Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKONOMİ BAKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMASI, ÜLKE MASALARI, BREZİLYA PAZARINA İHRACAT İMKANLARI 15-19 Eylül 2014 Adana, Hatay, Osmaniye, Karaman, Mersin Esin GÜLLÜLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKONOMİ BAKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMASI, ÜLKE MASALARI, BREZİLYA PAZARINA İHRACAT İMKANLARI 15-19 Eylül 2014 Adana, Hatay, Osmaniye, Karaman, Mersin Esin GÜLLÜLER."— Sunum transkripti:

1 EKONOMİ BAKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMASI, ÜLKE MASALARI, BREZİLYA PAZARINA İHRACAT İMKANLARI Eylül 2014 Adana, Hatay, Osmaniye, Karaman, Mersin Esin GÜLLÜLER ŞEN İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2 Pazar Araştırması Ekonomi Bakanlığı 2 İHRACAT ÖNEMLİ VE STRATEJİK BİR KARARDIR. Günümüzde rekabet çok şiddetli. Müşteri sadakati azalıyor. Müşteri en kıt kaynak… Uluslararası ticaretteki sınırlar ve kısıtlamalar azalıyor (Küreselleşme) Herkes ihracat yapmak istiyor, ama ihracat yapmak isteyenlerin cevaplaması gereken bir çok soru var… Müşteriler kimler? Müşterileri hangi ülkelerde aramak gerekir? İlk kez ihracat yapıyoruz, işe nereden başlamalıyız? Hangi pazarları hedeflemeliyim? … Sağlam bir ihracat stratejisi kurmak için; DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI

3 Pazar Araştırması DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? 1. MASA BAŞI ARAŞTIRMASI (Ön araştırma) 2. ALAN ARAŞTIRMASI (Pazarı yerinde inceleme) Ekonomi Bakanlığı 3

4 Hedef pazar, pazarın potansiyeli ve uygunluğu ölçülür. Belirlenmiş pazar/pazar bölümündeki potansiyel alıcıların firmanın teklifini satın alma gücü araştırılır. Rekabet yapısını, pazar büyüklüğünü, ekonomik ve kültürel farklılıkları ve müşteri ihtiyaçlarını değerlendirebilmek için hedef pazarlar hakkında bilgi toplanır, karşılaştırma yapılır, pazarın yapısı ortaya çıkarılır. 1. Masa Başı Araştırması AVANTAJLAR Verinin hızlı toplanması Düşük maliyetli Herhangi biri tarafından yapılabilir. DEZAVANTAJLAR Genel sonuçlar Güvenilirliği ve güncelliği test edilmeli Çelişen istatistikler Farklı tanımlar Ekonomi Bakanlığı 4

5 Gerekli Bilgiler Ürünün özellikleri / dış ticaret sınıflandırması Hedef pazardaki tüketim (pazarın büyüklüğü, bölümleri, eğilim) Hedef pazarda üretim, ithalat, ihracat Hedef pazarda ticaretin yapısı (dağıtım kanalları) Hedef pazara giriş (kalite standartları, ambalajlama, işaretleme, etiketleme, çevre ile ilgili kısıtlamalar, gümrük vergileri, kotalar, ödeme yöntemleri, teslimat koşulları,vs) Fiyatlar ve kar marjları Ticari yayınlar + Fuarlar Potansiyel alıcılar + İlgili kurum ve kuruluşların adresleri Ekonomi Bakanlığı 5

6 Bilgi Kaynakları YURT İÇİ KAYNAKLAR Kamu Kuruluşları Özel Sektör Kuruluşları Yabancı Ülke Temsilcilikleri Ülke Masaları YURT DIŞI KAYNAKLAR BM - Birleşmiş Milletler ITC - Uluslararası Ticaret Merkezi DTÖ - Dünya Ticaret Örgütü Bölgesel Entegrasyonlar Dış Ticaret Kuruluşları Ekonomi Bakanlığı 6

7 Hedef pazardaki alıcılarla yüz yüze görüşme Ürünün satışa sunulduğu yerleri ziyaret (perakendeci, toptancı, showroom, depo, zincir mağaza, marketler) Ürün ile ilgili bir fuarı gezme / fuara katılma OLASI SONUÇLAR  Hedef pazara ihracata hemen başlayabilirim.  Üründe ya da teklifte değişiklik gerekiyor.  Hedef pazara ihracat yapmam kısa vadede mümkün görünmüyor (rakiplerin çokluğu, yerel üretimin güçlü olması, gümrük vergileri, pazarın küçük olması, teknolojinin gelişmemiş olması vb.) 2. Alan Araştırması Ekonomi Bakanlığı 7

8 AVANTAJLAR Doğrudan pazarda yapılmaktadır. Potansiyel müşteriler ile görüşme şansı vardır. Gerekli bilgiye göre görüşmeler planlanabilir. DEZAVANTAJLAR Maliyet daha yüksektir. Zaman harcamak gereklidir. Alan Araştırması 8

9 EKONOMİ BAKANLIĞI YARARLI KAYNAKLAR

10 Ekonomi Bakanlığı 10

11 11

12 12

13 13

14 Ülke Masaları 14

15 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 34 Ülke Masasında, 150 ülke raporu ve 49 kısa ülke profili web sitesinde yer almaktadır.www.ekonomi.gov.tr 1515 Ülke Masaları

16 16

17 Temel Sosyal ve Ekonomik Göstergeler Siyasi ve İdari Yapı Genel Ekonomik Durum ve Sektörler Dış Ticaret Dış Ticaret Politikası ve Vergiler Türkiye ile Ticari İlişkiler Yabancı Yatırımlar Pazarla İlgili Bilgiler İş Adamlarının Pazarda Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Sektörel Matrisler Ekonomi Bakanlığı 17 Ülke Raporlarının İçeriği

18 SEKTÖREL MATRİS SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELER Ülke Masaları Ekonomi Bakanlığı 18

19 SEKTÖREL MATRİSLER Hedef Ülkenin İthalatı Hedef Ülkenin İthalatındaki Değişim Dünya İthalatında Hedef Ülkenin Payı Türkiye'nin Toplam İhracatı Türkiye'nin Hedef Ülkeye İhracatı Türkiye'nin Hedef Ülkeye İhracatında Değişim Hedef Ülkenin İthalatında İlk 5 Ülke ve Pazar Payları Hedef Ülkenin Türkiye'ye ve Rakip Ülkelere Uyguladığı Gümrük Vergileri Ekonomi Bakanlığı 19 Ülke Raporlarının İçeriği

20 EKONOMİ BAKANLIĞI BREZİLYA - GENEL BİLGİLER

21 Coğrafi Konum Ekonomi Bakanlığı Resmi AdıMERCOSUR (Mercado Comun del Sur) Güney Ortak Pazarı Üye ÜlkelerArjantin, Brezilya Paraguay*, Uruguay, Venezüella Resmi dilİspanyolca, Portekizce BaşkanlıkBaşkanlık, her altı ayda alfabetik sıraya göre devrediyor. Yüzölçümü km 2 Nüfus276 milyon

22 Resmi Adı Brezilya Federal Cumhuriyeti Yönetim Şekli Federal Cumhuriyet (26 Eyalet ve Federal Bölge) BaşkentiBrasilia Devlet BaşkanıDilma Roussef Resmi Dili Portekizce (İş dünyasında İspanyolca ve İngilizce de kullanılmaktadır.) DinKatolik %74, Protestan %15, Diğer %10 Döviz KuruReal Temel Sosyal Göstergeler Ekonomi Bakanlığı 22

23 2012 a 2013 a 2014 b 2015 b Nüfus (milyon) 199,2201,0202,8204,5 GSYİH (milyar ABD$, cari fiyatlarla)2.247,12.245,42.257,52.302,3 Kişi Başı GSYİH (ABD$, cari fiyatlarla) Reel Büyüme Oranı (%)1,02,50,41,4 İşsizlik Oranı (%, ortalama) 5,55,45,56,0 Enflasyon Oranı (%, ortalama, TÜFE)5,85,96,06,3 Döviz Kuru (Ps/ABD$, ortalama)2,042,342,362,47 Temel Ekonomik Göstergeler Ekonomi Bakanlığı 23 a Gerçekleşen b Tahmini Kaynak: The Economist Intelligence Unit

24 Türkiye’nin LAK Ülkelerine İhracatı (milyon $) Türkiye’nin LAK Ülkelerine İhracatı (milyon $) Ekonomi Bakanlığı 24 Ülke Pay (%) LAK Toplam1.831,32.467,12.958,23.131,4100,0 Brezilya614, 5 883,51.003,0936,129,9 Arjantin179,3214,1316,5318,210,2 Peru159,3286,8246,4275,68,8 Meksika145,5145,2206,0238,77,6 Panama140,7217,1225,1230,57,4 Şili81,2130,6175,0219,17,0 Cayman Ad.38,215,918,3126,94,1 Kolombiya52,9111,4152,1124,74,0 Ekvator35,150,151,379,22,5 Venezuela44,284,2156,375,82,4

25 Türkiye’nin LAK Ülkelerinden İthalatı (milyon $) Türkiye’nin LAK Ülkelerinden İthalatı (milyon $) Ekonomi Bakanlığı 25 Ülke Pay (%) LAK Toplam3.561,15.396,15.148,65.013,9100,0 Brezilya1.347,52.074,41.770,11.408,828,1 Meksika494,6699,4867,21.000,820,0 Kolombiya296,8678,3814,1674,713,5 Şili311,7474,3466,0405,98,1 Arjantin281,1490,6367,9394,17,9 Paraguay221,9229,4150,3280,75,6 Venezuela149,8153,3197,7193,63,9 Bahamalar1,51,28,4136,32,7 Uruguay171,9230,998,0109,32,2 Ekvator79,1102,9105,798,12,0

26 Türkiye- Brezilya Dış Ticareti (milyon $) Ekonomi Bakanlığı 26 YılİhracatİthalatDengeHacim ,1401,8-351,6451, ,3566,2-496,9635, ,4798,5-695,1902, ,8934,7-812,91.056, ,91.172,6-942,71.402, ,01.423, ,81.741, ,21.105,8-717,61.494, ,51.347,5-732,91.962, ,42.074, ,8554,42.957, ,71.770,0-767,32.772, ,01.408,8-472,72.344, (7 ay)563,3876,9-313,61.440, (7 ay)476,7853,0-376,31.329,7 -%6,6-%20,4

27 Potansiyel Sektörler 27 Ekonomi Bakanlığı – Gıda (Zeytinyağı, Şekerli ve Çikolatalı Mamuller, Tütün, Maya, Makarna, Fındık, Kuru Kayısı, Domates Salçası) – Otomotiv Ana ve Yan Sanayii – Kimyasal Gübreler – Takım Tezgahları – Demir Çelik Ürünleri (Yassı Mamuller ve Çelik Profiller, Demir Çelikten Cıvatalar) – İnşaat Malzemeleri (Çimento) – Elyaf ve İplikler – Doğal Taşlar (Mermer ve Traverten)

28 İşbirliği İmkanları 28 Ekonomi Bakanlığı –Müteahhitlik sektöründe (yol, hava alanları, limanlar, marinalar), –Turizm (özellikle gemi turizmi/cruise seferleri), –Kimyevi madde taşıyıcı gemiler, –İlaç ve kozmetik sanayii *Daha Detaylı Bilgi İçin:

29 Gümrük komisyonculuğu, nakliye ücretleri, banka masrafları ve depolama fiyatlarının yüksek oluşu firmalarımızın maliyetlerini arttırmaktadır. Coğrafi uzaklık nedeniyle navlun ücretleri yüksektir. Limanlarda bir aydan fazla bekleyen ihraç ürünleri kamulaştırılmaktadır. Gümrük işlemleri ile ilgili tüm evrakların Portekizce düzenlenmesi zorunlu olup, İngilizce evraklar kabul edilmemektedir. Brezilyalı ithalatçılar, Brezilya gümrükleri tarafından istendiği gerekçesiyle, diğer ihracat belgelerinden ayrı olarak menşe belgelerinin yüklemeden yaklaşık bir ay önce kendilerine gönderilmesini talep etmekte, bu durum ise ilave masrafa yol açmaktadır. 29 Brezilya’ya İhracatta Karşılaşılan Başlıca Sorunlar

30 30 Brezilya’nın uyguladığı gümrük vergilerine ilaveten ithal mallardan, COFINS (Contribution for the Financing of Social Security) ve PIS (Social Integration Program Contribution) adları altında toplamda %9,25 oranında Sosyal Güvenlik Sistemi Destekleme Fonu vergileri, ithal sanayi ürünlerinden %10 oranında ekstra vergi, ICMS adı altında eyaletten eyalete oranı değişen bir katma değer vergisi ile Liman Vergisi (AFRMM) limanlar ve gemi taşımacılığını desteklemek amacıyla yükleme maliyetleri ile diğer masrafalar üzerinden yaklaşık %25 oranında vergi alınmakta ve zaman zaman toplamda CIF değerinin %90’ına kadar ulaşabilen, farklı adlar altında ithalat vergileri uygulanmaktadır. Sağlık Bakanlığı’nın resmi ajansı ANVISA’nın ithalat lisansı için yaptığı uygulamalar da firmalar tarafından sorun olarak dile getirilmektedir. (Üretimin yapıldığı ülkeye bir temsilci göndererek üretimin yapıldığı yeri ve üretim süreçlerini kontrol şartı) Brezilya’da ithalatta lisans uygulaması mevcut olup, ancak bu lisansa sahip firmalar ithalat yapabilmektedirler. Bu durum, ihracat işlemlerini zorlaştırmakta ve aynı müşterinin farklı zamanlarda farklı ithalat şirketleri üzerinden ithalat yapmak zorunda kalması Eximbank sigorta işlemlerinde de sıkıntı yaratmaktadır.

31 Hammadde ve doğal kaynaklar açısından zengin ekonomi Uygulanan sosyal politikalar sonucu orta sınıfın tüketim harcamalarının giderek artması Dostane bir tutum Siyasi ve ekonomik ilişkileri geliştirme istek ve arzusu İhracatçılarımız için yeni ve büyük pazar Üçüncü ülke piyasalarına girmek için işbirliği imkanları 2016 Olimpiyat Oyunlarında Brezilya ev sahibi Brezilya’nın toplam değeri 285 milyar $ üzerindeki, inşaat, sağlık, enerji, ulaşım ve lojistik altyapı harcamalarına ilişkin Gelişmenin Hızlandırılması Programı (PAC 1) ve 878 Milyar $ tutarındaki (PAC 2) Uzun yıllar gelişmenin temelini oluşturan canlı ve yüksek iç talep İnşaat ve müteahhitlik alanında işbirliği ve yatırım fırsatları Sao Paulo’ya THY ile uçuş imkanı Brezilya Pazarında Fırsatlar 31

32 Pazarın coğrafi uzaklığına bağlı olarak yaşanan ulaşım ve lojistik sorunları. Türkiye’nin ve Türk ürünlerinin yeteri kadar tanınmaması Temel hukuki ve ticari altyapıyı geliştirecek karşılıklı anlaşmaların tamamlanmamış olması Dış ticaret dengesi konusunda gösterilen hassasiyet Bölge genelinde tarife ve tarife dışı engeller yoluyla uygulanan korumacılık politikaları Nispeten yüksek vergiler ve karmaşık vergi mevzuatı Yatırımcı açısından bürokrasinin ve işçi maliyetlerinin yüksekliği Dil sorununun çıkardığı engeller ve ek maliyet Coğrafi yakınlığı bulunan ülkelerin önemli ticari ortaklar oluşu AB’nin bölge ülkeleri ile siyasi ve ekonomik ilişkilerini yoğunlaştırması Brezilya Pazarında Güçlükler 32

33 GÜMRÜK VERGİSİ ARAMA MODÜLÜ Gelir idaresinin web sayfası İTHALATÇI ADRESİ ARAMA MODÜLÜ Brezilya’nın resmi web sitesinde, 6’l GTİP bazında ithalat lisansı olan firma listesi (Ücretsiz, Portekizce) İthalat prosedürleri, belge ve izinler için AB Pazara Giriş web sitesi ‘Import Formalities’ İthalat-İhracat İstatistikleri için 33 Yararlı Adresler

34 KAMU İHALELERİ ARAMA MODÜLÜ Brezilya’da kamu ihaleleri, Portekizce olarak adresinde duyurulmaktadır. Brezilya’nın 2016 Olimpiyat Oyunlarına ev sahipliği yapacak olması nedeniyle önemli bir fırsat söz konusu olup, yabancı firmaların açılacak ihalelere yerel ortaklarla katılması gerekmektedir. Halihazırda, İspanya, Arjantin ve İngiltere merkezli bazı firmalar Brezilyalı ortaklarla birlikte birtakım projeleri üstlenmişlerdir. 34 Yararlı Adresler

35 TEŞEKKÜRLER… Esin GÜLLÜLER ŞEN İhracatı Geliştirme Uzmanı T.C. Ekonomi Bakanlığı - İhracat Genel Md. Tel: E-posta: Ekonomi Bakanlığı


"EKONOMİ BAKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMASI, ÜLKE MASALARI, BREZİLYA PAZARINA İHRACAT İMKANLARI 15-19 Eylül 2014 Adana, Hatay, Osmaniye, Karaman, Mersin Esin GÜLLÜLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları