Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNSANLAR HENÜZ BU ŞAŞKINLIĞI YAŞARKEN BİR BOING 767 DAHA SAAT 9.03 TE GÜNEY KULESİ’NE ÇAKILDI 11 EYLÜL SABAHI SAAT 8.45 TE NEWYORK SEMALARINDA AMERICAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNSANLAR HENÜZ BU ŞAŞKINLIĞI YAŞARKEN BİR BOING 767 DAHA SAAT 9.03 TE GÜNEY KULESİ’NE ÇAKILDI 11 EYLÜL SABAHI SAAT 8.45 TE NEWYORK SEMALARINDA AMERICAN."— Sunum transkripti:

1

2

3 İNSANLAR HENÜZ BU ŞAŞKINLIĞI YAŞARKEN BİR BOING 767 DAHA SAAT 9.03 TE GÜNEY KULESİ’NE ÇAKILDI 11 EYLÜL SABAHI SAAT 8.45 TE NEWYORK SEMALARINDA AMERICAN AIRLINES’ IN BOSTON’DAN KALKAN 11 UÇUŞ NR.LI BOING 767 TİPİ UÇAĞI 92 YOLCUSU ILE BİRLİKTE KUZEY KULESİ’NE ÇAKILDI BİRİ 419 m. DİĞERİ İSE 415 m. YÜKSEKLİĞİNDEKİ HER İKİ KULE DE LİTRE ( GALON) JET YAKITI ILE ALEV ALARAK YANMAYA BAŞLADILAR. KULELERİN NORMAL KAT PLANINA DAHA YAKINDAN BAKACAK OLURSAK;

4 CEPHE KOLONLARI OORTADA; ASANSÖR, MERDİVEN, ISLAK MEKAN VE TESİSAT KOLONLARINI KAPSAYAN ÇELİK BİR KAFESİN OLUŞTURDUĞU ÇEKİRDEK ÇEKİRDEK DDÖŞEMEYİ TAŞIYAN ÇELİK MAKASLAR İSE BU DİKEY TAŞIYICILAR ARASINDA DİZİLMİŞTİ ÇÇEVRESİNDE; PREFABRİK ÇELİK TAŞIYICILARDAN OLUŞAN CEPHE KOLONLARINI GÖRÜYORUZ. 208’ (63.40 m.) 208’ (63.40 m.) NORMAL KAT PLANINDA;

5 TRAPEZ SAC DÖŞEME ÇEKİRDEK ÇELİK KONSTRUKSİYONU ÇELİK MAKASLAR TOPPING BETONU DİKEY TAŞIYICILAR OLAN ÇEKİRDEK VE DIŞ CEPHE KONSTRUKSİYONU ARASINDA, ÇELİK MAKASLARDAN BAŞKA YATAY BİR BAĞLANTI YOKTU ESTETİK KAYGILAR VE MEKANLARIN ÇOK AMAÇLI KULLANILMAK İSTENMESİ YÜZÜNDEN ORTADA BAŞKA BİR DİKEY TAŞIYICI PLANLANMAMIŞTI 60’ (18.29 m.) DIŞ CEPHE PREFABRİK ÇELİK KONSTRUKSİYONU

6 ÇEKİRDEK ÇEKİRDEK DIŞ CEPHEDIŞ CEPHE YANGININ OLDUĞU KATLARDA ISI 800 C DERECEYE ULAŞTIĞI ZAMAN, ÇELİK MAKASLAR ASILI OLDUKLARI GUSELERDEN KOPMAYA BAŞLADILAR.... ISI ARTTIKÇA SEĞİM YAPMAYA BAŞLADILAR. MAKASLARIN GERGİ VE BASKI ÇUBUKLARI, ÜSTLERİNE DÜŞEN GÖREVLERİNİ YAPAMAZ DURUMA GELDİLER. ÇEKİRDEK İLE CEPHE ARASINDA ÇELİK MAKASLARIN TAŞIDIĞI (TRAPEZ SAC VE 4 ‘’ KALINLIĞINDAKİ TOPPING BETONUNDAN OLUŞAN) DÖŞEMELER....

7 10.05 TE GÜNEY KULESİ, DE İSE KUZEY KULESİ GÜRÜLTÜYLE ÇÖKTÜLER. FOFFOF STATİK PROJE MÜHELLİFİ JOHN SKILLING TAŞIYICI SİSTEMİN EN İYİ ÇÖZÜM OLMADIĞINI İTİRAF EDİYOR. HAZIRLAYAN VE SUNAN; KOPAN DÖŞEMELER, BİR ALT KATTAKİNE VURARAK İÇ YIKIMI BAŞLATTI. DİKEY TAŞIYICILAR, O MESAFEDE ARALARINDA BİR BAĞLANTI KALMAMASI VE YATAY DARBELER ALMASINDAN DOLAYI, YUKARIDAN GELEN YÜKÜ KARŞILAYAMADILAR VE BÜKÜLDÜLER. ESTETİK, O ZAMANDA FONKSİYONA GALİP GELMİŞTİ. NE YAZIK Kİ İKİZ KULELER DENİLİNCE AKLA İLK GELEN; ZERAFETLERİNDEN DAHA ZİYADE, HAZİN SONLARI OLUYOR. KULELERİN DİKEY TAŞIYICILARI ÇOK KUVVETLİ VE KISA ARALIKLAR İLE PLANLANMIŞTI. NEVAR Kİ YATAY TAŞIYICILARDA AYNI ÖZEN GÖSTERİLMEMİŞTİ. TERÖRİSTLER BİLE, PLANLADIKLARI SALDIRININ BU DERECE ETKİLİ OLABİLECEĞİNİ TAHMİN ETMEMİŞLERDİ.


"İNSANLAR HENÜZ BU ŞAŞKINLIĞI YAŞARKEN BİR BOING 767 DAHA SAAT 9.03 TE GÜNEY KULESİ’NE ÇAKILDI 11 EYLÜL SABAHI SAAT 8.45 TE NEWYORK SEMALARINDA AMERICAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları