Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-2009."— Sunum transkripti:

1 T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-2009

2 TURİZM EĞİLİMLERİ VE EKONOMİK KRİZİN YANSIMALARI

3  Ucuz havayolu taşımacılığı güçlenmeye başlamıştır.  Seyahat kararı almada ve rezervasyonda internetin önemi artmaktadır.  Seyahat edenler arasında internet erişimi olan 308 milyon kişinin % 41’i (123 milyon) internette seyahat kararı vererek satın alma gerçekleştirmektedir.  İnternette seyahat kararı alıp başka kanallardan satın alanlar ise 81 milyon (% 27) kişiden oluşmaktadır. Turizm Eğilimleri

4  2020 yılına kadar kültür turizminin, uluslararası turizmden daha fazla büyüme kaydedeceği öngörülmektedir.  Kitle turizmi yavaş yavaş yerini tüketicilerin özel ilgilerine yönelik seyahatlere bırakmaktadır.  Turistler, destinasyonların çevresel, kültürel, etnik ve tarihi niteliklerini daha fazla göz önünde bulundurmaktadırlar.  Turistlerin gittikleri ülkelerdeki insanlara, onların yaşamına ve çevreye gösterdikleri saygıya dayalı, turistin yerel yaşamın parçası olduğu bir turizm eğilimi olarak “responsible turizm” gelişmektedir. Turizm Eğilimleri

5  Gittikçe artan sayıda tüketici, seyahatlerinin ilk beş nedeni arasında, kültürel aktiviteleri göstermektedir.  Küresel ısınma sonucu destinasyonlarda iklim değişikliği meydana gelecek ve bu durum turizme yansıyacaktır.  Avrupa nüfusunun gittikçe yaşlanması sebebiyle sağlık turizmi, eko turizm gibi turizm çeşitleri önem kazanmaktadır.  Gençlik turizmi, dünya turizm pazarında gittikçe artan bir öneme sahiptir. Turizm hareketlerinin %20’sinin gençlik turizmi olacağı öngörülmektedir. Turizm Eğilimleri

6  Tatil kararı öncesi bilgi alma ve rezervasyon için interneti öncelikli kaynak olarak görüyor,  Düşük maliyetli havayolu şirketlerini tercih ediyor,  Kendi organizasyonunu yapıyor,  Daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,  Tatil kararını daha geç veriyor, “Yeni Turist”

7  Marka bilinci daha yüksek,  En iyi tercihi yapmak için çevresi ile sürekli etkileşim halinde bulu nu yor,  Paket tatil turlarını tercih etmiyor, özel ilgisine yönelik tatil yapıyor,  Çevreye daha duyarlı,  Aktivitelere ve başka kültürlere merak duyuyor. “Yeni Turist”

8 Ekonomik Krizin Dünya Turizmine Etkileri  Yakın destinasyonlar ya da ülke içi seyahatlerde artış  Arkadaş-akraba ziyaretleri ve sık ziyaretlerde gerileme  İş seyahatlerinde, tatil dinlence seyahatlerine göre daha fazla gerileme  Geceleme sayısında ve harcama miktarında gerileme  Destinasyon seçiminde döviz kurları önemli

9  Turizm sektörü içinde yer alan tüm aktörlerin birlikte hareket etmesi önemli  Yerel örgütlenmelerin önemi artıyor  Ürün planlaması önemli  İnanç merkezlerine ve kültür turizmine olan ilgide artış  Kamp turizminde ve gençlik turizminde büyüme  Çevre dostu otellerin sayısında artış

10 WTTC 2009 Yılsonu Öngörüsü; Türkiye + %1,3 İspanya - %4,9 Yunanistan - %1,8 İtalya - %5,5 Mısır - %2, yılı dünyada ortalama büyümenin -%4 ile -%6 arasında gerçekleşmesi beklenmektedir. Kaynak: Dünya Turizm Örgütü 2009 Yılı İlk Dört Ay Dünya-%8 Avrupa-%10 Türkiye-%0,5 Dünyada Durum

11 İspanya  İspanya’ya gelen turist sayısında 2009 yılı Ocak-Mayıs döneminde %11,8 düşüş yaşanmıştır (İspanya İstatistik Bürosu). Yunanistan  2009 yılında Yunanistan’a gelen turist sayısının 3 milyon civarında azalması ve yılsonunda %7 ile %11 arasında bir düşüş yaşaması beklenmektedir.  2009 yılı rezervasyonlarında %30’luk düşüş yaşandığı açıklanmıştır. Rakiplerin Durumu

12 TÜRKİYE’NİN KRİZ DÖNEMİNDE AVANTAJLARI  Fiyat/Kalite dengesi  Euro ve diğer para birimlerinin değer kazanması ve Türkiye’nin Euro kullanan ülkeler dışında olması  Türkiye’nin genişleyen pazar yelpazesi  Herşey dahil sistemi  Her kesimden gelir grubuna yönelik ürün potansiyeli

13 HEDEF PAZARLAR ÖZET PAZAR BİLGİLERİ

14 ALMANYA Ülke Nüfusu82.2 milyon (2008) Turizm OtoritesiGNTB ( The German National Tourist Board) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı48 milyon Dış Turizm Gideri61,5 milyar Avro (2008) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar 1.İspanya, Balear ve Kanarya Adaları 2.İtalya 3.Avusturya 4.Türkiye

15 ALMANYA Ortalama Tatil Süresi10,8 gün Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu (%40), 50+ yaş grubu (%30), yaş grubu (%30) Karar Alma Süresi6-12 ay Rezervasyon Yaptırma Süresi3-6 ay ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama TürüTatil köyleri ve oteller Seyahat AmaçlarıDeniz-kum-güneş, eğlence, alışveriş, sağlık, iş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 1.İlkbahar 2.Yaz 3.Sonbahar 4.Kış Ortalama Kişi Başı Harcama1.143 Avro

16 Almanya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı- 2008/2007% 7, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 8,14 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 16,77 ile 1.sırada Paket Tur Sıralaması(2006)1.İspanya 2.İtalya 3.Türkiye 4.Yunanistan 5.Kuzey Afrika ülkeleri Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı Sektörde 6 önemli tur operatörü ve yaklaşık seyahat acentesi bulunmaktadır. Bunların %95’i Türkiye ürünlerini satmaktadır. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı 1.Akdeniz 2.Marmara (İstanbul) 3.Ege 4.İç Anadolu (Kapadokya) En Etkin Reklam Türü ve DönemiYazılı ve görsel basın, açık hava, radyo, İnternet/ Ocak-Haziran, İlkbahar ve Yaz Dönemleri Yürütülen Tanıtım KampanyalarıYazılı Basın, Açıkhava, TV, İnternet ve Fuar, PR Faaliyetleri

17 RUSYA Ülke Nüfusu 140,041,247 (Temmuz 2009 tahmini) Turizm Otoritesi Turizm Federal Ajansı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2006) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısına Göre Dünya Ortalamasındaki Oranı % 4,5 Dış Turizm Harcaması 22,3 milyar USD (2007) Rusların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, Çin, Fransa, BAE (2006 verileri)

18 RUSYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi gün (2006) Hedef Kitle Yaş Grubu A,B (üst gelir) ve C1 (orta üst gelir) sosyo- ekonomik düzeye sahip yaş arası kişiler Karar Alma Süresi Ağırlıklı olarak son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, Tatil Köyleri (2008) Seyahat Motivasyonları Deniz turizmi ve eğlence (aquapark-disko- animasyon) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs – Ekim, Aralık Sonu, Yılbaşı Ortalama Kişi Başı Harcama USD 1 haftalık tatil

19 Rusya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 16, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % -14,9 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 10,93 ile 2.sırada (2008) Rusya Fedarasyonu Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 6,28 ile tüm çıkışlarda 6. sırada % 14 ile paket turlarda 1. sırada. Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 150 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür. eğlence alışveriş ve kış sporları Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya- Marmaris-Bodrum-Kuşadası- İstanbul

20 İNGİLTERE Ülke Nüfusu61,1 milyon Turizm OtoritesiKültür Medya ve Spor Departmanı- VisitBritain Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı69,5 milyon (2006) Dış Turizm Gideri72,3 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı (2005) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Türkiye, İspanya, Fransa, İrlanda,İtalya, ABD, Almanya, Yunanistan, Hollanda, Portekiz, Belçika (2006)

21 İNGİLTERE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu ABC1 üst gelir grubu (Bu grubun %21’i daha önce Türkiye’de bulunmuştur.), üçüncü yaş turizmi, arası gençler, golf ve yat turizmcileri Karar Alma Süresi Aralık- Mayıs dönemi Rezervasyon Yaptırma Süresi Erken rezervasyon dönemi: Ocak-Şubat- MartLastminute: Mayıs-Haziran Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat ac. (%49), Tur op. (%24), bireysel (%24) Tercih Ettikleri Konaklama Türü Paket tur ile her şey dahil oteller Seyahat AmaçlarıDeniz-Kum- Güneş, Kültür, Golf, Yat, Dalış ve Sağlık Turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Temmuz-Eylül, Noel Tatili dönemi ve Nisan ayı Paskalya Ortalama Kişi Başı Harcama495 Sterlin (940 $) (2006) Türkiye’de 625 Sterlin (1.187 $) (2006)

22 İngiltere Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 13, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 11,6 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 8,24 ile 3.sırada (2008) Paket Tur Sıralaması (2006)3. sıra (1. İspanya, 2. Yunanistan) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 100 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Golf, Yat, Dalış ve Sağlık Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Muğla (%66), İstanbul (%14), Antalya (%12) En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, outdoor ve yazılı basın. En etkin reklam dönemi Aralık-Mayıs

23 HOLLANDA Ülke Nüfusu (2008 yılı) Turizm Otoritesi Ekonomi Bakanlığı Hollanda Turizm Kurulu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 17.6 milyon kişi (2007) Dış Turizm Gideri19,1 milyar USD (2007) Hollandalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, Almanya, Belçika, İspanya, Avusturya,İtalya, Yunanistan, Türkiye, İngiltere

24 HOLLANDA Ortalama Tatil Süresi 8-11 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 55 yaş üstü ve çocuklu aileler Karar Alma Süresi Aralık-Nisan Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet (%52), Seyahat Acentaları (%37) Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4 ve 5 yıldızlı oteller ve 1. sınıf tatil köyleri, apart oteller Seyahat Motivasyonları Sıcak iklim, düşük fiyat, sıcak insanlar, deniz-kum-güneş, kültür Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama Türkiye için 802 Avro, İspanya için 763 Avro, Yunanistan için 910 Avro Diğer Akdeniz Ülkeleri için 812 Avro

25 Hollanda Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2008/2007 % Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 9,8 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 4,33 ile 5. sırada Hollanda Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması %3.7 ile 9.sırada sırada (2007) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 112 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür, şehir, doğa, spor aktiviteleri Ziyaretçilerin Destinasyonlara Dağılımı Alanya, İstanbul, Side, Antalya, Marmaris ve Bodrum En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV için Ocak-Nisan, kış turizmi için Ekim-Aralık aylarında yapılan reklamlar Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTV, açık hava, yazılı /görsel ve işitsel basın, internet ve birlikte reklam

26 FRANSA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiTurizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 13 milyon (2008) Dış Turizm Harcaması 36,7 Milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Fransızların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İspanya, İtalya, Belçika, Lüksemburg, Almanya, Portekiz, İngiltere, Yunanistan, Fas, Tunus, Mısır, Türkiye

27 FRANSA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 2 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 25 yaş ve üstü, orta ve üstü gelir grubu Karar Alma Süresi Ocak- Mart Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart dönemi ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve tur operatörü aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Tatil köyleri, yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz, şehir turu, kırsal turizm, kültür ve inanç turizmi, sağlık turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs- Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama Avro

28 Fransa Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 15, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 5,07 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 3,36 ile 7. sırada ( 2008) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 110 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, alışveriş, şehir, sağlık turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Bodrum, İzmir, Antalya, İstanbul, Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, yazılı basın, TV / Ocak- Haziran Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçık hava, TV, yazılı basın, internet ve PR

29 A.B.D. Ülke Nüfusu301,139,947 Turizm OtoritesiOTTI - Office of Travel & Tourism Industries, TIA – Travel Industry Association of America Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı63,6 Milyon (30,8 milyon denizaşırı) (2008) Dış Turizm Gideri76,2 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 750 tur operatörü, 4000 seyahat acentesi Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Meksika, Kanada, İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya, Japonya, Çin (2008)

30 A.B.D. Turist Profili Ortalama Tatil Süresi8.9 gün, Türkiye’de:8,1 Hedef Kitle Yaş Grubu 55 yaş ve üzeri, ağırlıklı olarak kültür amaçlı seyahat edenler. Karar Alma Süresi Mayıs-Eylül Dönemi Tatilleri: 130 gün Ekim-Nisan Dönemi Tatilleri: 79 gün Rezervasyon Yaptırma Süresi Aralık-Mayıs dönemi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentaları ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 yıldızlı oteller, özel belgeli oteller Seyahat Motivasyonları Tatil/eğlence % 40 (Restoranlarda yemek % 81, alışveriş % 71, tarihi yerleri ziyaret % 51, şehir turu % 40, kültürel miras gezileri %32) Arkadaş/akraba ziyaretleri % 34 İş amacıyla ziyaretler % 18 Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim / Ekim-Nisan Ortalama Kişi Başı Harcama1,540 ABD Doları

31 A.B.D. Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 5, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 5,4 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2,58 ile 10. sırada ( 2008) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acentesi ve Tur Operatörü Sayısı 100’den fazla Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi yerleri ziyaret, alış veriş, şehir turları, rehberli turlar Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Kuşadası (Efes), Antalya En Etkin Reklam Türü ve DönemiTüketici dergileri, gazeteler, TV ve internet en etkili reklam mecralarıdır. En etkili reklam dönemi ise Aralık- Nisan dönemidir.

32 UKRAYNA Ülke Nüfusu 45,700,395 (Temmuz 2009 tahmini) Turizm Otoritesi Ukrayna Kültür ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı ve Dünya Toplam Turist Çıkış Pazarındaki Oranı 15.5 milyon - % 1.6 (2008) Dış Turizm Harcaması 3,3 milyar USD (2007) Ukraynalıların Tatil amaçlı Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, İspanya, Tunus, Yunanistan, Hırvatistan, Bulgaristan İtalya

33 UKRAYNA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi7-15 gün (2006) Hedef Kitle Yaş Grubu35 yaş üstü çocuklu aileler (2008) Karar Alma SüresiSon dakika Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü3-4-5 yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz –güneş-kum, all inclusive, hizmet kalitesi, eğlence (aquapark-disko- animasyon) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Temmuz, Ağustos ayları Ortalama Kişi Başı Harcama USD

34 Ukrayna Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 23, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % -21,7 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2,77 ile 9. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür ve kış turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya (Kemer, Alanya), Marmaris- Bodrum İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, TV, yazılı basın, Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçıkhava, TV, yazılı basın, PR

35 İTALYA Ülke Nüfusu 58.1 milyon Turizm OtoritesiTurizmde Rekabet ve Gelişme Departmanı Turizm Gideri 27,3 milyar $ (2007) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2009 ilk dört ay) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 130 Tur Operatörü Seyahat Acentesi İtalyanların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, İspanya, Almanya, Yunanistan, Avusturya, Mısır, Fas, Cezayir ve Tunus

36 İTALYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 gün Hedef Kitle Yaş Grubu yaş, orta ve üst düzey gelir grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentası aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Yıldızlı oteller, apartman dairesi Seyahat Motivasyonları Deniz, kır, şehir, kültür/ şehir ve termal turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kış döneminde Paskalya tatili, yaz döneminde ise Temmuz- Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama 460 Avro

37 İtalya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 16, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 8,9 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2.28 / 11. sıra Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, inanç, şehir, alışveriş, termal turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Bodrum, Antalya, İstanbul, Kapadokya, Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV, yazılı basın Nisan- Mayıs dönemi ve Ekim ayı Yürütülen Tanıtım Kampanyalarıİnternet, TV, yazılı basın, açıkhava, PR/ Nisan- Mayıs dönemi ve Ekim ayı

38 BELÇİKA Ülke Nüfusu (2008) Turizm OtoritesiTurizm Endüstrisi Federasyonu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2008) Dış Turizm Harcaması 16.9 milyar ABD Doları (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 2000 Belçikalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa,İspanya, İtalya,Türkiye, Yunanistan, Avusturya, Almanya

39 BELÇİKA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi Bir hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 24 – 59 Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak, kış tatili için Eylül Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 2 ay önce ( yaz tatili için Şubat- Mart- Nisan ayları); kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, apart otel, ev kiralama Seyahat Motivasyonları Kültür, doğa, kış sporları, kongre, sağlık, golf, eko turizm, inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart- Kasım Ortalama Kişi Başı Harcama 588 Avro

40 Belçika Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 1,8 Belçika Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı%17.82 ( 2008 Ekim-2009 Şubat) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2.5 pay ile 12.sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Golf, İnanç, Sağlık Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege, Bodrum, İstanbul, Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV, yazılı basın/ Ocak-Haziran ve Eylül-Kasım ayları Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTV, yazılı basın, açıkhava/ Ocak-Haziran ve Eylül-Kasım ayları

41 AVUSTURYA Ülke Nüfusu (2008) Turizm Otoritesi Avusturya Ulusal Turizm Ofisi (ANTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 7.68 milyon Dış Turizm Harcaması 10,6 milyar $ (2007) Avusturyalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları (2006) 1. İtalya (%20,7), 2. Hırvatistan (%12,8), 3. İspanya (%8,5), 4. Yunanistan (%7,3), 5. Türkiye (%6), 6. Almanya (%6), diğerleri (%38)

42 AVUSTURYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 5-8 gün Hedef Kitle Yaş Grubu Karar Alma Süresi Yaz tatili için kararları Aralık ve Şubat ayları arasında belirginleşmekle birlikte kısa süreli son dakika rezervasyonları da ağırlık kazanmaktadır. Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak –Mart Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü % 46,3’ ü (4-5 yılıdzlı) Oteller, Club oteller ve Pansiyonlar, % 34,5’ i, Tanıdık - Akraba ve yazlık, % 19,2’ si Diğer (Apart Otel, Kür merkezi, Kamping) Seyahat MotivasyonlarıSıcak iklim, deniz, spor, kültür, alışveriş, gastronomi, spor Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem %78’i yaz, %22’si kış. Bunların %39,2’si Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında, yurtdışı seyahatler ağırlıklı olarak Mayıs-Eylül aylarında yapılmaktadır. Ortalama Kişi Başı Harcama Tatil için: 800 Euro, İş Seyahatleri için: 1200 Euro

43 Avusturya Pazarında Türkiye-2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / % 10, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 1,4 Avusturya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % 9 pazar payı ile tercih edilen destinasyonlar arasında 3. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 1,98 ile 15. sırada Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kısa süreli Tatil/Şehir Turları (%36,4), Wellness (%34,4), Deniz Tatili (%33,5), Uzak Destinasyon/Lüks Tatil (%28) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Muğla ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, şehir içinde ve şehirlerarası ana bağlantı otoyollarında açıkhava, tur operatörleri katalogları ve fuar reklamları. Ocak- Mart ve Sonbahar dönemi Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTV, açıkhava, yazılı basın, birlikte reklam/ Ocak-Mart ve Sonbahar dönemi

44 İSVİÇRE Ülke Nüfusu (2008) Turizm OtoritesiEkonomi Müsteşarlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı ve Dünya turist çıkışlarındaki payı 20,9 milyon kişi (2008), dünyada 7. Dış Turizm Harcaması 10,9 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 800 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar 1.Fransa, 2. İtalya, 3.Almanya, 4.İspanya, 5.Avusturya, 6.İngiltere, 7.Yunanistan, 8.Türkiye, 9.ABD, 10.Macaristan

45 İSVİÇRE Turist Profili Ortalama Tatil SüresiUzun mesafe destinasyonlar için 12 gün Kısa ve orta mesafeli destinasyonlar için 6 gün Hedef Kitle Yaş Grubu18-70 yaş Karar Alma SüresiNoel Tatilinden sonra ilkbahar için Mart/Nisan/Mayıs yaz tatili için Ağustos/Eylül Sonbahar tatili için Eylül/Ekim Noel tatili için Rezervasyon Yaptırma Süresi%62; Seyahatten yaklaşık 2 ay önce, %19; 4 hafta önce, %8; kısa süreli tatil Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü%26; 2-3 yıldızlı otelller %19; 5 yıldızlı oteller %16; akraba/arkadaş yanı Seyahat Motivasyonları%73; Dinlenme, %63; Günlük yaşamdan uzaklaşma, %54; Yabancı gelenekleri tanıma, %45; Başka insanlarla tanışma, %39; Eğlenme, %29; İhtimam görme, %28; sportif, %25; aile ve çocuklarla birlikte olma, %11; sağlık Seyahat AmaçlarıDeniz-Kum-Güneş, kültür turizmi, golf, yatçılık ve su sporları Ortalama Kişi Başı Harcama82 CHF günlük (2008 verileri)

46 İsviçre Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Değişim oranı 2008/07 % 10, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye varışlar ve değişim oranı / % 16,7 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 90 (Türkiye spesiyalisti tur operatörleri: Bentour Türkei Reisen AG, Avrupa Reisen, Vatan Reisen ) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, İstanbul, Ege bölgesi (özellikle Bodrum), Kapadokya ve Doğu Bölgeler, En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, outdoor, internet, radyo Ocak-Haziran / Ağustos-Ekim Yürütülen Tanıtım KampanyalarıYazılı basın, outdoor, internet ve TV ve birlikte reklam faaliyetleri, halkla ilişkiler faaliyetleri

47 POLONYA Ülke Nüfusu (2009 yılı Temmuz ayı) Turizm OtoritesiEkonomi ve İstihdam Bakanlığı Turizm Departmanı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı24 milyon Dış Turizm Harcaması8,5 milyar $ (2007)

48 POLONYA Hedef Kitle Yaş Grubu Yaş Grubu Karar Alma Süresi Nisan-Haziran Dönemi Rezervasyon Yaptırma Süresi Erken Rezervasyon Oranı; %20-25 Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü Paket Turlar Dahilindeki Oteller Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, su sporları, kış sporları, kültür turları, alışveriş, uygun fiyat Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Ekim Dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 500 Avro Turist Profili

49 Polonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008 Yılı) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2008/2007 % Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 9,7 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Oranı (2008 yılı) % 2.90 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Büyük Tur Operatörü Sayısı 9 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı %60 Akdeniz, %22 Marmara, %18 Ege En Etkin Reklam Türü ve DönemiTelevizyon (Ocak-Nisan), Basın (Ocak- Eylül), Açık Alan(Nisan-Ağustos), İnternet (Ocak-Eylül) Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTelevizyon, Yazılı Basın, Açıkhava, İnternet

50 DANİMARKA Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 14.4 milyon (2008) Dış Turizm Gideri 8,6 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 400 Danimarkalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İsveç, Almanya,Fransa, İspanya, İngiltere, Norveç, Yunanistan, Avusturya, İtalya, Türkiye

51 DANİMARKA Ortalama Tatil Süresi Bir hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 24 – 59 Karar Alma Süresi Noel sonrası dönem Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahatten 2 – 4 ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü Apart Oteller ve erşey dahil oteller Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, sağlık (diş, göz, romatizmalı tedaviler), alışveriş ve eko turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran – Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama Avro Turist Profili

52 Danimarka Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 4, İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 2,6 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Oranı-Yeri (2008) % 1,05 ile 22. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 26 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Kongre, Yatçılık ve Su Sporları, Golf, İnanç, Sağlık. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya- Ege- İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, Ocak-Nisan, Ekim-Kasım

53 FİNLANDİYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiSanayi ve Ticaret Bakanlığı (Finlandiya Turizm Kurulu) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2008) Dış Turizm Gideri3,4 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 750 (2006) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Estonya, İspanya,İsveç, Yunanistan, İtalya, Tayland, Amerika, Bulgaristan, Türkiye, Portekiz, Hollanda, Mısır, Hırvatistan, Brezilya, Almanya, Fransa, İngiltere (2007)

54 FİNLANDİYA Ortalama Tatil Süresi1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu30-55 ve 55+ yaş grupları, çocuklu aileler Karar Alma SüresiEkim-Kasım, Ocak-Nisan Dönemi, Haziran- Temmuz son dakika. Rezervasyon Yaptırma SüresiKarar alma süresiyle paralellik göstermektedir. Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur ope./ace. aracılığıyla paket tur (%85) Münferit seyahat (%15) Tercih Ettikleri Konaklama Türü2-4 yıldızlı Otel (% 65), Tatil Köyü ( % 10), Apart (% 20), Seyahat MotivasyonlarıEğlenme-dinlenme (%87),iş seyahati amaçlı (%13) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Nisan-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama710 $ (Türkiye’de 800 $) (2004) Turist Profili

55 Finlandiya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 21, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 35, Paket Tur Sıralaması5. Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı (2008) 8 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, şehir turizmi, golf, dalış, yelken, yamaç paraşütü, yatçılık, dağ, doğa Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Alanya (%31),Marmaris (%12), İstanbul (%11), Fethiye (%10), Belek (% 8) Bodrum, Kaş ( % 6) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, basın, açık hava/ Ekim-Kasım dönemi

56 İSVEÇ Ülke Nüfusu9,031,088 Turizm Otoritesiİsveç Seyahat ve Turizm Konseyi Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı 12.6 milyon (2008) Dış Turizm Gideri13,9 Milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 130 (2006) İsveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Finlandiya,Danimarka, İspanya,Norveç,Almanya,İngiltere, İtalya,Yunanistan,Fransa

57 İSVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi1 hafta Hedef Kitle Yaş GrubuOrta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (Kitle turizmi, kültür turizmi ), Üst gelir grubu (Termal turizm, golf turizm ) Karar Alma SüresiOcak-Mayıs Rezervasyon Yaptırma SüreleriYılbaşından itibaren ve yaz boyunca son dakika satışları olmaktadır. Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası ve internet üzerinden bireysel organizasyonları tercih etmektedirler. Tercih Ettikleri Konaklama TürüApart Otel, Herşey dahil Seyahat MotivasyonlarıDeniz-kum-güneş, kültür, golf ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama109 $ günlük/kişibaşı

58 İsveç Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 19, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 0,2 İsveç’te Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 10 (2006) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 25 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-Kum-Güneş, Kültür turizmi, termal turizm ve golf turizmi Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul,Marmaris En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, basın, açık hava / Ocak-Mart, Ekim-Kasım

59 NORVEÇ Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiNorges Turistad Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı (2007) Dış Turizm Gideri14,7 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 244 Norveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar İspanya, İsveç, Danimarka, Yunanistan, Fransa, İngiltere, İtalya, Almanya

60 NORVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi1 hafta Hedef Kitle Yaş GrubuOrta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (Kitle turizmi, kültür turizmi ), Üst gelir grubu (Termal turizm, golf turizm ) Karar Alma SüresiOcak-Nisan Rezervasyon Yaptırma SüresiOcak-Mayıs Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası ve internet Tercih Ettikleri Konaklama TürüHerşey dahil, Apart Otel Seyahat MotivasyonlarıDeniz-kum-güneş, kültür, sağlık, golf ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama103 USD kişibaşı/günlük

61 Norveç Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 35, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 2,6 Norveç pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 8. sıra Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-Kum-Güneş, Golf, Sağlık Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul, İzmir En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, açıkhava/ Ekim-Kasım

62 İSPANYA Ülke Nüfusu (2005) Turizm OtoritesiSanayi Ticaret ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı- Dünya Turizm Çıkışlarındaki Yeri (2006) - % 1.18 Dış Turizm Harcaması 19.7 milyar dolar (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 650 Tur Operatörü, 8000 Seyahat Acentesi İspanyolların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Avrupa ülkeleri (Fransa, İtalya), Fas, Mısır, Tunus, Türkiye

63 İSPANYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu, orta ve üst gelir düzeyi kadınlar ve ve yaş arası erkekler. Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak sonrası, kış tatili için Eylül sonrası. Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 1 ay önce, kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 Yıldızlı oteller, arkadaş yanı, ev kiralama, devre mülk Seyahat Motivasyonları Kültür, spor, sağlık, inanç ve deniz turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Paskalya tatiline denk gelen ay, haziran- ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama Euro günlük/kişibaşı

64 İspanya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2006 % 18, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 1,2 İspanya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % ( 2005) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 49 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür/inanç, turizmi ve 1deniz turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Kapadokya, İstanbul, Ege ve Akdeniz En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV, yazılı basın / Ocak- Mayıs Dönemi Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTV,açık hava, yazılı basın

65 MAKEDONYA Ülke Nüfusu 2,066,718 Turizm Otoritesi ATAM (Makedonya Seyahat Acenteleri Birliği),Ekonomi Bakanlığı Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 78 ATAM üyesi

66 MAKEDONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 15 Gün Hedef Kitle Yaş Grubu Yaş Grubu Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel, Motel, Pansiyon Seyahat Motivasyonları Kültür ve Doğa Turizmi, Ticari Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 15 Haziran – 15 Ağustos, yılbaşı ve Arnavut nufus açısından Ramazan bayramı dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 1000 Euro

67 Makedonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 13,81 artış 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 10,7 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi, Ak Deniz ve diğer bölgeler En Etkin Reklam Türü ve DönemiYazılı ve Görsel Basın, Açıkhava/ Mart –Haziran, Eylül-Ekim Yürütülen Tanıtım KampanyalarıYazılı ve Görsel Basın, Açıkhava

68 JAPONYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiAltyapı ve Ulaştırma Bakanlığı; Ulusal Turizm Ofisi Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2008) Dış Turizm Gideri26.5 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi SayısıYurt dışına yönelik faaliyeti olan acente: 812 Tur Operatörü: 287 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, G. Kore, ABD (Hawai), Hong Kong, Tayland, Avrupa’da: Almanya, Fransa, İspanya

69 JAPONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi5-7 gün Avrupaya seyahatte 8-14 gün Hedef Kitle Yaş Grubu40-49 yaş arası kadınlar ve yaş arası erkekler, 60 yaş üstü emekliler Karar Alma SüresiNisan-Haziran Rezervasyon Yaptırma SüresiNisan-Kasım Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü%40 (İnternet) %30 (seyahat acentaları) %16 (bireysel) Tercih Ettikleri Konaklama TürüLüks oteller Seyahat MotivasyonlarıKültür Turizmi, arkeolojik turlar ve eko turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart ayı ve Ağustos-Ekim dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama JPY (Yaklaşık 3520 ABD $ )

70 Japonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / % Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % -14,8 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı Seyahat Acentesi; 57 Tur Operatörü: 26 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Pamukkale, Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, outdoor, TV, yazılı basın/ Nisan-Kasım Yürütülen Tanıtım KampanyalarıTV, yazılı basın, internet, outdoor, PR

71 GÜNEY KORE Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiKültür ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı Kişi (2008) Dış Turizm Gideri20.9 milyar ABD $ Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, Japonya, Taiwan, Hong Kong, Macao, Thailand, Malezya, Filipinler, Endonezya, Singapur

72 Turist Profili GÜNEY KORE Ortalama Tatil Süresi5 gün Hedef Kitle Yaş GrubuOrta ve üst gelir grubu, yaş grubu, emekli kişiler, golf oyuncuları Karar Alma Süresi2-4 ay Rezervasyon Yaptırma Süresi1 - 2 ay Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüInternet ve acenteler Tercih Ettikleri Konaklama Türü5 yıldzlı otelller Seyahat MotivasyonlarıArkadaş tavsiyesi, iş amaçlı, ülkeye duyulan ilgi, gidilen ülkenin ucuz olması Ziyaret Ediş AmacıGezi, VFR, İş Turizmi (Seminer-Eğitim) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Aralık-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama ABD $

73 Güney Kore Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / % 11, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 43,27 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı Acente Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Pamukkale, Antalya En Etkin Reklam Türü ve DönemiGenel Erişim: TV, Gazete ve Açık Hava Reklamları, Belirli hedef kitleler: Dergi reklamları, Online reklam, (Mart-Haziran ve Eylül-Aralık) Yürütülen KampanyalarTV, yazılı basın, internet

74 ÇİN Ülke Nüfusu1,3 milyar Turizm OtoritesiÇin Milli Turizm Yönetimi CNTA. Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı ( 2007) Dış Turizm Harcaması29,8 milyar $ Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 528 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Hong Kong ve Makao B., Japonya, G. Kore, Tayland, Malezya, Singapur, Avustralya, K. Kore, ABD, Almanya, Fransa, Ingiltere

75 ÇİN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu20 – 40 yaş grubu (Beyaz yakalılar ve memurlar) Karar Alma Süresi1 ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresi1 ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü4-5 yıldızlı oteller, lüks butik oteller Seyahat MotivasyonlarıGrup halinde birden fazla destinasyon görmek, gastronomi, alışveriş, fotoğraf çekmek, müze ziyaretleri Ziyaret Ediş Amacıİş Seyahatleri, alışveriş, kültür turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Mayıs, Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama1.090 USD

76 Çin Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2006 % - 9, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 9,4 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Say. 15 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarih Kültür, alışveriş, ve marka destinasyonları görmek Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ege Bölgesi, Antalya ve Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve DönemiTelevizyon, internet, yazılı basın Ekim-Mayıs dönemi Yürütülen KampanyalarTelevizyon, internet, yazılı basın, outdoor Ekim-Mayıs dönemi

77 HİNDİSTAN Ülke Nüfusu1,1 Milyar Turizm OtoritesiHindistan Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Turist Sayısı6,2 milyon Dış Turizm Harcaması8,2 milyar $ (2007) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ve Değişim Oranı (2007/2008) (2008) % 23, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 11,6 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Dubai, Çin, ABD, Tayland, Hong Kong, Malezya, İngiltere, Bangladeş ve Sri Lanka.

78 MALEZYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiMalezya Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2007) Dış Turizm Harcaması5,6 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Endonezya, Tayland, Brunei, Vietnam, Filipinler, Çin, Tayvan, Japonya

79 MALEZYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi2-3 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu19 yaş altı (%0,4) yaş (%5.0) yaş (%36.7) yaş (%36.6) yaş (%13.8) 55 yaş ve üstü (%7.5) Karar Alma Süresi1-2 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası yoluyla Tercih Ettikleri Konaklama TürüOtel Seyahat MotivasyonlarıTarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kasım-Aralık ayları, resmi tatiller, okul tatilleri Ortalama Kişi Başı Harcama957 USD

80 Malezya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 12, Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 3,9 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Bursa, Ankara, Kapadokya, Konya, Pamukkale, İzmir ve Çanakkale En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve gazete reklamlar/ Yıl boyu ve özellikle Kasım-Aralık öncesi

81 AZERBEYCAN Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiMedeniyet ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 181 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Rusya Fedarasyonu, Gürcistan, İran, T ü rkiye, Ukrayna, Özbekistan

82 AZERBEYCAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu25-45 Karar Alma Süresi2-4 hafta Rezervasyon Yaptırma Süresi1-2 hafta Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü3-4-5 Yıldızlı Oteller Ziyaret Ediş AmacıDeniz, tabiat, tarihi yerleri görme, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama1000 USD

83 Azerbeycan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 5, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % - 13, Paket Tur SıralamasıBirinci sıradadır Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 44 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları Ocak-Haziran

84 KAZAKİSTAN Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiKazakistan Cumhuriyeti Turizm ve Spor Bakanlığı Diğer Turizm ÖrgütleriKTA (Kazakistan Turizm Birliği) ve KAGİR (Kazakistan Otelciler ve Restoranlar Birliği) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2008) Tur Operatörü ve Acente Sayısı1163 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Türkiye, Rusya, Çin, Tayland, BAE, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İtalya ve Fransa

85 KAZAKİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu16-40 yaş grubu ve aile ile beraber Karar Alma SüresiBir ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresiİki hafta veya bir ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri aracılığı ile Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 Yıldızlı Oteller, Tatil köyleri Seyahat MotivasyonlarıMoskova üst gelir grubunun eğilimlerini izleme Ziyaret Ediş AmacıTatil, dinlenme, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama1000 Dolar

86 Kazakistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 9, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 2,5 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları Ocak-Haziran Yürütülen Tanıtım KampanyalarıŞehirlerin belli merkezlerinde hareketli panolarda yıl boyu Türkiye’nin tarihi yerleri tanıtılmıştır

87 ÖZBEKİSTAN Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Ö zbekistan Milli Kumpanyası Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı10 adet

88 Turist Profili ÖZBEKİSTAN Ortalama Tatil S ü resi11 g ü n Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu Rezervasyon Yaptırma S ü resiSeyahat ama ç lı Mayıs – Ekim, Ticaret ama ç lı t ü m yıl boyunca Tercih Ettikleri Rezervasyon T ü r ü Seyahat Ace. aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama T ü r ü Otel ve Tatil K ö y ü Seyahat MotivasyonlarıTatil ve iş turizmi Ç ıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği D ö nem Mayıs – Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama700 $

89 Özbekistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 60, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 4,4 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları Ocak-Haziran Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçıkhava

90 TÜRKMENİSTAN Ülke Nüfusu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı15 Tur Operatörü, 4 Seyahat Acentası Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar İran, Türkiye, Rusya ve Ukrayna

91 TÜRKMENİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi15 gün Hedef Kitle Yaş Grubu30-50 yaş arası Karar Alma Süresi2-3 ay Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama TürüPansiyon, 3, 4,5 Yıldızlı Oteller Ziyaret Ediş AmacıTicaret, Seyahat vb. Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Yaz dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama750 $ (Bir haftalık)

92 Türkmenistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı /2007 % 16, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 2, Paket Tur SıralamasıTürkiye’nin pazardaki payı, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden sonra 3. sıradadır. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Başta ticaret turizmi olmak üzere tarihi ve turistik tatil türleri Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ankara ve Antalya En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve açıkhava reklamları Ocak- Haziran Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçıkhava

93 İRAN Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi İran Turizm Teşkilatı (ITTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2004) Dış Turizm Harcaması 4,6 milyar $ (2006) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 35 İranlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Dubai, Malezya, KKTC, Çin

94 İRAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu Karar Alma Süresi 15 gün Rezervasyon Yaptırma Süresi 15 gün önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve Tatil Köyleri, Pansiyon, Apart Otel Seyahat Amacı Deniz, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Mayıs (Nevruz) ve Haziran-Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama Avro

95 İran Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2006 % 7, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 7,3 İran Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 28 ile 3. sırada ( 2005 ) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 4,3 ile 6. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 35 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş, İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul-Antalya-Konya-Muğla-Bursa En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçık hava, yazılı basın, sinema Nisan, Mayıs- Haziran Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçıkhava, yazılı basın, sinema

96 İSRAİL Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi İsrail Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2008) Dış Turizm Harcaması 3,3 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 22 tur operatörü 590 seyahat acentesi Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, ABD, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, Yunanistan

97 İSRAİL Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 8,2 gün Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller/tatil köyleri Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür/inanç turizmi, kış sporları, spa-wellness ve macera turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Mayıs, Eylül-Ekim ve dini bayram dönemleri Ortalama Kişi Başı Harcama 792 Dolar

98 İsrail Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 9, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % -59,4 İsrail Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması (2008) 13,27 ile 2. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri ( 2008) % 2,12 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 tur operatörü Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, kayak, termal, macera turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege, İstanbul, Kapadokya ve Karadeniz En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV,açık hava, internet ve yazılı basın. Mart- Ekim dönemi

99 SURİYE Ülke Nüfusu 19,8 Milyon Turizm Otoritesi Suriye Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 1200 Suriyelilerin Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları BAE (Dubai), Türkiye, Çin, Malezya Suudi Arabistan ve Avrupa Ülkeleri

100 SURİYE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu yaş gurubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri ve seyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Oteller Seyahat Amacı Tarih- kültür, termal turizm, deniz-güneş- kum, alışveriş, eğlence ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Eylül Kurban ve Ramazan Bayramları Ortalama Kişi Başı Harcama $

101 Suriye Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 22, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 2,01 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 70 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş, İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Mersin-Adana-İstanbul-Antalya- Konya-Muğla-Bursa- Yalova- Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkahava, yazılı basın, sinema/ Nisan- Temmuz Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçık hava, yazılı basın, internet ve sinema

102 B.A.E. Turist Profili Ülke Nüfusu Dış Turizm Harcaması8,8 milyar $ (2006) Ortalama Tatil Süresi1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu30 yaş ve üzeri gelir düzeyi yüksek aileler Karar Alma SüresiSon dakika Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama TürüOtel (4-5 yıldız) Seyahat MotivasyonlarıDoğa, tarih-kültür ve alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan - Ağustos

103 MISIR Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2002) Dış Turizm Harcaması 2,4 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Mısırlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Arap Ülkeleri ( özellikle BAE) ve Avrupa ülkeleri

104 MISIR Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Mayıs-Haziran Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve Tatil Köyleri, Pansiyon, Apart Otel Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Eylül

105 Mısır Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2007 % 9, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 27,6 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş, İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul-Antalya-Konya-Muğla-Bursa En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, yazılı basın ve sinema/ Nisan- Temmuz Yürütülen Tanıtım KampanyalarıAçık hava, Yazılı Basın, Sinema


"T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları