Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TELEFONDA ETKİLEYİCİ KONUŞMA TEKNİKLERİ. BİZİ ARADIKLARI ZAMAN PROFESYONEL NEZAKET (TELEFONLA KONUŞMA ADABI) HER ARAYANI BEKLEDİĞİMİZ BİR MİSAFİR GİBİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TELEFONDA ETKİLEYİCİ KONUŞMA TEKNİKLERİ. BİZİ ARADIKLARI ZAMAN PROFESYONEL NEZAKET (TELEFONLA KONUŞMA ADABI) HER ARAYANI BEKLEDİĞİMİZ BİR MİSAFİR GİBİ."— Sunum transkripti:

1 TELEFONDA ETKİLEYİCİ KONUŞMA TEKNİKLERİ

2 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN PROFESYONEL NEZAKET (TELEFONLA KONUŞMA ADABI) HER ARAYANI BEKLEDİĞİMİZ BİR MİSAFİR GİBİ KARŞILAMAK(BİR “FIRSAT” GELDİ !!) ARAYANA KENDİSİNİN BİZİM İÇİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU HİSSETTİRMEK AKTİF VE ETKİLİ DİNLEME TEKNİKLERİ ARAYANIN İHTİYAÇLARINI ANLAMAK ARAYAN TELEFONU AKTARMAK, BEKLEMEYE ALMAK VEYA MESAJ ATMAK

3 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 1.PROFESYONEL NEZAKET (TELEFONLA KONUŞMA ADABI) MUHAKKAK GÜNAYDIN – İYİ GÜNLER DİYEREK BAŞLAMAK ŞİRKETİMİZİN / BÖLÜMÜMÜZÜN / KENDİMİZİN İSMİNİ SÖYLEMEK ARAYANA, HAT KOPARSA ARAMAK İÇİN NUMARASINI HEMEN SORMAK CEP TELEFONUNDAN ARAYANLARA, BİZİM ARAMAMIZI ÖNERMEK TELEFONU İKİ KEREDEN ÇOK ÇALDIRMAMAK: A.RAHATLATIR, GÜVEN VERİR B.İŞYERİMİZİ DİNAMİK GÖSTERİR C.ZAMANA ÖNEM VERDİĞİMİZİ KANITLAR

4 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 2.HER ARAYANI BEKLEDİĞİMİZ BİR MİSAFİR GİBİ KARŞILAMAK BİZİ ARAYANIN, ŞİRKETİMİZE / EVİMİZE / ODAMIZA ZİYARETE GELMİŞ OLDUĞUNU KABUL ETMEK / DÜŞÜNMEK HER ARAYANIN MİSAFİRİMİZ OLDUĞUNU DÜŞÜNMEK HER ARAYANA KENDİMİZİ / ŞİRKETİMİZİ SEVDİRMEYE KARARLI OLMAK HER ARAYANIN ŞİRKETİMİZE / KENDİMİZE KAZANÇ GETİREBİLECEĞİNİ BİLMEK = EĞER BİZ MANİ OLMAZSAK!

5 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 3.ARAYANA, KENDİSİNİN BİZİM İÇİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU HİSSETTİRMEK İSMİNİ, DOĞRU TELEFFUZ EDEREK, SIK KULLANMAK TONLAMA VE VURGULAMAYA ÖZEN GÖSTERMEK GEREKLİ İSE, ÖZÜR DİLEMEK YARDIMCI OLMAYI AMAÇLADIĞIMIZI SÖYLEMEK / KANITLAMAK SÖZÜNÜ KESMEMEK İSTEKLERİNİ NOT ALMAK (NOT ALDIĞINI SÖYLEYEREK) KONUŞMA SONUNDA ÖZET YAPMAK O KAPATMADAN KAPATMAMAMAK

6 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 4.AKTİF VE ETKİLİ DİNLEME TEKNİKLERİ KENDİ KONUŞMANIZI SINIRLAYIN. AYNI ZAMANDA HEP KONUŞUP HEM DE DİNLEYEMEZSİNİZ. MÜŞTERİ GİBİ DÜŞÜNÜN. ONUN PROBLEM VE İHTİYAÇLARI ÖNEMLİDİR. ONUN BAKIŞ AÇISINI AKLINIZA TUTARSANIZ ONU DAHA İYİ ANLARSINIZ. SORU SORUN. ANLAMADIĞINIZ YA DA KAÇIRDIĞINIZ BİR NOKTA OLDUĞUNDA, SİZİ SONRADAN RAHATSIZ ETMEMEMSİ İÇİN SORU SORUNUZ. DÜŞÜNCELERİNİZ YOĞUNLAŞTIRIN. KONSANTRE OLUN. SÖYLEDİKLERİNE KENDİNİZİ KAPTIRMAMAYI ÖĞRENİN.

7 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 4.AKTİF VE ETKİLİ DİNLEME TEKNİKLERİ NOT ALIN. ÖNEMLİ NOKTALARI HATIRLAMANIZA YARDIMCI OLUR, FAKAT SEÇİCİ OLUN, DİLEDİĞİNİZ HERŞEYİ YAZMAYA KALKMAYIN, GEREKSİZ ŞEYLERLE UĞRAŞMAYIN KELİMELERİ DEĞİL, FİKİRLERİ DİNLEYİN. BÜTÜN RESMİ GÖRMEYE ÇALIŞIN DETAYLARI DEĞİL ARA ONAYLAMALAR. MÜŞTERİYİ DİNLEDİĞİNİZİ BELLİ ETMEK İÇİN ZAMAN ZAMAN “EVET”, “ANLIYORUM” GİBİ KELİMELER KULLANIN ANCAK BUNLARI FAZLA KULLANMAYIN VE ANLAMSIZ GÖRÜŞ BELİRTMEYİN. KİŞİSEL ENDİŞELERİNİZİ BIRAKIN. HER ZAMAN KOLAY OLMADA DA KİŞSEL KORKULARINIZI ENDİŞELERİNİZİ PROBLEMLERİNİZİ BİR KENARA BIRAKIN, ÇÜNKÜ BUNLAR MÜŞTERİ İLE ARANIZDAKİ BAĞLANTIYI KOPARIR.

8 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 5.ARAYANIN İHTİYAÇLARINI ANLAMAK ARADIĞINA GÖRE BİR İHTİYACI / İSTEĞİ / BEKLENTİSİ VARDIR ARAYANIN İHTİYACI, BİZİMKİNDEN ÖNCE GELİR ANLAMAK İÇİN DİNLEMEK / SORMAK / DİKKAT ETMEK YARDIMCI OLMAYI AMAÇLAMAK / SÖYLEMEK İHTİYAÇLARINI SIRAYA SOKMAYA YARDIMCI OLMAK İSİM, BÖLÜM, SAYI VE TARİHLERİ NOT ALMAK İHTİYAÇ / İSTEKLERİNİ NASIL KARŞILAYACAĞIMIZI ANLATIĞ ONAYINI ALMAK

9 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN 6.ARAYAN TELEFONU AKTARMAK, BEKLEMEYE ALMAK VEYA MESAJ ALMAK AKTARMAK: ÖNCE, ARAYANIN NUMARASINI İSTEYEREK, HAT KESİLİRSE AÇABİLMEK “YERİNE BAKACAĞIM, DEĞİLSE TEKRAR SİZE DÖNECEĞİM” DEMEK KİME / HANGİ BÖLÜME BAĞLAYACAĞINI SÖYLEMEK

10 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN BEKLEMEYE ALMAK: MEŞGULSE ÜZGÜNÜM, KENDİSİ DİĞER TELEFONLA GÖRÜŞÜYOR, BEKLEMEK İSTER MİSİNİZ? YOKSA BİZ SİZİ ARAYALIM MI? YERİNDE YOKSA ÜZGÜNÜM, YERİNDE / MASASINDA DEĞİL MÜSAADE EDERSENİZ SİZİ BEKLEMEYE ALARAK, BEN ONU BİNA İÇİNDE ARAYABİLİRİM. BULAMAZSAM TEKRAR SİZE DÖNECEĞİM.

11 BİZİ ARADIKLARI ZAMAN MESAJ ALMAK DIŞARIDA İSE ÜZGÜNÜM, KENDİSİ BUGÜN DIAŞRIDA. ŞU ZAMANDA DÖNECEK/DÖNMEYECEK. MESAJ BIRAKMAK İSTERMİSİNİZ ? MESAJINIZI MUTLAKA İLETECEĞİM. NUMARANIZI BİLİYOR MU? PERDELEMEK İÇİN KİM ARIYOR DEMELİYİM? BİR SANİYE YERİNDE Mİ BAKAYIM. ŞU ANDA MASASINDA / ODASINDA DEĞİL. MESAJ BIRAKMAK İSTERMİSİNİZ?

12 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE KONUŞMAMIZI PLANLAMAK PROFESYONEL NEZAKET VE GÜLERYÜZ DOĞRU KİŞİYİ BULMAK, BAĞLATMAK DOĞRU KİŞİDEN EMİN OLMAK, ONAYLATMAK ARAMA SEBEBİMİZİ AÇIK, ANLAŞILIR, KISA SÖYLEMEK ÖNERİ VE İSTEKLERİMİZ İÇİN ÖNCEDEN ALTERNETİF HAZIRLAMAK

13 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 1.A. TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE GENEL PLANLAMA TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE UZUN SÜRECEKLER TELEFONLARI AYIRMAK ÖNEMLİ VE ÖNCELİKLİ TELEFONLARO ÖNE ALMAK TELEFONDA KONUŞULACAK KONU İLE İLGİLİ KATALOG, MEKTUP, FİYAT LİSTESİ, FAKS V.B. EVRAKLARI ÖNCEDEN HAZIR ETMEK *KALEM, BLOKNOT, HESAP MAKİNESİ, BİLGİSAYAR GİBİ ÖNEMLİ YARDIMCILARI HİÇ UNUTMAMAK!

14 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 1.B.TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE KONUŞMANIN PLANLANMASI NE SORULACAK? NE SÖYLENECEK? KİM ARANACAK? YOKSA KİMİNLE KONUŞULACAK NEDEN ARIYORUZ? NE İSTİYORUZ? YOLLANACAK BİR FAKS VARSA NUMARASINI TEYİD ETTİRMEK (FAKSI YOLLADIKTAN SONRA ALDILARMI DİYE TELEFONLA SORMAK) BİR İKİNCİ KİŞİYE BİZİ AKTARMALARINI İSTEYECEKSEK, SEBEBİNİ SÖYLEMEK VE YARDIM İSTEMEK

15 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 2.PROFESYONEL NEZAKET VE GÜLERYÜZ MUHAKKAK, GÜNAYDIN- İYİ GÜNLER DİYEREK BAŞLAMAK HEMEN, KENDİ İSMİMİZİ, ŞİRKETİMİZİN İSMİNİ SÖYLEMEK TAKİBEN, KİMİ ARADIĞIMIZI VE ARAMA SEBEBİZİMİ SÖYLEMEK ASLA, AYAKTA İKEN, AĞZIMIZ DOLU İSE, SOLUK SOLUĞA KONUŞMAMAK MUHAKKAK, GÜLERYÜZLE, AÇIK, ANLAŞILIR KONUŞMAK ASLA, DİĞER ELİMİZDE ÇATALDAN KAPATMAMAK MUHAKKAK, HER TELEFON GÖRÜŞMESİNİN SONUNDA TEŞEKKÜR ETMEK

16 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 3.DOĞRU KİŞİYİ BULMAK, BAĞLATMAK SANTRAL GÖREVLİLERİYLE DOST OLMAK, YARDIM ALMAK SEKRETERLERLE DOST OLMAK, YARDIM ALMAK ÖNCEDEN, ŞİRKET YÖNETİCİLERİNİN İSİM VE GÖRE LİSTESİNİ EDİNMEK TELEFONU AÇAN KİŞİYE ÇOK NAZİK DAVRANMKA, DOĞRU KİŞİYİ SORUP YARDIM İSTEMEK BAĞLAMASI İÇİN RİCA ETMEK, HAT KOPARSA TEKARA ARAMAYI KONUŞMAK

17 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 4.DOĞRU KİŞİDEN EMİN OLMAK, ONAYLATMAK AYNI İSİMDE BİRDEN FAZLA KİŞİ OLABİLİR, SOYADI İLE EMİN OLMAK “GÜNAYDIN, AHMET YAVUZ BEY İLE Mİ GÖRÜŞÜYORUM? ” HAYIR CEVABI ALSAK DA, KENDİ İSMİMİZİ SÖYLEMEK EVET, DİYEREK ONAYLADIĞI TAKDİRDE; İSMİMİZİ SOYDIMIZI, ŞİRKETİMİZİN ADINI VE ARAMA SEBEBİZİ SÖYLEMEK ONUNLA KONUŞMAKTAN MEMNUN OLDUĞUMUZU EKLEMEYİ UNUTMAMAK

18 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 5.ARAMA SEBEBİMİZİ AÇIK, ANLAŞILIR, KISA SÖYLEMEK AÇIK KONUŞMAK UZUN GİRİŞ KONUŞMALARI, HATIR SORMALAR YAPMAMAK ÖZELLİKLE TANIMADIĞIMIZ KİŞİLERİ SUN’İ HATIR SORMALAR İYİ İZLENİM BIRAKMAZ DOLAYLI ANLATIMLARA GİRMEMEK BİR REFERANSTAN, BİR ÜÇÜNCÜ KİŞİDEN BAHSETMEMİZ GEREKLİ İSE, İSMİNİ, SOYADINI, İLGİ DERECESİNİ VE SEBEBİNİ AÇIKLAMAK ARAMA SEBEBİMİZİ AÇIKÇA SÖYLEMEK

19 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 5.ARAMA SEBEBİMİZİ AÇIK, ANLAŞILIR, KISA SÖYLEMEK ANLAŞILIR KONUŞMAK KELİMELERİ YUVARLAMAMAK HIZLI KONUŞMAMAK SESİNİN ENERJİK ÇIKMASINI SAĞLAMAK TELEFFUZ, VURGULAMA VE TONLAMALARDA DİKKAT ETMEK VE ÇOK ÖNEM VERMEK TÜRKÇEYİ İYİ KONUŞMAYA ÇALIŞMAK DOĞRU VE ANLAMLI CÜMLELERLE KONUŞMAK

20 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 5.ARAMA SEBEBİMİZİ AÇIK, ANLAŞILIR, KISA SÖYLEMEK KISA KONUŞMAK TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE KONUŞMAMIZI KISALTMAYA ÇALIŞMAK KISA KONUŞMA İÇİN YAZILI ÇALIŞMAK KLİŞE YAPMAK MÜMKÜNSE, ÇEŞİTLİ RENKLİ KARTLARDAN İSTİFADE ETMEK AYNI SÖZLERİ TEKRARLAMAKTAN KAÇINMAK AYNI ŞEYİ DAHA KISA NASIL SÖYLEYEBİLİRİM DİYE, KENDİSİYLE YARIŞA GİRMEK

21 BİZ ARADIĞIMIZ ZAMAN 6.ÖNERİ VE İSTEKLERİMİZ İÇİN ÖNCEDEN ALTERNATİF HAZIRLAMAK ÖNERİ VE İSTEKLERİMİZİ MUHAKKAK ALTERNATİFLİ HAZIRLAMAK İLK ÖNERİMİZ KABUL EDİLMEZ İSE, DİĞER ÖNERİMİZİ SUNMAK İÇİN İZİN İSTEMEK HER ÖNERİ VEYA İSTEĞİMİZDE İLGİLİ DETAYLARIN ÜZERİNDE ÇALIŞTIĞIMIZI İFADE EDEBİLMEK KONUŞTUĞUMUZ KİŞİNİN SORULARINA CEVAP VERMEYE HAZIR OLDUĞUMUZU BİLDİRMEYİ UNUTMAMAK KARŞIMIZDAKİNİ KONUŞMAYA TEŞVİK İÇİN AKTİF VE ETKİLİ KONUŞMA TEKNİĞİ KULLANMAK

22 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN GÜLERYÜZ VE UYUMLU İLİŞKİ KURMA KARARI DİKSİYON, SES KONTROLÜ VE ENERJİK OLMAK OLUMSUZ ÇEVRE ŞARTLARINA KARŞI TEDBİR ALMAK ÖN PLANIMIZ UYGULAMAK KARŞI TEPKİLERE GÖRE KONUŞMAMIZI AYARLAMAK KIZGIN MÜŞTERİLERLE BAŞA ÇIKMA TEKNİKLERİ KENDİ YORGUNLUK VE STRESİMİZİ YANSITMAMAK İÇİN ÇARELER TELEFON KONUŞMASINI BİTİRME STİLİMİZ OLUŞTURMAK KEYİFLİ BİTEN HER TELEFON KAZANILMIŞ BİR “FIRSAT”’TIR!

23 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 1.GÜLER YÜZLÜ OLMA KARARI EĞER BİZ ARIYORSAK; İSTEDİĞİMİZ, BEKLEDİĞİMİZ BİR ŞEY VAR. DİREKT, KENDİ FAYDAMIZ İÇİN GÜLERYÜZLÜ OLMALIYIZ. EĞER BİZİ ARIYORLARSA; BİR “FIRSAT” GELDİ KAZANACAĞIMIZ, TAKDİR EDİLMEMİZ, SEVENLERİMİZİ ARTTIRMAMIZ İÇİN BİR FIRSAT DOĞDU DOLAYLI FAYDAMIZ İÇİN GÜLERYÜZLÜ OLMALIYIZ. İNSANLAR, BİRÇOK SEBEPLE SIKINTILI VE KEYİFSİZ OLABİLİR. GÜLERYÜZLÜ KİŞLERE DAİMA, GIPTA VE HÜRMET EDİLİR.

24 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 1.UYUMLU İLİŞKİ KURMA KARARI HİÇBİR ZAMAN İDDİAAŞMAMAK HİÇBİR ZAMAN TARTIŞMAYA GİRMEMEK HER PROBLEMİN, BİRDEN FAZLA ÇÖZÜMÜ OLDUĞUNU BİLMEK, İNANMAK UYUMLU İLİŞKİLER KURMANIN YARARINA İNANMAK UYUMLU VE UZLAŞMACI OLMAK İÇİN; YARATICI FİKİRLERDEN YARARLANMAK UYUMLU VE UZLAŞMACI OLMAK İÇİN; PRATİK ZAKAYI GELİŞTİRMEK

25 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 2.DİKSİYON, SES KONTROLÜ VE ENERJİK OLMAK DİKSİYON MÜKEMMELİYETİ İYİ BİR DİKSİYON, YÜKSEK SESLE KİTAP OKUMAK VE YÜKSEK SESLE KONUŞAMLAR YAPARAK OLUŞUR DİKSİYON MÜKEMMELİYETİ İÇİN; oİYİ TÜRKÇE KONUŞMA ALIŞKANLIĞI oİYİ TÜRKÇEYLE YAZILMIŞ KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI oİYİ TÜRKÇE KONUŞAN ARKADAŞLAR GEREKLİDİR.

26 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 2.DİKSİYON, SES KONTROLÜ VE ENERJİK OLMAK SES KONTROLÜ SESİ UZATMAK, SESİ FIRLATMAK, SESİ ÇINLATMAK EGZERSİZ YAPMANIN FAYDALARI SES VE NEFES EGZERSİZLERİ YÜSEK SESLE KONUŞMAK ARKADAŞLARIN YARDIMINI İSTEMEK

27 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 2.DİKSİYON, SES KONTROLÜ VE ENERJİK OLMAK ENERJİK OLMAK İNSANLARI EN ÇOK ETKİLEYEN 2 UNSUR: 1.GÜLER YÜZ 2.ENERJİ ENERJİ NASIL BULAŞICI OLUR? ENERJİ NASIL GÖSTERİLİR? ENERJİ NASIL TOPLANIR? ENERJİ KORUMA TEKNİKLERİ?

28 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 3.OLUMSUZ ÇEVRE ŞARTLARINA KARŞI TEDBİR ALMAK TELEFONDAN FAYDA SAĞLAMAK İÇİN ÇEVREMİZİ ÖNCEDEN HAZIRLAMALIYIZ oGÜRÜLTÜYÜ KESME ÖNLEMLERİ(AÇIK PENCERE VS.) oRADYO, TV, MÜZİK SESİNİ KAPATMAK oBAĞIRAN İNSANLARDAN UZAKLAŞMAK TELEFON KONUŞMASI İÇİ UYGUN YER VE ZAMANI, ÖNCEDEN, DÜŞÜNMEK TELAŞ VE ACELE İÇİNDE KONUŞMAMAK MECBUR İSEK BU DURUMU, ÖNCE, AÇIKLAMAK

29 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 4.ÖN PLANIMIZI UYGULAMAK TELEFONU ÇEVİRMEDEN ÖNCE YAPTIĞIMIZ PLANA SADIK OLMAK PLANIMIZI YAZILI OLARAK ÖNÜMÜZDE TUTMAK AÇIK, ANLAŞILIR VE KISA KONUŞMAK KARAR VE HAZIRLIĞIMIZI UYGULAMAK KARŞIMIZDAKİNİ DAİMA ÇOK KONUŞTURMAYA ÇALIŞMAK ÖN PLANIMIZI, MÜMKÜNSE, KISALTMAK

30 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 5.KARŞI TEPKİLERE GÖRE KONUŞMAMIZI AYARLAMAK TEPKİ ALMAK İÇİN ONA SORULARI SORMAK AÇIK UÇLU SORULARDAN YARARLANMAK İLLE DE KENDİ SIRAMIZA GÖRE KONUŞMAKTA ISRARCI OLMAMAK, KARŞIMIZADAKİNİN SORULARI VEYA İSTEKLERİNE UYGUN ŞEKİLDE, KONUŞMA SIRASINI DÜZENLEMEK SERT TEPKİLERE, KENDİMİZ EZDİRMEDEN, KİBAR CEVAPLAR VERMEK OLUMLU VE SEMPATİK İNSANLARI EZMEMEK

31 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 6.YIKICI ASLA, DAİMA YAPICI KONUŞMAK İNSANLAR TENKİTLERE DAYANIKSIZDIR. ÇOK BİLMİŞ KİŞİLER HAKLI DA OLSALAR SIKINTI VERİRLER. YIKICI TENKİTLER UZLAŞMAYA GÖTÜRMEZ. YAPICI USLUPLA KONUŞMAK, DAİMA, UZLAŞMAYA GÖTÜRÜR YAPICI KONUŞMALAR, DOSTLUKLARA YARDIMCI OLURÇ YIKICI VE KABA KONUŞMALAR oMÜŞTERİ KAYBETTİRİR oDOSTLUKLARI BOZAR oGÜVENİ SARSAR oİŞİMİZİ KAYBETMEMİZE SEBEP OLABİLİR.

32 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN MÜŞTERİ TİPLERİ: 1.SEMPATİK TİP 2.SOĞUK VE SESSİZ TİP 3.İNATÇI TİP 4.ACELECİ TİP 5.KONUŞKAN TİP 6.DİKKATLİ TİP 7.KARARSIZ TİP 8.SİNİRLİ TİP 9.ŞİKAYETÇİ TİP 10.KENDİNİ BEĞENMİŞ TİP 11.UKALA TİP 12.KURULUŞUN MAL VE HİZMETİNDEN EMİN OLAN TİP

33 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 8.KENDİ YERGUNLUKVE STRETİMİZİ YANSITMAMAK İÇİN ÇARELER DURUMUMUZU BELLİ ETMEMENİN İRADEMİZİ GÜÇLENDİRECEĞİNİ BİLMEK PROFESYONEL OLMAK VE PROFESTONEL DAVRANMAYI İSTEMEK BAŞARILI OLMANIN, BUNA BAĞLI OLDUĞUNU BİLMEK YOĞUN VE STRESLLİ OLDUĞUMUZU BELLİ ETMEMİZİN, PRESTİJ VE SAYGI KAYBETTİRECEĞİNİ BİLMEK BU BİLGİLERİMİZİ DÜŞÜNMEK, YAZMAK, HER TELEFONDA ÖNÜMÜZE ALIP OKUMAK YORGUNLUK VE STRES AZALTICI EGZERSİZLER YAPMAK

34 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 8.KENDİ YERGUNLUKVE STRESİMİZİ YANSITMAMAK İÇİN ÇARELER STRESDEN KURTULMA YOLLARI A.YANLIŞ VE TEHLİKELİ YOLLAR ALKOL + SİGARA UYUŞTURUCU + YATIŞTIRICI KUMAR B.DOĞRU VE ÇOK FAYDALI YOLLAR: GEVŞEME TEKNİKLERİ / EGZERSİZLERİ SPOR + YÜRÜYÜŞ + JİMNASTİK MÜZİK + HOBİ + BAŞKASINA YARDIM SEVGİ + İNSAN DOSTLUĞU+ ARKADAŞLIK C.KRİZ ANALİZ TEKNİĞİ OLABİLECEK EN KÖTÜ ŞEY NEDİR? BİR / BEŞ YIL SONRA YİNE ÖNEMLİ OLACAKMI SADECE ALTI AY ÖMRÜM KALSAYDI YİNE PANİKLER MİYDİM?

35 HER TELEFON KONUŞMASINDA, MUHAKKAK ETKİLEMEK İÇİN 9.TELEFON KONUŞMASINI BİTİRME STİLİNİ OLUŞTRMA TELEFON BİTİNCE BİZİ HATIRLAMALARINI AMAÇLAMAK KLİŞE BİTİŞLERDEN KAÇMAK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİMİZE UYGUN CÜMLELER DÜŞÜNMEK “HERKES GİBİ” OLMAMAYA ÖZEN GÖSTERMEK DİKKAT ÇEKEREK, İLGİ UYANDIRARAK VE TEKRAR GÖRÜŞME ARZUSU YANSITARAK BİTİRMEK KENDİMİZE BİR SONRAKİ TELEFONUMUZ İÇİN UYGUN ORTAM YARATMAK

36 FIRSAT TRENİ; GÜRÜLTÜ YAPMADAN GELEN VE SADECE, VE SADECE ÇANTASINI HAZIRLAMIŞ OLARAK, İSTASYONDA BEKLEYENLERİN BİNEBİLECEKLERİ, BİR TRENDİR.


"TELEFONDA ETKİLEYİCİ KONUŞMA TEKNİKLERİ. BİZİ ARADIKLARI ZAMAN PROFESYONEL NEZAKET (TELEFONLA KONUŞMA ADABI) HER ARAYANI BEKLEDİĞİMİZ BİR MİSAFİR GİBİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları