Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ. Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ. Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe."— Sunum transkripti:

1 ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ

2 Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir. Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir. ERGENLİK;

3 ERGENLİĞİN EVRELERİ -Başlangıç Dönemi kızlarda yaş erkeklerde yaş -Orta Dönem kızlarda yaş erkeklerde yaş erkeklerde yaş -Son Dönem kızlarda yaş erkeklerde yaş erkeklerde yaş

4 ERGENLİKTEKİ GENCİN ÖZELLİKLERİ ERGENLİKTEKİ GENCİN ÖZELLİKLERİ  Sakardır  Çabuk sinirlenir  Dağınıktır  Karşı cinse ilgisi artmıştır  Ev dışında arkadaşları ile vakit geçirmek ister  İçki ve sigara gibi maddeleri deneme eğilimi fazladır

5  Neden sonuç ilişkisini iyi kuramazlar  Güçlü olduklarına ve zarar görmeyeceklerine ilişkin inançları yüksektir.  Bağımsızlık isteği artar, aile ile çatışma eğilimi fazladır  Gizliliğe önem verir  Dış görünüşüne önem verir  Kontrolün kendi elinde olmasını ister, kontrolü elde ettiğinde ise nasıl kullanacağı konusunda güçlük çeker.

6  Sevgi ve güven ihtiyacı yüksektir  Kesinlikle yargılanmak istemezler  Düşünce ve duygularının kabul gördüğü ortamlarda vakit geçirmek isterler  Kendi kendisini çok eleştirir bu yüzdende herkes tarafından sürekli eleştirildiğini düşünür.  En doğrunun kendi düşüncesi olduğunu sanır.

7  Genellikle aile dışından birini rol modeli olarak alır  Kendini ispat ve kimlik arayışı içindedir  Duygusal gel git ve ikilemler yaşar  Kırılgandır, en ufak bir eleştiriyi kişiliğine saldırı sayar  Acımasız eleştiriler yapar  Yalnız kalma isteği fazladır  Ders çalışma isteği azalır

8 ERGENLERİN EN SIK YAŞADIKLARI DUYGULAR KORKUENDİŞEÖFKESEVGİ

9 Ergen ve Ailesi Arasında Sık Görülen Tartışma Nedenleri

10  Saç sakal uzatmak  Eve geç gelme  Farklı giyim tarzı  Arkadaşları ile fazla vakit geçirme  Karşı cinsle arkadaşlık kurma  Yeteri kadar ders çalışmama  Fazla para harcama  Meslek seçimi

11 ERGENLİKTE ANNE-BABA TİPLERİ

12  Tüm yaşamları çocuk üzerine kuruludur.  Aileyi çocuk yönetir.  Çocukların bağımlı, bencil, kendine güvensiz, tek başına bir işi yapamayan kişilik geliştirmelerine neden olur 1. TİP AİLE

13  Çocuklarına karşı sevecen, ilgili ve düşkündür ancak hata yapmasını kabullenemezler.  Çocuklarının arkadaşlık ilişkisi zayıf, çekingen, sürekli ana-babadan onay bekleyen, kendi başına karar veremeyen,karşıyı suçlayan kişilik geliştirmesine neden olurlar. 2. TİP AİLE

14  Ortamın sürekli gergin olduğu, eleştiri, azar ve dayağın yoğun yaşandığı ailedir.  Çocuklarının benlik saygısı düşük, güvensiz, tedirgin, düşmanca duyguları yoğun, saldırgan davranışlara yatkın kişilik geliştirmesine neden olurlar. 3. TİP AİLE

15  Sevgi ve sevecenliğin yetersiz olduğu, denetimi gevşek ailedir.  Çocuklarının başına buyruk, tutarsız, dikkat çekmek isteyen, sosyal ilişkilerde başarısız kişilik geliştirmesine neden olurlar. 4. TİP AİLE

16  Çocuklarını seven, benimseyen, saygı ve sevginin yoğun olduğu sorunların konuşularak çözüldüğü ailedir.  Çocuklarının olumlu, ılımlı, kendine güvenen, yanlış yapmaktan korkmayan, sosyal ilişkileri güçlü kişilik geliştirmeleri sağlarlar. 5. TİP AİLE

17 ANNE BABALARA ÖNERİLER

18  Çatışmaların doğal olduğunu kabul edin, soğuk kanlı ve sakin olun. Fevri davranışlardan kaçının.  Arkadaşları hakkında direkt olumsuz yargılarda bulunmayın  Ergen, ana-baba kontrolüne karşı çıksa da, otorite desteğine ihtiyacı vardır. Ona istediği her zaman yanında olduğunuzu hissettirin, söyleyin.

19  Sıkıcı ve öğüt veren konuşmalardan kaçının.  Disiplin konusunda eşinizle görüş birliğinde olun, gencin yanında tartışmamaya özen gösterin.  Sizinle paylaşmak istemediği şeyler konusunda baskı yapmayın  Takip ve kontrol edin ama bunu çok belli etmeyin

20  Onu iyi dinlemeye özen gösterin  Ona güvendiğinizi ve sevdiğinizi hissettirin ve söyleyin  Onlardan mükemmel olmalarını beklemeyin  Onun ayrı bir birey olduğunu kabul edin  Asla onun sorumluluğunu kendi üzerinize almayın  Akranları veya kardeşleri ile kıyaslamayın.

21 ÖĞRENCİ KURALLARI  Binada öğrencilerin sigara içmesi kesinlikle yasaktır. Sigara içenler veliye bildirilecektir.  Öğrenciler telefonlarını ilk ders zili çalmadan sekreterlik kısmına bırakacaktır. Öğrenci telefonla yakalanırsa telefon öğrenciye ilk yakalanışında 1 hafta verilmeyecektir. 2. kez yakalandığında yıl sonuna kadar verilmeyecektir.  Öğrencilerin sınıflara su dışında yiyecek ve içecek getirmesi yasaktır.

22  İlk dersin 10 dakikasından sonra geç kalan (bina içinde kalmak şartıyla) derse alınmayacaktır. Velisi bilgilendirilecektir.  Ders saati ya da sınav anında etüt alınamaz. Öğrenci dersi varken herhangi başka derse veya etüde giremez.  Öğrencilerin sınavlara katılmak zorundadır ve belirtilen sınav kurallarına uyacaktır.  Öğrenci ders süresince sınıftan çıkamaz.

23  Öğrencilerin balkonlara çıkmaları yasaktır.  Ödev kontrolleri için testler dosyalanacaktır ve ödevlere itiraz edilmeyecektir.  Kurallara uymayan dershanenin huzurunu bozan öğrenciler önce uyarılacak, bu tavır ve rahatsızlıklar devam ederse dershane ile ilişkisi kesilecektir.  Dershane içinde aşırı şakalaşmalar ve gereksiz samimi hareketlerde bulunulmayacaktır.  Öğrencinin idareden izin almadan dışarıdan arkadaş getirmesi yasaktır.

24  Rehberlik görüşmelerine düzenli gidilecek, gelmeyen öğrencilerin velisine haber verilecektir.  Derslerde mutlaka not tutulacaktır. Derslere kalem, defter ve ödevlerle hazır gelinecektir.  Öğrenci idaredeki telefonları özel durumları için kullanmayacak ailesi ile görüşmesini idare kısımda yapacaktır.  Öğrenciler binaya ve eşyalara zarar vermeyecekler.

25  Öğretmenlerine, arkadaşlarına, çalışanlara karşı saygılı olunacaktır.  Öğrenci bir kez geç kaldığında, gelmediğinde ya da kurallardan birine riayet etmediğinde önce Rehber Öğretmenimiz Deniz Hoca daha sonra Orhan Hoca’yla görüşecektir.  Etütlere hazırlıksız deftersiz, kitapsız gelinmeyecektir. Etüde mazeret bildirmeden gelmeyen öğrenci dershanemizden 10 gün etüt alamayacaktır. Velisi bu konuda bilgilendirilecektir.

26 VELİLERİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZ  Öğrenci ile ilgili sizinle paylaştığımız özel bilgileri öğrenciye yansıtmayınız.Aksi takdirde öğrencinin dershaneye ve öğretmenlerine güveni sarsılıyor  Etütünü kendisinin alma sorumluluğunu öğrenciye bırakınız. Lütfen telefonda etüt istemeyiniz.  Öğrencilerin dershane kurallarına riayet etmelerinde bize destek olunuz.

27  Rehberlik tarafından öğrenciye yapılan ve her hafta değişen ders çalışma programına ve öğretmenlerin verdiği ödevlere miktar ve zamanlama anlamında müdehale etmeyiniz.  Deneme sınav sonuçları açıklandıktan sonra öğrencinin netlerinde artış ya da düşüş olacaktır. Bu anlamda öğrenciyi destekleyici olunuz.  Öğrenciler dershane binasına ve eşyalarına zarar vermeyecek; zarar öğrenci velisi tarafından karşılanacaktır.

28  Öğrenciyi ders saatinde lütfen aramayınız. Zaten öğrenciler derse cep telefonlarıyla giremedikleri için ulaşmanız mümkün olmayacaktır. Dershane telefonuna not bırakırsanız öğrencinin size geri dönmesi mutlaka sağlanacaktır.  Öğrenci ders esnasında sınıftan çıkamayacağından lütfen öğrenciyi ders saatlerinde almaya gelmeyiniz.

29  Öğrenci dershaneye gelmeyecekse lütfen önceden dershaneyi arayarak bilgi veriniz.  Tatil, gezi programı vs. etkinlikleriniz lütfen öğrencinin dersinin olduğu günlere denk getirmeyiniz.Öğrencinin keyfi devamsızlıkları için etütle telafi yapılmayacaktır.  Öğrenciyi dershaneye devamsızlık yapmaya teşvik etmeyiniz.

30  Tüm öğretmenlerimiz alanında uzmandır, stajyer öğretmenimiz bulunmamaktadır. Öğrencinin öğretmen seçmesine destek olmayınız; bu konuda öğrenciyi bilinçlendiriniz.  Dershaneyle ilgili eleştiri, istek ve önerilerinizi mutlaka bize bildiriniz; düzelmesi için mutlaka çalışmalarda bulunulacaktır.


"ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ. Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları