Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin."— Sunum transkripti:

1 YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI

2 YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin protokol ve nezaket kurullarını bilmesi,uygulaması ve birlikte çalıştığı mesai arkadaşlarını yetiştirmesi gerekmektedir.Bunlardan bazıları ; 1-Bilmediğiniz konuda konuşmayınız. 2-Karşı tarafın düşüncelerini kabul etmeseniz de dinleyiniz. 3-Muhatabınızın kültür seviyesine göre konuşunuz. 4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz.

3 4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz
4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz. 5-Gerektiğinde teşekkür ediniz.(Bunlar insana bir şey kaybettirmez,ama çok şey kazandırır.) 6-Uluorta her şeyi her yerde tenkit etmeyiniz.Hele ithama hiç yönelmeyiniz.Biliniz ki itham ederken parmağınızın biri karşı tarafı gösterirken üçü size dönüktür. 7-Konuşmalarınızı ölçülü yapınız,kısa ve öz konuşmayı tercih ediniz.Bu size saygınlık kazandıracaktır.

4 8-Alt üst ilişkilerinde konuşma ve davranışlarınızı iyi ayarlayınız ; mesafeyi iyi koruyunuz,size sevgiyi azaltacak davranışlardan kaçınınız. 9-Söz borçtur,verdiğiniz sözü yerine getiriniz. Yapamaya cağınız işi vadetmeyiniz. 10-Astın yanında üstün veya üstün yanında astın eksikliklerini kırıcı davranışlarla ortaya koymayınız. 11-Dedikodu yapmaktan kesinlikle kaçınınız. 12-Hoşgörü sahibi olunuz.Duygusal olmayınız. 13-Yetki ve sorumluluklarınızı iyi biliniz.

5 14-Mutluluk ve sevgi ifade eden gülümsemeyi yüzünüzden eksik etmeyiniz
14-Mutluluk ve sevgi ifade eden gülümsemeyi yüzünüzden eksik etmeyiniz. 15-Temiz , tertipli ve düzenli olunuz.Dağınıklıktan kaçınınız. 16-Başkalarının açık ve eksik yanlarını aramayınız. 17-Çevrenizde sıcak komşuluk ilişkileri kurunuz. 18-Aile yaşamına özen gösteriniz. 19-Resmi ve özel araçlara binerken protokol kurallarına uyunuz.. 20-Hangi durumda olursa olsun .başkalarına ait makam koltuklarına oturmayınız.

6 21-Elinizde sigara olduğu halde ,resmi makamlara girmeyiniz
21-Elinizde sigara olduğu halde ,resmi makamlara girmeyiniz. 22-Toplum içinde oturacağınız yeri iyi seçiniz,kalkacağınız yere kesinlikle oturmayınız. 23-Resmi makam ve ziyaretlere giderken ,kendinize çeki düzen veriniz. 24-Milli ve Dini Bayramlarda,yeni yılda ,doğum günlerinde,yeni atamalarda yakınlarınızı arkadaşlarınızı kutlayınız ; onların acı günlerinde taziyede bulununuz 25-Özel ihtiyaçlarınızı (gazete ,dergi .sigara v.b.) okul veya kurum personeli aracılığı ile temin yoluna gitmeyiniz.

7 26-Söylediklerinizi hareketlerinizle teyit ediniz
26-Söylediklerinizi hareketlerinizle teyit ediniz. 27-Yapmacık söz ve davranışlardan kaçınınız. 28-Giyim, kuşam ve konuşmalarınızla karşınızdakine itimat telkin ediniz. 29-Sevgi ve saygıyı karşınızdakine yerli yerinde gösteriniz. 30-Davranışlarınızda ,ifrat ve tefritten sakınınız ve ölçülü olunuz. 31-Tarafsızlıktan ayrılmayınız. 32-En küçük bir birim amirinin odasına girerken bile kapıyı çalmayı unutmayınız. 33-Yeniliklere açık olunuz, öğrendiklerinizle yetinmeyiniz.

8 34-İhtiyacı olana bilgi vermekten çekinmeyiniz
34-İhtiyacı olana bilgi vermekten çekinmeyiniz. 35-Astlarınızın yanında arkadaşlarınızla tartışmayınız. 36-Karşınızdakine zorluğu gösterip korkutmayınız.Kolaylığı gösterip rehber olunuz. 37-Otel, öğretmenevi ve benzeri yerlerde gece kıyafeti ile dolaşmayınız. 38-Yolda giderken ,sizden kıdemli veya büyük olanın solunda yürüyünüz. 39-Soru sorulduğunda ,düşünmeden cevap vermeyiniz. 40-Her konuda yönetici düzeyinde düşününüz,konuşunuz ve davranınız.

9 41-Her işe başlamadan önce ,hazırlık yapmayı bir alışkanlık haline getiriniz. 42-Bayanlara karşı saygılı ve anlayışlı olunuz. 43-Gerekli olan yerlerde ,soru sorma ve açıklama yapma cesaretini gösteriniz. 44-Mesleğinizle ilgili konuları bilmenin göreviniz olduğunu unutmayınız. 45-Yakınlarınızın tahrikine kapılmayınız. 46-Sizden önce aynı yerde görev yapan yöneticiyi ,kusurları ile değil ,meziyetleri ile anınız.

10 48-Yönetici;. Kim kimin elini sıkar,. Kim kime takdim edilir,
48-Yönetici; * Kim kimin elini sıkar, * Kim kime takdim edilir, * Telefon nasıl bağlanır, * Telefonda nasıl konuşulur, * Kim nasıl karşılanır, * Makam odalarında neler bulundurulur, * Çay,kahve vb. ikramlarda nasıl bulunulur.

11 Kim kimin ayağına kalkar,. Kim kimi bekler,. Kim kime yol verir,
* Kim kimin ayağına kalkar, * Kim kimi bekler, * Kim kime yol verir, * Kim kimin sağında veya solunda yürür, * Resmi veya özel araçlarda nasıl oturulur, v.b. hususlarda örnek davranışlar gösterilmeli ve mahiyetini bu yönde yetiştirmelidir.

12 PROTOKOL VE GÖRGÜ KURALLARI YÖNETİCİNİN BİLMESİ VE UYMASI GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR 1-Yönetici özel hayatı ile resmi görevini birbirine karıştırmamalıdır.Yöneticinin özel hayatı yoktur denebilir. 2-Yönetici resmiyete ve gizliliğe son derece riayet etmelidir. 3-Yönetici bu görevde kaldığı sürece öğretmenliğini asla unutmamalıdır. 4-Yönetici kişisel görüş ve yorumlarından kaçınmalı ve peşin hükümlü olmamalıdır.

13 5-Yönetici ne zalim ne de gafil olmalıdır
5-Yönetici ne zalim ne de gafil olmalıdır. 6-Yönetici tevazu üzerine otoriteyi oturtmalı,bilgi,tecrübe ve olumlu davranışlarla görevini sürdürmelidir. 7-Yönetici görev yetki ve sorumluluklarını iyi bilmeli;konuşma ve uygulamalarını ona göre ayarlamalıdır. 8-Yönetici hizmet verdiği toplumu iyi tanımış olmalıdır. 9-Yönetici aile düzenini kurup,aile bütçesine göre gelir ve giderlerini ayarlamalıdır.

14 10-Yönetici sağlıklı olmalıdır
10-Yönetici sağlıklı olmalıdır.Sağlıklı olması içinde bütün tedbirleri almalıdır. 11-Yönetici tasarrufa riayet etmelidir.Ancak tasarrufun,isabetli kullanma olduğunu da hatırdan çıkarmamalıdır. 12-Yönetici hitaplarında dikkatli olmalı;muhataplarına evladım,canım,üstadım gibi ifadeler kullanmamalıdır. 13-Yönetici sürekli verici durumundadır.Kısa zamanda tükenmemeli ve belirli düzeyde görev yapabilmesi için daima kendisini yenilemelidir.

15 14-Yönetici her an şok tesiri yaratacak olaylara karşı hazır olmalı; olayın meydana gelmesi halinde itidalini kaybetmemelidir.Fevri davranışlardan kaçınmalıdır. 15-Yönetici resmi ve mesleki yayınları sürekli izlemeli,kaynak göstermek suretiyle etrafına rehberlikte bulunmalıdır. 16-Yönetici katıldığı toplantılarda kendisine de söz verileceğini düşünerek sürekli hazır durumda olmalıdır.

16 17-Yönetici okul döner sermayesinden veya temrin çalışmalarından imal edilen işlerden alması halinde mutlaka bedelini ödemelidir. 18-Yönetici ikram kabulünde dikkatli davranmalı ve sınırlı kalmalıdır. 19-Yöneticinin yaptığı işlerin tamamı hukuka dayalı olmalıdır.Bununla birlikte yönetici yaptığı işin psikolojik yönlerini de ihmal etmemelidir.

17 20-Yönetici çalışmalarında tutarlı bir yol izlemeli,kararsızlıktan açınmalıdır. 21-Yönetici zamanını iyi kullanmalı ve zamanının bir kısmını da düşünmeye ayırmalıdır. 22-Yönetici amirleri ve arkadaşları nezdinde ,kendisini de değerlendirmelidir. 23-Yönetici birlikte çalıştığı arkadaşları ile iyi bir diyalog içerisine girebilmeli ,adil ve tarafsızlığını koruyabilmeli ve kesinlikle sürtüşmelerden kaçınmalıdır.

18 24-Yönetici konmuş olan kurallara harfiyen uymalı ve bu konuda kötü örnek olmaktan kesinlikle kaçınmalıdır. 25-Yönetici değerlendirmeleri kişisel görüşlere değil, belgelere dayandırmalıdır. 26-Yönetici kültür kaynaklarını ,Milli değerleri daima göz önünde bulundurmalı,Milli Eğitim Temel Kanunu’nun öngördüğü hususları ve Milli Eğitimin amaçlarını her an hatırdan çıkarmamalıdır. 27-Yönetici değerlendirmeleri şartlara ve emsallerine göre yapmalıdır.

19 28-Yönetici görevi standartlarına göre yapmalıdır
28-Yönetici görevi standartlarına göre yapmalıdır. 29-Yönetici imzaladığı yazılarda düzgün bir ifade kullanmalı,çalışmalarında sözlük ve imla kılavuzu kullanmayı alışkanlık haline getirmelidir.Yöneticinin değerini ,imzaladığı yazılar ortaya koyar. 30-Yönetici eğitimin bir ekonomik faaliyet olduğunu bilmeli ve değerlendirmelerini ona göre yapmalıdır. 31-Yönetici protokol kurallarına önem vermeli ve kendisini buna göre hazırlamalıdır.

20 32-Yönetici mağdur durumda olanlara yardımcı olmayı kendisine şiar edinmelidir. 33-Yönetici amirlerini randevu ile ziyaret etmeyi alışkanlık haline getirmelidir. 34-Yönetici mevzuat adamıdır.Yaptığı işleri yazılı kaynaklara dayandırmak mecburiyetindedir.Bu bakımdan çalışma odasında mevzuatla ilgili iyi bir kaynak kitaplığı bulundurmalıdır. 35-Yönetici Devletin resmi yayınlarını (Resmi Gazete, Tebliğler Dergisi gibi)izlemeli ve bunlardan eksikliklerini zaman kaybetmeden tamamlamalıdır.

21 36-Disiplin amiri olarak ,mahiyetinde bulunan personelin ifadesine başvurulması halinde ,bunun hukuki ve insani yönlerini de yönetici ele almalı ve bir değerlendirmeye tabi tuttuktan sonra,uygulamaya geçmelidir. 37-Yönetici insanları ve mesleğini sevmelidir. 38-Yönetici sorumluluklarda önde,menfaatlerde arkada yer almalıdır. 39-Yönetici geleceği şartlarını da düşünmeli ve çalışmalarında dikkate almalıdır.

22 40-Yönetici toleranslı olmalıdır
40-Yönetici toleranslı olmalıdır. 41-Yönetici uzmanlık alanında yeterli,mevzuatı bilen ve geniş bir kültüre sahip olmalıdır. 42-Yönetici aktüaliteyi takip etmeli ,genel kültürünü geliştirmeli ve şükretmesini bilmelidir. 43-Yönetici azim ve irade sahibi olmalıdır. 44-Yönetici oto-kontrol niteliğini kazanmış olmalıdır.

23 45-Yönetici gerçek ile hayali konuları birbirine karıştırmamalıdır
45-Yönetici gerçek ile hayali konuları birbirine karıştırmamalıdır.Dalkavukça yaklaşımlara asla taviz vermemelidir. 46-Yönetici problem çözümünde olumlu davranmalı ve problem çözüm yollarını bilmelidir. 47-Yönetici birlikte çalışmaya önem vermelidir. 48-Yönetici birlikte çalıştığı insanlara güven vermeli ve onlara güvenmelidir. 49-Yönetici kurumda göreve yeni başlayanlara yardımcı olmalı,onların işe ve çevreye intibaklarını sağlamaları için çaba göstermelidir.

24 50-Yönetici amirlerinin teveccühünü yetki ve sorumluluklarını idrak edebilmelidir. 51-Yönetici görev yaptığı kurumdaki çalışmalarla ilgili olarak üst makamlara bilgi vermelidir. 52-Yönetici halkla ilişkilere önem vermelidir. 53-Yönetici temsil ettiği kurumun maddi ve manevi varlığının hissedilir duruma getirilmesine ve müesseseleştirilmesine çalışmalıdır. 54-Yönetici okul-mezunlar ilişkisini izlemeli ve bunun devamını sağlamalıdır.

25 55-Yönetici çalışmalarını günlük tutarak yürütmelidir
55-Yönetici çalışmalarını günlük tutarak yürütmelidir. 56-Yönetici çalıştığı kurumda,çalışmaların arşivlenmesine tarihçe tutulmasına özen göstermelidir. 57-Yönetici sabotajlara ve yangına karşı gerekli tedbirleri almalı ve personeli de bu konuda yetiştirmelidir. 58-Yönetici kurumda moral eğitimine önem vermelidir.

26 59-Yönetici yardımcılarını her şeye evet diyenlerden değil kişilik sahibi ,haysiyetli gerektiğinde kendisini de ikaz edebilecek kimselerden seçmelidir. 60-Yönetici kıskanç olmamalı,yerine eleman yetiştirmelidir. 61-Özel hayatınızda “ağabey” diye hitap ettiğiniz üstünüze,makamında veya bir toplantıda “Sayın Başkanım”, “Sayın Müdürüm” diye onun taşıdığı ünvana göre hitap edilmelidir.

27 62-Protokolde üst daima sağdadır
62-Protokolde üst daima sağdadır.Ast olarak otururken, ayakta dururken veya yürürken daima üstünüzün soluna geçin, seviyenizi bilin.Kendinizi küçültmeyin, üstünüzün önüne geçmeyin, astınızın arkasına düşmeyin.Üstlerinize ve akranlarınıza “Beyefendi-hanımefendi” diye hitap edin. Özellikle üstlerinize ağabey demekten ve üstlerinizin eşine “yenge” demekten çekinin “Hanımefendi” deyin. 63-Resmi konuşma yaparken kesinlikle “Ben” demeyin, daima “Biz” veya “Teşkilatımız”, “Müdürlüğümüz” deyin.

28 64-Her gün temiz, bakımlı olmayı ihmal etmeyin
64-Her gün temiz, bakımlı olmayı ihmal etmeyin. Günlük tıraşlı ve kıravatlı olun. Elbiseniz ütülü, ayakkabınız boyalı ve giysiniz renk olarak uyumlu olsun. Özellikle resmi toplantı, töten ve davetlerde elbiseniz koyu renk (Lacivert) takım olsun.Gömleğiniz düz renk, ayakkabınız ve çorabınız elbisenize uyumlu olsun. Unutmayın insanlar görünüşlerine göre karşılanır, şahsiyetlerine göre de uğurlanır.


"YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları