Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 1 I. PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ KONGRESİ Orta Doğu Teknik Üniversitesi 29 Eylül – 01 Ekim 2010 Yurtiçi ve Yurtdışı Boyutlarıyla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 1 I. PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ KONGRESİ Orta Doğu Teknik Üniversitesi 29 Eylül – 01 Ekim 2010 Yurtiçi ve Yurtdışı Boyutlarıyla."— Sunum transkripti:

1 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 1 I. PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ KONGRESİ Orta Doğu Teknik Üniversitesi 29 Eylül – 01 Ekim 2010 Yurtiçi ve Yurtdışı Boyutlarıyla İnşaat Taahhüt Sektörü ve Sektörün Bilim ve Araştırma Kuruluşları ile İşbirliğinin Önemi M. Erdal EREN TMB Başkanı

2 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 2 İnşaat Sektörünün GSYH İçindeki Payı 0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 6,4 1990 6,9 1995 5,0 2000 5,3 2001 4,6 2002 3,0 2003 3,8 2004 4,0 2005 6,4 2006 6,5 2007 5,9 2008 5,2 2009 5,7 2010 (6 aylık)

3 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 3 GSYH ve İnşaat Sektörü Büyüme Oranı (%) (2000-2009)

4 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 4 GSYH ve İnşaat Sektörü Büyüme Oranları (%) (2008-2010 dönemler itibariyle) DÖNEMGSYHİnşaat Sektörü 2008 1. Ç.7.0-3.1 2008 2. Ç.2.6-5.0 2008 3. Ç0.9-9.6 2008 4. Ç.-7.0-14.1 20080.7-8.1 2009 1. Ç.-14.6-18.5 2009 2. Ç.-7.6-20.9 2009 3. Ç.-2.7-18.2 2009 4. Ç.6.0-6.4 2009-4.7-16.1 2010 1. Ç.11.78.3 2010 2. Ç.10.321.9 2010 (6 ay)11.015.1

5 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 5 Dönemlere Göre Uluslararası Pazarlar 1972 - 1979 ÜLKE% LİBYA68,28 SUUDİ ARABİSTAN14,32 KUVEYT10,62 IRAK6,72 YUNANİSTAN0,05 İRAN0,01 1990 – 1999 ÜLKE% RUSYA FEDERASYONU34,69 LİBYA14,22 KAZAKİSTAN7,31 TÜRKMENİSTAN6,66 PAKİSTAN6,62 DİĞERLERİ ( 42 ÜLKE )30,49 1980 - 1989 ÜLKE% LİBYA54,56 SUUDİ ARABİSTAN21,79 IRAK14,38 RUSYA FEDERASYONU3,51 YEMEN1,50 DİĞERLERİ ( 11 ÜLKE )4,26 2000 - 2009 ÜLKE% RUSYA FEDERASYONU18,90 LİBYA10,73 KAZAKİSTAN8,07 B.A.E.7,05 KATAR6,57 DİĞERLERİ ( 53 ÜLKE )48,68

6 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 6 ORTA DOĞU 13 ülke, (23,7%) AVRASYA 12 ülke, (44,9%) AVRUPA 22 ülke, (6,5%) GÜNEY ASYA ve UZAKDOĞU 8 ülke, (2,9%) AMERİKA 5 ülke, (0,6%) SAHRA ALTI AFRİKASI 15 ülke, (0,6%) 81 ülkede 5000’i aşkın proje, Toplam iş hacmi : 170 milyar ABD Doları KUZEY AFRİKA 6 ülke, (20,8%)

7 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 7 REKABET ÜSTÜNLÜKLERİMİZ  Uluslararası standartlarda maliyet-etkin hizmet sunumu,  Güvenilir ve uzun vadeli iş ortağı olmak,  Çok çeşitli pazarlarda ve proje türlerinde kazanılmış zengin deneyim,  Zamanında hatta önceden teslim,  Rekabetçi, risk alan, dinamik ve uluslararası ortaklıklarla çalışma tecrübesine sahip olunması

8 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 8 Ülkelere Göre Dağılım (1972-2009) Rusya Federasyonu 21% Libya 15% Türkmenistan 11% Kazakistan 7% S.Arabistan 5% Irak 5% BAE 4% Azerbaycan 2% Katar 4% Cezayir 3% Romanya 2% Diğer 21% Diğer : Ukrayna, Afganistan, Ürdün, Umman, Özbekistan, Pakistan, Sudan, Fas, Bulgaristan, Polonya, Gürcistan, ABD, İrlanda, Hırvatistan, İsrail, Almanya, İran, Tunus, Yemen, Kuveyt, Mısır, Arnavutluk, KKTC, Kırgızistan, Belarus, Makedonya, Tacikistan, Etiyopya, Angola, Hindistan, Nijerya, Lübnan, Litvanya, Bahreyn, Suriye, Moldova, Karadağ, Malezya, Şili, Letonya, Gana, Nepal, Mali, Avusturya, Bosna-Hersek, Kamerun, Gine, Ekvator Ginesi, Sierra Leone, Kosova, Kenya, Brezilya, Ermenistan, Filipinler, Cibuti, Yunanistan, Fransa, Belçika, Meksika, İngiltere, Gambiya, Endonezya, Finlandiya, Danimarka

9 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 9 Diğer : Liman, İdari Bina, Turizm Tesisi, Sağlık Tesisi, Sulama, Baraj, Demiryolu, Askeri Tesisler, Arıtma, Depolama, İçme Suyu, Enerji Hatları, Telekomünikasyon İş Türlerine Göre Dağılım (1972-2009) Konut 16,57% Yol/Köprü/Tünel 13,67% İş Merkezi 10,11% Endüstriyel Tesis 7,45% Sos.Kült.Tesis 6,36% Boru Hattı 5,71% Havaalanı 5,03% Kentsel Altyapı 4,79% Enerji Santralı 4,20% Petrokimya Tesisi 3,67% Diğer 22,44%

10 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 10 1972 - 2010 Yıllar İtibariyle Üstlenilen Yeni İş Tutarı ( milyar ABD Doları ) 1,7 3,5 6,5 9,8 15,9 19,5 23,6 18,8 0 5 10 15 20 25 2002 2003200420052006200720082009 81 ülkede 5000’i aşkın proje, Toplam iş hacmi : 170 milyar ABD Doları

11 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 11  Çin.............................  Türkiye.......................  İtalya..........................  ABD............................  Japonya......................  Güney Kore………….….  İspanya…………….…….  Diğer.......................... 54 33 22 20 13 12 11 60 ENR - Ağustos 2010 Dünyanın En Büyük 225 Uluslararası Müteahhidi Listesi Türkiye, 2005 - 2008 yıllarında, “Dünyanın En Büyük 225 Müteahhidi” arasında 3. sırada yer alırken, 2009 ve 2010 yılında firma sayısını arttırarak 2. sıraya yükselmiştir.

12 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 12 Teminat Mektubu AB Müktesebatı Rekabet Gücü Çevre Standartları Müzakere Süreci İstikrarsız ve Riskli Pazarlar Akreditasyon, Standardizasyon Uluslararası Rakiplerimiz Basel II

13 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 13 Statü : TMB bağımsız, kar amacı gütmeyen bir meslek kuruluşudur. bir meslek kuruluşudur. Kuruluş : 1952 - ANKARA Üye Firma Sayısı : 153 Üye Profili : İnşaat – Taahhüt Firmaları İş Hacmi : Yurtiçi işlerin %70’i, yurtdışı işlerin %90’ı Statü : TMB bağımsız, kar amacı gütmeyen bir meslek kuruluşudur. bir meslek kuruluşudur. Kuruluş : 1952 - ANKARA Üye Firma Sayısı : 153 Üye Profili : İnşaat – Taahhüt Firmaları İş Hacmi : Yurtiçi işlerin %70’i, yurtdışı işlerin %90’ı

14 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 14 TMB ARAMA KONFERANSI “İNŞAAT SEKTÖRÜ GELECEĞİNİ ARIYOR” (VİZYON) TMB öncülüğünde, yurtiçinde yapılanmasını tamamlamış, dünya taahhüt sektöründe ağırlığı olan ve bölgesinde lider “Türk Müteahhitliği” markasını oluşturmak

15 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 15 BAŞARI KRİTERLERİ Yenilikçilik (Sektörün yeni ürün, hizmet uygulama ve yaklaşımları hayata geçirebilmesi) İşbirliği (Sektörün kendi içinde farklı iddia sahipleri ile işbirliği yapabilmesi) Sorumluluk (Sektörün çevreye, insana, topluma karşı sorumluluklarını yerine getirebilmesi) Kurumsallık (Sektördeki oyuncuların kurumsallıklarını geliştirebilmeleri) Kaynak (Sektörün mali, insani, teknik gibi kaynaklarını geliştirebilmesi)

16 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 16 PROJE BAŞLIKLARI Sektörde Kurumsallaşma, İşbirlikleri ve Sektör İtibarının Geliştirilmesi Yurtdışı Atılım Markalaşma, Teşvikler ve Akreditasyon Yurtiçindeki Şehircilik Sorunları, Mevzuatın Geliştirilmesi ve Yap-Sat Sektörünün Düzenlenmesi Müşavirlik Sektörünün Geliştirilmesi ve Türk İnşaat Malzemelerinin Kullanımının Arttırılması Altyapı İçin Alternatif Finansman Yöntemleri Beşeri Sermayenin Geliştirilmesi ve Ar-GE

17 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 17 ARAŞTIRMA, EĞİTİM, MÜŞAVİRLİK (Öneriler) Teknik müşavirlik hizmetlerini geliştirmek Üniversite – sektör ilişkilerini arttırmak Müteahhitlik firmaları, inşaat malzemesi üreticileri ve üniversiteler arasında teknolojinin geliştirilmesi ve Ar-GE konusunda işbirliğini desteklemek Üniversite müfredatlarını gelişen piyasa talepleri doğrultusunda yenilemek İleri bilgi ve teknolojiyi okuyan ve uygulayan eleman yetiştirmek AR-GE çalışmalarına batıdaki firmaların ayırdığı kadar kaynak ayırmak

18 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 18 ARAŞTIRMA, EĞİTİM Yurtdışından gelişmiş yeni teknolojilerin hızla transferini ve inşaat sektörüne sunumunu gerçekleştirmek Yeni yapım tekniklerini geliştirmek ve bilişim teknolojisi bazlı AR-GE yapmak Çevreye duyarlı teknolojilerle AR-GE faaliyetlerini özendirmek Verimliliği arttırmak için beyaz ve mavi yakalılara yönelik olarak işbaşında sürekli mesleki eğitim vermek Üniversite öğrencilerini sadece mesleki bilgilerle değil, aynı zamanda sosyal sorumlulukla ve etik değerlerle donanmalarını sağlayacak şekilde eğitmek.

19 Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 19 www.tmb.org.tr Teşekkürler… Sadece yapılar değil ilişkiler inşa ediyoruz zamanlar, mekanlar, insanlar arasında… Sadece yapılar değil ilişkiler inşa ediyoruz zamanlar, mekanlar, insanlar arasında…


"Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 1 I. PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ KONGRESİ Orta Doğu Teknik Üniversitesi 29 Eylül – 01 Ekim 2010 Yurtiçi ve Yurtdışı Boyutlarıyla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları