Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONUŞMA STİLİME ALIŞIK OLMADIĞINIZDAN SİZLERE İLETECEKLERİMİ SLÂYT GÖSTERİSİ ŞEKLİNDE SUNMAYI TERCİH ETTİM. MERHABA BEN ASLI DİNÇMAN BEN ASLI DİNÇMAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONUŞMA STİLİME ALIŞIK OLMADIĞINIZDAN SİZLERE İLETECEKLERİMİ SLÂYT GÖSTERİSİ ŞEKLİNDE SUNMAYI TERCİH ETTİM. MERHABA BEN ASLI DİNÇMAN BEN ASLI DİNÇMAN."— Sunum transkripti:

1 KONUŞMA STİLİME ALIŞIK OLMADIĞINIZDAN SİZLERE İLETECEKLERİMİ SLÂYT GÖSTERİSİ ŞEKLİNDE SUNMAYI TERCİH ETTİM. MERHABA BEN ASLI DİNÇMAN BEN ASLI DİNÇMAN

2 SEREBRAL PALSİ’LİLER ve YAŞAM SEREBRAL PALSİ’LİLER ve YAŞAM

3 BU NEDENLE, ÖNCE SPASTİK OLMANIN NASIL BİR DUYUMSAMA OLDUĞUNA DEĞİNMEK İSTİYORUM. ÇÜNKÜ BİZİM ENGELİMİZ, YAŞANMADAN ANLAŞILAMAZ. BU NEDENLE, ÖNCE SPASTİK OLMANIN NASIL BİR DUYUMSAMA OLDUĞUNA DEĞİNMEK İSTİYORUM. ÇÜNKÜ BİZİM ENGELİMİZ, YAŞANMADAN ANLAŞILAMAZ. SPASTİK OLMAYI VE SPASTİKLERİ KEŞFETMEK, SEREBRAL PALSİ'NİN TIBBİ TANIMINI ANLAMAKTAN ÇOK FARKLIDIR.

4 KENDİ BEYNİNİZLE BİR BAŞKA BEDENDE YAŞAMAK GİBİ BİR ŞEYDİR SEREBRAL PALSİ’Lİ OLMAK... KENDİ BEYNİNİZLE BİR BAŞKA BEDENDE YAŞAMAK GİBİ BİR ŞEYDİR SEREBRAL PALSİ’Lİ OLMAK...

5 SİZ BEYNİNİZLE BAŞKA BİRİNİN HAREKETLERİNİ TAM İSTEDİĞİNİZ GİBİ NASIL YÖNLENDİREMEZSENİZ, SİZ BEYNİNİZLE BAŞKA BİRİNİN HAREKETLERİNİ TAM İSTEDİĞİNİZ GİBİ NASIL YÖNLENDİREMEZSENİZ, ı ı ı

6 AYNI ŞEYİ BİZ DE KENDİ BEDENİMİZDE HİSSEDERİZ... AYNI ŞEYİ BİZ DE KENDİ BEDENİMİZDE HİSSEDERİZ...

7 BİR AN İÇİN VÜCUDUMUZUN MUHTEŞEM BİR ORKESTRA OLDUĞUNU VARSAYALIM. BİR AN İÇİN VÜCUDUMUZUN MUHTEŞEM BİR ORKESTRA OLDUĞUNU VARSAYALIM.

8 ORKESTRA ŞEFİ (BEYİN) YAŞAM SENFONİSİNİ SESLENDİREBİLMEK İÇİN ENSTRÜMANLARA (ORGANLARA, KASLARA) ÇEŞİTLİ EMİRLER GÖNDERİR. ORKESTRA ŞEFİ (BEYİN) YAŞAM SENFONİSİNİ SESLENDİREBİLMEK İÇİN ENSTRÜMANLARA (ORGANLARA, KASLARA) ÇEŞİTLİ EMİRLER GÖNDERİR.

9 BU EMİRLER TAM VE DOĞRU İLETİLDİĞİNDE, ESER YANLIŞSIZ ÇALINIR. BU EMİRLER TAM VE DOĞRU İLETİLDİĞİNDE, ESER YANLIŞSIZ ÇALINIR. Bizde ise çalgı aletleri eseri kendi istedikleri gibi yorumlamakta ısrarcıdır Bizde ise çalgı aletleri eseri kendi istedikleri gibi yorumlamakta ısrarcıdır

10 İşte bu SENFONİDE ÖNEMLİ BİR DEZAVANTAJIMIZ VARDIR: YORUM FARKLILIKLARIMIZIN “NORMAL” ALGILANMAMASI... İşte bu SENFONİDE ÖNEMLİ BİR DEZAVANTAJIMIZ VARDIR: YORUM FARKLILIKLARIMIZIN “NORMAL” ALGILANMAMASI...

11 Dikkat ettiniz mi ? SPASTİKLERLE SPASTİK OLMAYANLAR herhangi bir nedenle karşılaştırılırken, “Normal” sözcüğü, ÖYLE YA DA BÖYLE, MUTLAKA KULLANILIR. Normal Anormal

12 KELİMELER karşıtlarını da çağrıştırdıkları için hepimizin bilinçaltına, “SEREBRAL PALSİ'LİLERİN NORMALLERDEN FARKLI VE AYRI OLDUKLARI” KALIBI YERLEŞMİŞTİR. KELİMELER karşıtlarını da çağrıştırdıkları için hepimizin bilinçaltına, “SEREBRAL PALSİ'LİLERİN NORMALLERDEN FARKLI VE AYRI OLDUKLARI” KALIBI YERLEŞMİŞTİR.

13 NİTEKİM BUGÜNE DEK TÜM ENGELLİLER İÇİN YAPILANLAR, NE YAZIK Kİ YETERLİ OLAMAMIŞTIR............ NİTEKİM BUGÜNE DEK TÜM ENGELLİLER İÇİN YAPILANLAR, NE YAZIK Kİ YETERLİ OLAMAMIŞTIR............ BUNU AŞMADIKÇA, SPASTİKLERLE ilgili DARBOĞAZLARIN ÇÖZÜMLENMESİ ÇOK ÇOK ZORDUR. BUNU AŞMADIKÇA, SPASTİKLERLE ilgili DARBOĞAZLARIN ÇÖZÜMLENMESİ ÇOK ÇOK ZORDUR.

14 ÇÖZÜM BEKLEYEN BU SORUNLARIN ANA BAŞLIKLARINI GÖRELİM: ÇÖZÜM BEKLEYEN BU SORUNLARIN ANA BAŞLIKLARINI GÖRELİM:

15 Engellinin geleceğinin güvence altına alınması. Ailenin genel yaşam kalitesinin yükseltilmesi. Engellinin, yaşam ve toplumla bütünleşmesinin sağlanması. Engelliye mümkün olan en üst düzeyde zihinsel, ruhsal ve fiziksel bağımsızlık kazandırılması.

16 Darboğazların çıkış noktasını incelediğimizde, ORTAK BİR PAYDAYA ulaşıyoruz: ENGELE İLİŞKİN YANLIŞ İNANIŞLAR ve GEÇMİŞTEN BUGÜNE, SIRF ÖYLE SÜREGELDİĞİ İÇİN KABULLENİLEN KALIPLAR, SEREBRAL PALSİLİLERLE YAKINLARINI, daracık bir dünyaya KAPATMIŞTIR. Darboğazların çıkış noktasını incelediğimizde, ORTAK BİR PAYDAYA ulaşıyoruz: ENGELE İLİŞKİN YANLIŞ İNANIŞLAR ve GEÇMİŞTEN BUGÜNE, SIRF ÖYLE SÜREGELDİĞİ İÇİN KABULLENİLEN KALIPLAR, SEREBRAL PALSİLİLERLE YAKINLARINI, daracık bir dünyaya KAPATMIŞTIR.

17 ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI AİLE VE TOPLUMDA YANLIŞ TEMEL TUTUMLARA YOL AÇMAKTADIR ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI AİLE VE TOPLUMDA YANLIŞ TEMEL TUTUMLARA YOL AÇMAKTADIR SİZLERE DAĞITILAN NOTLARDA VE KİTABIMDA DA OKUYACAĞINIZ GİBİ, SİZLERE DAĞITILAN NOTLARDA VE KİTABIMDA DA OKUYACAĞINIZ GİBİ,

18 AİLEDE İZLENEN YANLIŞ TUTUMLAR: -ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI- AİLEDE İZLENEN YANLIŞ TUTUMLAR: -ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI- KABULLENME SUÇLULUK UTANÇ ENGELİ YADSIMA ENGELLİYİ REDDETME TECRİT (ÖRTÜLÜ - AÇIK) KABULLENME SUÇLULUK UTANÇ ENGELİ YADSIMA ENGELLİYİ REDDETME TECRİT (ÖRTÜLÜ - AÇIK)

19 KABULLENME ENGELLİYE DAVRANIŞLAR, REÇETELENMİŞTİR. ARTIK DÜŞÜNÜLECEK, ARAŞTIRILACAK, KEŞFEDİLECEK HİÇBİR ŞEY YOKTUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: AİLE, ENGELLİ YA DA YAKINI OLMAYI FACİA SANARAK, -İDEAL TUTUM ZANNIYLA- HER ŞEYİ KABULLENMEK ZORUNDA KALIR. BÖYLELİKLE KAHRAMAN OLACAĞINA İNANIR. YETERSİZLİKLERİNE ODAKLANILAN ENGELLİ, KENDİSİNİ EKSİK HİSSEDER, KOMPLEKSLERİ NEDENİYLE ASLA TOPLUMLA BÜTÜNLEŞEMEZ. ENGELLİYE DAVRANIŞLAR, REÇETELENMİŞTİR. ARTIK DÜŞÜNÜLECEK, ARAŞTIRILACAK, KEŞFEDİLECEK HİÇBİR ŞEY YOKTUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: AİLE, ENGELLİ YA DA YAKINI OLMAYI FACİA SANARAK, -İDEAL TUTUM ZANNIYLA- HER ŞEYİ KABULLENMEK ZORUNDA KALIR. BÖYLELİKLE KAHRAMAN OLACAĞINA İNANIR. YETERSİZLİKLERİNE ODAKLANILAN ENGELLİ, KENDİSİNİ EKSİK HİSSEDER, KOMPLEKSLERİ NEDENİYLE ASLA TOPLUMLA BÜTÜNLEŞEMEZ.

20 SUÇLULUK ENGELLİ, İLAHİ BİR VARLIKTIR VE PAMUKLAR İÇİNDE KORUNUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ENGELİN HATA, ÖZELLİKLE DE AİLENİN HATASI SONUCUNDA MEYDANA GELEN BİR FACİA OLDUĞU İNANCIDIR. SORUNLARDAN UZAK BİR DÜNYADA, SORUMSUZ YAŞATILAN RUH SAĞLIĞI ZEDELENMİŞ ENGELLİ, YAŞAMLA KAVGASININ ACISINI ÇEVRESİNDEN ÇIKARIR. ENGELLİ, İLAHİ BİR VARLIKTIR VE PAMUKLAR İÇİNDE KORUNUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ENGELİN HATA, ÖZELLİKLE DE AİLENİN HATASI SONUCUNDA MEYDANA GELEN BİR FACİA OLDUĞU İNANCIDIR. SORUNLARDAN UZAK BİR DÜNYADA, SORUMSUZ YAŞATILAN RUH SAĞLIĞI ZEDELENMİŞ ENGELLİ, YAŞAMLA KAVGASININ ACISINI ÇEVRESİNDEN ÇIKARIR.

21 UTANÇ AİLE, UTANÇ VE ÖFKE KAYNAĞI OLAN ENGELİ SIR GİBİ SAKLAR. SAĞLAM OLMASINI DÜŞLEDİĞİ ENGELLİYİ HIRPALAR, SUÇLAR VE OLABİLDİĞİNCE İNSANLARDAN KAÇIRIR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ÇEVRELERİNDE SAPASAĞLAM BEBEKLER, ÇOCUKLAR VARDIR. ONLAR İSE, BUNU BAŞARAMAMIŞTIR. SUÇLANAN, AŞAĞILANAN, HIRPALANAN ENGELLİ AĞIR YETERSİZLİKLERLE YAŞAMAYA ÇALIŞIR. AİLE, UTANÇ VE ÖFKE KAYNAĞI OLAN ENGELİ SIR GİBİ SAKLAR. SAĞLAM OLMASINI DÜŞLEDİĞİ ENGELLİYİ HIRPALAR, SUÇLAR VE OLABİLDİĞİNCE İNSANLARDAN KAÇIRIR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ÇEVRELERİNDE SAPASAĞLAM BEBEKLER, ÇOCUKLAR VARDIR. ONLAR İSE, BUNU BAŞARAMAMIŞTIR. SUÇLANAN, AŞAĞILANAN, HIRPALANAN ENGELLİ AĞIR YETERSİZLİKLERLE YAŞAMAYA ÇALIŞIR.

22 ENGELİ YADSIMA “ENGELLİ DE NE DEMEK ? ASLAN OĞLUM FUTBOLCU OLACAK...” AİLE, ÇOCUKLA ENGELLİ OLMADIĞINI VARSAYARAK İLİŞKİ KURAR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: BİLİNÇALTINDA ENGELLİLERE KARŞI AKIL ALMAZ YOĞUNLUKTA ÖFKE DUYAN AİLE, ENGELİ YADSIYARAK ASLINDA ÇOCUĞU REDDETMEKTEN KORUNMAYA ÇALIŞIR. NEZLE YA DA GRİP BENZERİ, DÜZELECEK BİR RAHATSIZLIĞA SAHİP OLDUĞU ÖNE SÜRÜLEN ENGELLİ, MEÇHUL BİR YAŞAM SÜRER. “ENGELLİ DE NE DEMEK ? ASLAN OĞLUM FUTBOLCU OLACAK...” AİLE, ÇOCUKLA ENGELLİ OLMADIĞINI VARSAYARAK İLİŞKİ KURAR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: BİLİNÇALTINDA ENGELLİLERE KARŞI AKIL ALMAZ YOĞUNLUKTA ÖFKE DUYAN AİLE, ENGELİ YADSIYARAK ASLINDA ÇOCUĞU REDDETMEKTEN KORUNMAYA ÇALIŞIR. NEZLE YA DA GRİP BENZERİ, DÜZELECEK BİR RAHATSIZLIĞA SAHİP OLDUĞU ÖNE SÜRÜLEN ENGELLİ, MEÇHUL BİR YAŞAM SÜRER.

23 ENGELLİYİ REDDETME YOĞUN BİR "DIŞLAMA" İÇEREN YAKLAŞIMDA AİLE ENGELLİNİN, TEMEL BEDENSEL GEREKSİNİMLERİNİ DAHİ İNSANA LAYIK OLMAYAN DAVRANIŞLARLA KARŞILAR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: İNSANLAR ENGELLİ OLAMAZ, ENGELLİLER DE İNSAN OLAMAZ. AİLEMİZDE ENGELLİ OLMASI ANORMALDİR VE SEBEBİ DE BİZ DEĞİLİZ. İNSANLIK ONURUYLA BAĞDAŞMAYACAK BİR YAŞANTI SÜRDÜREN ÇOCUK TERK EDİLMİŞLİĞİN GİZLİ ÖFKESİYLE YAŞAYIP, BİR KÖŞEDE ÖLECEKTİR. YOĞUN BİR "DIŞLAMA" İÇEREN YAKLAŞIMDA AİLE ENGELLİNİN, TEMEL BEDENSEL GEREKSİNİMLERİNİ DAHİ İNSANA LAYIK OLMAYAN DAVRANIŞLARLA KARŞILAR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: İNSANLAR ENGELLİ OLAMAZ, ENGELLİLER DE İNSAN OLAMAZ. AİLEMİZDE ENGELLİ OLMASI ANORMALDİR VE SEBEBİ DE BİZ DEĞİLİZ. İNSANLIK ONURUYLA BAĞDAŞMAYACAK BİR YAŞANTI SÜRDÜREN ÇOCUK TERK EDİLMİŞLİĞİN GİZLİ ÖFKESİYLE YAŞAYIP, BİR KÖŞEDE ÖLECEKTİR.

24 TECRİT ENGELLİNİN FİZİKSEL, ZİHİNSEL, PSİKOLOJİK, VE SOSYO-KÜLTÜREL BOYUTLARDA BÜTÜNÜYLE YAŞAMDAN SOYUTLANMASIDIR. YÜZLERCE BOYUTLU VE ÇOK KARMAŞIK OLAN YAKLAŞIM ÇOCUK VE AİLENİN ZARAR GÖRDÜĞÜ YANLIŞ TEMEL TUTUMLARIN ORTAK PAYDASIDIR. İKİ TİP TECRİT VARDIR. ENGELLİNİN FİZİKSEL, ZİHİNSEL, PSİKOLOJİK, VE SOSYO-KÜLTÜREL BOYUTLARDA BÜTÜNÜYLE YAŞAMDAN SOYUTLANMASIDIR. YÜZLERCE BOYUTLU VE ÇOK KARMAŞIK OLAN YAKLAŞIM ÇOCUK VE AİLENİN ZARAR GÖRDÜĞÜ YANLIŞ TEMEL TUTUMLARIN ORTAK PAYDASIDIR. İKİ TİP TECRİT VARDIR. ( ÖRTÜLÜ – AÇIK )

25 a) ÖRTÜLÜ TECRİT AİLE ÇOCUĞUN ÇOK SAVUNMASIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜR VE ONUN KORUYUCU MELEĞİ OLUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ENGELLİYİ, KENDİLERİNDEN BAĞIMSIZ ALGILAYAMAYAN AİLE, KİMSENİN ZARAR VERMEMESİ İÇİN YAŞAMLA ARASINDAKİ PARAVAN OLMA GÖREVİNİ ÜSTLENİR. ENGELLİ, İŞİNE GELMEYEN DURUM, SÖZ ve DAVRANIŞLARLA KARŞILAŞTIĞINDA YA MUTSUZ OLUR, YA ÖFKELENİR, YA DA SAVUNMAYA GEÇER. AİLE ÇOCUĞUN ÇOK SAVUNMASIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜR VE ONUN KORUYUCU MELEĞİ OLUR. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: ENGELLİYİ, KENDİLERİNDEN BAĞIMSIZ ALGILAYAMAYAN AİLE, KİMSENİN ZARAR VERMEMESİ İÇİN YAŞAMLA ARASINDAKİ PARAVAN OLMA GÖREVİNİ ÜSTLENİR. ENGELLİ, İŞİNE GELMEYEN DURUM, SÖZ ve DAVRANIŞLARLA KARŞILAŞTIĞINDA YA MUTSUZ OLUR, YA ÖFKELENİR, YA DA SAVUNMAYA GEÇER.

26 AİLE, HİÇBİR ŞEYDEN ANLAMAYACAĞI VE DIŞLANACAĞI VARSAYIMIYLA ENGELLİYİ GİZLER, ÇEVREYLE İLİŞKİSİNİ DE KESER. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: AİLE, ENGELLİ TOPLUM İÇİNE GİRERSE, ONUN GİBİ, KENDİLERİNİN DE DIŞLANACAĞINDAN KORKAR. KENDİ DÜNYASINDA MUTLU VE GÜVENDE ZANNEDİLEN ENGELLİ, İÇEDÖNÜK YA DA SALDIRGAN TAVIRLAR SERGİLER. AİLE, HİÇBİR ŞEYDEN ANLAMAYACAĞI VE DIŞLANACAĞI VARSAYIMIYLA ENGELLİYİ GİZLER, ÇEVREYLE İLİŞKİSİNİ DE KESER. TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI: AİLE, ENGELLİ TOPLUM İÇİNE GİRERSE, ONUN GİBİ, KENDİLERİNİN DE DIŞLANACAĞINDAN KORKAR. KENDİ DÜNYASINDA MUTLU VE GÜVENDE ZANNEDİLEN ENGELLİ, İÇEDÖNÜK YA DA SALDIRGAN TAVIRLAR SERGİLER. b) AÇIK TECRİT

27 YAŞAM ÇOK KISA... OYSA İNSANLAR, DOĞRU ZANNETTİKLERİ YANLIŞLAR YA DA YANLIŞ BİLDİKLERİ DOĞRULAR YÜZÜNDEN YAŞAM ÇOK KISA... OYSA İNSANLAR, DOĞRU ZANNETTİKLERİ YANLIŞLAR YA DA YANLIŞ BİLDİKLERİ DOĞRULAR YÜZÜNDEN ÖMÜRLER TÜKETİYORLAR oooooooooo

28 AVEYRON’UN VAHŞİ ÇOCUĞU VİKTOR AVEYRON’UN VAHŞİ ÇOCUĞU VİKTOR

29 FRANSA’DA ORMANLIK BÖLGEDE BULUNAN AVEYRON’UN VAHŞİ ÇOCUĞU VİKTOR (10-11 YAŞ) KONUŞAMIYOR, DÖRT AYAK ÜZERİNDE GİDİYOR, BİR ŞEYE UZUN SÜRE DİKKATİNİ VEREMİYOR, İNSANLARDAN KORKUYORDU... BEŞ YILLIK BİR EĞİTİMDEN SONRA BİRKAÇ KELİME VE İSİMDEN BAŞKA BİR ŞEY SÖYLEYEMEDİ. İNSANLARLA İLİŞKİ KURMAYI İSE, ASLA ÖĞRENEMEDİ... ÇÜNKÜ VİKTOR İÇİN ÇOK GEÇ KALINMIŞTI.... FRANSA’DA ORMANLIK BÖLGEDE BULUNAN AVEYRON’UN VAHŞİ ÇOCUĞU VİKTOR (10-11 YAŞ) KONUŞAMIYOR, DÖRT AYAK ÜZERİNDE GİDİYOR, BİR ŞEYE UZUN SÜRE DİKKATİNİ VEREMİYOR, İNSANLARDAN KORKUYORDU... BEŞ YILLIK BİR EĞİTİMDEN SONRA BİRKAÇ KELİME VE İSİMDEN BAŞKA BİR ŞEY SÖYLEYEMEDİ. İNSANLARLA İLİŞKİ KURMAYI İSE, ASLA ÖĞRENEMEDİ... ÇÜNKÜ VİKTOR İÇİN ÇOK GEÇ KALINMIŞTI....

30 ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI VE... ÖMÜRLER TÜKETEN

31 ENGELLERİ, SPASTİKLERİN DOĞAL GELİŞİMLERİNİ ZATEN ZORLAŞTIRIYOR. BUNA BİR DE -VİKTOR örneğinde OLDUĞU GİBİ- “ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI’NIN GELİŞİMİ ENGELLEYEN YIKICI ETKİSİNİ İLAVE EDEREK, ENGELLERİ, SPASTİKLERİN DOĞAL GELİŞİMLERİNİ ZATEN ZORLAŞTIRIYOR. BUNA BİR DE -VİKTOR örneğinde OLDUĞU GİBİ- “ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI’NIN GELİŞİMİ ENGELLEYEN YIKICI ETKİSİNİ İLAVE EDEREK, ŞU SORULARI BİRAZ DÜŞÜNELİM

32 Zekâmızın doğuştan yetersiz olduğu İDDİA EDİLEBİLİR Mi ?.......... Zekâmızın doğuştan yetersiz olduğu İDDİA EDİLEBİLİR Mi ?.......... Toplum içinde normal kabul edilen davranışlar GELİŞTİREBİLİR MİYİZ ?.............. Toplum içinde normal kabul edilen davranışlar GELİŞTİREBİLİR MİYİZ ?.............. En basit şekilde iletişim kurmamız dahi BEKLENEBİLİR Mİ ?.......... En basit şekilde iletişim kurmamız dahi BEKLENEBİLİR Mİ ?..........

33 ANNEM DE BENİ ALIŞILMIŞ ENGELLİ KALIPLARI DOĞRULTUSUNDA ÖNERİLDİĞİ GİBİ BÜYÜTSEYDİ... ANNEM DE BENİ ALIŞILMIŞ ENGELLİ KALIPLARI DOĞRULTUSUNDA ÖNERİLDİĞİ GİBİ BÜYÜTSEYDİ...

34 İŞTE BÖYLE... GÜNÜMÜZDE SEREBRAL PALSİ'LİLER, ORMANDA BÜYÜYEN ÇOCUKLAR GİBİDİRLER...... Bu nedenle, SINIRLARI VE YAPABİLECEKLERİ HAKKINDA KESİN YARGIYA VARMAK DA DOĞRU OLMAYACAKTIR. İŞTE BÖYLE... GÜNÜMÜZDE SEREBRAL PALSİ'LİLER, ORMANDA BÜYÜYEN ÇOCUKLAR GİBİDİRLER...... Bu nedenle, SINIRLARI VE YAPABİLECEKLERİ HAKKINDA KESİN YARGIYA VARMAK DA DOĞRU OLMAYACAKTIR. önemli not

35 ŞİMDİ, “Alışılmış Spastik Kalıpları” YOK EDİLİNCE - BENİMSEME DOĞRULTUSUNDA - AİLE VE TOPLUMUN YAŞAYACAĞI DEĞİŞİMİ ÖZETLEYELİM ŞİMDİ, “Alışılmış Spastik Kalıpları” YOK EDİLİNCE - BENİMSEME DOĞRULTUSUNDA - AİLE VE TOPLUMUN YAŞAYACAĞI DEĞİŞİMİ ÖZETLEYELİM

36 ÇOK ÜZGÜNÜZ ! MAALESEF ÇOCUĞUNUZ ENGELLİ ! ÇOK ÜZGÜNÜZ ! MAALESEF ÇOCUĞUNUZ ENGELLİ ! EYVAH ! ŞİMDİ BİZ NE YAPACAĞIZ ?... BU FELAKETLE NASIL BAŞA ÇIKACAĞIZ ? AİLENİN ALGILADIĞI YANLIŞ

37 ÇOCUĞUNUZ SPASTİK ENGELLİ, BİR GÜN BİZ DE... ÇOCUĞUNUZ SPASTİK ENGELLİ, BİR GÜN BİZ DE... SPASTİK OLMAK TRAJEDİ DEĞİL, YAŞAMIN BİR PARÇASI AİLENİN ALGILAYACAĞI DOĞRU

38 ÇOCUĞUNUZU KABULLENİN ! ÇOCUĞUNUZU KABULLENİN ! MECBURUZ ... ENGELİ ENGELLİYİ KABULLENMEKTEN BAŞKA ÇAREMİZ YOK... AİLENİN ALGILADIĞI YANLIŞ

39 ÇOCUĞUNUZU TANIYIN, KEŞFEDİN ÇOCUĞUNUZU TANIYIN, KEŞFEDİN ÇOCUĞUMUZUN ÖZELLİKLERİNİ GERÇEKTEN ANLARSAK ONA YARDIM EDEBİLECEĞİZ AİLENİN ALGILAYACAĞI DOĞRU

40 ÇOK ŞEY BEKLEMEYİN, O, NORMAL BİR ÇOCUK DEĞİL ! ÇOK ŞEY BEKLEMEYİN, O, NORMAL BİR ÇOCUK DEĞİL ! ONDAN HİÇ BİR ŞEY BEKLEMEMELİ, FARKLI DAVRANMALI, her şeyi olduğu gibi KABULLENMELİYİZ. AİLENİN ALGILADIĞI YANLIŞ

41 HER ÇOCUK GİBİ, O DA FARKLI... BEKLENTİLERİNİZİ, ÇOCUĞUNUZUN ENGELİNİ YADSIMADAN BELİRLEYİN HER ÇOCUK GİBİ, O DA FARKLI... BEKLENTİLERİNİZİ, ÇOCUĞUNUZUN ENGELİNİ YADSIMADAN BELİRLEYİN ÇOCUĞUMUZ ENGELLİ ve HER ÇOCUK GİBİ, YAPABİLDİKLERİ DİĞERLERİNİN YAPTIKLARINDAN FARKLI OLACAK AİLENİN ALGILAYACAĞI DOĞRU

42 Yardıma muhtaç ama kendine yetmesi gerekiyor(muş)... Bizden başka tutunacak dalı var mı?.. Öyleyse onu FARKETTİRMEDEN (?) KORUYALIM AŞIRI KORUMAYIN ! Kendi kendine yetebilsin AŞIRI KORUMAYIN ! Kendi kendine yetebilsin AİLENİN ALGILADIĞI YANLIŞ

43 ÇOCUĞUNUZUN YAPABİLDİĞİ HER ŞEYİ DESTEKLEYİN ÇOCUĞUNUZUN YAPABİLDİĞİ HER ŞEYİ DESTEKLEYİN ÇOCUĞUMUZ SINIRLI DA OLSA BİR ŞEYLER BAŞARABİLECEK AİLENİN ALGILAYACAĞI DOĞRU

44 GÜNÜMÜZDE OLDUĞU ÜZERE, YANLIŞLARDA ISRAR EDİLDİĞİ SÜRECE, “BENİMSEME” BASTIRILACAK VE AİLE, HAYATLARINI ZORLAŞTIRACAK GÜNÜMÜZDE OLDUĞU ÜZERE, YANLIŞLARDA ISRAR EDİLDİĞİ SÜRECE, “BENİMSEME” BASTIRILACAK VE AİLE, HAYATLARINI ZORLAŞTIRACAK YANLIŞ TUTUMLARA YÖNELECEKTİR.

45 YAŞAMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR. Üstelik böyle bir bakış açısıyla, ENGELLİLERE İLİŞKİN HİÇBİR ZORLUĞU AŞMAK DA MÜMKÜN DEĞİLDİR Bu ŞEKİLDE, KALİTELİ

46 DIŞLANDIKLARINI ZANNETTİKLERİ İÇİN KAVGALI OLDUKLARI HAYATA, DIŞLANDIKLARINI ZANNETTİKLERİ İÇİN KAVGALI OLDUKLARI HAYATA, KABULLENİLEREK ZORLA DÂHİL OLMAYA ÇALIŞMAKTADIRLAR. KABULLENİLEREK ZORLA DÂHİL OLMAYA ÇALIŞMAKTADIRLAR. Nitekim ENGELLİLER VE YAKINLARI, Nitekim ENGELLİLER VE YAKINLARI,

47 YOK EDİLMELİDİR YOK EDİLMELİDİR SÖZ KONUSU TEMEL SORUNLAR NASIL AŞILABİLİR ? SÖZ KONUSU TEMEL SORUNLAR NASIL AŞILABİLİR ? ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI

48 BAŞKALARINA DA ÖNERMEYİN... ÇOCUĞUNUZU ASLA KABULLENMEYİN. ÇOCUĞUNUZU ASLA KABULLENMEYİN. KABULLEN !

49 TDK SÖZLÜĞÜNDE “KABULLENME” ÖRNEKLERİNE BAKALIM; " Çakır, YENİLİŞİ KABULLENMİŞ görünüyordu." (T. BUĞRA) " Adamcağız bu BAŞ BELASINI KABULLENDİ."

50 Bir de AŞAĞIDAKİ İFADELERDE KULLANALIM : Bir de AŞAĞIDAKİ İFADELERDE KULLANALIM : “ Zengin olmayı KABULLENİN...” “Çocuğunuzun başarılarını KABULLENİN...” “Galip gelmeyi KABULLENİN...” “ Zengin olmayı KABULLENİN...” “Çocuğunuzun başarılarını KABULLENİN...” “Galip gelmeyi KABULLENİN...” HİÇ OLMUYOR DEĞİL Mİ?... HİÇ OLMUYOR DEĞİL Mİ?...

51 GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ, OLUMLU DURUMLARDA “KABULLENME” KULLANILAMAZ GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ, OLUMLU DURUMLARDA “KABULLENME” KULLANILAMAZ 1.000.000 YTL 1.000.000 YTL

52 KABULLENİN ! DENİLİNCE, ENGELE ODAKLANAN AİLE ONUN DIŞINDA HİÇBİR ŞEY DÜŞÜNEMEZ KABULLENİN ! DENİLİNCE, ENGELE ODAKLANAN AİLE ONUN DIŞINDA HİÇBİR ŞEY DÜŞÜNEMEZ

53 ÜSTELİK ENGELİN GETİRDİĞİ ZORLUKLARA, BİR DE ÇOCUĞU BU DURUMUYLA KABULLENME ZORUNLULUĞUNUN YARATACAĞI BASKI İLAVE EDİLİR ÜSTELİK ENGELİN GETİRDİĞİ ZORLUKLARA, BİR DE ÇOCUĞU BU DURUMUYLA KABULLENME ZORUNLULUĞUNUN YARATACAĞI BASKI İLAVE EDİLİR

54 BÖYLELİKLE, YÜK İKİYE KATLANIR. BÖYLELİKLE, YÜK İKİYE KATLANIR. EYVAH !

55 İLERLEYEN ZAMANLA, AİLENİN OMUZLARINA BİR BAŞKA YÜK DAHA EKLENİR : ÇOCUĞU, TOPLUMA DA KABULLENDİRME SAVAŞI... İLERLEYEN ZAMANLA, AİLENİN OMUZLARINA BİR BAŞKA YÜK DAHA EKLENİR : ÇOCUĞU, TOPLUMA DA KABULLENDİRME SAVAŞI...

56 HİÇBİR ŞEY GÖNÜLLÜ KABULLENİLEMEZ. HİÇBİR ŞEY GÖNÜLLÜ KABULLENİLEMEZ. GÖNÜLSÜZ YAPILANLAR İSE, YAŞAMA SEVİNCİNİN VE YAŞAMIN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGELDİR... KENDİ KENDİNİZİ E N G E L L E M E Y İ N... GÖNÜLSÜZ YAPILANLAR İSE, YAŞAMA SEVİNCİNİN VE YAŞAMIN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGELDİR... KENDİ KENDİNİZİ E N G E L L E M E Y İ N...

57 ZORLAMA tutum olan “KABULLENME” den VAZGEÇİLİRSE, BENİMSEME’ye YÖNELİŞ KOLAYLAŞIR. ZORLAMA tutum olan “KABULLENME” den VAZGEÇİLİRSE, BENİMSEME’ye YÖNELİŞ KOLAYLAŞIR.

58 Oysa, “ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI” nedeniyle, Oysa, “ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI” nedeniyle, BENİMSEME SEREBRAL PALSİ’LİLERDEN ÖYLE UZAKTADIR Kİ............ BENİMSEME SEREBRAL PALSİ’LİLERDEN ÖYLE UZAKTADIR Kİ............ BENİMSEME NEREDE ?

59 BASINDAN AZİM ABİDESİ ENGELLİLER ! ÖZEL OLİMPİYATTA MADALYA ALDILAR... (Ya, YAŞAMDA... ?) AZİM ABİDESİ ENGELLİLER ! ÖZEL OLİMPİYATTA MADALYA ALDILAR... (Ya, YAŞAMDA... ?)

60 ZİHİNSEL ENGELLİ METİN SABANCI KONUŞAMIYOR... TEKERLEKLİ SANDALYEYE MAHKUM... (Ormanda büyüyen çocuk VİKTOR’u ANIMSADINIZ MI?...) ZİHİNSEL ENGELLİ METİN SABANCI KONUŞAMIYOR... TEKERLEKLİ SANDALYEYE MAHKUM... (Ormanda büyüyen çocuk VİKTOR’u ANIMSADINIZ MI?...) BASINDAN

61 BU... AZMİN ZAFERİ... YA DA... AMA... DEĞİL, BÜTÜNÜYLE BİR YAŞAM...

62 ENGELLİLERİ, YATAĞA-TEKERLEKLİ SANDALYEYE MAHKUM ve/veya AZİM ABİDESİ şeklinde TANITAN HABERLER GERÇEKLERİ YANSITABİLİYOR MU? ENGELLİLERİ, YATAĞA-TEKERLEKLİ SANDALYEYE MAHKUM ve/veya AZİM ABİDESİ şeklinde TANITAN HABERLER GERÇEKLERİ YANSITABİLİYOR MU? HAYIR...

63 YAŞLI GÖZLERLE İZLENMENİN ÖTESİNDE, BİR İDEALE HİZMET EDEMİYOR... YAŞLI GÖZLERLE İZLENMENİN ÖTESİNDE, BİR İDEALE HİZMET EDEMİYOR... ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI doğrultusunda; ENGELLİLERİN BİR ŞEYLER BAŞARMASININ OLAĞANDIŞI OLDUĞUNUN DÜŞÜNÜLMESİNE YOL AÇAN BU TÜR HABERLER, ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI doğrultusunda; ENGELLİLERİN BİR ŞEYLER BAŞARMASININ OLAĞANDIŞI OLDUĞUNUN DÜŞÜNÜLMESİNE YOL AÇAN BU TÜR HABERLER,

64 “TECRİT” ENGELLİNİN HER NE GEREKÇEYLE OLURSA OLSUN, HAYATTAN UZAK TUTULMASIDIR. ENGELLİNİN HER NE GEREKÇEYLE OLURSA OLSUN, HAYATTAN UZAK TUTULMASIDIR. ÇOCUK VE AİLENİN ZARAR GÖRDÜĞÜ YANLIŞ TUTUMLARIN ORTAK PAYDASIDIR.

65 TECRİT, GENELDE FİZİKSEL BİR YALITIM OLARAK ALGILANIR. TECRİT, GENELDE FİZİKSEL BİR YALITIM OLARAK ALGILANIR. BU MANTIĞA GÖRE, ENGELLİ, SOKAĞA ÇIKARILIYORSA, HAYATTAN SOYUTLANMIYORDUR (!) BU MANTIĞA GÖRE, ENGELLİ, SOKAĞA ÇIKARILIYORSA, HAYATTAN SOYUTLANMIYORDUR (!)

66 OYSA TUTUMUN EN YIPRATICI ETKİSİ, ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL YALITIMDIR. BU NEDENLE, ENGELLİNİN EVDEN ÇIKARILMASI, YALITIMIN OLMADIĞI ANLAMINA GELMEZ. BU NEDENLE, ENGELLİNİN EVDEN ÇIKARILMASI, YALITIMIN OLMADIĞI ANLAMINA GELMEZ.

67 EKTEKİ ÖRNEKLERİN TÜMÜ ENGELLİ İÇİN, üstü kapalı uygulanan, ÖRTÜLÜ TECRİT’TİR: EKTEKİ ÖRNEKLERİN TÜMÜ ENGELLİ İÇİN, üstü kapalı uygulanan, ÖRTÜLÜ TECRİT’TİR:

68 Aşırı KORUNMASI. (Doktor bey, aman dikkat edin.....) Özgüveninin GELİŞTİRİLMEMESİ. (Dur bebeğim! Sen yapamazsın.) Kendini ifade EDEMEMESİ. (O derdini anlatamaz ki...) Onun yerine KONUŞULMASI. (Adı Ayşe... 12 yaşında, teyzesi...) Gerçeklerin SAKLANMASI. ( Çocuk sakın duymasın, üzülür...) ***

69 SOSYAL AKTİVİTELERDE DAHİ, NE YAZIK Kİ, ÇOCUK GÖZLERDEN UZAK TUTULMAKTADIR. SOSYAL AKTİVİTELERDE DAHİ, NE YAZIK Kİ, ÇOCUK GÖZLERDEN UZAK TUTULMAKTADIR. ÖRNEĞİN, SPASTİK ÇOCUKLARIN KATILMASININ UYGUN GÖRÜLDÜĞÜ ORGANİZASYONLAR genellikle PİKNİKLERDİR. ÖRNEĞİN, SPASTİK ÇOCUKLARIN KATILMASININ UYGUN GÖRÜLDÜĞÜ ORGANİZASYONLAR genellikle PİKNİKLERDİR. Bunu araştırırsak, karşımıza şu gerçek çıkar: Bunu araştırırsak, karşımıza şu gerçek çıkar:

70 TECRİT YOK EDİLDİĞİNDE, DİĞER OLUMSUZ YAKLAŞIMLAR DA ENGELLENEBİLİR. Çünkü SEREBRAL PALSİ'LİLERLE İLGİLİ YANILGILARIN TEMELİNDE, MUTLAKA (ALIŞILMIŞ SPASTİK KALIPLARI) VARDIR..... YALITIM = TECRİT

71 SPASTİKLERLE YAKINLARI İÇİN YAŞAMI KOLAYLAŞTIRMAK ELBETTE Kİ, MÜMKÜNDÜR. İDEAL YAKLAŞIM BENİMSEME BU KONUDA YOLUMUZU AYDINLATIR. SPASTİKLERLE YAKINLARI İÇİN YAŞAMI KOLAYLAŞTIRMAK ELBETTE Kİ, MÜMKÜNDÜR. İDEAL YAKLAŞIM BENİMSEME BU KONUDA YOLUMUZU AYDINLATIR.

72 BENİMSEME “ÇOCUĞUMUZU, HER ŞEYİYLE SEVİYOR, BENİMSİYORUZ...” AİLE, ÇOCUKLA ABARTISIZ, DOĞAL İLİŞKİ KURAR; HER ANNE-BABA GİBİ... VE YAŞAM DEVAM EDER... TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI YOKTUR ASIL OLAN, BENİMSEMEK VE ZORU BAŞARARAK İNSAN YETİŞTİRMEKTİR. ENGEL,TRAJEDİ YARATMAZ. ÇOCUK, BİLDİĞİ ENGELİNİ -farklı bir özellik olarak- BENİMSER. ENGELİNDEN KAYNAKLANAN DOĞAL KISITLAMALAR HARİÇ, SAĞLIKLIDIR, HERKES GİBİ BİR YAŞAM SÜRER. “ÇOCUĞUMUZU, HER ŞEYİYLE SEVİYOR, BENİMSİYORUZ...” AİLE, ÇOCUKLA ABARTISIZ, DOĞAL İLİŞKİ KURAR; HER ANNE-BABA GİBİ... VE YAŞAM DEVAM EDER... TUTUMUN ÇIKIŞ NOKTASI YOKTUR ASIL OLAN, BENİMSEMEK VE ZORU BAŞARARAK İNSAN YETİŞTİRMEKTİR. ENGEL,TRAJEDİ YARATMAZ. ÇOCUK, BİLDİĞİ ENGELİNİ -farklı bir özellik olarak- BENİMSER. ENGELİNDEN KAYNAKLANAN DOĞAL KISITLAMALAR HARİÇ, SAĞLIKLIDIR, HERKES GİBİ BİR YAŞAM SÜRER.

73 “ BENİMSEME ” HER ŞEYİ OLDUĞU GİBİ SEVMENİN YAKLAŞIMIDIR. Bir PAPATYAYI nasıl doğal karşılıyor, bir TAŞ PARÇASINI nasıl tuhaf bulmuyorsak; ENGELLİ OLMAK DA bir alternatif olarak, YAŞAMLA BÜTÜNLEŞİR... “ BENİMSEME ” HER ŞEYİ OLDUĞU GİBİ SEVMENİN YAKLAŞIMIDIR. Bir PAPATYAYI nasıl doğal karşılıyor, bir TAŞ PARÇASINI nasıl tuhaf bulmuyorsak; ENGELLİ OLMAK DA bir alternatif olarak, YAŞAMLA BÜTÜNLEŞİR...

74 BENİMSEME’NİN DIŞINDA ÇÖZÜM ARAMAK, SADECE ÇÖZÜMSÜZLÜĞÜ KÖRÜKLEYECEKTİR ********** BENİMSEME’NİN DIŞINDA ÇÖZÜM ARAMAK, SADECE ÇÖZÜMSÜZLÜĞÜ KÖRÜKLEYECEKTİR **********

75 ÇOCUĞUNUZU -SEREBRAL PALSİ’Lİ OLSA DA- SAĞLIKLI YETİŞTİRMENİN TEK YOLU OLAN ÇOCUĞUNUZU -SEREBRAL PALSİ’Lİ OLSA DA- SAĞLIKLI YETİŞTİRMENİN TEK YOLU OLAN BENİMSEMEYE GÖRE : BENİMSEMEYE GÖRE :

76 ENGELLERİNİ BİLME + ÖĞRENME HAKKINA SAHİPTİRLER ENGELLERİNİ BİLME + ÖĞRENME HAKKINA SAHİPTİRLER SEREBRAL PALSİ’LİLER

77 ZORUNLULUK NEDENİYLE KABULLENİLMEZLER DOĞAL OLARAK BENİMSENİRLER ZORUNLULUK NEDENİYLE KABULLENİLMEZLER DOĞAL OLARAK BENİMSENİRLER SEREBRAL PALSİ’LİLER

78 İSTİSNALAR DIŞINDA ZİHİNSEL ENGELLİ DEĞİLLERDİR İSTİSNALAR DIŞINDA ZİHİNSEL ENGELLİ DEĞİLLERDİR SEREBRAL PALSİ’LİLER

79 YANLIŞ TUTUMLARLA BÜYÜTÜLDÜKLERİ İÇİN HER AÇIDAN YETERSİZ BIRAKILIRLAR YANLIŞ TUTUMLARLA BÜYÜTÜLDÜKLERİ İÇİN HER AÇIDAN YETERSİZ BIRAKILIRLAR SEREBRAL PALSİ’LİLER

80 SPASTİK OLMAYANLAR GİBİ GÖRÜNMEK / GÖSTERİLMEK ZORUNDA DEĞİLLERDİR SPASTİK OLMAYANLAR GİBİ GÖRÜNMEK / GÖSTERİLMEK ZORUNDA DEĞİLLERDİR SEREBRAL PALSİ’LİLER

81 KAPASİTELERİ DOĞRULTUSUNDA REHABİLİTE EDİLEREK SAĞLIKLI, MUTLU, BAŞARILI, DOYUMLU ve HATTA ÜRETKEN BİREYLER OLARAK YAŞAYABİLİRLER KAPASİTELERİ DOĞRULTUSUNDA REHABİLİTE EDİLEREK SAĞLIKLI, MUTLU, BAŞARILI, DOYUMLU ve HATTA ÜRETKEN BİREYLER OLARAK YAŞAYABİLİRLER SEREBRAL PALSİ’LİLER

82 İLGİ DUYDUKLARI ALANLARDA KENDİLERİNİ GELİŞTİREBİLMEK İÇİN YARDIM İSTEME YARDIM ALMA EĞİTİM GÖRME HAKKINA SAHİPTİRLER İLGİ DUYDUKLARI ALANLARDA KENDİLERİNİ GELİŞTİREBİLMEK İÇİN YARDIM İSTEME YARDIM ALMA EĞİTİM GÖRME HAKKINA SAHİPTİRLER SEREBRAL PALSİ’LİLER

83 “O BİR ENGELLİ, MUTLU OLSUN !” DİYE VERİLEN DİPLOMALAR VE MADALYALAR İLE YARINLARA HAZIRLANAMAZLAR... “O BİR ENGELLİ, MUTLU OLSUN !” DİYE VERİLEN DİPLOMALAR VE MADALYALAR İLE YARINLARA HAZIRLANAMAZLAR... SEREBRAL PALSİ’LİLER

84 AİLELER VE ONLARI YÖNLENDİRECEK EĞİTİMCİLER İÇİN İDEAL YAKLAŞIM “BENİMSEME” DOĞRULTUSUNDA ÖNEMLİ NOTLAR: AİLELER VE ONLARI YÖNLENDİRECEK EĞİTİMCİLER İÇİN İDEAL YAKLAŞIM “BENİMSEME” DOĞRULTUSUNDA ÖNEMLİ NOTLAR:

85 Örneğin: Doğduğumda ANNEME, en iyimser tahminle, sadece birkaç ay yaşayabileceğim, zihinsel engelli olabileceğim vb. olasılıklar söylenmiş. Örneğin: Doğduğumda ANNEME, en iyimser tahminle, sadece birkaç ay yaşayabileceğim, zihinsel engelli olabileceğim vb. olasılıklar söylenmiş. EĞER ANNEM BUNLARI “ALTERNATİFSİZ GERÇEK” OLARAK KABULLENSEYDİ VE BENDEN VAZGEÇSEYDİ............. EĞER ANNEM BUNLARI “ALTERNATİFSİZ GERÇEK” OLARAK KABULLENSEYDİ VE BENDEN VAZGEÇSEYDİ.............

86 SEREBRAL PALSİ’Yİ, ÇOCUĞU ESAS ALARAK KEŞFEDİN HİÇBİR BİLİMSEL VERİ, ONUNLA KURULAN İLİŞKİDEN DAHA SOMUT OLAMAZ SEREBRAL PALSİ’Yİ, ÇOCUĞU ESAS ALARAK KEŞFEDİN HİÇBİR BİLİMSEL VERİ, ONUNLA KURULAN İLİŞKİDEN DAHA SOMUT OLAMAZ

87 REHABİLİTASYON, GÜNLÜK YAŞANTIYLA BÜTÜNLEŞTİĞİ ORANDA ETKİLİDİR REHABİLİTASYON, GÜNLÜK YAŞANTIYLA BÜTÜNLEŞTİĞİ ORANDA ETKİLİDİR

88 ENGELLİ, HAYATIN İÇİNDEYSE ONUN VE KENDİNİZİN YAŞANTISINI “TEDAVİ SEANSI” HALİNE GETİRMEDEN, ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONU SÜRDÜREBİLİR, YAŞAM ENERJİNİZİ DE DAHA AKTİF KULLANABİLİRSİNİZ... ENGELLİ, HAYATIN İÇİNDEYSE ONUN VE KENDİNİZİN YAŞANTISINI “TEDAVİ SEANSI” HALİNE GETİRMEDEN, ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONU SÜRDÜREBİLİR, YAŞAM ENERJİNİZİ DE DAHA AKTİF KULLANABİLİRSİNİZ...

89 HATALARINI GÖRÜN VE İKAZ EDİN... BAŞARABİLDİKLERİNİN KEYFİNİ DE BİRLİKTE ÇIKARIN... HATALARINI GÖRÜN VE İKAZ EDİN... BAŞARABİLDİKLERİNİN KEYFİNİ DE BİRLİKTE ÇIKARIN...

90 TECRİT - ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL YALITIM- OLMADIĞI ZAMAN FARKLI GÖRÜNÜM VE FARKLI HAREKETLERİN NEDENLERİ DE BİZZAT SPASTİKLERDEN ÖĞRENİLECEKTİR TECRİT - ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL YALITIM- OLMADIĞI ZAMAN FARKLI GÖRÜNÜM VE FARKLI HAREKETLERİN NEDENLERİ DE BİZZAT SPASTİKLERDEN ÖĞRENİLECEKTİR

91 TOPLUMLA MÜCADELE ETMEYİN, AİLECE TOPLUMLA BÜTÜNLEŞİN TOPLUMLA MÜCADELE ETMEYİN, AİLECE TOPLUMLA BÜTÜNLEŞİN

92 RAHAT, MUTLU, HER ŞEYLE BARIŞIK KALABİLMEK İÇİN VARLIĞINDAN BİLE MUTLU OLUN RAHAT, MUTLU, HER ŞEYLE BARIŞIK KALABİLMEK İÇİN VARLIĞINDAN BİLE MUTLU OLUN

93 BENİMSEYİN, HAYATI PAYLAŞIN BENİMSEYİN, HAYATI PAYLAŞIN KISACASI,

94

95 BASINDAN BELKİ BİR GÜN ŞÖYLE BİR HABER DE OKUYABİLECEĞİZ !... BELKİ BİR GÜN ŞÖYLE BİR HABER DE OKUYABİLECEĞİZ !... ************** SPASTİKLER HER GÜN, HER YERDE, HAYATIN İÇİNDELER... ZİHİNSEL ENGELLİ OLMADIKLARINI BİLİYOR, ONLARI ANLAYABİLİYORUZ... ************** SPASTİKLER HER GÜN, HER YERDE, HAYATIN İÇİNDELER... ZİHİNSEL ENGELLİ OLMADIKLARINI BİLİYOR, ONLARI ANLAYABİLİYORUZ... **************

96 Bu sunuda izlediğiniz gerçeklere ilişkin ayrıntılı bilgi için yayınlanan ilk kitabım “YEDİ TEMEL TUTUM”u okuyabilirsiniz... Lütfen tıklayınız: Bu sunuda izlediğiniz gerçeklere ilişkin ayrıntılı bilgi için yayınlanan ilk kitabım “YEDİ TEMEL TUTUM”u okuyabilirsiniz... Lütfen tıklayınız: http://yeditemeltutum.blogspot.com/

97 DÜŞÜNCELERİNİZDE -çok önemli- DEĞİŞİKLİKLER OLDUĞUNU UMUYOR... DÜŞÜNCELERİNİZDE -çok önemli- DEĞİŞİKLİKLER OLDUĞUNU UMUYOR... HEPİNİZİ SAYGIYLA SELAMLIYORUM. HEPİNİZİ SAYGIYLA SELAMLIYORUM.

98 İnönü Cd. No:402 Petek Apt. D-20 35290 Göztepe - İZMİR - TÜRKİYE 00 (90-232) 244 42 96 aslidincman@mynet.com http://aslidincman.wordpress.com

99 GRAFİK / ANİMASYON sevgi.anne@mynet.com GRAFİK / ANİMASYON sevgi.anne@mynet.com


"KONUŞMA STİLİME ALIŞIK OLMADIĞINIZDAN SİZLERE İLETECEKLERİMİ SLÂYT GÖSTERİSİ ŞEKLİNDE SUNMAYI TERCİH ETTİM. MERHABA BEN ASLI DİNÇMAN BEN ASLI DİNÇMAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları