Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALİTELİ ELEKTRİK İŞLETMESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALİTELİ ELEKTRİK İŞLETMESİ"— Sunum transkripti:

1 KALİTELİ ELEKTRİK İŞLETMESİ
HOŞGELDİNİZ Neşet DEMiRBAĞ MEDAŞ Genel Müdür Yardımcısı

2 MEDAŞ MERAM ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.’nin KISA TANITIMI

3 MEDAŞ GÖREV BÖLGESİ 6 İL 63 İLÇE 331 KASABA 1393 KÖY 1282 YAYLA

4 YÖNETİM YAPISI Şirketimiz, 1 Başkan 4 Üyeden oluşan
Yönetim Kurulu ile idare edilmektedir. Genel Müdürlüğümüzde görevler; Genel Müdür’e bağlı Teknik-İdari Genel Müdür Yardımcıları ile bunlara bağlı Şube Müdürlükleri, İl İşletme Müdürlükleri ve bağlı alt birimlerimizle toplam km2 lik bir alanda personel ile hizmet verilmektedir.

5 İLLERİN ELEKTRİK ABONELERİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI (2006)
MEDAŞ Abone Grupları İLLERİN ELEKTRİK ABONELERİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI (2006) KONYA KARAMAN AKSARAY NEVŞEHİR NİĞDE KIRŞEHİR TOPLAM MESKEN 88.292 88.506 TİCARET 98.831 10.252 14.442 18.650 11.831 9.836 RESMİ DAİRE 5.826 751 1.004 1.422 1.703 2.056 12.762 SANAYİ 6.272 1.710 785 148 2.231 2.087 13.234 TAR.SULAMA 15.119 2.227 5.507 3.939 8.492 828 36.113 DİĞER 37.760 2.514 4.354 3.109 2.080 347 50.163

6 MEDAŞ Elektrik Tüketimi
İLLERİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI (2006) Birim: MWh KONYA KARAMAN AKSARAY NEVŞEHİR NİĞDE KIRŞEHİR TOPLAM % MESKEN 69.711 90.282 80.793 24 TİCARET 21.811 43.885 57.028 29.430 22.847 10 RESMİ DAİRE 11.349 9.480 9.123 12.571 10.641 3 SANAYİ 97.283 68.253 94.874 30 TAR.SULAMA 91.993 99.287 5.563 21 AYDINLATMA 17.116 17.183 44.035 33.883 17.473 5 DİĞER 53.545 28.831 28.184 33.196 19.154 7 100

7 MEDAŞ Kayıp+Kaçak 7,83 % (2006) KAYIP+KAÇAK (MWh) KONYA 212.917 7,40
KARAMAN 27.037 6,94 AKSARAY 30.470 7,51 NEVŞEHİR 44.974 8,32 NİĞDE 68.451 9,14 KIRŞEHİR 26.313 9,48 MERAM EDAŞ 7,83

8 MEDAŞ ENERJİ DAĞITIM SİSTEMİ
İLLER BAZINDA KURULU GÜÇ İLLER TRAFO MERKEZİ SAYISI TOPLAM GÜÇ (MVA) KONYA 20 1332 NEVŞEHİR 5 311 KIRŞEHİR 4 116 NİĞDE 3 325 AKSARAY 255 KARAMAN 150 TOPLAM 38 2489

9 MEDAŞ ENERJİ DAĞITIM SİSTEMİ
TEİAŞ’ın bu 38 noktasından satın alınan enerji km’lik Enerji Nakil Hatları ile tüm il, ilçe, kasaba ve köylere nakledilmektedir. Yerleşim merkezlerimize nakledilen Enerji Adet OG/AG Dağıtım Trafoları ile abonelerimizin kullanacağı voltaj değerlerine düşürülerek dağıtımı yapılmaktadır.

10 MEDAŞ ve KALİTE TEDAŞ bünyesindeki dağıtım şirketleri arasında ilk olarak MEDAŞ Genel Müdürlüğü ISO 9001 Kalite Belgesini almıştır.

11 KALİTE POLİTİKAMIZ MEDAŞ olarak, elektrik enerjisinin dağıtım ve satış hizmetlerinde müşterilerimize, halkımıza ve çevreye karşı olan görev ve sorumluluklarımızı sürekli müşteri memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirmektir. ● Kalite anlayışımızın gereği olarak, MEDAŞ’ ta görev yapan tüm personellerimizin birlik ve beraberlik duygusu ile MEDAŞ ‘ta çalışıyor olmanın gurur ve mutluluğunu en üst düzeyde tutarak, müşteri memnuniyetini sağlamak temel ilkemizdir. ● MEDAŞ Genel Müdürlüğü, kalitenin sürekli iyileştirilmesi için, değişen dünya şartları, ekonomi, sosyal hayat ve hızla gelişen teknolojiyi takip ederek, orijinal çözüm ve yöntemler üreterek, müşterilerimizin hizmetine sunulmasına büyük önem vermektedir.

12 KALİTE POLİTİKAMIZ ● Kalite politikamızın etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, MEDAŞ Yönetimimiz, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, diğer resmi kurumlar, yerel yönetimler, üniversiteler ve ilgili sivil toplum kuruluşları ile, sürekli iletişim ve iş birliği içinde bulunmaktadır. ● Zamanın geri dönüşümü olmayan tek kaynak olduğu bilinci ile hareket ederek, ihtiyaç, hizmet ve yatırımların doğru belirlenmesi, kaynak israfının önlenmesi, yeni kaynakların oluşturulması, hizmetlerin daha verimli hale getirilmesi için, gerekli alt yapının hazırlanarak, sağlıklı ve özverili bir çalışma ortamının sağlanması temel ilkelerimizdendir. ● MEDAŞ’ ta çalışan tüm personellerimizi, düzenlenen eğitim programları ile eğiterek, teknolojiyi en üst düzeyde kullanmalarını ve hizmetin müşterilerimize, çağa uygun, güvenli, kesintisiz, kaliteli ve güler yüzlü olarak ulaşmasını sağlamaktır.

13 KALİTE POLİTİKAMIZ Belirlenen kalite politikamıza uygun olarak, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini de göz önünde bulundurarak, elektrik enerjisi dağıtım ve satış hizmetlerimizi, mevzuatlar çerçevesinde yönetim kurulumuzun kararlı takibi ve güvencesinde yerine getirmek temel ilkelerimizdendir. Kalite Yönetim Sisteminin şartlarına uymak ve etkinliğini sürekli iyileştirmek için, tüm çalışanlarımızın katılımını ve gelişimini sağlayıcı bir yönetim anlayışı esas alınmaktadır. .

14 VİZYONUMUZ ve MİSYONUMUZ
Vizyonumuz: Elektrik enerjisi dağıtım sektöründe, abonelerimize ve çevreye kaliteli hizmet ve kaliteli enerji sunuşumuzdaki liderlik konumumuzu, tecrübe ve sorumluluk bilinci ile hizmette kaliteyi yüzyıllara taşımaktır. Misyonumuz: Şirketimiz görev alanı içerisinde bulunan tüm müşterilerimize ‘ELEKTRİKSİZ HAYAT DÜŞÜNÜLEMEZ’ ilkesinden hareket ederek, kesintisiz, kaliteli ve güvenilir enerji sunarak, enerji satış ve hizmet kalitesini yükselterek, modern teknoloji ve çağdaş yönetim ilkeleri kullanılarak, halkımızın ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaktır. .

15 KALİTE HEDEFLERİMİZ Çalışanların tamamına kalite bilincini yerleştirmek, kaliteyi etkin ve sürekli kılmak ve çalışanlar arasındaki birlik ve beraberlik duygusunu maksimum seviyede tutmak. Enerji tasarrufu ve kaçak elektrik konularında aboneleri bilgilendirmek ve sürekli iyileştirme faaliyetleri için, yılda bir kez yapılacak müşteri anketlerinde, müşteri memnuniyetini 75 puanın üzerinde tutmak. Müşterilerimize 24 saat kaliteli, kesintisiz ve güler yüzlü hizmet sunmak. Kayıp ve Kaçak oranını 1 yıl içerisinde % 7.10’ a çekmek. Müşterilerimize sürekli, kesintisiz ve kaliteli elektrik sunmak için, yatırım, bakım, onarım, otomasyon, alt yapı ve benzeri faaliyetleri her yıl düzenli bir şekilde yerine getirmek. .

16 KALİTE HEDEFLERİMİZ Bir program dahilinde önümüzdeki 20 yılı tasarlayarak yatırım projeleri hazırlamak. 2007 yılı içerisinde Tahsilatın, Tahakkuka oranının % 80 gerçekleştirilmesini sağlamak . Tüm personellerin yılda bir defa sağlık taramasından geçirilmesini sağlamak. İlgili personellerin ‘İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği’ konularında 2 yılda bir eğitim almalarını ve iş güvenliği malzemelerini sürekli kullanmalarını sağlamak. .

17 KALİTE HEDEFLERİMİZ Her yıl belirlenen Planlı Eğitimlerin aksamadan düzenli bir şekilde yapılmasını sağlayarak, personellerin donanım, teçhizat ve bilgi bakımından en üst düzeye çıkmasını sağlamak. Mevcut şebeke sistemini modern hale getirmek için, her yıl ihtiyaç duyulan ve ödeneği mevcut olan yatırımların % 98 gerçekleştirilmesini sağlamak. Personelin donanım, teçhizat ve bilgi bakımından en üst düzeye çıkarılması için, ihtiyaç duyulan personellere yılda bir defa iç eğitimin amacına uygun verilmesini sağlamak. Zorunlu haller dışında elektrik kesintilerini yılda 24 saati geçmeyecek şekilde gerekli tedbirleri almak. .

18 KALİTE HEDEFLERİMİZ Tedarikçi firmalardan temin edilen malzemelerin, test, kabul ve muayenelerini Şirkette aynı gün, tedarikçi firma tesislerinde ise, 3 gün içerisinde uzman personeller tarafından gerçekleştirilmesini sağlamak. MEDAŞ Genel Müdürlüğümüze bağlı tüm illerin, AG+OG dağıtım hatlarına ait Coğrafi Bilgi Sistemi (GIS) verilerinin, bilgisayar ortamına girilmesini sağlamak. Kalibrasyon yapılması gereken bütün ölçü aletleri ve cihazların, 2 yılda bir defa kalibrasyon testlerinin yapılmasını sağlamak. Müşterilerimizin sözlü talep ve şikayetlerine aynı gün, yazılı talep ve şikayetlerine ise en geç 15 gün içerisinde cevap vermek. .

19 KALİTE HEDEFLERİMİZ Abonelerimizin endeks okuma ve faturalama işlemlerini % 100 kusursuz ve zamanında yapmak. Yeraltı kablo şebekelerinin yapımına hızla devam etmek ve bunun sonucunda hava koşullarından kaynaklanan arızaları en aza indirmek, teknik kayıpları azaltmak, estetik görünüm, can ve mal emniyetini arttırmak SCADA sistemini, 2 yıl içerisinde faaliyete geçirmektir. .

20 SCADA Denetimli Kontrol ve Veri Toplama Sistemi
SCADA projesi ile MEDAŞ; öncelikle Orta Gerilim (15 ve 31.5 kV) arızalarını anında haber alarak arızalı bölgeyi uzaktan kumanda ile sistemden izole etmeyi ve enerjisiz kalan bölgeyi bir başka kaynak veya hattan hızla beslemeyi, Arızadan kaynaklanan enerji kesintilerini en aza indirmeyi, Sistemdeki gerçek yük, gerilim ve diğer elektriksel parametreleri fider bazında her an takip ederek planlama hesaplarında kullanmak üzere kayıt altına almayı, Enerji taleplerini, tadilat ve yeni yatırım ihtiyaçlarını daha gerçekçi olarak karşılamayı, Teknik şebeke kayıplarını en aza indirmeyi, Primer teçhizatın bakımlarını zamanında yapabilmeyi, Ve en önemlisi MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ arttırmayı amaçlamaktadır.

21 SCADA Denetimli Kontrol ve Veri Toplama Sistemi
Konya ili SCADA projesi kapsamında SCADA Altyapı Uyum İşleri çalışmaları yapılmıştır. Şu ana kadar bu çalışmalarla 50 Adet Dağıtım ve İndirici Merkezimizin (Toplam: 1000 Fider) uzaktan bilgisayar vasıtasıyla kumanda ve kontrol edilmesi amacıyla gerekli olan primer ve sekonder devre ilave ve tadilatları, gerekli sensör ve dedektörlerin montajı, ayırıcı ve kesicilerin konum ve kumanda bilgilerinin marshalling box’ larda toplanması işleri yapılmıştır.

22 SCADA Denetimli Kontrol ve Veri Toplama Sistemi
Ayrıca Fider Otomasyonu kapsamındaki önemli yerleri besleyen veya müşteri hassasiyetinin yoğun olduğu bölgelerdeki 100 Adet bina tipi trafo postasının da SCADA uyum çalışmaları tamamlanmıştır. 2003 yılında SCADA Kontrol Merkezi binası tamamlanarak hizmete girmiştir. Konya SCADA projesi ile ilgili bilgisayar donanımı, yazılımlar, haberleşme sistemi, kumanda masası ve ekranı, RTU ve IED cihazlarının montajı ile ilgili ihale yapılmış olup, değerlendirme safhasındadır. Şirketimize bağlı diğer illerimizde de SCADA çalışmaları devam edecektir.

23 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Uyguladığımız Çeşitli Yöntemler: Havai hatlarda kullandığımız indikatörler (Havai Hat Kısa devre ve Toprak Arıza Tespit Cihazı) ile arızanın bulunduğu yer çok kısa bir zamanda tespit edilmektedir. Havai hatta zarar verecek ağaçların budanması ile bu yöndeki arızalar önlenmeye çalışılmaktadır.

24 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Periyodik Ölçümler: Trafoların doluluk oranını, iletken kesitlerinin yeterliliğini, gerilim problemlerini, şalter veya sigorta özelliklerini incelemek ve sorunları tespit etmek için periyodik aralıklarla ölçümler yapmaktayız Mesela; sanayi bölgelerinde gündüz puant saatinde, meskenlerde ise akşam puant saatinde ölçümler yapılarak daha sağlıklı sonuçlar alınmaktadır.

25 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇÜ RAPORU Ölçü Tarihi: Ölçü Saati: 10:40 TRAFO ADI HAFİF KİMYACILAR 4 ANA ŞALTER AYARI 1000 A TRAFONUN GÜCÜ 630 KVA TRAFONUN YÜKÜ R S T TİPİ BİNA 472 491 DOLULUK ORANI (%) 54 TRAFO VOLTAJI 228 / 397 V 1. ŞUBE ŞALTERİ 2. ŞUBE ŞALTERİ 400 A 250 A 1 ÇIKIŞ İSMİ 2 ÇIKIŞ İSMİ A KOLU B KOLU C KOLU D KOLU ÇIKIŞ KABLO KESİTİ 3 x 150 AL 3 x 95 CU 150 170 168 215 218 219 70 73 81 37 30 23 Trafo sanayi bölgesinde olduğu için gündüz ölçü alınmıştır.

26 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Periyodik Olmayan Ölçümler: Abonelerimizin şikayetleri üzerine yapılan, hem trafolardan ölçüm alınıp, hem de talebin bulunduğu şebeke üzerinde yaptığımız ölçümlerdir. Özellikle abonelerimizin muhafaza edebileceği bir şekilde, faz-nötr gerilimlerini kayıt altına alabilecek prize takılabilir enerji analizörlerimizle daha sağlıklı sonuçlar almaktayız.

27 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ENERJİ ANALİZÖRLERİ: Müşteri memnuniyetini artırmak için; Gerilim düşüklüğü, gerilim dalgalanmaları veya gerilim yüksekliği problemlerinin bulunduğu abonelerde, yapılan başvurular sonucunda özellikle hassas cihazların beslendiği şebeke hatlarındaki sag (düşüş), swell (yükseliş), transient (geçiş), kesinti ve frekans değişimlerini kayıt altına alan enerji analizörleri ile ölçüm yapmaktayız.

28 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Enerji analizörü cihazının kurulumu; bilgisayarımızda gerilim sınırlarının ayarlanıp cihaza yüklenmesinden ibarettir. Bu işlem sonunda cihaz kayıt için hazırdır. Bir bilgisayar bağlantısı bulunmaksızın cihazın test edilecek prize takılmasıyla kayıt işlemi başlar. Kayıt cihazı 4000 adede kadar voltaj olayını hafızasında tutabilecek yapıdadır. Cihaz hafızasında bulunan kayıtlar optik arabirim vasıtasıyla bilgisayarımıza kolayca yüklenmektedir. Bu işlemden sonra raporlama işlemi yapılarak abonelerimize sağlıklı bilgiler verilmekte ve doğru çözümler üretilmektedir.

29 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TERMAL KAMERA ÖLÇÜM RAPORLARI

30 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Son yıllarda bakım uzmanlarımız, termal kamera kullanımının sağladığı avantaj ve faydalardan dolayı, bakım programlarında termal kameralara daha fazla yer vermeye başladı. Biz de potansiyel arıza kaynaklarını bu yeni teknoloji ile önceden tespit edip gerekli önlemleri hızla almaktayız.

31 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEDAŞ olarak kestirimci bakım anlayışıyla; Puant saatlerinde Dağıtım Merkezleri, İndirici Merkezleri ve Trafo Binalarında termal kamera ile yapılan çekimlerle oluşturulan termografik raporlar doğrultusunda sisteme problem yansıtacak durumlarda acilen gerekli bakım çalışmaları yapmaktayız.

32 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖRNEK TERMAL KAMERA GÖRÜNTÜSÜ KEÇİLİ DAĞITIM MERKEZİ

33 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖRNEK TERMAL KAMERA GÖRÜNTÜSÜ Anadolu Teknik Sanayi Trafosu AG Çıkış Baraları

34 REAKTİF GÜÇ KOMPANZASYONU
25/09/2002 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetler Yönetmeliği’nin 16.maddesinin dördüncü fıkrasında değişiklik yapılmış olup, 09/01/2007 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Buna göre;

35 REAKTİF GÜÇ KOMPANZASYONU
Reaktif enerji miktarını ölçmek üzere gerekli ölçme düzeneği, mevzuat hükümleri çerçevesinde mesken abone grubu dışında kalan MÜŞTERİLER TARAFINDAN TESİS EDİLİR. Bu müşterilerden, bağlantı gücü 50 kVA’nın altında olanlar, çektikleri aktif enerji miktarının % 33 ünü aşan şekilde endüktif reaktif enerji tüketmeleri veya aktif enerji miktarının % 20 sini aşan şekilde kapasitif reaktif enerji tüketmeleri halinde; bağlantı gücü 50 kVA ve üstünde olanlar ise, çektikleri aktif enerji miktarının % 20 sini aşan şekilde endüktif reaktif enerji tüketmeleri veya aktif enerji miktarının % 15 ini aşan şekilde sisteme kapasitif reaktif enerji vermeleri halinde, reaktif enerji tüketim bedeli ödemekle yükümlüdür. Endüktif ve kapasitif enerji tüketimleri itibariyle söz konusu sınırların ikisini birden aşan veya reaktif enerji ölçme düzeneğini kurma yükümlülüğü bulunmasına rağmen kurmayan ya da mevzuat hükümlerine uygun olarak kurmayan müşterilerin ödemeleri gereken reaktif enerji bedeline ilişkin usul ve esaslar Elektrik Piyasası Tarifeler Yönetmeliği ve ilgili tebliğler çerçevesinde Kuruma sunulan tarife önerilerinde yer alacaktır.

36 REAKTİF GÜÇ KOMPANZASYONU
Kompanzasyonda genel kaide olarak en gerçekçi yol; reaktif akımların kendilerini tüketen cihazlara en yakın noktada üretilmesidir. Bu durumda abonelerden başlayarak dağıtım hatlarından üretim kaynağına kadar söz konusu cihazlar için gerekli reaktif enerji sistemden taşınmayacak ve bu sebeple; Şebekedeki güç kayıpları önemli oranda azalacak Üretim ve dağıtım sisteminin kapasitesi artacak Gerilim düşümünün taşınan gücü sınırladığı dağıtım hatlarında enerji taşıma kapasitesi büyük oranda artmış olacaktır.

37 REAKTİF GÜÇ KOMPANZASYONU
KOMPANZASYONUN TÜKETİCİYE FAYDALARI Kayıpları azalır. Gerilim düşümü azalır. Reaktif enerji bedeli ödemez.

38 KALİTELİ ELEKTRİK İŞLETMESİ
TEŞEKKÜR EDERİM Neşet DEMiRBAĞ MEDAŞ Genel Müdür Yardımcısı


"KALİTELİ ELEKTRİK İŞLETMESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları