplam 5 soru sorulmuş ve şirket yetkililerinden bu sorulara ilişkin cevaplar rica edilmiştir. 1- Sektördeki en önemli 3 sorunun önem sırasına göre sıralanması 2- Toplam cironun 2008 yılına göre yüzdesel artış veya azalış oranı 3- 2010 yılı için toplam cironun yüzdesel artış ve azalış oranı beklentisi 4- 2009 yılında firma bazında çalışan sayısının artma veya azalma durumu 5- 2010 yılında firma bazında istihdam sayılarındaki değişikliklerin öngörüsü * Yukarıdaki 5 soruya verilen cevaplar sonucunda değerlendirmeler yapılmıştır. ANKET SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ HAKKINDA GENEL BİLGİ

3 SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ 3 SORUNU Ankete katılan 27 şirketin sorunları en fazla 6 konu üzerinde yoğunlaşmış olup yüzdesel dağılımı aşağıdaki grafikte belirtilmiştir. Yüzdesel dağılım 6 önemli sorunun kendi içerisindeki oranlarıdır. 6 önemli sorun toplam cevapların yaklaşık %72’sini oluşturmaktadır.

4 SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ 3 SORUNU Ankete katılan 27 şirketin sorunları en fazla 6 konu üzerinde yoğunlaşmış olup önem sırasına göre sorunlar aşağıda belirtilmiştir. 1- Aşırı / Haksız Rekabet 2- Ödeme Vadelerindeki Artış – Tahsilat sıkıntısı 3- Fiyatlandırma Politikasındaki Yanlış Kararlar 4- Kalifiye Personel Sorunu

5 TOPLAM CİROLARIN 2008 YILINA GÖRE YÜZDESEL ARTIŞ / AZALIŞ ORANLARI Ankete katılan 27 şirketin 11 adedinde cirosal artış,15 adedinde ise cirosal düşüş yaşanmıştır. Sorulara cevap veren bir şirket 2009 yılında faal değildir. %58 %42

6 2010 YILI CİRO ARTIŞ / AZALIŞ BEKLENTİSİ Ankete katılan 27 şirketin 17 adedinin 2010 yılından beklentisi olumlu, 3 adedinin olumsuzdur. 6 firma 2010 yılı cirolarında değişiklik öngörmektedir. 1 firma belirsiz olarak geri dönüş yapmıştır.

7 2009 YILI KURULUŞLARDAKİ ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ ORANLARI Ankete katılan 27 şirketin 7 adedinde çalışan sayısında artış, 11 adedinde ise azalış olmuştur. 9 firmada ise çalışan sayısında bir değişiklik olmamıştır.

8 2010 YILI KURULUŞLARDAKİ ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ BEKLENTİSİ Ankete katılan 27 şirketin 14 adedinde çalışan sayısında artış, 2 adedinde ise azalış beklentisi vardır. 11 firmada ise planlama yapılmamıştır.

9 2009 – 2010 YILLARI ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ ORANI KARŞILAŞTIRMASI 2009 yılında ankete katılan 27 şirketin %41’inde çalışan sayısında azalış olurken 2010 yılı öngörüsü olarak sadece şirketlerin %7’lik kısmı çalışan sayısında azalış beklentisindedir. 2009 yılındaki personel artışı 2010 yılı öngörüsünde 2 katına çıkarak %52 seviyesine ulaşmıştır. 2009 yılı - Realize olan 2010 yılı - Öngörü

10 TEŞEKKÜRLER


"ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları