Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER BERK ÖZDEMİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER BERK ÖZDEMİR."— Sunum transkripti:

1 1 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER BERK ÖZDEMİR

2 2 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Günümüzde Teknolojide en uç dönemleri yaşıyoruz... Belirsizlik ve kararsızlık var... Tüketim ve Pazarlama Paradigmaları artık aynı değil... Dün kabul gören, yarın aynı sonucu vermeyebiliyor…

3 3 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 “Gelecek” hiçbirimiz için aynı değil  Pazarlar değişiyor  Ürünler değişiyor  İletişim değişiyor

4 4 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013

5 5 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Euro 5 Pazarı (ES, DE, FR, IT, UK) Aylık Cirosal Büyüme Trendi 2008 sonunda başlayan ve 2009’u da etkileyen kriz sonrası 2010 sonuna kadar her ay artış gösteren 5 Avrupa Ülkesi 2011 de ve 2012 ilk çeyrekte sürekli düşüşte iken 2012 Aralık dönemine kadar tekrar büyüyüme trendine girdi 2008 sonunda başlayan ve 2009’u da etkileyen kriz sonrası 2010 sonuna kadar her ay artış gösteren 5 Avrupa Ülkesi 2011 de ve 2012 ilk çeyrekte sürekli düşüşte iken 2012 Aralık dönemine kadar tekrar büyüyüme trendine girdi

6 6 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Türkiye Pazarı Aylık Cirosal Büyüme Trendi Türkiye Pazarı Avrupa’nın küçülme trendine girdiği 2011’de genel olarak stabil kalırken bunun dışındaki dönemlerde sürekli büyüme trendinde

7 7 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Türkiye Pazarı Aylık Adetsel Büyüme Trendi Diğer yandan Türkiye Pazarı adetsel olarak 2012’de küçülme trendinde ancak ürün fiyatlarındaki artış, ürün miksinin yeni premium modeller yönünde gelişmesi cirosal olarak büyümeyi sağladı...

8 8 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Kriz sonrası 2010 da neredeyse tüm sektörler büyürken 2011 ve 2012’de küçülme var. İstisna sektörler Telecom, Küçük Ev Aletleri... Kriz sonrası 2010 da neredeyse tüm sektörler büyürken 2011 ve 2012’de küçülme var. İstisna sektörler Telecom, Küçük Ev Aletleri... (ES, DE, FR, IT, UK)

9 9 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Türkiye’de ise büyüme 2011’de bir yavaşlama gösterse de 2012’de ciddi büyüme oranları kaydediliyor. Türkiye’de ise büyüme 2011’de bir yavaşlama gösterse de 2012’de ciddi büyüme oranları kaydediliyor.

10 10 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Türkiye’de 2012 cirosal büyümesi adette görülmüyor. Telecom’da Akıllı telefonlar, Tüketici elektroniğinde Akıllı ve 3D Televizyonlar cirosal büyümeyi getiriyor Türkiye’de 2012 cirosal büyümesi adette görülmüyor. Telecom’da Akıllı telefonlar, Tüketici elektroniğinde Akıllı ve 3D Televizyonlar cirosal büyümeyi getiriyor

11 11 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan  trend 4,8%2011  trend -1,3% 2012  trend -0,7% Euro 5 Pazarı (ES, DE, FR, IT, UK) Büyümeye Katkı Yapan Kategoriler

12 12 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan Türkiye Pazarı Büyümeye Katkı Yapan Kategoriler

13 13 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Geleneksel Satışlar gerilerken, İnternet üzerinden satış artıyor

14 14 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013

15 15 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Bir çok üründen tek bir ürüne...

16 16 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 İnsan ve Ürün evrimi Bir çok üründen tek bir ürüne... İnsan ve Ürün evrimi Bir çok üründen tek bir ürüne...

17 17 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Sadece bir cihaz artık tüm ihtiyaçlarımıza yeter hale geldi

18 18 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Video izleme Navigasyon Text/ yazışmaOyun Okuma Çalışma/İş Video& telefon görüşmeleri Mobilite... 7/24 online durumdayız...

19 19 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor

20 20 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Türkiye’de de Mobil Devrim yaşanıyor...ürünler değişiyor/ dönüşüyor

21 21 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013  “ÜRÜN” satmanın yerini artık “SERVİS” satmak alıyor  Bilgi  Çözüm  Kolaylık  Fayda  ÜRÜN pazarlamak, yerini “UYGULAMA-APPLICATION” pazarlamaya bırakıyor  Ürün özellikleri, ürünün kendisinden daha önemli olmaya başlıyor Peki bu “ÜRÜN” tanımlamasının sonu mu ???

22 22 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013

23 23 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Sosyal Network’ün büyümesi ile Medya Sahipleri artık iletişimi kontrol edemez durumdalar. MEDYA değişiyor... Mass Medya ‘dan Massive Medya’ya dönüşüm var MEDYA değişiyor... Mass Medya ‘dan Massive Medya’ya dönüşüm var

24 24 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Mass Media Massive Media “1 den çok’a” değil... ”1’den daha çok’a...”

25 25 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan ?? 2008/2009 yılları tekrar mı yaşanacak ? Belki Evet ! • Finans sektörü, dünyada gerçek ekonomi ile paralel değil. • da yaşanan krizin benzer işaretleri • ABD ekonomisi;  toparlanma? Belki de Hayır ? • BRIC ülkeleri ve gelişen pazarlar artık dünya ekonomisinde çok daha fazla rol oynuyorlar. • Kriz beklentisi, hükümetlerin daha hazırlıklı olmalarına olanak tanıyor.

26 26 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Global Teknoloji Harcamaları Smartphone ve Tablet bilgisayarlar ile destekleniliyor 2011’de Büyüme Yavaşlasa da sürüyor Global Teknoloji Harcamaları Smartphone ve Tablet bilgisayarlar ile destekleniliyor 2011’de Büyüme Yavaşlasa da sürüyor Global Tech Device Retail Sales Revenue in Billions of €

27 27 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan % 48% Fcst Dvlp Emg €427bn €438bn€443bn €280bn€347bn €409bn 40% 44% Global Tech Device Retail Sales Revenue in Billions of € Growth (2014 vs 2010) 46% 56% 60% 58% 54% 42% 46% €431bn €439bn Fcst €311bn €379bn 4% Büyümeyi Gelişmekte olan ülke pazarları sağlıyor

28 28 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue Gelişmekte olan ülke pazarlarının payı artmaya devam ediyor.

29 29 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Year-on-Year Change in Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region Gelişmekte olan ülke pazarları etkili büyümeye devam ediyor.

30 30 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region Gelişmekte olan Asya pazarı Teknoloji harcamalarında ilk sıraya çıkıyor.

31 31 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Region

32 32 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Year-on-Year Change in Global Tech Device Retail Sales Revenue in €, by Product Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Tablet ve Smartphone en çok büyüyen kategoriler olmaya devam ediyor Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Tablet ve Smartphone en çok büyüyen kategoriler olmaya devam ediyor

33 33 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Global Tech Device Retail Sales Revenue in € - Top Tier Products Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Smartphone en çok harcana yapılan ürün grubu olarak kalacak. Global Teknoloji Cihazları Harcamaları Smartphone en çok harcana yapılan ürün grubu olarak kalacak.

34 34 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Share of Global Tech Device Retail Sales Revenue in € - Top Tier Products

35 35 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TR 2011’de adette +17% ciroda %16’lık büyüme vardı. Navigasyon, LCD/Plasma, Ev sinema ve Digital Kamera büyüyen kategorilerdi.

36 36 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TR 2012’de adette büyümedi ancak ciroda %25 büyüdü. Geçen yıldan farklı olarak Navigasyon büyümedi. PTV’da ise Akıllı ve 3D özellikli TV’lar sayesinde ciddi oranda cirosal büyüme yaşandı.

37 37 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 CE Total Sales Value % Jan-Jun11 Assortment by Countries Europe 10 CE Total © by GfK-RT, RG RP ID TR’de CE cirosunun %95’i Televizyon’dan gelmekte

38 38 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 very important Basis: Persons who somewhat likely/ very likely want to buy a television set Question 7: How important are the following criteria for the decision of a new TV? The ability to connect it to PC Design Screen size Picture quality Price Internet capability/ Web TV 3D capability The screen refresh rate Power consumption Built-in DVB-T/S/C-Receiver An LED screen Marketing Oppurtunity Tüketicinin LCD satın alma kararını etkileyen faktörler (2010 EU)

39 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 … Smart TV Internet is more than watching TV: Entertainment Shopping Information Communication

40 40 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Toplam Flat TV satışları içinde Internet Erişimi oranı (adetsel)

41 41 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Cirosal

42 42 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Televizyonların daha “Yeşil” olması istendi...bu da LED teknolojisini hızlandırdı

43 43 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Toplam Flat TV satışları içinde LED oranı (adetsel)

44 44 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Cirosal

45 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 … 3D

46 46 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Toplam Flat TV satışları içinde 3D oranı (adetsel)

47 47 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Cirosal

48 48 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 • Teknolojiye olan harcama 2010’a göre yavaşlasa bile pozitif trend içinde tahmini 818 milyar € • Teknolojiye olan harcama 2010’a göre yavaşlasa bile pozitif trend içinde tahmini 818 milyar € ÖZETLE • Bunun içinde en hızlı büyüme Akıllı Telefonlar ve Tablet PC’lerden gelmekte. • Bunun içinde en hızlı büyüme Akıllı Telefonlar ve Tablet PC’lerden gelmekte. • Avrupa stabil kalırken gelişmekte olan bölgeler hızla büyüyor. • Yeni teknolojiler LED, Internet TV ve 3D hızla gelişiyor • Yeni teknolojiler LED, Internet TV ve 3D hızla gelişiyor

49 49 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 Berk ÖZDEMİR GfK TÜRKİYE


"1 GfK Türkiye Retail and Technology WEB 3.0 ISTANBUL KONFERANSI16 Nisan 2013 TÜRKİYE VE DÜNYADA TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİNDE SON TRENDLER BERK ÖZDEMİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları