Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Consumer Behavior Dönem Projesi Instructor: Taçlı Yazıcıoğlu Hazırlayan: Grup Nostalgia Erden Özer Murat Kuran Cenk Gülmez Cemil Baykam Roman Babenko Laryssa.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Consumer Behavior Dönem Projesi Instructor: Taçlı Yazıcıoğlu Hazırlayan: Grup Nostalgia Erden Özer Murat Kuran Cenk Gülmez Cemil Baykam Roman Babenko Laryssa."— Sunum transkripti:

1 Consumer Behavior Dönem Projesi Instructor: Taçlı Yazıcıoğlu Hazırlayan: Grup Nostalgia Erden Özer Murat Kuran Cenk Gülmez Cemil Baykam Roman Babenko Laryssa Kolesnyk Çağdaş Ağustoslu

2 HIPOTEZ Tüketicilerin marka kullanımları zaman içerisinde değişmektedir Sosyo-ekonomik faktörler marka kullanımını etkilemektredir

3 AMAÇ İnsanların farklı yaş dönemlerindeki marka kullanımlarını belirlemek Zaman içerisinde marka kullanımını etkileyen ana faktörleri belirlemek

4 METODOLOJİ & ÖRNEKLEM 4 farklı yaş grubuyla derinlemesine görüşme  örnek  örnek  örnek  45+8 örnek

5 BULGULAR19-24 Hemen hemen aynı yaşlarda olmalarına rağmen, akla ilk gelen çocukluk markaları çok çeşitlilik göstermekte. Bu yaş grubundan oldukça fazla sayıda marka ismi telafuz edildi. Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

6 BULGULAR19-24 Levi’s Nike Adidas Swatch Ülker Nokia SonyArçelik SpaldingDexter FaberLacoste VakkoUki Mercedes BMW ReebokBianchi EscortToyota TofaşPony Bosch Panda AltınbaşITT RenaultSiemens Benetton Commodore Coca-Cola LCW Mudo Çarşı Nestlé Pepsi Mado Orkid İş Bankası Sprite Barbi Nivea Mopak Rejoice Sisley Cici Bebe Pastel Oje McDonalds Algida Timberland Çocukluk markaları Gerek kızlar, gerekse erkekler hazır giyim markaları daha yoğunlukla hatırlanmıştır Kızlar daha çok yiyecek içecek markalarıyla ilgiliyken erkekler daha çok teknoloji ve otomotivle ilgililer

7 BULGULAR19-24 Çocukluk markaları-Yardımlı Genç denekler, listenen markaların çoğunu hatırlamakta zorluk çekmişlerdir, özellikle de eski markaları (Mabel Sakız,İstanbul Bankası gibi) Beymen, Vakko, Converse, Puma, Brüt, Levi’s, Çamlıca, Fruko, YKB ve Arçelik sıklıkla kullanıldığı belirtilen markalardır. Çoğu denek kendisi bizzat kullanmasa da aile bireylerinin kullandığı Arçelik, Vakko, Beymen gibi markaları telafuz etmişlerdir Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

8 BULGULAR19-24 Güncel markalar Levi’s Adidas Nokia Polo Mavi Jeans SonyArçelik Nike Tommy Lacoste VakkoUki Slazenger Kigılı Cacharel Damat Mercedes BMW Dockers ITT Seiko VestelToyota Timberland CK Beymen Toshiba Omega Casio Guess HP Eti Vivident Converse Zara DanoneSwatch Mango Uniball Max Factor L’Oreal Lancome Elidor Cici Bebe Puma Kinetix Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

9 BULGULAR19-24 Güncel Markalar Genç jenerasyonun marka kullanımları zaman içerisinde değişmiştir: Nike,Levi’s,Adidas,Nokia,Beymen dışındaki çocukluk markaları bağlılık sağlayamamışlardır Hazır giyim en popüler sektör olmaya devam etmektedir Kozmetik markaları kızların dünyasına girmeye başlamıştır Erkeklerin teknoloji ve otomotive olan ilgileri devam etmektedir Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

10 BULGULAR19-24 Güncel markalar-Yardımlı Genç deneklerin çoğu listenen markaları bugün kullanmadıklarını ifade etmişlerdir Çarşı/Boyner, Nike, Coca-Cola, McDonalds, Vivident, Algida, sıklıkla belirtilmiştir Vakko, Puma, Pepsi, Garanti Bankası, Finansbank, Koçbank ve Siemens daha az telafuz edilen markalar olmuşlardır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

11 BULGULAR19-24 Değiştirme nedeni Tüketiciler aşağıdaki durumlarda marka değişimine gitmektedir: Markanın beklenti ve ihtiyaçları karşılayamaması Yeni markaların daha kaliteli olması

12 BULGULAR19-24 Gelecekte kullanım ve tavsiye Denekler şimdiki markaları ileride de kullanacaklarını ve tavsiye edeceklerini belirtmelerine rağmen, mevcut markaları kolayca bırakabilecekleri gözlemlenmiştir.

13 BULGULAR19-24 Marka etkisi Alım kararı verilirken marka önemli bir rol oynamaktadır. Ancak önem seviyesi sektörden sektöre değişim göstermektedir Daha önemli: Otomotiv, kozmetik, banka, sağlık Daha önemsiz: Tekstil, aksesuar

14 BULGULAR19-24 Marka algısı Yıllar içerisinde yoğun pazarlama faliyetleri yapmaksızın markalaşan markalar ürün özellikleriyle tanımlanmaktırlar (Sultan Ahmet Köftecisi, KMEK, Hacı Abdullah) Medyayı yoğun olarak kullanan markalar vermek istedikleri mesajlarla algılanmaktadır (kaliteli, şık, güvenilir) (Sony,Levi’s,BMW) Ünlü kişiler özel hayatları ve oynadıkları rollerle özdeşleştirlmektedir

15 BULGULAR25-34 Bu yaş grubunda da marka çeşitliliği gözlemlenmektedir. Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

16 BULGULAR25-34 Çocukluk markaları Levi’s Çamlıca Adidas Coca-Cola McDonalds Arçelik Eti Ülker PumaWendy’s NikeReebok Esem Bimex TipitipHoover AEGBenetton TatTamek Quicksilver Kappa PiyalePanda McDonalds Nivea Sony Polo YargıcıPınar Mavi Jeans Big Bouble Nestle Diesel Tadım Grundig Kadınlar markalara karşı daha fazla hassasiyet göstermektedirler Yiyecek, içecek ve hazır giyim etkinliğini sürdürmektedir Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

17 BULGULAR25-34 Çocukluk markaları-Yardımlı Deneklerin genellikle listelenen markaların çoğunu çocukluklarında /gençliklerinde kullanmadıklarını belirttiler. Tofaş, Puma, Levi’s, Vefa Bozacısı, Elvan, Çamlıca, Fruko, Alaska/Frigo ve Arçelik genelde söylenen markalardır Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

18 Diesel Mango Coca-Cola Arçelik Zara Adidas Bosch Vivident Nestle Ülker Nike Nokia Ford Burger King Pizza Hut Opel Gilette Çamlıca Cappy Hotiç Pastavilla AigidaClinique LTBPınar Danielle Hechter ArkoPuma Timberland LacosteE.Marelli Swatch MaviYKM BoynerMcDonalds Tadım Mc Donald’s, Çamlıca, Coca Cola, Arçelik, Ülker, Adidas bilinirliklerini korumayı başarmışlardır Kadınlar daha fazla marka odaklı BULGULAR25-34 Güncel markaları Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

19 BULGULAR25-34 Güncel markalar-Yardımlı Örneklerin çoğunlukla listenen markaları kullandığını belirtmişlerdir Beymen, Vakko, Pepsi, Armani, Koçbank ve Finansbank daha az ifade edilen markalar olmuşlardır Öne çıkan bir marka olmamıştır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

20 BULGULAR25-34 Değiştirme nedeni Tüketiciler aşağıdaki durumlarda marka değişimine gitmektedir: Alternatif ve daha kaliteli markaların piyasaya sunulması Değişen alım gücü Çocukluk dönemine kıyasla artan marka çeşitliliği

21 BULGULAR25-34 Gelecekte kullanım ve tavsiye Örnekler mevcut markalarını gelecekte de kullanacaklarını ve tavsiye edeceklerini belirtmişlerdir.

22 BULGULAR25-34 Marka etkisi Marka satınalma sürecinde önemli bir rol oynamaktadır, ancak tek faktör değildir. Önem seviyesi sektörden sektöre değişim göstermektedir. Daha önemli: Gıda ve içecek Daha önemsiz: Tekstil

23 BULGULAR25-34 Marka algısı Bazı markaların ülke orjinleriyle ilişkilendirildiği gözlemlenmiştir (Starbuck’s-Amerika) Markanın fiyat seviyesi algıyı direkt olarak etkilemektedir (Lacoste-Pahalı)

24 BULGULAR35-44 Denekler birçok marka ismi telafuz etmişlerdir Özellikler yiyecek, içecek ve tekstil markaları hatırlanmıştır. Converse, Sana, Coca-Cola ve Levi’s gibi markaların bu yaş grubunda dominant oldukları gözlemlenmiştir. Gençliğinizde kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

25 BULGULAR35-44 Çocukluk markaları Levi’s Çamlıca Coca-Cola Converse Arçelik Elvan Ülker MeysuTamek VakkoNescafé Marlboro Mercedes Tofaş Telefunken Renault BisanLacoste SekAnadol EsemMekap Big Bouble Letton Adidas Mudo SonyTefal Sana EtiPiyale VitaBaylan AygazMigros NikeTipitip Ray-Ban Gençliğinizde kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

26 BULGULAR35-44 Çocukluk markaları-Yardımlı Puma, Levi’s, Elvan, Çamlıca, Alaska/Frigo Converse, YKB, Kristal Büfe ve Arçelik yoğunlukla telafuz edilen markalar olmuşlardır Şimdi size sayacağım markaları gençliğinizde kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

27 Peugeot Coca-Cola Nike Zara Ülker Mercedes Toyota MaviMcDonalds Flora SonyNokia Armani IBM BMW Arçelik BekoTurkcell EtiBeymen TarişSana MangoMado MigrosCarrefour VividVivident Finansbank ÇarşıAlgida SevenupSiemens BecelAdidas EfesMavi yaş grubunda yeni marka kullanma eğilimi daha yüksektir Yüksek kaliteli yeni markalar piyasaya sürüldükçe marka değiştirme eğilimi artmaktadır BULGULAR35-44 Güncel markalar Gençliğinizde kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

28 BULGULAR35-44 Güncel markalar-Yardımlı Denekler listelenmiş markaların çoğunu kullandıklarını söylemişlerdir. Grubun nispeten daha yaşlı deneklerden oluşması nedeniyle, eski markaları da telafuz etmişlerdir. Zara, Beymen, Adidas, Coca-Cola, Calvin Klein, Vivident, Algida, YKB, Bosch sıklıkla söylenen markalardır Seven-up, Ford, Pepsi, Koçbank daha az telafuz edilen markalardır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

29 BULGULAR35-44 Değiştirme nedeni Yeni markaların daha kaliteli oldukları düşünülmekte Eski markaların kalitelerinin düştüğü inancı hakim Marka çeşitliliği ve bulunabilirlik arttı Sosyal ve ekonomik çevre değişti

30 Denekler mevcut markalarından memnunlar Mevcut markalar memnuniyet seviyelerinin korudukça gelecekte kullanma ve tavsiye etme eğilimi gözlemlenmektedir. BULGULAR35-44 Gelecekte kullanım ve tavsiye

31 BULGULAR35-44 Marka etkisi Markalar satınalma sürecinde önemli bir rol oynamaktadırlar.

32 BULGULAR35-44 Marka algısı

33 BULGULAR45+ Denekler birçok marka ismi telafuz etmişlerdir. Özellikle yiyecek, içecek, banka ve tekstil markaları belirtilmiştir. Vakko, Arçelik, Levi’s gibi markalar bu yaş grubunda oldukça etkin oldukları gözlemlenmiştir. Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

34 BULGULAR45+ Çocukluk markaları Kadınlar markaya karşı daha hassas gözükmektedir Çok farklı sektörlerden markalar telafuz edilmiştir Levi’s Vakko Beymen Emlakbank Vefa B. Opel Arçelik Alaska/Frigo TofaşIGS BMWAnadol Mabel Sakız Magirus Garanti Bankası YKB Ford LedaPeraja VitaSalat Renault Ülker AdidasAtalar ElvanÇamlıca Fruko İstanbul Bankası Sümerbank Coca-ColaAkbank Ray-Ban Converse Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

35 BULGULAR45+ Çocukluk markaları-Yardımlı Yardımlı sorulduğunda çocukluk ve gençlik dönemindeki markaların yalnızca yarıya yakını hatırlanmışdır Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

36 Levi’s Vakko Tikveşli Sarar Ülker Damat SütaşBeymen McDonalds Akbank BMW Casio Nissan Finansbank Kırlangıç Tag Heurer Migros Strarbuck’s NikeMado ArmaniPeugeot AbbateSony İş Bankası SiemensPınar Adidas Carrefour Coca-Cola Zara Danone Becel Hiçbir ortak markanın telafuz edilmemesi ilginçtir. Kadınlar markaya karşı daha hassastır BULGULAR45+ Güncel markalar Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

37 Deneklerin çoğu listelenmiş markaları şimdi kullandıkları yönünde telafuz etmişlerdir. Beymen, Vakko, Nike, Adidas, Coca-Cola, McDonalds, Algida, Garanti Bankası, Siemens yoğunlukla telafuz edilen markalardır Starbuck’s, Pepsi, Finansbank daha az telafuz edilen markalardır BULGULAR45+ Güncel markalar-Yönlendirmeli Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

38 BULGULAR45+ Değiştirme nedeni Eskiden çok marka bulunmaması Yeni markaların daha kaliteli olması Markalara olan güvenin azalması Hayat tarzlarının değişmesi

39 BULGULAR45+ Gelecekte kullanım ve tavsiye Denekler mevcut markalarından memnundurlar Mevcut markalar memnuniyet seviyelerinin korudukça gelecekte kullanma ve tavsiye etme eğilimi gözlemlenmektedir.

40 Marka satınalma sürecinde önemli bir role oynamaktadır BULGULAR45+ Marka etkisi

41 BULGULAR45+ Marka algısı

42 SONUÇTüm Gruplar Yaş ilerledikçe, hem eskiden hem de bugün kullanılan marka sayısı aşağıdaki nedenlerden doları azalmaktadır: Eskiden çok daha az marka bulunması Büyük yaş gruplarında çocukluk dönemiyle bugün arasındaki sürenin daha uzun olması Sosyo-ekonomik statünün genellikle pozitif yönde değişmesi Marka satın alma sürecinde önemli bir faktördür ancak tek başına yeterli değildir Daha kaliteli ürünlerin sunulması marka değişimine etkiyen en önemli faktördür Müşteri ihtiyaçlarına odaklı ürün geliştirmek ve kaliteyi sürdürebilmek bağlılığı arttırmakta ve sürekliliği sağlamaktadır Adidas, Arçelik, Nike, Coca Cola, Ülker tüm gruplarda bağlılığı sağlamış markalardır


"Consumer Behavior Dönem Projesi Instructor: Taçlı Yazıcıoğlu Hazırlayan: Grup Nostalgia Erden Özer Murat Kuran Cenk Gülmez Cemil Baykam Roman Babenko Laryssa." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları