Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AFTER MARKETING / Ardıl Pazarlama Aftermarket – ikincil piyasa Aftermarket – satış sonrası hizmetler Otomobil, beyaz eşya pazarı İki amaç:Müşteri bulmak,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AFTER MARKETING / Ardıl Pazarlama Aftermarket – ikincil piyasa Aftermarket – satış sonrası hizmetler Otomobil, beyaz eşya pazarı İki amaç:Müşteri bulmak,"— Sunum transkripti:

1

2 AFTER MARKETING / Ardıl Pazarlama Aftermarket – ikincil piyasa Aftermarket – satış sonrası hizmetler Otomobil, beyaz eşya pazarı İki amaç:Müşteri bulmak, müşteri tutmak After marketing’de iki amaçtan hangisi? After marketing: Mevcut müşterilerin memnuniyetlerinin sürdürülmesi için ilişkilerin bütünlük içinde ele alınmasını öne çıkaran bir anlayıştır Otomobil sektöründe satış karı : X Otomobil sektöründe satış sonrası hizmetlerin yıllık karı: 8X Müşterilere satış sonrası olumlu deneyimler yaşatma Olumlu deneyimli bir müşterinin (tavsiyesi x 2) müşteri

3 After Marketing Avustralya’nın Sidney kentindeki Lexus otomobil sahipleri, ünlü Sidney Operası’na otomobilleri ile gittiklerinde, otomobillerini park eden ve kendisine içecekler ikram eden bir Lexus görevlisiyle karşılaşıyorlar. Mercedes otomobil sahipleri ise otomobillerini kendileri park ediyor.

4 AGGRESSIVE MARKETING / Saldırgan Pazarlama Pazarlama – saldırganlık ???? Başkalarınca kabul görmek için saldırgan olma Rakiplerin birbirlerini ortadan kaldırma isteği Pazarın birincisi ile ikincisi arasındaki savaş Coca-Cola – Pepsi Turkcell – Vodafone Sürekli müsabakalar

5 Doğrudan hedefe yönelik saldırılar Yıkıcı, kırıcı davranışlar (kendisine de zarar veren) Her iki tarafa da uzun vadede zarar verir Promosyon savaşları (Turkcell, Vodafone) Fiyat indirimleri (7 numara, mavi otobüs) AGGRESSIVE MARKETING / Saldırgan Pazarlama

6 Sponsorluk türleri bakımından en yüksek paya sahip olan SPOR Ortalama 2/3

7 Spor Sponsorluğunun Türleri Bireysel sporcuların sponsorluğu (Yasemin Dalkılıç, David Beckham, Serena Williams) Spor takımlarının sponsorluğu Spor organizasyonlarının sponsorluğu

8 Olimpiyatlarda görülen otlakçılık, parazitlik, asalaklık Karşıdan bakıldığında birbiriyle savaş içinde olan, birbirine saldıran iki ordu manzarası görülmez Firma pusuya sinip, en etkili olacağı ve beklenmedik bir anda harekete geçmeyi bir strateji olarak benimser Önceden farkına varılması zor ve varıldığında artık çok geç olan, ufak ve etkili ataklar

9 Bir markanın sportif, sosyal hatta politik bir olayda, kitleleri ilgilendiren bir organizasyonda, resmi sponsorluğun söz konusu olduğu durumlarda, rakip başka markanın bir bedel ödemeden ve yasaları da ihlal etmeden, bir uyanıklık yaparak kendi ismini de olayla ilgili hale getirme çabası Gerilla pazarlamanın özel bir taktiği Dürüstlükten yoksun, etik sorunlar Sponsor bulamama FIFA dünya kupası, Olimpiyatlar (Milyar $) İnsanların yarısı resmi sponsorun ismini hatırlamıyor Sinsinin hatırlanma oranı resmiyi geçebiliyor

10 OrganizasyonResmi SponsorSinsi 1984 OlimpiyatlarıFujiKodak 1988 OlimpiyatlarıKodakFuji 1992 OlimpiyatlarıReebokNike 1994 Kış OlimpiyatlarıVisaAmerican Express New York MaratonuMercedesMazda

11 Amaç: İlgiyi gerçek sponsordan uzaklaştırıp kendisine yönlendirme Organizasyona herhangi bir ücret ödemiyor, ama olayı kendi ismi veya imajı ile özdeşleştiriyor Amaç:Tüketici zihnini karıştırıp belli bir çıkar elde etmek Sinsilik yüzünden, resmi sponsor mali kayba uğrar Mümkün olduğunca olayın ismini kullanmama (diğer sponsorluklar dışında)

12 Ambush Marketing / Sinsi Pazarlama STRATEJİLER Olayı yayınlayan medyaya sponsor olma Alt kategorilerde sponsorluk yapma (2002 Dünya kupası resmi sponsoru Coca-Cola – Milli takım sponsoru Pepsi) Oyuncular havuzuna katkı sağlayan sponsorluk yapma Olaya tesadüf eden reklam planlama (reklam sloganı benzetme, billboard kiralama, temayı reklamlarda kullanma) Diğer (yarışmalar, çekilişler,… promosyon kampanyaları)

13 Sonuç Eğer siz iyi bir sponsor değilseniz, sesinizi iyi duyuramıyorsanız ve eksikliğiniz varsa sinsi pazarlama olacaktır

14 2012 Londra Olimpiyatları Nike, Pepsi, Burger King Olimpiyatlara özel oyunlar, ürünler Yaratıcı çalışmalar Bu üç marka, tüketicilere göre en favori 15 olimpiyat markası arasında Sponsorluk ne kadar etkili (Mİ)? Bu üç şirketin ortak yanı: Hiçbiri sponsor değil Sosyal medyayı çok iyi kullanan şirketler bunlar Olimpiyat organizasyon komitesinin hazırladığı 61 sayfalık marka koruma kitapçığı var Nike Sinsiler Ligi Şampiyonu

15 Nike Nike, Reebok'un resmî sponsor olduğu 1992 Olimpiyatları'nda ABD basketbol takımının basın toplantısına sponsor olurken, Nike sponsorluğundaki efsanevi Michael Jordan, aldığı milyon dolarları hak ettiğini kanıtlarcasına, altın madalyasının takılırken Reebok logosunu kapatmıştı. Yine, Adidas'ın sponsor olduğu 2010 yılı Dünya Kupasıdan önce Nike, viral bir videoyu dolaşıma sokmuş ve video Adidas'ın Star Wars temalı reklamından bile daha fazla akıllarda yer etmişti. Bir defasında da (1996 Atlanta Olimpiyatları) 50 milyon dolarlık sponsorluk bedeli ödememiş, buna karşılık oyunlar süresince şehirdeki bütün afişlerde yer almış hatta stadyumun karşısında inşa ettiği kocaman Nike binası ile ismini-logosunu gözlere sokmayı başarmıştı.

16 KULULA HAVAYOLLARI 2010 DÜNYA KUPASINA DAMGA VURDU 2010 Dünya Kupasından önce Afrikalı havayolları Kulula yazılı mecralarda yayınladığı kampanyasıyla kendilerini "İsmi Lazım olmayanın gayri resmi havayolları" olarak tanıttı. FIFA havayolunu kınadı ve sinsi pazarlama kurallarını çiğnediğini bildirdi. Şirket FIFA Başkanı Sepp Blatter'a ücretsiz uçuş teklifinde bulundu.

17 Bir ay sonra bu sefer Kulula başka bir reklam kampyanyası yaptı ve "Gelecek yıl değil, geçen yıl değil, arada bir dönemde" diyerek FIFA sembolleri ile renkli bir kampanya yaptı ve altındaki açıklamalarda ise FIFA kurallarını çiğnemediklerini anlattı. Sonrasında ise şirket iyice kontrolden çıktı ve ismi Sepp Blatter olan herkese ücretsiz uçak bileti vereceğini açıkladı. Havayolu, Sepp Blatter adlı bir terrier cinsi köpeği de kampanyanın maskotu yaptı. Sonra da "Artık resmi Sepp Blatter bizimle uçuyor" diyerek yazılı bir kampanya yaptı.

18 BAVYERA KIZLARI DÜNYA KUPASINDAN ATILIRSA Futbol tuzak pazarlamanın en fazla yer bulduğu alanlardan biri 2010 yılında Danimarka Hollanda arasındaki bir maçta, 36 tane mini etekli kız ve turuncu giyen sarışın kız stadyumdan dışarı çıkarıldı Neden mi? Dünya Kupası resmi sponsorlarından Budweieser'a karşı Hollanda birası Bavaria'yı sinsice tanıtmaya çalıştıkları için!

19 2012 Londra Olimpiyatları Sponsorların katkısı 700 milyon sterlin Yaklaşık 2 milyar TL Organizatörler tuzak pazarlama konusunda sıkı önlemler alıyor Ancak yaratıcı çalışmalarla bilinen firmalar her defasında bu sert kuralların etrafından dolaşarak reklam yapmayı başarıyor. Reklam Araştırma Derneği (The ARF) Araştırma Sorumlusu Bill Cook "Muhasabe çağında ufak sponsorların sayısını arttırarak ana sponsorların etkinliğini düşürmek spor federasyonları için çok aptalca bir yaklaşım"

20 Sinsi pazarlama sadece spor müsabakalarında değil, normal zamanlarda da şirketlerin başvurduğu bir yöntem Mayıs 2012'de Google Street View uygulaması Volkswagen'ın İsviçre genel merkezinin görüntülerini yayınladı. Ancak tam genel merkezin önünde bir Fiat 500 park edilmişti. Fiat, Google araçlarının Södertalje caddelerinde gezdiğini görünce parlak kırmızı bir Fiat 500'ü aracın peşine takmış ve marka ile bütünleşmiş araçlarından biri olan Fiat 500'ü VW'nin kapısının önüne park etmişti!

21 SAMSUNG APPLE'IN KUYRUĞUNU ÇALDI Ekim 2011'de Samsung, Galaxy S II telefonunu lansmanını, rakibi Apple şirketinin iPhone 4S lansmanı ile aynı dönemde yaptı. Genelde insanlar bir gece öncesinden Apple mağazalarının önünde beklerler. Ancak Samsung böyle bir perakende stratejisi ile bilinmiyor.

22 Fakat şirket, Sydney'deki Apple'ın en büyük mağazasının birkaç metre ötesinde küçük bir dükkân açarak, Galaxy S II'yi 2 Avusturalya Dolarına sattı. (Normal fiyatı 850 Avusturalya doları) Sadece 3 gün açık kalan bir dükkânın tek amacı, Apple için yaratılacak ilgiyi kendi üzerine çekmekti. Başarılı da olundu. Dükkânın önünde Apple'dan daha uzun bir kuyruk oluştu.

23 Celebrity Marketing Pazarlama iletişiminde hedef kitleye en etkin biçimde ulaşmak ve iletişimi satışa dönüştürmek Hedef kitlenin yaşam biçimi, beklentileri, değer ve inançları Ünlülerin reklamda, kampanyalarda kullanımı Ürün yelpazesinin yeni üyeleri : Yıldızlar Ünlüler pazarlanır, pazarlama ünlülerden yararlanır, ünlüler satar

24 Gösterişçi Tüketim Kişinin ihtiyacı olandan fazlasını tüketmesi ve bu tüketim şeklinin bireyin yaşamında vazgeçilmemesi Gösterişçi tüketim kişiye itibar, güç, şöhret sağlıyor 450 TL’ye çanta almak, ona duyulan ihtiyaçtan çok onun getirdiği ayrıcalık, statü, prestije sahip olmakla ilgili Ya bu çantayı Beren Saat kullanıyorsa Çantayı kap berenle aynı statüde ol

25 Ünlüler (Sporcu, sanatçı, bilim adamı vb) Kitleler üzerinde iz bırakabilen Seçilmiş insanlar Kitleleri sürükleyebilen İzlenenler (tüm davranışları) ve özenilenler (rol model) Belirli bir grup insan üzerinde yarattıkları bir etki var Reklamveren işte bu etkiyi satın almak istiyor Ünlünün marka olmak için biriktirdikleri başka bir markanın yaratmak istediği etkiye dönüştürülüyor Örneğin, Enstein büyük düşünür, siz de büyük düşünün ve Apple Mac alın Milyonların sevdiği biri reklamın etkisini ve kabulünü arttırıyor Algı (seçilen ünlüye ait değerler = markanın değerleri) Markaya atfedilen değerler (güvenilir, istikrarlı olmak, canlı, neşeli, zeki, çekici, vazgeçilmez, sıcak, sempatik olmak) Çağla Şikel’in tanıttığı şampuanı alma

26 Doğru Yanlış Sadece gündemde olduğu için bir ünlüyle işbirliği yapmak Marka ile inanırlık, ilgililik ilişkisi olan ünlüyle işbirliği yapmak (Ünlünün imajının marka ile örtüşmesi) Söyleyecek sözü olmayan markaların kurtarıcı olarak kullanması 1970’lerde Ayhan Işık ve Türkan Şoray Perma Sharp reklamında oynadı Ajda Pekkan, Zeki Müren ise Alo reklamında İstikbal Flaret yatak Mehmet Ali Erbil Hülya Avşar Molfix Cem Yılmaz – Telsim, Doritos, Opet Şafak Sezer- Vodafone Ünlünün bugünkü ve gelecekteki muhtemel imajı marka kimliğini zedeleyebilir Balığı oltayla, ağla ya da zıpkınla yakalamak. İklime, hava ve deniz koşullarına, balığın türüne göre doğru zamanda doğru balık için kullanıldığında sonuç verir Süpermarket reyonlarında ünlülerin olduğunu düşünün Ankaralı Namık ile Şebnem Ferah aynı rafta olabilir mi? Ünlünün ürünün önüne geçmesi Ünlü, kampanya süresi ve sonrasında “-mış gibi” hareket etmemeli

27 Yıldızlar Sesleriyle, oyunculuklarıyla, golleriyle olağanüstü olanlar Toplumun genel yapısına uymayan davranışlarına bile engin hoşgörü Ayrıcalıklı insanlar Bir kısmı tornadan geçmiş, işlenmiş birer pazarlama harikası Yıldız tüketim toplumunda çok önemli (19. yy’dan beri) Çünkü her yıldız her özelliği ile tüketilecek bir nesne

28 Yıldız popüler kültürün bir parçasıdır. Yıldız olmak yaratılan imgeyle bağlantılı olarak topluma bir yaşam biçimi, bir kimlik sunmak demektir. Bir yıldız adayının herşeyden önce şunu iyice anlaması gerekir: Yıldız belli bir pazar için tasarlanmış, yapılandırılmış bir imgeden öte bir şey değildir. Yıldızın “ben şarkımı söylerim, beni şarkılarımla değerlendirsinler” deme lüksü yok. Yaşantısıyla, görünümüyle, sözlerinin ardına sakladığı mesajlarla değerlendiriliyor Kadırgalı aysel, müslüm baba, hido, özgür kız, avşar kızı

29 İthal (dizideki rol = reklamdaki rol) Yaratılmış (x ürünü için yepyeni bir rol) Yorumcu (x ürününü önerme) Kontrollü (senaryoya bağlı rol) Ünlülere ürünleri vermek (Gazete yazarı) Ünlülere ürünleri görünür yer ve zamanlarda kullandırarak Video vampirleri Ünlünün skandalda adının geçmesi Zayıf ünlü seçimi (Bileşik kaplar kanunu)

30 1.Seda Sayan2.Uğur Dündar3.Kenan İmirzalıoğlu 4.Orhan Gencebay5.Cem Yılmaz6.Kadir İnanır 7.Beyazıt Öztürk8.Beren Saat9.Gülben Ergen 10.R.Tayyip Erdoğan11.Şafak Sezer12.Arda Turan 13.Sibel Can14.İbrahim Tatlıses15.Acun Ilıcalı 16.Kıvanç Tatlıtuğ17.Hülya Avşar18.Hakan Şükür 19.Şahan Gökbakar20.İkbal Gürpınar yaş grubunda dizi oyuncuları; yaş grubunda Kenan ve beyaz; 36 yaş üzerinde Orhan gencebay, uğur Dündar, kadir inanır daha önce çıkıyor

31 Mayıs 2012 Sırası 1. Seda Sayan 2. Acun Ilıcalı 3. Kıvanç Tatlıtuğ 4. Hülya Avşar 5. Gülben Ergen 6. Uğur Dündar 7. Kadir İnanır 8. Orhan Gencebay 9. İkbal Gürpınar 10. Hadise 11. Cem Yılmaz 12. Beyazıt Öztürk 13. Kenan İmirzalıoğlu 14. Ata Demirer

32 1Ümit Besen 2Seda Sayan 3Ersin Korkut 4ÇGHB Ekibi 5Demet Evgar ve Emre Kareyel 6Kaşmir Halı 7Beyazıt Öztürk 8Özgü Namal 9Tolga Çevik 10Kevin Costner

33 ÜnlüMarka 1Ümit BesenRondo 2Seda SayanPepsi 3Ersin KorkutPeyman 4ÇGHB EkibiNescafe 5Demet Evgar ve Emre KareyelING Bank 6Sibel CanKaşmir Halı 7Beyazıt ÖztürkDenizbank 8Özgü NamalAkbank 9Tolga ÇevikMaximum Card 10Kevin CostnerTHY

34

35 İkna Teknikleri ve Yazılı İletişimde Kullanımı

36 İkna Etme-1 Pahalılık Doğru kelime ne? Uzman söylüyorsa doğrudur Önce pahalı olanı satın veya en kötüyü gösterin önce Bir iyilik yapın-karşılıkta bulunma kuralı Karşılıklı taviz Toplumsal kanıt ilkesi Sempati duyduğumuz kişilerin isteklerine evet deriz Azlık ilkesi Genellikle arkadaş ve meslektaşlarımıza güveniriz

37 İkna Etme-2 Konuşmaya olumlu başlama –evet evet evet Ürüne dokunsunlar Özellikleri yanında faydalarına odaklanma (evet alıyorum) Fiyat değil, tutar; ucuzluk değil ekonomik Tabu cümlelerini kullanma taktiği

38 Müşterilere temas etmek için fırsatlar yaratın Onlara verdiğiniz her sözü yazılı hale getirin Teknik bilgiler arasındaki farklılıklara karşı duyarlı olun Gereksiz vaatlerde bulunmayın Müşterinize övgüde bulunun ama bunu abartmayın. Asla kendinizi övmeyin, rakibinizi yermeyin Alımı daha kolay hale getirin Bana benzeyenlerle çalışırım İlgimi çeken sorular soranları severim Tembelliği severim

39 Yazılı İletişim Okurların uyuyakalmasını ister misiniz? Hipnotik yazım: İnsanların zihnini, çeşitli ürün ya da hizmetleri almaya odaklayarak kelimeleri bir rehber gibi kullanmaktır

40 Agatha Christie Polisiye yazarı Agatha Cristie, okurlarını gerçekten hipnotize ediyor muydu?

41 2005 Aralık ayında İngiliz televizyonunda yayınlanan bir belgesele göre, üç önemli üniversiteden bilim adamları, ünlü romancının 80 eserini incelediler ve okurların beyinlerinde kimyasal tepkimeler başlatan sözcükler kullandığını keşfettiler

42 Sonuç??? Romanlar bir bilgisayara yüklendi Sözcükler, kalıplar ve cümleler analiz edildi Romancının kullandığı kalıplar bir zevk tepkisini tetikliyor Bu yüzden insanlar, adeta bir bağımlı gibi sürekli onun kitaplarının peşinde koşturuyorlar Sıklıkla kullandığı bazı kalıplar, beyinde zevk hissini tetikleyen serotonin ve endorfin seviyesini yükseltiyor

43 Bazı sözcük ve kalıplar, bilinçaltını tetikler. İnsanlar bunlara farkında olmadan tepki verirler. ZAM

44 Ne Yapacağız Peki? Her metnin çeviriye ihtiyacı vardır!!! Başka bir dile!!! Hipnotik yazım için kendi egonuzdan çıkıp okurun egosuna girmeniz gerekiyor Uyanık hipnoz yapmak bu Bir maça ya da filme kendini kaptırmak gibi Uyanık trans: Hemen herşeyi aradan çıkararak önünüzdeki şeye odaklanmak

45 En son ne zaman iyi hissetmiştiniz? harika En son ne zaman harika hissetmiştiniz?

46 Şu İlan Ne Kadar Dikkat Çekici XYZ MASAJ KALEMİ XYZ MASAJ KALEMİ Masaj özellikli benzersiz metal tükenmez kalem. Sağlam metal konstrüksiyon, çekici tasarım, patentli masaj fonksiyonu, doldurulabilir mürekkep haznesi, pili içinde

47 Peki Bu? XYZ MASAJ KALEMİ XYZ MASAJ KALEMİ HAYAL EDİN! Cebinizde her yere götürebileceğiniz ufacık-tefecik bir masöz olsa… Ne zaman isterseniz bir emrinizle, mini masözünüz yorgun kaslarınızı dinlendirse, gerdinliğinizi giderse. Bir de başından çıkan bir kalem olsa ve pille çalışabilse! Kalemkafalı minyatür bir masöz bulmanız imkansız – ama çok daha iyisi mümkün! İşte dünyanın ilk MASAJ KALEMİ!

48 Ne Yapacağız Peki?-2 Tüm iyi metin yazarları kendi ağızlarından yazarlar. Okurlar samimiyetinizi hissetsin. Başka birisi olmaya çalışmayın Eğer konuşmayı da yazmayı öğrendiğimiz gibi öğrenseydik hepimiz kekeme olurduk! Hipnotik yazım gevşediğinizde ortaya çıkar İyi bir satış mektubu, okuru fiyata hazırlayarak rakamı yavaş ve ikna edici bir şekilde söyler Bifteği değil, cızırtısını satın. Sırrı her zaman gizlemeye çalışın, düşü satın Başarılı reklam sloganlarını, satış metinlerini kelimesi kelimesine yazın, taklit çalmak değildir

49 İnsanları Harekete Geçiren İki Duygu Acı ve zevk Acı daha güçlüdür BU SORULARA CEVAP VERİN: Kimin umrunda? Ne olmuş yani? İçinde işime yarayacak ne var?

50 Yazımda Çok Önemli Bir Kural: TEKRAR Anahtar sözcükleri ve kalıpları tekrarlamaktan çekinmeyin Tekrar hipnotiktir

51 Eleştirmen ne OLACAK? Sınıfı ikiye ayırsak… Biri otururken diğeri ayakta dursa? Oturan yazmaya başlarken ayaktaki yazılanlara bakarak kibarca eleştirse? Hiç kimse bu koşullar altında yazamaz. Bu dikkati dağıtıyor AMA HER YAZMAYA OTURDUĞUMUZDA KENDİMİZE BUNU YAPIYORUZ! Bilgisayar ekranını kapatarak yazın, görmeyince düzeltemiyor, eleştiremiyor insan Önce yaz sonra düzelt, yazmaya başla peri gelir

52 Düzeltme örneği Hipnotik metin düzeltme aşamasında ortaya çıkar Kapı, Ali tarafından açıldı (DÜZELT) Ali kapıyı açtı (DÜZELT) Ali kapıyı tekmeleyerek açtı (DÜZELT) Ali kapıyı tekmeleyerek açtı (OK) Yazdıklarınızı mükemmel olana kadar düzeltmek zorundasınız Yazdıklarınızın gerekirse büyük bir kısmını kesip atın Matadorun kılıcı kadar keskinleşene dek bileylemeye devam

53 Nasıl yazacağız? Söylemek istediğinizi anlatan kısa sözcükler bulun. Uzun sözcükleri çıkarın Eğer bir kelimeyi havaalanında ya da otobüs durağında duymadıysanız, onu kullanmayın Zıtlıkları kullanın Sizinle bir başkası, çarpışan iki fikir

54 Yürüyen, Konuşan, Nefes Alan Yazıları Nasıl Yazarsınız? Daha önce söylediğiniz bir şeyi tekrar söylemek istiyorsanız eşanlamlılar sözlüğünü kullanın Basit sözcüğü Kolay, Bayağı, Gösterişsiz, Sade, Süssüz, Net, Açık Kitleler için yazmayın. Bir tek kişi için yazın. Bir bireye herhangi bir bireye yazın Okurla kişisel yakınlık Benzetme Yapın..

55 Benzetme… Bir adamın gülümsemesinin bir kaldırımdaki yarığı andırdığını söylerseniz, okura görebileceği bir imge vermiş olursunuz Gül yaprakları kadar yumuşak Issız bir çöl kadar Jölenin içinde yukarıya doğru yüzmek gibi Boks eldivenleri ile piyano çalmak Ama benzetmelerde aşırıya kaçmayın

56 Özlü Sözler Kitabı kullanın Bir söz: İnsan aklı, depodaki barut gibidir; kendi kendine ateşlenemez; ateşin dışarıdan gelmesi gerekir «İnsan aklı, depodaki barut gibidir; kendi kendine ateşlenemez; ateşin dışarıdan gelmesi gerekir»…Aklınızın patlama yapması için gereksinim duyduğunuz ateş «XYZ DİL»

57 Bana biraz et ver! Besin değeri düşük metinler Bazı yazarlar vejetaryendir çünkü yazılarında et yoktur, güç yoktur Kendi sözcüklerine o kadar aşıktırlar ki gerçeklik ihtiyacını göz ardı ederler Gerçekleri kullanın, yazınıza biraz et katın

58 Seksi metinler yazma Madde imleri kullanın Özlü sözler kullanın Kısacık paragraflar kullanın Kutucuklar kullanın

59 İnsanlar Nasıl Düşünür? İnsanların düşünceleri hikaye şeklindedir İnsanlar eğer bize sözlerini hikaye şeklinde anlatmasa, dediklerini zar zor hatırlarız Metinde hikaye anlatın Hikayeler, mesajınızı iletmenin güçlü bir yoludur Ama.. Onlara bekledikleri sonu vermeyeceğinizi hissettirin İnsanları yakalayıp hikayenizi okutmanın en etkili yollarından biri soru sormaktır Açık uçlu sorular ama Hipnotik metin yazmanın sırlarını biliyor musunuz? EVET HAYIR. İlgi bitti Hipnotik metin yazmanın sırrı nerde saklı? Aşağıdakileri okumazsanız cevaplayamazsınız

60 Sonra..hipnotik emir koyun Hedef kitlenin tam olarak isteyeceği tek şeyi bilin Güzel kokuyor, renkleri korur, lekeleri çıkarır, diğerlerinden daha ucuz Hem soğuk hem de sıcak suda aynı sonucu verir Antialerjik sabun burada!

61 Dönüm Noktası Mesajı DNM Genellikle tek bir satırdan oluşur ve hikayenin neredeyse tamamen dönüşmesine neden olur Doktor bu ne? Kötüyüm ben kötüyüm Metnin hatırlanması için (AMA HER ZAMAN) Bir şey üretin

62 Yazdığınız metinde… Yaptığınız giriş dikkat çekici mi? Okurla alakalı bir sorundan bahsediyor musunuz? Gerçekten işe yarar bir çözüm sunuyor musunuz? Okurdan eyleme geçmesini istiyor musunuz? Sorun, vaat,kanıt,fiyat…Gayet Net

63 Sorun Örnekleri Topuk dikeniniz mi var? Kilo mu vermek istiyorsunuz? Stresli misiniz?

64 Vaat Örnekleri Yeni bitkiler topuk dikenini 30 günde azaltıyor ya da tamamen ortadan kaldırıyor Yeni anti-diyet yaklaşımıyla hızlı kilo vermek, yediklerinize değil zihninize bağlı Bu eller, tıpkı sizinki gibi 3500 bedeni rahatlatmayı başardı. Size de yardımı olabilir

65 Kanıt Örnekleri Topuk dikeniniz 30 gün içinde yok olmazsa paranız iade! Bugüne dek kişinin topuk dikeni bizim sayemizde iyileşti Araştırmayla kanıtlandı:Bir diyet planı ortalama 15 gün kaybettiriyor! Masajım sizi öyle rahatlatacak ki, masada uyuyakalacaksınız.

66 Fiyat (hareket) Örnekleri Topuk dikeninizi bugün tedavi etmezseniz, sizce yarın nasıl olacak? Özel bitkilerimiz için hemen sipariş verin. Hem de yalnızca TL

67 Acısız Motivasyon Sorunu çıkar! Hemen ve kolayca gitar çalmak ister misiniz? Garantili formül! Amy’nin Basitleştirilmiş Gitar Metodu ile en sevdiğiniz şarkıyı bir haftada çalabileceksiniz. Yalnızca 49,99 TL karşılığında, bu hafta sonuna kadar gitar çalmaya başlayabilirsiniz. Burayı tıklayın

68 BAŞLIK BAŞLIK BAŞLIK (BBB) İyi bir başlık metnin okunmasını 19 kat arttırır Hipnotik başlıklar yazmanın yolları nedir?

69 BBB1 Şu tür açılış kelimeleriyle başlayın Nihayet Sonunda Dikkat Yepyeni karşınızda

70 BBB2 Dinleyicilerinizi toplayın Muslukçular! Ev Kadınları! Akne sorununuz mu var? Bu tür başlıklar hedef kitlenizi çağırır Avukatların dikkatine

71 BBB3 Bir fayda satın 10 dakikada ağrıya son Bir tane alana ikincisi bedava 2 günde iş sahibi olun «Kafeinsiz kahve» (Daha iyi uyumak için) Sırt ağrısı olan insanın istediği şey ilaç içmek değil Ağrılarından kurtulmak ister

72 BBB4 Haber değeri katın Araba güvenliğinde son nokta Saç çıkaran yeni formül Kayıp sır keşfedildi Yeni bir ürün bir haberdir, eski bir ürünün yeni kullanım şekli de bir haberdir

73 BBB5 Bedava bir şey sunun Yazarlara bedava Vergi boşluklarını açıklayan ücretsiz rapor Bedava oto tamir kitabı

74 BBB6 İlginç sorular sorun Başarıya götüren yedi sır ne? Siz de bu dil hatalarını yapıyor musunuz? Otomobilinizin performansını arttıracak filtre hangisi? SORULARIN AÇIK UÇLU OLMASI DAHA İYİ

75 BBB7 Referans gösterin Bugüne kadar gördüğüm en güçlü ağrı kesici bu (Cem Yılmaz) Bu iki kitap, beni yaşayan en varlıklı adam yaptı (Recep İvedik)

76 BBB8 Yol gösteren bir başlık yaratın Çocuğunuza söz dinletmenin yolu Ev sahibi olmanın yolu Size en uygun çamaşır makinesini nasıl seçeceksiniz?

77 BBB9 Okurunuzu test edin Ne kadar zekisiniz? Testi yapıp sonucunu görün! İletişim zekanız hangi seviyede? Sizi başarıya götürecek yeteneklere sahip misiniz?

78 BBB10 BU ve NEDEN kelimelerini başlığınızda kullanın Merak uyandırmak, ilgi çekici olmak için birebir Bu botlar asla batmaz Pahalı elmalar satmamızın nedeni bu! Neden herkes bu dürümlere mükemmel diyor? Neden tüm insanlar bizde arabalarını yıkatıyor? «Domatesi bizden alın» (Neden herkes domatesi bizden alıyor?)

79 BBB11 Başlıkta birinci tekil şahı kipi kullanın Piyanonun başına oturduğumda herkes gülmüştü, çalmaya başladığımda işler değişti! Kolay yazı yazmanın sırrını sonunda buldum! Burnumu soktuğum her işte parayı buldum! Siz kipi=satış mesajı, savunmaya geçme

80 BBB12 Ürününüzün adı başlıkta geçsin Gymco vitaminleri ile koşucular şimdi ışık hızında! Fyscin merdivenleri ile kocam hala hayatta! Serdlyn ile siğillere son!

81 BBB13 Aranıyor kelimesini kullanın Gergin insanlar aranıyor Riskli zamanlar için güvenilir adamlar aranıyor Does’i does diye okuyan insanlar aranıyor AK partiyi Akepe diye okuyan insanlar aranıyor

82 BBB14 Başlığınızda gelişim kelimesini kullanın Alarm sistemlerinde büyük gelişme Yeni geliştirilmiş formül ile saç kaybına son SON NOKTA veya DEVRİM NİTELİĞİNDE kullanılabilir

83 BBB15 büyük ve küçük harfleri dengeli kullanın TAMAMI BÜYÜK HARFLERDEN OLUŞAN BAŞLIKLAR ZOR OKUNUR. Kimi Harfleri Küçük Kimi Harfleri Büyük Olan Başlıkları Okumak Kolaydır Anladınız mı?

84 BBB16 Vaadinizi ön plana çıkarın Sattığınız şeyin eşsizliği konusunda tamamen net olmalısınız Tişörtlerde % 50 indirim Yağ değişimine özel fiyat 6 aylık alana sonraki 6 ay bedava!

85 BBB17 «Başka kim?» sorusunu sorun Başka kim kalıbı katılımı arttıran bir hipnotik kelime grubudur Başka kim kitap yazmak ister? Başka kim şarkı söylemenin zorluğundan yakınıyordu? Başka kim garantili hırsız alarmı arıyor?

86 BBB18 Garanti verin Kuşkunun hüküm sürdüğü bir çağda yaşıyoruz Önerdiğiniz şeyin mutlaka bir de garantisi olmalı Buzda, çamurda, karda, her koşulda yolda! Aksi takdirde çekici hizmeti bizden! Ömür boyu kullanım garantili

87 BBB19 Zayıf yönünüzü gösterin Mükemmel olmadığınızı itiraf ederseniz puan toplarsınız Bir çok reklam her derde devaymış gibi davranır Neredeyse her derde deva olduğunuzu söylerseniz inandırıcılığınız artar Biz 2 numarayız. Bu yüzden daha çok çalışıyoruz Bu şefin yapamadığı yemek yok; Salata dışında!

88 BBB20 Olumlu sonuçlara odaklanın Olumsuz bir durum resmederek satış yapabileceğinizi düşünmeyin İnsanların satın aldıkları şey umutlar ve hayallerdir «Fazla yağlar başınıza dert olmasın» «Mükemmel bir vücuda kavuşun» «Sarı dişler iğrençtir» «10 günde daha beyaz dişler» «30 günde 10 cm incelin» Başlıkta abartı yapmayın ama «Bir gecede 10 cm incelin» YOK ARTIK

89 BBB21 Okurunuzu uyarın Doktorların dikkatine Dikkat çocuğunuz bu oyuncağı gördü mü? Uyarımız KOBİ’lere… Uyarılar, yeni bir bilgi sunacağınızı vaad eder

90 BBB22 Esprilerinizde ölçülü olun Reklamdaki espriyi sevdiği için bir ürün satın alan çok az kişi bulunur Kimse palyaçolardan alışveriş yapmaz Komiklik yaparak satış yapmaya çalışan küçük şirketlerin sonu hüsran olmakta Her cebe uygun cep telefonları

91 BBB23 Kolaylaştırın Sivrisineklere kolay çözüm Kötü nefesten kurtulmanın kolay yolu

92 BBB24 Sunduğunuz faydayı dramatize edin Drama hipnotiktir Bir kuş tüyü yastık markası için şöyle diyebilirsiniz: «Kuş tüyü yastıklarımız çok rahat» YA DA; Tilki uykusundan kurtulun. Siz de kuş gibi uyuyun Frank Sinatra ile birlikte uyumak isteyenler için: Müzikli yastık Ferrari sürati dizüstünde!

93 BBB25 Sebep gösterin Sebepler, okurları ilanınızın içine hapseder Çünkü daha fazlasını öğrenebilmek için metnin devamını da okumaları gerekir Kitap yazmanızı gerektiren üç neden Bu servisten faydalanmak için dokuz sebebiniz var Doktorunuzu hemen şimdi aramanız için yedi geçerli sebep

94 Başlık Testi Başlığınız rakiplerinizden birinin ilanında kullanılabilir mi? Evet ise başlığı hemen değiştirin

95 Ürünü değerli yapın Benekli köpeğim Sokak çalgıcıları Alıcıların algısını değiştirmek Sıradan mı özel bir koleksiyonun parçası mı?

96 Araştırma…Araştırma Ürün ya da hizmet hakkında araştırma yapmadan o ürün ya da hizmet hakkında yazı yazmak zorrr Reklam metinleri okunabilir Reklam filmleri izlenebilir Müşterilerle konuşulabilir Ürün kullanılabilir İnsanlar yeni haberleri sever Adeta bir muhabir gibi ürünle ilgili tüm kaynaklar taranabilir ve haber niteliği taşıyan bir şey bulunabilir Gizli gerçekler Dünyada şimdiye kadar satılan en pahalı mercedes ne kadardı?

97 Sihirli Kelimeler-1 Kullandığın kelimeler insanları kulaklarını diksin Bir yerlere götürsün (Negatif hatırlatıcılar değil) Merak, öykü, hayal etmek kelimeleri insanları transa sokabiliyor Son fırsat Düştü Yeni Keşfetmek Nasıl? Tırnak işareti içindekiler (CANLI YAYIN)

98 Sihirli Kelimeler-2 Dikkat! Dikkat dikkat! Şaşırtıcı Sonunda Heyecan Verici Seçkin Olağanüstü Büyüleyici İlk Bedava Garantili İnanılmaz

99 Sihirli Kelimeler-3 İlk defa Gelişmiş Aşk Sınırlı sayı Güçlü Çarpıcı Devrim niteliğinde Özel Başarılı Süper

100 Sihirli Kelimeler-4 Uzun ömürlü Eşsiz Muhteşem Siz Çığır açan Karşınızda Yolu Kolay Tüm gerçekler

101 Örnekler İlan Başlığı Örneği Harika Manzara! Muhteşem Orman Manzarası! Kırlarda yürümeyi yada sadece ağaç dallarındaki kuşları izlemeyi sever misiniz?

102 Dikkat dikkat! Aşkı hemen şimdi bulmanın şaşırtıcı ve garantili yepyeni yolu karşınızda! Üstelik bedava! Sihirli Kelimeler

103 ÖDEV DPÜ öğrencilerinin kampüsteki olimpik havuza gitmeleri için bir afiş hazırlayın Arabanızı satıyorsunuz. Üç dört satırlık ilan metni hazırlayın İnsanlardan (TEMA vakfına) bağış alabilmek için bir paragraflık yazı yazın (başlığı unutmayın ama) Üç ödevden dilediğinizi yapın


"AFTER MARKETING / Ardıl Pazarlama Aftermarket – ikincil piyasa Aftermarket – satış sonrası hizmetler Otomobil, beyaz eşya pazarı İki amaç:Müşteri bulmak," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları