Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti."— Sunum transkripti:

1 Ek konular

2 İşletmelerin toplam rekabet güçleri

3 İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti belirleyen temel faktörlerin, kriterlerin, ölçütlerin neler olduğuna bakmak gerekir Sonraki adımda her bir faktörün toplam rekabet gücü içindeki nisbi ağırlığı belirlenir. Üçüncü aşama, her bir işletmenin bu faktörlerden kaç puan alabileceği hesaplanmalıdır. Dördüncü aşamada, herbir faktörün nisbi ağırlığı ile puanlar çarpılıp toplanarak her bir işletmenin toplam rekabet gücü hesaplanabilir.

4 örnek

5 Pazar konumunun Belirlenmesi Ders-7

6 Pazar Konumu nasıl belirlenir? Birinci aşamada tüketicilerin mal niteliklerine verdikleri önem dereceleri yada ağırlıkları belirlenir. –Basit sırlama ölçeği veya ağırlıkların ortalaması –Ağırlıkların ortalamasında; tüketicilere bir mal özelliğine n, toplam kalite 100 olmak üzere verdikleri ağırlığın ne olduğu sorulur. Elde edilen bilgilerin ortalamaları alınarak her bir özelliğin toplam kalite içindeki önemi belirlenir.

7 bireylerÖzellik 1Özellik 2Özellik 3Özellik jToplam n ortalama

8 1. özellik () Çok iyi ………….kişi () İyi ……………….…kişi () Fena değil…………………..kişi () iyi değil………….kişi () Hiç iyi değil ……..…kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan

9 İkinci aşamada her markanın her bir mal özelliği itibariyle tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiği belirlenir. –Likert ölçeği veya markaların karşılıklı mukayesesine dayalı puanlama

10 1. adım BireyerTemizle me gücü Yumuşak lık KokuÇevrecili k Toplam 10,400,250,150,201,00 20,350,300,200,151,00 30,30 0,150,251,00 N ortalama0,370,280,150,201,00 En önemli iki özellik temizleme gücü (0,37) ve yumuşaklık (0,28)

11 Deterjanın temizleme gücü () Çok iyi temizler……60…….kişi () İyi temizler…………80………kişi () Fena değil……………20……..kişi () iyi temizlemez………20…….kişi () Hiç iyi temizlemez…20……kişi 200 kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan Ortalama değer = (60*5 +80*4+20*3 +20*2+ 20*1)/200 =3,7

12 Deterjanın yumuşaklık sağlaması () Çok iyi yumuşatır……0…….kişi () İyi yumuşatır …………0………kişi () Fena değil……………10……..kişi () iyi yumuşatmaz ………25…….kişi () Hiç yumuşatmaz 165……kişi 200 kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan Ortalama değer = (0*5 +0*4+10*3 +25*2+ 165*1)/200 =1,2

13 Aynı hesaplamalar tüm markalar için yapılır. Temizleme gücü Yumuşaklık A4,83,8 B4,53,0 C 3,71,2 D2,02,0

14 Mal-Pazar konumu haritası İdeal nokta A B D C Temizleme gücü Yumuşaklık

15 Pazar çekiciliğinin belirlenmesi

16 Pazarı çekici kılan faktörler belirlenir. Bu faktörlerin ağırlıkları belirlenir. Pazarlar çekicilik faktörleri açısından puanlandırılır. Her Pazar için toplam değer hesaplanır.


"Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları