Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2006-2007 Proje Uygulaması 2006-2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2006-2007 Proje Uygulaması 2006-2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek."— Sunum transkripti:

1

2 Proje Uygulaması eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek 81ilde ilköğretim okullarında matematik ve fen bilimleri alanlarında gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2006–2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışmasına 81 ilden toplam başvuru yapılmıştır. Projelerin 957’si 10 Bölge merkezi ilde sergilenmiş, yapılan değerlendirme sonucunda 100 proje final sergisine katılmaya hak kazanmıştır. Final Sergisine katılan projelerin 50’si Bilim Kurulunun değerlendirmesi sonucunda ödüllendirilmiştir.

3 Proje çalışması, eğitim öğretim yılında, ilköğretim kategorisinde 12 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller olmak üzere toplam 81 ilde İlköğretim Okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarına yönelik olarak Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında yapılacaktır. PROJENİN KAPSAMI

4 BÖLGE MERKEZİ İLLER BAĞLI İLLER ADANA ADANA, GAZİANTEP, HATAY, KAHRAMANMARAŞ, KARAMAN, KİLİS, MERSİN, NİĞDE, OSMANİYE ANKARA ANKARA, BARTIN, BOLU, ÇORUM, KARABÜK, KIRIKKALE, KIRŞEHİR, ZONGULDAK ANTALYAANTALYA, BURDUR, DENİZLİ, ISPARTA, KONYA BURSA BURSA, AFYON, BALIKESİR, BİLECİK, ÇANAKKALE, ESKİŞEHİR, KÜTAHYA, YALOVA ELAZIĞ ELAZIĞ, ADIYAMAN, BİNGÖL, DİYARBAKIR, TUNCELİ, MALATYA, MARDİN, ŞANLIURFA ERZURUM ERZURUM, ARDAHAN, ARTVİN, BAYBURT, ERZİNCAN, GÜMÜŞHANE, IĞDIR, KARS, RİZE, TRABZON İSTANBUL ASYAİSTANBUL ASYA YAKASI, DÜZCE, KOCAELİ, SAKARYA İSTANBUL AVRUPAİSTANBUL AVRUPA YAKASI, EDİRNE, TEKİRDAĞ, KIRKLARELİ İZMİR İZMİR, AYDIN, MANİSA, MUĞLA, UŞAK KAYSERİKAYSERİ, AKSARAY, ÇANKIRI, NEVŞEHİR, SİVAS, YOZGAT TOKAT TOKAT, AMASYA, SAMSUN, GİRESUN, KASTAMONU, ORDU, SİNOP VANVAN, AĞRI, BATMAN, BİTLİS, HAKKARİ, MUŞ, SİİRT, ŞIRNAK BÖLGE MERKEZLERİ VE BAĞLI İLLER

5 BÖLGE MERKEZİ BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRÜKURUMU ADANAProf. Dr. Tuncay YILMAZ Çukurova Üniversitesi ANKARAProf. Dr. Rahmi YAĞBASAN Gazi Üniversitesi ANTALYAProf. Dr. Mustafa GÖKÇEOĞLU Akdeniz Üniversitesi BURSAProf. Dr. Muhlis ÖZKAN Uludağ Üniversitesi ELAZIĞProf. Dr. Mesut AKSAKAL Fırat Üniversitesi ERZURUMProf. Dr. Ekrem KADIOĞLU Atatürk Üniversitesi İSTANBUL Asya YakasıProf. Dr. Fethi ÇALLIALP Doğuş Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Avrupa YakasıProf. Dr. Erol ERÇAĞİstanbul Üniversitesi İZMİRProf. Dr. Gül AKDOĞAN Dokuz Eylül Üniversitesi KAYSERİProf. Dr. Nusret AYYILDIZ Erciyes Üniversitesi TOKATProf. Dr. Mehmet KURAN Gaziosmanpaşa Üniversitesi VANYrd. Doç. Dr. Ömer Faruk KESER Yüzüncü Yıl Üniversitesi TÜBİTAK TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLEN BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRLERİ

6 PROJE HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ Proje Çalışması ile ilgili tüm bilgilere, adresindeki proje web sayfasından ulaşılabilecektir. Proje web sayfasına ve adreslerindeki İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması bağlantısıyla da ulaşılacabilecektir.

7 PROJE WEB SAYFASI (

8 BAŞVURU SAYFASI (

9 İL ve BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARI ONAY İŞLEMLERİ ( Proje web sayfasında ilgili bölümleri tıklayarak ulaşılacak İl ve Bölge Çalışma Gruplarının ekranlarında; projeleri görüntüleyebilmek, projeleri inceleyebilmek ve onay işlemleri için İLSİS il yöneticileri tarafından her il için “BBEİLTrafik Kodu” formatına uyan Yetkisiz Kullanıcı (Örneğin; Adana İli için Kullanıcı “BBE01”, İstanbul İli İçin “BBE34” biçiminde) oluşturulacaktır. Oluşturulan kullanıcılar için şifreler, yine İLSİS il yöneticileri tarafından belirlenecektir.

10 İL ve BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARI ONAY İŞLEMLERİ (

11

12 AYRINTILI PROJE TAKVİMİ Sıra No TARİHLER ( ) FAALİYETLER Eylül Ocak 2008 Projelerin Tamamlanarak Başvuru Formunun Doldurulması (Başvuru Formundaki; 1.Proje Danışman Öğretmenine ve Okuluna Ait Bilgiler, Öğrenciye ve Okuluna Ait Bilgiler Projeye Ait Bilgiler başlığı altında yer alan Proje Adı, Proje Amacı ve Proje Hedefleri bölümlerinin 17 Eylül- 3 Aralık 2007 arasında öncelikle doldurulması) ve Okul Müdürlüklerince Kurum Onay İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi Şubat 2008 Öğrenci projelerinin İl Çalışma Gruplarınca il düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması ve Bölge Merkezine gönderilecek projelerin listesinin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Web sayfasında ilan edilmesi (29 Şubat 2008 tarihinden sonra İÇG Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır.) 3. 3 Mart-14 Mart 2008 Öğrenci projelerinin Bölge Çalışma Gruplarınca bölge düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması (14 Mart tarihinden sonra BÇG Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır). Bölge Bilim Kuruluna gönderilecek projelerin listesinin Bölge Merkezi İl Milli Eğitim Müdürlüğü Web sayfasında ilan edilmesi Mart 2008 Bölge Çalışma Gruplarınca yapılan değerlendirmesi sonucunda onaylanan projelere ait dokümanların Bölge Koordinatörü tarafından Bölge Bilim Kuruluna tutanakla teslim edilmesi.

13 AYRINTILI PROJE TAKVİMİ(Devamı) Sıra No TARİHLER ( ) FAALİYETLER 5 17 Mart-7 Nisan 2008 Bölge Bilim Kurullarınca projelerin incelenerek bölge sergisine davet edilecek projelerin belirlenmesi Nisan 2008 Bölge Koordinatörü tarafından bölge sergisine davet edilen proje sahiplerine gerekli duyurunun yapılması Nisan 2008 Bölge Merkezleri tarafından proje sergisi için gerekli hazırlıkların yapılması (Konaklama, sergi salonu, vb.) 8 28 Nisan 2008 Bölge sergisine katılacak öğrenci ve danışman öğretmenlerin bölge merkezi illere ulaşması Nisan 2008 Bölge merkezi illerde bölge sergilerinin yapılması 10 1 Mayıs 2008 Ankara yapılacak final sergisine katılacak projelerin törenle ilan edilmesi Mayıs 2008 Ankara’da yapılacak final sergisine katılması uygun bulunan projelere ait tüm dokümanların Bölge Koordinatörleri tarafından EARGED’e ulaştırılması Mayıs 2008 Ankara’da yapılacak sergi ve ödül töreni için gerekli hazırlıkların yapılması Mayıs 2008 Final Sergisine katılacak projeleri hazırlayan öğrenci ve danışman öğretmenlerinin Ankara’ya ulaşması Mayıs 2008 Final Sergisinin düzenlenmesi, Merkez Bilim Kurulunca serginin gezilerek ödüllendirilecek projelerin belirlenmesi Mayıs 2008 Ödül töreni *EARGED tarafından Y ö nerge uygulama aşamaları ve takvimi ü zerinde değişiklik yapılabilir.

14 PROJE ÇALIŞMASININ BAŞARIYA ULAŞMASI İÇİN İLLERDE YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR 1.Proje ile ilgili duyuruların tüm okullarımıza zamanında ve eksiksiz yapılması (Proje afişinin herkesin görebileceği yerlere asılmasının sağlanması) 2. Proje çalışmasına katılımı artırmak amacı ile illerdeki Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmenlerine yönelik seminer toplantı vb. etkinliklerin gerçekleştirilmesi. 3. İl Çalışma Gruplarında görevlendirilecek öğretmenlerin proje çalışma takvimine uygun biçimde ya da ildeki öğretmen durumuna göre yukarda tanımlanan çalışmaları da yürütmelerini sağlamak üzere uzun süreli görevlendirilmelerinin sağlanması ve onlara sağlıklı bir çalışma ortamı sunulması

15 4. Proje çalışmasına proje dahilindeki illerin tümünden azami sayıda katılımın sağlanması için gerekli tüm tedbirlerin alınması 5. Bölge Merkezi Koordinatörünün ve İl Çalışma Grubunun TÜBİTAK tarafından görevlendirilmiş Bölge Bilim Kurulu Koordinatörü ile etkili bir iletişim ve işbirliği geliştirmesi 6. EARGED Merkez Çalışma Grubu ile her konuda sürekli irtibat halinde bulunulması PROJE ÇALIŞMASININ BAŞARIYA ULAŞMASI İÇİN İLLERDE YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR

16 PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 1.Proje başvuruları eğitim öğretim yılından itibaren tek aşamalı olarak gerçekleştirilecektir. 2.Projelerin Bölge Bilim Kuruluna gönderilmesi aşamasına kadar tüm işlemler İnternet ortamında yapılacaktır. Bu sayede hem kağıt tasarrufu yapılacak hem de projelerin taşınması, kaybolması, zamanında ulaşmaması vb. problemler ortadan kalkacaktır. 3.Proje çalışmasına resmi ve özel tüm ilköğretim okulları katılabilecektir. 4.Bir projede en fazla iki öğrenci ve bir rehber öğretmen görev alabilir.

17 5. Proje hazırlayan öğrenci / öğrenciler ile proje danışman öğretmeni arasında birinci derece akrabalık bağı bulunmamalıdır. 6. İl Çalışma Grubu üyeleri, İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmasında proje hazırlayan öğrencilerin danışman öğretmeni olarak görev alamazlar. PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

18 7. TÜBİTAK il koordinatörleri tarafından Bölge Merkezi illerde oluşturulan Bölge Çalışma Gruplarına Bölge değerlendirmeleri öncesinde eğitim planlanmaktadır. Eğitimin gerçekleştirilmesi ile ilgili ayrıntılar il ve bilgi bölge koordinatörlüklerine ulaştırılacaktır. 8. Bölge sergilerine davet edilen projeleri temsilen katılacakların proje dokümanlarında isimleri olan öğrenci ve öğretmenler olmasına özen gösterilmelidir. PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

19 PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ İL ÇALIŞMA GRUPLARINCA KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ 1.Proje başvuru formunun doğru ve eksiksiz doldurulması, 2.Proje konusunun kılavuzda belirtilen 2 alanın (Matematik ve Fen Bilimleri) kapsamına girmesi, 3.Konu seçimi ve soruna yaklaşım açısından özgünlük (Konunun daha önce aynı biçimde yöntemle, çalışılmamış ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olması. Özgünlük incelemesinde; proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır). 4.Konu, amaç, hedef, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik,

20 PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARINCA KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ 1.Konu seçimi ve soruna yaklaşım açısından özgünlük (Konunun daha önce aynı biçimde ve yöntemle, çalışılmamış ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olması. Özgünlük incelemesinde; proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır). 2.Konu, amaç, hedef, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik, 3.Gösterilen özen, 4.Sonuca ulaşabilme yeterliği, 5.Toplumsal ve ekonomik bir yarar sağlaması, 6.Kaynak taraması, 7.Uygulanabilirlik.

21 1.Yaratıcılık yeteneği, 2.Bilimsel düşünce ve yöntem, 3.Tutarlık ve katkı, 4.Beceri ve sonuçlandırma, 5.Özümseme, sunuş ve açıklık, 6.Kaynak taraması, 7.Uygulanabilirlik. Bu ölçütler doğrultusunda projelere ilişkin verilen kararlar kesindir. İtiraz edilemez. TÜBİTAK BİLİM KURULLARI TARAFINDAN KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

22


"2006-2007 Proje Uygulaması 2006-2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları