Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SUAT GÜLÇİMEN MAK. MÜH. BURSA PLATFORMU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SUAT GÜLÇİMEN MAK. MÜH. BURSA PLATFORMU"— Sunum transkripti:

1 SUAT GÜLÇİMEN MAK. MÜH. BURSA PLATFORMU
BURSA’DA ULAŞIM SUAT GÜLÇİMEN MAK. MÜH. BURSA PLATFORMU

2 BURSA’NIN EN ÖNEMLİ SORUNU ULAŞIMDIR.
BURSA’DA ULAŞIM BURSA’NIN ÇÖZÜM BEKLEYEN SORUNLARI VE ÖNCELİK SIRASI DOĞRU BELİRLENMELİDİR. BURSA’NIN EN ÖNEMLİ SORUNU ULAŞIMDIR.

3 ULAŞIM SORUNU BİR MASTER PLAN ÇERÇEVESİNDE ÇÖZÜLMELİDİR.
BURSA’DA ULAŞIM ULAŞIM SORUNU BİR MASTER PLAN ÇERÇEVESİNDE ÇÖZÜLMELİDİR. ULAŞIM MASTER PLANI “ARAMA TOPLANTISI” SONUÇLARI DİKKATE ALINARAK HAZIRLANMALIDIR.

4 BURSA’DA ULAŞIM TÜRKİYE’NİN 4.BÜYÜK KENTİ OLAN BURSA’NIN GENÇ, YAŞLI, FİZİKSEL ENGELLİ HER FERDİNİN BİR YERDEN, BİR YERE RAHAT, UCUZ, KONFORLU ULAŞIMI ANA HEDEF OLMALIDIR.

5 BURSA’DA ULAŞIM İNSAN ODAKLI OLMALIDIR.

6 BURSA’DA ULAŞIM BURSA’DA ULAŞIM SORUNU ANA YOLLARDAN İBARET DEĞİLDİR. SADACE BAT-ÇIK YAPILARAK ÇÖZÜLEMEZ.

7 BURSA’DA ULAŞIM

8 BURSA KENT VİZYONUNU BELİRLEMELİDİR.
BURSA’DA ULAŞIM BURSA KENT VİZYONUNU BELİRLEMELİDİR. A) TURİZM HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİDİR. TARİH – KÜLTÜR TERMAL – SAĞLIK KONGRE DAĞ B) SANAYİ DE HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİDİR. C) TARIMDA HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİDİR. BELİRLENEN BU HEDEFLER VE BU VERİLERİN IŞIĞINDA ULAŞIM VİZYONU BELİRLENMELİDİR.

9 BURSA’DA ULAŞIM KARAYOLU İLE ULAŞIMIN PROBLEMLERİ
1- Trafik kazalarının yoğunluğu ve nisbi fazlalığı, oluşturduğu trafik tıkanıklıkları 2- Hava ve çevre kirliliğine yol açması 3- Gürültü faktörü 4- Emisyonların su ve toprak kirlenmesine yol açması 5- Yoğun trafiğe sahip karayollarında ekolojik dengenin bozulması 6- Yüksek taşıma ve bakım maliyetleri vb…

10 TÜRKİYE’DE YOLCU TAŞINMASI
BURSA’DA ULAŞIM TÜRKİYE’DE YOLCU TAŞINMASI 1950 2008 KARAYOLU % 49,9 % 90 DEMİRYOLU % 42,2 % 1,8 DENİZYOLU % 7,5 % 0,30 HAVAYOLU % 0,6 % 7,90

11 TÜRKİYE’DE YÜK TAŞINMASI
BURSA’DA ULAŞIM TÜRKİYE’DE YÜK TAŞINMASI 1950 2008 KARAYOLU % 17,1 % 82,84 DEMİRYOLU % 55,1 % 4,8 DENİZYOLU % 27,8 % 4,58 HAVAYOLU - % 0,46

12 10 yıl üzeri araç oranı BURSA’DA ULAŞIM TRAFİK KAZALARINA BAKIŞ
Türkiye’de 1000 kişiye düşen araç sayısı Trafik kazası sonucu Ölümlü kazalarda Türkiye Ortalaması ( araç başına) 192 31 AB ORTALAMASININ EN ALT SIRASINDA AB ORTALAMASININ EN ÜST SIRASINDA 10 yıl üzeri araç oranı TÜRKİYE’DE % 52 AB ‘DE % 32,4

13 2007 YILI BURSA’DA TRAFİK KAZALARI
BURSA’DA ULAŞIM 2007 YILI BURSA’DA TRAFİK KAZALARI KAZA SAYISI HAYATINI KAYBEDENLER YARALANANLAR MADDİ DEĞERİ 38.139 119 kişi 4885 kişi TL GÜNLÜK OLARAK KAZA SAYISI GÜNLÜK OLARAK MADDİ DEĞERİ 106 TL Başka bir deyişle 300 kişinin çalıştığı bir fabrikanın, yıllık cirosunun 6 katı büyüklüktedir.

14 Ulaşım sorunu çözmemiz için ;
BURSA’DA ULAŞIM Ulaşım sorunu çözmemiz için ; Kentimizin ulaşım kapasitesi nedir? Şu anda yaşanan trafik sorunu kapsamında yeterli ölçümler yapabiliyor muyuz? Doğru verilere sahip miyiz? Hangi akılcı davranışla bat-çıklar yaptık? İrdelemeler nasıl yapıldı? İmar Planları ve imar hareketleri nasıl yapılıyor? Bursa’da sorunu olmayan bir yola, büyük alışveriş merkezleri koyarak orada trafik sorunu yaratmak; hatalı bat-çıklarla trafik kaza oranlarını arttırmak yanlışına neden düşüyoruz? Büyük kentlerde trafik keşmekeşi kader mi? Çözümler yok mu? Kent merkezlerinde neden yaya trafiği planlanmıyor? İnsanların kentin içinde yürüyerek ihtiyaçlarını karşılamaları; raylı sistemleri kullanmaları, neden temel alınmıyor?

15 BURSA’DA ULAŞIM BURSA’DA ULAŞIM SORUNUNU OLUŞTURAN ETKENLER VE SONUÇLARI ULAŞIM MASTER PLANI BURSA’DA ANA YOLLARIN DURUMU BURSA’DA TRAFİK KAZALARI ŞEHİR İÇİ ULAŞIM NÜFUS VE İMAR PLANLARI BURSA’DA BATÇIKLAR HAFİF RAYLI SİSTEM SANAYİ BÖLGELRİ ŞEHİR STADYUMU DEMİRYOLU BAĞLANTISI DENİZ YOLU BAĞLANTISI HAVA YOLU BAĞLANTISI

16 KENT İÇİNDE ARAÇ EGZOST EMİSYONLARI SINIRLANDIRILMALIDIR.
BURSA’DA ULAŞIM ŞEHİR İÇİ ULAŞIM ŞEHİR İÇİ ULAŞIM KESİNTİSİZ OLARAK ELEKTRİKLİ HAFİF RAYLI SİSTEMLER İLE YAPILMALIDIR. KENTİMİZİN TARİH DOKUSUNUN KORUNMASI VE HAVA KİRLİLİĞİ SORUNU ELEKTRİKLİ TAŞIMACILIĞI ŞART KOŞMAKTADIR. KENT İÇİNDE ARAÇ EGZOST EMİSYONLARI SINIRLANDIRILMALIDIR.

17 BURSA’DA ULAŞIM TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINDA ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARININ KULLANILMASI HEDEFLENLENMELİDİR. HEM İNSAN SAĞLIĞI HEM DE TARİHİ DOKUYA OLUMSUZ ETKİLEYEN KÜKÜRTDİOKSİT, HAVANIN RUTUBETİ İLE SÜLFİRİK ASİT YAĞMURLARI İLE TARİHİ YAPILARI ÖLDÜRMEKTEDİR.

18 BURSA’DA ULAŞIM RAYLI SİSTEM ARAÇLARI
BURSA’DA B.Ş.B. TEŞVİKLERİ İLE RAYLI SİSTEM ARAÇLARINI ÜRETMEYE ÇALIŞAN BİR FİRMANINDA OLDUĞUNU BİLİYORUZ. ÜRETİLMEYE ÇALIŞILAN VAGONLAR TRAMVAY DİYE TABİR EDİLEN TAŞIMA SİSTEMLERİ İÇİN KÜÇÜK VAGONLARDIR. TÜRKİYE’DE BU KONUDA İKİ ÖNEMLİ KURUM DAHA VAR. DÜNYA ÇAPINDA VAGON VE LOKOMOTİF ÜRETEBİLECEK KAPASİTEYE SAHİP TÜVESAŞ VE TÜLOMSAŞ TÜVESAŞ TÜRKİYE’NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞUNDAN BİRİ. ASRIN PROJESİ OLARAK ADLANDIRILAN “MARMARAY VAGONLARINI” TÜVESAŞ VE EUROTEM BİRLİKTE ÜRETECEK .

19 DİZEL MOTOR, JENARATÖR VS 600 ADET
BURSA’DA ULAŞIM BULGARİSTAN’A 33 MİLYON EUROLUK VAGON YAPIYOR. TÜLOMSAŞ VE GENERAL ELEKTRİK STRATEJİK ORTAKLIĞI İHRACAT AMAÇLI 30 ADET LOKMOTİF ÜRETİYOR. AVRUPA-IRAK –LİBYA AFRİKAYA MÜNHASIR ÜRETİCİ OLACAK VE AVRUPA’YA LOKOMOTİF İHRAÇ EDECEK. 1894 DE KURULMUŞ BU TESİS, BUGÜN M2 ALANA SAHİP , 5 ANA 2 YARDIMCI TESİSDEN OLUŞUYOR. LOKOMOTİF ADET VAGON ADET DİZEL MOTOR, JENARATÖR VS ADET

20 MEVCUT NÜFUSUN BELİRLİ BÖLGELERE YIĞILMASI
BURSA’DA ULAŞIM MEVCUT NÜFUSUN BELİRLİ BÖLGELERE YIĞILMASI İş merkezleri (Santral garaj Kent Meydanı) Kentsel dönüşümler(Doğanbey); Kongre merkezi olarak yapılan Merinos Parkı; Yıldırım için düşünülen “kentsel dönüşüm”; Şehir içine yapılan Korupark; Nilüfer’de Carfursa ve bulunduğu ada içerisindeki yoğun yapılaşmalar Nilüfer’de kullanılmayan belediye binasının yıkılarak yerine alışveriş ve ticaret merkezi yapılması ; Yalova yolunda, otobüs terminali ile iç içe olarak yapılan İkea, Anatolium Alışveriş Merkezi vb.

21 Çözüm Yolları ; BURSA’DA ULAŞIM
1- Ulaşım master planı ivedilikle sonuçlanmalı, Bu plan tamamlanmadan büyük yatırımlar, planlanmalıdır. 2- Trafiğin yönetimi yetki ve sorumluluğu, trafik kazaları hariç Belediyelere devredilmelidir. 3- Kent merkezine özel araçla giriş cazip halden çıkarılmalıdır. 4- Kente yakın çevreden gelen araçlar, Bursaray hattına kurulacak güvenli, geniş ve ücretsiz otoparklara park etmeleri sağlanmalıdır. 5- Kesintisiz ulaşım adına hızlandırılan kent içi hız limiti üst geçitlerin altına da konacak radar sistemiyle denetlenmelidir.

22 BURSA’DA ULAŞIM 6- Fabrika servislerinin Bursaray ile entegresyonu sağlanmalı, fabrika çalışma saatleri, fabrikada çalışan sayılarına göre farklılaştırılmalıdır. 7- Büyük alışveriş merkezlerinin otopark ve yola bağlantılarına onay verileirken TMMOB ye bağlı ilgili meslek odalarından görüş alınmalıdır. 8- Ağır tonajlı araçların şehir içi yollara çıkışları için Altıparmak – Heykel’ de olduğu gibi belirli saatler belirlenmelidir. 9- Denizyolu, demiryolu ve havayolu ile taşımacılık birlikte değerlendirilmelidir. 10- Sürücülerin eğitimleri belirli periyotlarla güncellenmelidir. 11- Kent merkezi ve tali merkezlerde “yaya trafiği” planlanmalıdır. Araçların otoparkda bırakılarak ihtiyaçların karşılandığı, sistemler planlanmalıdır. 12- Şehir trafik akışı dijital ortamda izlenmelidir.

23 BURSA’DA ULAŞIM Sonuç ;
ULAŞIM POLİTİKALARI VE ULAŞIM TÜRLERİ ÜLKE GENELİNDE VE YEREL BAZDA BİRİBİRLERİ İLE ENTEGRE VE UYUMLU OLARAK PLANLANMALI, KENTLERİN TARİHSEL VE KÜLTÜREL DOKUSU, ÇEVRE VE EKONOMİK BOYUTLAR DİKKATE ALINMALIDIR… KARA YOLU-DENİZYOLU-DEMİRYOLU-HAVAYOLU HATLARI ENTEGRE BİR TAŞIMA ZİNCİRİ OLUŞTURMALI, AKTARMA İSTASYONLARI VE ENTEGRE BİLET SİSTEMİ GELİŞTİRİLMELİDİR.

24 BURSA’DA ULAŞIM KENT İÇİ ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ ÖN PLANA TUTULMALI. KENT İÇİ EMİSYON DEĞERLERİ KONTROL EDİLMELİ VE AZALTILMALIDIR. KENTİMİZİ DİĞER İLLERMİZE BAĞLAYACAK DEMİYOLU VE DENİZYOLU SİSTEMLERİNE ÖNCELİK VERİLMELİDİR.


"SUAT GÜLÇİMEN MAK. MÜH. BURSA PLATFORMU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları