Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak."— Sunum transkripti:

1 ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ

2 * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak ve krizin sektöre etkilerini rakamsal verilere dayandırmaktır. * Ankete 27 şirketin katılımı oluştur. * Toplam 5 soru sorulmuş ve şirket yetkililerinden bu sorulara ilişkin cevaplar rica edilmiştir. 1- Sektördeki en önemli 3 sorunun önem sırasına göre sıralanması 2- Toplam cironun 2008 yılına göre yüzdesel artış veya azalış oranı yılı için toplam cironun yüzdesel artış ve azalış oranı beklentisi yılında firma bazında çalışan sayısının artma veya azalma durumu yılında firma bazında istihdam sayılarındaki değişikliklerin öngörüsü * Yukarıdaki 5 soruya verilen cevaplar sonucunda değerlendirmeler yapılmıştır. ANKET SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ HAKKINDA GENEL BİLGİ

3 SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ 3 SORUNU Ankete katılan 27 şirketin sorunları en fazla 6 konu üzerinde yoğunlaşmış olup yüzdesel dağılımı aşağıdaki grafikte belirtilmiştir. Yüzdesel dağılım 6 önemli sorunun kendi içerisindeki oranlarıdır. 6 önemli sorun toplam cevapların yaklaşık %72’sini oluşturmaktadır.

4 SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ 3 SORUNU Ankete katılan 27 şirketin sorunları en fazla 6 konu üzerinde yoğunlaşmış olup önem sırasına göre sorunlar aşağıda belirtilmiştir. 1- Aşırı / Haksız Rekabet 2- Ödeme Vadelerindeki Artış – Tahsilat sıkıntısı 3- Fiyatlandırma Politikasındaki Yanlış Kararlar 4- Kalifiye Personel Sorunu

5 TOPLAM CİROLARIN 2008 YILINA GÖRE YÜZDESEL ARTIŞ / AZALIŞ ORANLARI Ankete katılan 27 şirketin 11 adedinde cirosal artış,15 adedinde ise cirosal düşüş yaşanmıştır. Sorulara cevap veren bir şirket 2009 yılında faal değildir. %58 %42

6 2010 YILI CİRO ARTIŞ / AZALIŞ BEKLENTİSİ Ankete katılan 27 şirketin 17 adedinin 2010 yılından beklentisi olumlu, 3 adedinin olumsuzdur. 6 firma 2010 yılı cirolarında değişiklik öngörmektedir. 1 firma belirsiz olarak geri dönüş yapmıştır.

7 2009 YILI KURULUŞLARDAKİ ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ ORANLARI Ankete katılan 27 şirketin 7 adedinde çalışan sayısında artış, 11 adedinde ise azalış olmuştur. 9 firmada ise çalışan sayısında bir değişiklik olmamıştır.

8 2010 YILI KURULUŞLARDAKİ ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ BEKLENTİSİ Ankete katılan 27 şirketin 14 adedinde çalışan sayısında artış, 2 adedinde ise azalış beklentisi vardır. 11 firmada ise planlama yapılmamıştır.

9 2009 – 2010 YILLARI ÇALIŞAN SAYISI ARTIŞ / AZALIŞ ORANI KARŞILAŞTIRMASI 2009 yılında ankete katılan 27 şirketin %41’inde çalışan sayısında azalış olurken 2010 yılı öngörüsü olarak sadece şirketlerin %7’lik kısmı çalışan sayısında azalış beklentisindedir yılındaki personel artışı 2010 yılı öngörüsünde 2 katına çıkarak %52 seviyesine ulaşmıştır yılı - Realize olan 2010 yılı - Öngörü

10 TEŞEKKÜRLER


"ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları