Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 31.MAYIS.2012 ESKİŞEHİR İnternetin Pazarlamadaki Yeri ve Geleceği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 31.MAYIS.2012 ESKİŞEHİR İnternetin Pazarlamadaki Yeri ve Geleceği."— Sunum transkripti:

1

2 1 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 31.MAYIS.2012 ESKİŞEHİR İnternetin Pazarlamadaki Yeri ve Geleceği

3 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 3 Avrupa'da İnternet kullanımına bakıldığında ilk sırada Almanya gelmektedir. Milyon bazında belirtilen kullanıcı sayılarında, Almanya'yı ikinci sırada Rusya takip etmektedir. İngiltere 52.7,Fransa 50.3,İtalya 35.8, Türkiye 35.0, İspanya 30.7, Polonya 23.9, Ukrayna 15.3 ve Hollanda 15.3 İnternet kullanımıyla ilk 10 ülkeyi oluşturmaktadır.. Kaynak: Online Kullanım

4 Internet kullanιcιlarιnın %80´den fazlası interneti gönderme / alma amacι ile kullanιyorlar. Arama motorlarιnda, fazla aramadan istedikleri sonuca ulaşacaklarına inanιyorlar. Araştιrma; kullanιcιlarιn çoğu internetin arastırma kolaylığını ürün araştιrmak ve belirli bilgileri bulabilmek için kullandıklarını gösteriyor. Online Kullanım 4 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı ARD ve ZDF´de yaιnlanan: 14. yaş grubu ve üstü internet Online-kullanιmι

5 Son yıllardaki İnternet kulanımının, insanların bilgi edinme yapısını temelden değiştirdiği, araştιrmalar tarafından ispatlanmιştιr. 5 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι yaş Medya kullanım oranları

6 En iyi pozisyonlandιrmanιn önemi 6 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Hedefiniz marka algınızı yükseltmek ve online/ofline satış artışı sağlamaksa web sayfanızın bulunabilirliğini ve ziyaretçi oranınızı artırmalısınız.

7 7 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Web sayfanızla internette nasıl başarılı olabilirsiniz? - - Arama motorlarına kayıt olun, - Arama motorlarında ilk sayfada ve ilk sıralarda yer almaya çalışın, (SEO/SEM) - Sosyal Medya kanallarını etkin kullanın, (SMM) - Web sitenizi güvenli web sitelerine kaydedin, - Web sitenizi sürekli güncelleyin, - Web sitenizin friendly olmasını sağlayın. En iyi pozisyonlandιrmanιn önemi

8 •İnternet kullanιcιlarιnın % 70 den fazlası, arama motorlarιnι alιşveriş kararı için kullanιyor. •E- ticaretin, % 70 arama motorlarιnda yapılan aramalara dayanιyor. •İnternet kullanιcιlarιnın % 95’ den fazlası, sadece arama sonuçlarιnda top 10´nu kullanιyor. •Tιklamalarιn % 79’u arama sonuçlarι top 5 pozisyonuna yapılıyor. •İlk 3 sıradaki web siteleri %100 ziyaret alıyor. 8 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Kaynak: Kullanıcı davranışları Arama motorlarındaki ilk 5’te pozisyonlanma şirketlere yüksek satιş artιşιnι sağlıyor!

9 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 9 Kullanıcıların %90’dan fazlası ilk sıralarda olan web sitelerini ziyaret etmekte. Kaynak: Kullanıcı davranışları

10 10 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Arama Motorlarında kullanıcıların %95’i aradığını ilk sayfada buluyor ve ancak %5’i ikinci veya diğer sayfalara geçiyor. Bu nedenle hedef kitleye ( potansiyel müşteriye ) ulaşmak için ilk sayfada yer almak çok önemli. Kullanıcı davranışları

11 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι1. Arama motoru marketing

12 Arama Motorlarında Nasıl İlk Sayfada Yer Alabilirsiniz? Arama motoru marketing 12 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı - - Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) - - Sponsor bağlantı reklamları ( Adwords-Overture-Miva)

13 Bazı kelimeler üretici için mantιklι gelsede, kullanιcιlar tarafιndan bu kelimeler arama motorlarιnda aranmıyor olabilir. Artan rekabet nedeniyle etkin anahtar kelimelerin fiyatı oldukça yükseldi. Bu açıdan belirlenmiş hedeflere ulaşmakta masraf patlaması yaşamadan ulaşmak en verimli olanıdır. Arama motoru marketing 1313 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı

14 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Neden Optimizasyon? - Satış oranlarını arttırmak, - Google™, Yahoo!™ ve Windows Live Search™ (MSN) de en üstte yer alabilmek, Search™ (MSN) de en üstte yer alabilmek, - Daha çok ziyaretçi toplamak, - Hedef kitlenize hitap edebilmek, - Rakiplerinizden daha çabuk bulunabilmek, - Markanızı daha iyi tanıtabilmek, - Web sayfanızın değerini arttırmak, - Müşteri bağlantılarını daha iyi koruyabilmek ve hizmet için Arama motoru marketing

15 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι SEO/SEM

16 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 1414 Kullanıcıların %5’i sponsor bağlantı reklamını ziyaret ederken %95’i Doğal (organik) arama sonucunu ziyaret etmektedir. Bu nedenle büyük şirketlerin amacı ve hedefi burada yer almaktır. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO/SEM) Arama motoru marketing

17 SEO/SEM 1717 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı - - Siteniz arama motorları kriterlerine uygun optimize edilmelidir. - Önemli olan kelimelerde optimizasyon yapılmalı, - OffSite (%90) ve OnSite (%10) optimizasyon yapılmalı, - Optimizasyon arama motorlarının değişen kriterlerine uygun olarak sürekli bakımda olmalı, - Arama sonuçlarınızın devamlı ilk sıralarda olması için, optimizasyonun sürekli devam etmesi gerekmektedir. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO/SEM)

18 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Sosyal Medya (SMM)

19 1919 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι - 2 milyarı aşan dünya internet vatandaşlarının %60’ı yani 1.2 milyar kişi sosyal medya üyesi yılı verilerine göre internet kullanıcıları internette geçirdikleri zamanın sadece yüzde 6’sını sosyal medyaya ayırıyordu. Şu anda ise internet kullanıcıları internette geçirdikleri her 5 dakikadan birini sosyal medyaya ayırıyorlar yılının Ekim ayında 1 gün içinde üye başına sosyal medyada en çok zaman geçiren ülkeler aşağıdaki gibi sıralanıyor. 1- İsrail saat 2- Arjantin – 10.7 saat 3- Rusya – 10.4 saat 4- Türkiye – 10.2 saat 5- Şili – 9.8 saat 6- Filipinler – 8.7 saat 7- Kolombiya – 8.5 saat 8- Peru – 8.5 saat 9- Venezüella – 7.9 saat 10-Kanada 7.7 saat Kaynak: Sosyal Medya (SMM)

20 20 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι - SEO/SEM ve SMM pazarlamada inkar edilemez bir gerçek oldu ve pazarlamanın doğasını değiştirdi. - Bir fenomen haline gelen SMM pazarlamacılar için büyük fırsatlar sunuyor ve tüketici ile iletişimi iki yönlü diyalog kurulabilen bir alan haline getiriyor. Sosyal Medya (SMM)

21 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 21. Sosyal Medya (SMM)

22 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 22. Kaynak: Sosyal Medya (SMM)

23 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 23. Kaynak: Sosyal Medya (SMM)

24 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 24. Kaynak: Sosyal Medya (SMM)

25 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 25. Kaynak:

26 26 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι İnteraktif Pazarlama •İnteraktif Pazarlama Doğru iletişim… Etkin Kaynak Kullanımı… Şimdi… Hedefe Uygun Araçlar…

27 2 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Pazarlamada enstrümanlarınız tam olmalı.!!!

28 27 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι HEDEF GERÇEKLEŞEN Hedeflerinize Ulaşmanız için… İnteraktif pazarlama….. İnteraktif Pazarlama

29 28 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Her pazar ve şirket için pazarlama faaliyetlerinin getirisi önemlidir. İnteraktif Pazarlama

30 29 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve fırsatları Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama: -Ofis Genel Masrafı -Reklam Malzemesi Klasik Pazarlama: -Saha Elemanı: • Elemanın Genel Masrafı • Cep Telefonu • Araç • Araç Masrafları -Reklam Malzemesi -Ofis Genel Masrafı İnteraktif Pazarlama

31 30 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama: Her ürün araması yapıldığında potansiyel müşterinize ulaşırsınız Klasik Pazarlama: 1 Saha elemanı: Günde 3-5 Potansiyel Müşteri ziyaret edebilir. Şirket Aracı Satış Elemanı Genel Liste Şirket Telefonu Kepçe Pazar (Kazan) İnteraktif Pazarlama

32 31 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama: •Arama motorlarında ilk sayfada pozisyonlanma. •Sosyal medya alanlarını kullanma. Klasik Reklamda: • Gazete İlanı • Broşür • Dergi ilanı • Bilboard •Broadcasting Klasik Reklamda: • Her gazete okuyanın ürününüze ihtiyacı var mı? • Siz ne kadar bir bilboard’un önünde durup inceliyorsunuz? İnteraktif pazarlama: • Potansiyel Müşteri ihtiyacı veya ilgisi olduğu zaman arama yapmaktadır. • İhtiyaç doğrultusunda bulunma. İnteraktif Pazarlama

33 32 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι İnteraktif Reklamların Avantajları : -Sosyal pazarlama stratejileri geliştirme - Demografik dağılım - Rekabet istihbaratı - Marka izleme oranı - Müşteri bağımlılığı ölçümleme İnteraktif Pazarlama

34 33 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι İnteraktif Reklamların Avantajları : - Harcama eğilimleri ölçümleme - Reklam gider ve gelir ölçümleme (POİ) - Erişim sıklığı derecelik görünüm sağlar - Doğrudan ve hızlı hedef kitleye ulaşım İnteraktif Pazarlama

35 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 34 Sonuç ; - Türkiye genelinde kurumsal şirketlerin %90’ı internet kullanıyor. - Yıllara dayanan tedarik alışkanlıklarının dahi alternatifleri internette aranıyor. - Türkiye'de kurumsal satın alma araştırmalarının %80’ inin İnternet üzerinden yapıldığı - Alınan her üç teklifin ikisi internetten gerçekleşiyor. - E- li sistemlerin normal sistemlere göre %95 daha az maliyetli olduğunu. (E-Katalog, E-Broşür, E- Haber) - Müşteri ile iletişim kurma ve veri aktarma hız artışı. «Zaman paradır.» - Şirket verimliliği %70’ler kadar artıyor. - Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun yürürlüğe girmesinden itibaren, her sermaye şirketine Web sitesi sahibi olma zorunluluğu getiriliyor. - Her türlü bilgi kaynağı internette mevcut. Profesyoneller bilgiyi internet üzerinden alıyor... İnteraktif Pazarlama

36 3535 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι MEKTUPLA / TELEFONLA SİPARİŞ VE E-TİCARET İŞLEMLERİ

37 3636 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι TERCÜBELERİMİZ & HİZMET Başarınızı tesadüflere bırakmayınız. Bizim internet pazarlamacılığındaki bilgi, tecrübemiz ve deneyimlerimizden faydalanarak, başarılarınızı daha da arttırabilirsiniz. Online Marketing tecrübenin ve deneyimin esas olduğu bir meseledir ! REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι

38 37 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι REFERANSLARIMIZ ** Şirketlerle yapılan gizlilik anlaşmalarımızdan dolayı referanslarımızın çoğunu veremiyoruz. REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι

39 38 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Basında Biz REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι

40 39 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι Basında Biz REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι

41 40 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι İLETİŞİM REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι

42 3535 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι TEŞEKKÜR EDERİZ Başarınızı tesadüflere bırakmayınız.


"1 REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 31.MAYIS.2012 ESKİŞEHİR İnternetin Pazarlamadaki Yeri ve Geleceği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları