Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu Ünitenin Sonunda 1.Afet nedir? 2.Afet çeşitleri nelerdir? 3.Beşeri afet nedir? 4.Erozyon nedir? 5.Topraklarımızın ne kadarı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu Ünitenin Sonunda 1.Afet nedir? 2.Afet çeşitleri nelerdir? 3.Beşeri afet nedir? 4.Erozyon nedir? 5.Topraklarımızın ne kadarı."— Sunum transkripti:

1

2 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu Ünitenin Sonunda 1.Afet nedir? 2.Afet çeşitleri nelerdir? 3.Beşeri afet nedir? 4.Erozyon nedir? 5.Topraklarımızın ne kadarı şiddetli erozyona maruz kalmaktadır? 6.Erozyonun sebep olduğu olaylar? 7.Erozyonun sonuçları nelerdir? 8.Erozyonu önlemek için neler yapmalıyız? Öğreneceğiz. www.egitimcininadresi.com

3 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayanlar  Ahmet AYDEMİR M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Türkçe Öğretmeni)  Tijen FERAT M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Türkçe Öğretmeni)  Hatice BAL M.K.Paşa İlköğretim Okulu (İngilizce Öğretmeni)  Aslı ERGÖK M.K.Paşa İlköğretim Okulu (B.Eğitimi Öğretmeni)  Nermin AYANOĞLU M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni)  Zeki DALKILINÇ M.K.Paşa İlköğretim Okulu(Sos.Bilgiler Öğretmeni)  İbrahim SELÇUK M.K.Paşa İlköğretim Okulu (Fen Bilgisi Öğretmeni) www.egitimcininadresi.com

4 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Ahmet AYDEMİR  Grubun lideriyim. Gruptaki arkadaşlar arasındaki iş bölümü ve görevlendirmeleri gerçekleştirdim.Ünite plânımızı hazırlarken grubu yönlendirdim. Sonuçlara ulaşmak için hep birlikte özveri ile çalıştık. www.egitimcininadresi.com

5 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Tijen FERAT  Grubun sözcüsüyüm. İnternette bulduğum resimler ve videolardan amaçlarımıza uygun olanları derledim. Ünite plânının hazırlanmasında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. www.egitimcininadresi.com

6 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Hatice BAL  Grubun yazıcısıyım. Bulduğumuz bilgileri, metinleri ve resimleri amaca uygun bir şekilde derledim.Araştırmalarında arkadaşlarıma yardımcı oldum. Ünite plânını yazdım. Grubun üyesi olarak üzerime düşen görev ve sorumluluğumu en iyi şekilde yerine getirmeye çalıştım. www.egitimcininadresi.com

7 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Aslı ERGÖK Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

8 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Nermin AYANOĞLU Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

9 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, Zeki DALKILINÇ Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

10 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Ben, İbrahim SELÇUK Grubun asil üyelerinden biriyim. Grup çalışması sırasında bütün çalışmalara yardım ettim. İnternetten gerekli araştırmaları yaptım. Ünite plânının hazırlık aşamasında gerekli düzenlemelere yardımcı oldum. www.egitimcininadresi.com

11 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Afetler  En geniş anlamı ile insanlara zarar veren olaylardır. Başka bir ifade ile can ve mal kaybına yol açan doğal olaylardır. www.egitimcininadresi.com

12 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU AFET TÜRLERİ  Afetler kökenlerine göre Beşeri Afetler ve Doğal Afetler olmak üzere ikiye ayrılırlar. www.egitimcininadresi.com

13 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Beşeri Afetler  Doğal olmayan, fakat insanlara ve çevreye büyük zararlar veren olaylardır. İnsanlar neden olduğu için bunlar Beşeri Afetler olarak nitelendirilirler. www.egitimcininadresi.com

14 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Beşeri Afetler  Beşeri Afetlerin en tehlikelilerinden biri “EROZYON” www.egitimcininadresi.com

15 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU EROZYON  Toprağın bulunduğu yerden; yağışlar, sel suları, rüzgar, çığ vb. etkenlerle taşınması olayıdır.. www.egitimcininadresi.com

16 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU EROZYON  Erozyon, topraklarımızın yok olmasına sebep olan etkenlerin başında gelmektedir. www.egitimcininadresi.com

17 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU EROZYON  Ülkemiz topraklarının %14'ünde hafif, %20'sinde orta ve %63'ünde şiddetli ve çok şiddetli derecede erozyon tehlikesi mevcuttur. Sadece %3'lük kayalık alan ise erozyona maruz bulunmamaktadır. www.egitimcininadresi.com

18 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU EROZYON  Erozyon sebebi ile toprağın verimi azalmakta, besin maddeleri yok olmakta, sular kirlenmekte, ürünlerde verim ve kalite düşmektedir. www.egitimcininadresi.com

19 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU EROZYON  Ülkemizde erozyon sonucu her yıl 500 milyon ton verimli toprağımız kaybolmaktadır. www.egitimcininadresi.com

20 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Türkiye’nin Erozyon Haritası www.egitimcininadresi.com

21 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır  1. Su Erozyonu www.egitimcininadresi.com

22 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır  2. Rüzgar Erozyonu www.egitimcininadresi.com

23 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır  3. Çığ Erozyonu www.egitimcininadresi.com

24 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır  4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri) www.egitimcininadresi.com

25 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Erozyon, nedenlerine göre şöyle sınıflandırılır  5. Buzul Erozyonu www.egitimcininadresi.com

26 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 1. Su Erozyonu  Su erozyonu, diğer erozyon çeşitleri içerisinde en yaygın ve en etkilisidir. www.egitimcininadresi.com

27 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 1. Su Erozyonu  Eğimli arazilerde,bitki örtüsünün zayıfladığı veya yok olduğu bölgelerde;yağmur damlalarının darbe etkisi ile toprak parçasını parçalar. www.egitimcininadresi.com

28 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 1. Su Erozyonu  Böylece yüzeysel akışa geçen yağmur suları, bu toprak parçalarını sürükleyerek aşağılara taşır. www.egitimcininadresi.com

29 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 2. Rüzgar Erozyonu  Kurak ve yarı kurak iklime sahip bölgelerde yaygındır. www.egitimcininadresi.com

30 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 2. Rüzgar Erozyonu  Düz ve geniş arazilerde, gevşek yapıdaki kuru ve ince bünyeli toprakları etkiler. www.egitimcininadresi.com

31 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 2. Rüzgar Erozyonu  Rüzgar erozyonu ile toprakta yer yer çukurlar oluşur. Bu çukurlardan çıkan toprak, başka yerlerde toplanarak kum tepeleri meydana getirir. www.egitimcininadresi.com

32 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 2. Rüzgar Erozyonu  Rüzgar erozyonu; yolları, binaları ve su yollarını etkileyebilir, ayrıca tarımsal alanlarda hasara sebep olabilir. www.egitimcininadresi.com

33 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 3. Çığ Erozyonu Çığ; yamaç üzerinde toplanan kar kütlesinin, yeni yağan karlarla aşırı yüklenmesi ile oluşur. www.egitimcininadresi.com

34 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 3. Çığ Erozyonu  Çığlar önlerine gelen engelleri tahrip eder, beraberinde toprak, taş ve ağaçları söker götürür. www.egitimcininadresi.com

35 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 3. Çığ Erozyonu  Bu şekilde meydana gelen aşınma ve taşınma olayına çığ erozyonu denir. www.egitimcininadresi.com

36 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri)  Yeryüzündeki büyük kaya parçalarının üzeri zamanla esnek bir örtüyle kaplanır. www.egitimcininadresi.com

37 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 4. Yerçekimi Erozyonu (Kitle Hareketleri)  Bu örtünün yerçekimi etkisiyle kitleler halinde yamaçlardan aşağıya doğru hareket etmesi olayıdır. www.egitimcininadresi.com

38 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Buzul Erozyonu  Yüksek dağlık arazilerdeki derelerde, çeşitli zamanlarda oluşmuş buzullar bulunmaktadır. www.egitimcininadresi.com

39 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Buzul Erozyonu  Bu buzullar zaman içinde aşağılara doğru kayarak, beraberinde moren (buzultaş) denilen çeşitli büyüklükteki kitleleri sürükler. www.egitimcininadresi.com

40 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Buzul Erozyonu  Sürüklenen bu kitlelerin meydana getirdiği aşınma ve taşınma olayına buzul erozyonu denir www.egitimcininadresi.com

41 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğer Önlem Alınmazsa!!!  Erozyon doğanın gereğidir ancak yanlış arazi kullanımı, uygun olmayan tarım ve otlatma metotları, yasal boşluklar, sosyo-ekonomik boşluklar erozyonu hızlandırmaktadır www.egitimcininadresi.com

42 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğer Önlem Alınmazsa!!!  Kaybedilen toprak örtüsünün kazanılması için binlerce yıl geçmelidir. Bitki örtüsünün yok olması erozyonun yanısıra toprak kayması. taşkın ve çığ olaylarını arttırır. www.egitimcininadresi.com

43 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğer Önlem Alınmazsa!!!  Erozyona uğrayan toprak nüfusu doyurmaz göç yaşanır. Toprakla yok olan besinlerin değeri her yıl harcanan yüzlerce trilyonluk gübre değerinden çok daha fazladır. www.egitimcininadresi.com

44 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğer Önlem Alınmazsa!!!  Doğal su kaynakları düzenli olarak beslenemez. Erozyon baraj rezervlerini doldurur www.egitimcininadresi.com

45 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Eğer Önlem Alınmazsa!!!  Yeşil örtü ve toprağın elden gitmesiyle ortaya çıkan iklim değişikliği ve bozulan jeolojik denge sonunda doğal varlıklar yok olur. www.egitimcininadresi.com

46 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU İşte Gerçek  Her gün 150.000 kamyon dolusu her yıl 500 milyon ton www.egitimcininadresi.com

47 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU İşte Gerçek  Başka bir deyişle Kocaeli ve Bursa’nın 10cm kalınlıkta kaplayacak toprağı erozyon sonucu kaybediyoruz. www.egitimcininadresi.com

48 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Sonuç  Çayırköy'deki bir arazide, toprak kayması nedeniyle, sanayi tesislerine doğalgaz götüren ana arterde meydana gelen patlama sonucu yangın çıktı. www.egitimcininadresi.com

49 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Sonuç  Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde sağanak yağışların yol açtığı toprak kayması ve çığlarda 5 kişi öldü www.egitimcininadresi.com

50 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız  Her gün doğal çevreye bu denli zarar veren erozyon felaketini önlemek için neler yapmalıyız? www.egitimcininadresi.com

51 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız Erozyon riski yüksek olan, yetersiz toprak özelliklerine sahip, ıslaklık ve iklim şartları dolayısıyla işlenmeye uygun olmayan arazilerde tarım yapılmaması, bu tip arazilerin mera olarak ayrılması veya orman örtüsü altına alınmasının sağlanması, www.egitimcininadresi.com

52 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız Yanlış toprak işlenmesi, yanlış ekim ve sulamanın önlenmesi, www.egitimcininadresi.com

53 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız Çayır ve mera alanlarının tahribinin önlenmesi ve mevcut alanların geliştirilmesi, www.egitimcininadresi.com

54 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız Orman tahribatına son verilmesi, ağaçlandırmanın hızlandırılması ve orman yangınlarına karşı gerekli tedbirlerin alınması, www.egitimcininadresi.com

55 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU 5. Ne Yapmalıyız Su kaynaklarının kaybolması sonucu taban suyunun düşmesiyle toprak tuzlanması oluşmakta, bu yüzden su kaynaklarının korunması gerekmektedir. www.egitimcininadresi.com

56 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Güzel Bir Çevre İçin:  Ağaçlandırmaya devam etmeliyiz. www.egitimcininadresi.com

57 M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Kaynaklar  www.agm.gov.tr www.agm.gov.tr  www.tema.org.tr www.tema.org.tr  www.unep.org www.unep.org  www.egitimcininadresi.com www.egitimcininadresi.com


"M.K.PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU Bu Ünitenin Sonunda 1.Afet nedir? 2.Afet çeşitleri nelerdir? 3.Beşeri afet nedir? 4.Erozyon nedir? 5.Topraklarımızın ne kadarı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları