Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI DÖNEMİ FAALİYET RAPORU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI DÖNEMİ FAALİYET RAPORU"— Sunum transkripti:

1

2 TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI DÖNEMİ FAALİYET RAPORU
KURULUŞ – TANITIM ARALIK 2002 – AĞUSTOS 2004 DÖNEMİ FAALİYET RAPORU

3 TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI
TOKİ; 1984 yılında 2985 sayılı Kanunla, Genel Bütçe dışında, özel fonu ile ve özerk yapısıyla Başbakanlığa bağlı, Toplu Konut ve Kamu Ortaklığı İdaresi Başkanlığı ismi ile kurulmuştur. Toplu Konut İdaresi’nin işlevi; Hızlı artan konut talebinin planlı bir şekilde karşılanması; Türkiye’de konut üretim sektörünün teşvik edilmesi olarak belirlenmiştir. Kuruluşundan itibaren ülkemizde yerleşim ve konut politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasında en önemli kurum olan Toplu Konut İdaresi, 2002 yılı sonuna kadar; yaklaşık 1,1 milyon konutun üretimine kredi desteği sağlamış, kendi arsaları üzerinde 8 bölgede konut üretmiştir.

4 Toplu Konut Fonu 1993 yılında Genel Bütçe kapsamına alınmış ve 2001 yılında da tamamen yürürlükten kaldırılmıştır. Fonun kaldırılması Toplu Konut İdaresi kaynaklarını büyük ölçüde azaltmış ve İdareyi bütçeden aktarılan ödeneklere bağımlı hale getirmiştir. Bu durum TOKİ’nin konut üretiminden uzaklaşmasına, Konut ihtiyacı nedeniyle gecekondu olgusunun artmasına neden olmuştur.

5 ARALIK 2002 – AĞUSTOS 2004 DÖNEMİ
HÜKÜMETİMİZİN KONUT HAMLESİ T.C. 58. ve 59. Hükümetleri bu sorunların farkında olarak ve Anayasamızın Devlete yüklediği görevler çerçevesinde, konut ve kentleşme meselelerini öncelikli faaliyet alanlarından biri olarak değerlendirmiştir. Hükümetimizin “Acil Eylem Planının, Sosyal Politikalar” başlığı altındaki; 44. Madde ile; yerel yönetimlerle işbirliği sağlanarak kentlerimizdeki gecekondulaşmanın önlenmesi ve mevcut gecekondu alanlarının dönüştürülmesi,

6 45. Madde ile de; dar gelirlilerin kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmiştir. Hükümetimiz, bu tedbirler ile ekonominin canlandırılmasını, üretimin artırılmasını ve işsizliğin azaltılmasını da hedeflemiştir. TOKİ; Hükümetimizin Acil Eylem Planı ve kuruluş Kanunu’nun kendisine yüklediği görev ve sorumluluklar çerçevesinde ve de Sn. Başbakanımızın 1994 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olarak başlattığı MODELİ örnek alarak günün şartlarına uyarlamış ve ülke sathına yayılacak tarzda yeniden şekillendirmiştir.

7 TOKİ bu çerçevede, ülkedeki konut ihtiyacının %5 ile %10 kadarını bizzat üreterek;
- örnek uygulamalar yaparak model oluşturma, - kaliteyi yakalama, - fiyatları aşağıya çekme, - disiplini sağlama ve spekülasyonu önleme, - özel sektörün gitmediği bölgelerde konut üretimini gerçekleştirme, - belediyelerle işbirliği yaparak gecekondu dönüşümlerini gerçekleştirme, - ülke nüfusunun ülke coğrafyasına dengeli yayılmasına katkı sağlama, - böylece düzenli kentleşmeler oluşturmayı hedeflemektedir.

8 TOKİ UYGULAMALARI 2003-2004 PROJEKSİYONU
Toplu Konut İdaresi konut seferberliği hedefi çerçevesindeki konut üretimi ve modern kentleşmeye yönelik uygulamalarını 7 değişik yöntemle sürdürmektedir. 1- Toplu Konut İdaresi arsaları üzerinde konut üretimi; 156 yerleşim bölgesinde toplam konut 2- Doğal afetlerden zarar gören yerleşimlerde oluşan konut açığını giderme çalışmaları; 20 yerleşim yerinde toplam konut 3- Özellikle büyükşehirlerde İdare arsaları üzerinde kaynak yaratmaya yönelik rant ve prestij projeleri; 21 yerleşim yerinde toplam konut

9 2004 yılı sonuna kadar 100.000 konuta başlaması hedeflenmiştir.
4- Belediyelerle işbirliği halinde gecekondu dönüşüm projeleri; 27 yerleşim yerinde toplam konut 5- Tarım köy uygulamaları; 35 noktada toplam konut 6- Altyapılı arsa uygulamaları; 2 bölgede konut 7- Emlak GYO uygulamaları; 10 noktada konut Olmak üzere; Toplam 64 il merkezinde 271 noktada konut uygulamasına başlama projeksiyonu yapılmış, 2004 yılı sonuna kadar konuta başlaması hedeflenmiştir.

10 ARSA TEMİN ÇALIŞMALARI
- Ocak 2003 itibariyle TOKİ’nin 11 il 17 bölgede toplam m2 arsa stoku bulunmaktayken; - Ocak 2003-Ağustos 2004 tarihleri arasında temin edilen 63,6 milyon m2 arsa ile birlikte; - TOKİ mülkiyetinde toplam 80,1 milyon m2’ye ulaştırılmıştır; - Ayrıca, iştirakimiz Emlak GYO portföyünde ise ,3 milyon m2 arsası ile birlikte toplam arsa stoğumuz 84,4 milyon m2’ye çıkarılmıştır.

11 37 il 76 bölgede, toplam 1,9 katrilyon TL.
BAŞLATILAN PROJELER A- İNŞAATLARI TAMAMLANAN UYGULAMALAR 9 bölgede toplam konutun inşaatları tamamlanmış; 2004 yılı sonuna kadar ise 17 bölgede konut sosyal donatılarıyla birlikte tamamlanacaktır. B- İNŞAATLARI DEVAM EDEN UYGULAMALAR 36 ilde 70 bölgede toplam konutun inşaatları devam etmektedir. C- İHALELERİ TAMAMLANAN UYGULAMALAR Ayrıca, 4 ilde 6 bölgede toplam konutun da ihaleleri tamamlanmış olup, yer teslimi aşamasındadır. Bugüne kadar, 37 il 76 bölgede, toplam 1,9 katrilyon TL. ihale bedeliyle konuta ulaşılmıştır.

12 Başlatılan Uygulamalar:
Yer Adet Seviye (%) Adapazarı-Korucuk I. Kısım 812 100 Bingöl-Uydukent – Ekinyolu (afet) 2.016 Erzurum-Yakutiye 340 İzmir-Seferihisar ve Urla (afet) 274 Kocaeli-Gebze ve İstanbul-İkitelli 40 Tunceli-Pülümür (afet) 48 Adapazarı-Korucuk II. Kısım 936 13 Ankara-Mamak -Eryaman -Eryaman 7. Etap -Eryaman Etap 620 168 1.660 2.336 1.556 34 43 2 Adıyaman-Gölbaşı -Besni 128 240 11 Aksaray-Merkez 360 Ardahan-Merkez -Göle 192 96 73 1 Ağrı-Merkez 224 7 Batman-Tilmerç 608 Bayburt 144 30 Yer Adet Seviye (%) Bilecik-Merkez -Pazaryeri (tarımköy) 208 122 43 Bingöl-Genç -Kiğı-Yazgünü (tarımköy) 192 89 86 Bitlis-Rahva -Tatvan -Ahlat-Erkizan 288 256 220 42 30 2 Diyarbakır-Şilbe I. Etap -Şilbe II. Etap 576 960 54 6 Düzce-Merkez -Nalbantoğlu (arsa tahsisi) 547 25 Erzincan 149 41 Erzurum-Ilıca -Yakutiye-Hasanbasri 240 522 87 Eskişehir-Tepebaşı 644 Gümüşhane 32 Hakkari-Günyazı Köyü (afet) -Merkez-Bağlar -Merkez 44 108 61 35 28

13 Başlatılan Uygulamalar:
Yer Adet Seviye (%) İstanbul-Halkalı (hasılat pay.) -Ataköy “ “ -Halkalı II. Bölge “ “ -Halkalı III. Bölge “ “ -Halkalı IV. Bölge “ “ 3.451 1.200 808 400 1.300 19 Kars-Merkez -Sarıkamış 180 304 73 5 Kırıkkale-Keskin -Balışeyh -Yahşihan 192 144 358 18 Kocaeli-Bekirpaşa 682 6 Konya-Karapınar 336 Malatya-Beydağı 852 8 Muş-Bulanık (afet) 74 Nevşehir-Merkez 504 26 Niğde-Bor 512 4 Siirt-Yağmurtepe -Kurtalan 132 Rize (afet) 372 63 Sivas-Merkez 288 30 Yer Adet Seviye (%) Şanlıurfa-Akabe -Halfeti (tarımköy) 648 158 90 14 Şırnak-Merkez 220 Van-Edremit -Erciş 1.688 228 21 İzmir-Karşıyaka (EGYO) (h. pay.) 63 İstanbul-Ataşehir “ “ “ -Ataşehir (Doğu) “ “ -Ataşehir (Batı) “ “ “ -Ümraniye “ “ “ 180 3.300 7.775 1.000 Tekirdağ-Kapaklı “ “ “ 476 İstanbul-Ümraniye-Taşdelen (hasılat paylaşımı) -Kozyatağı (hasılat pay.) 400 800 Konya-Ereğli -Halkapınar 80 Van-Bahçesaray Yalova-Merkez 696

14 TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI (TOKİ) BAŞLATILAN UYGULAMALAR
İSTANBUL RİZE ARDAHAN TEKİRDAĞ KOCAELİ DÜZCE ADAPAZARI GÜMÜŞHANE KARS BAYBURT BİLECİK ANKARA ERZURUM KIRIKKALE ERZİNCAN AĞRI ESKİŞEHİR SİVAS TUNCELİ BİNGÖL MUŞ NEVŞEHİR BİTLİS İZMİR MALATYA VAN AKSARAY DİYARBAKIR SİİRT KONYA NİĞDE HAKKARİ BATMAN ADIYAMAN ŞIRNAK ŞANLIURFA Ocak Ağustos 2004 36 İL 76 BÖLGEDE KONUT

15 D- İHALE AŞAMASINDA OLAN UYGULAMALAR:
Yer Adet Tarih Balıkesir-Manyas 200 Ankara-Eryaman 10. Etap 800 Eskişehir 250 İzmir-Seferihisar 450 Yozgat-Merkez 720 Ankara-Eryaman 6. Etap Genel Altyapı İst.-Halkalı 182/1 1. Bölge 912 İst.-Halkalı 182/1 2. Bölge 560 İst.-Halkalı 182/1 3. Bölge 1.128 Adapazarı-Korucuk 250 Yataklı Devlet Hastanesi Balıkesir-Merkez (500) Dursunbey (48) 548 Kayseri-Pınarbaşı 192 Yozgat-Akdağmadeni 384 Kırşehir-Kaman 320 Bursa-Nilüfer I. Kısım 860 Bursa-Nilüfer II. Kısım Yer Adet Tarih Bilecik-Bozüyük 288 Diyarbakır-Lice 168 Erzurum-Aşkale (afet) 192 Isparta Konya-Akşehir Malatya-Akçadağ 208 Uşak 300 Ankara-Pursaklar (protokol yol) 2.400 Ankara-Temelli 720 Ankara-Eryaman OYAK II. Etap (ihale yenilenecek) 1.540 Ankara-Sincan Yenikent (İlksan) 2.788 Batman-Kuyubaşı (Tarımköy) 161 Çankırı-Korgun 104 Çankırı-Merkez (Tarımköy) 200 Denizli 650

16 TOPLAM 29.474 D- İHALE AŞAMASINDA OLAN UYGULAMALAR: Yer Adet Tarih
Elazığ-Palu 192 Elazığ-Merkez 500 Erzincan-Kemaliye 80 Erzincan-Refahiye 168 Erzurum-Aşkale Kandilli (96) + Yeniköy (43) (afet konutları) 139 Erzurum-Aşağı Çat (51) + Yukarı Çat (68) (Tarımköy) 119 Erzurum-Merkez 800 Erzurum-İspir 100 Gümüşhane-Kelkit 150 Gümüşhane-Şiran Gümüşhane-Torul İzmir-Örnekköy (gecekondu dön.) 808 İzmir-Menderes (Tarımköy) (ihale yenilenecek) 101 Karabük (gecekondu dönüşüm) 526 Kastamonu 900 Yer Adet Tarih Konya-Selçuk Ünv. 504 Konya-Kadınhanı (ihale yenilenecek) 192 Konya-Merkez 600 Kütahya-Tavşanlı Kütahya 400 Mardin-Merkez-Nur Mh. 784 Ordu-Fatsa 300 Samsun-Kurupelit 660 Sivas (yoksullar için) Tokat-Niksar 482 Trabzon-Yıldızlı 800 Yozgat-Çekerek (Tarımköy) (İhale yenilenecek) 320 Tekirdağ-Kapaklı (Emlak GYO) 680 TOPLAM

17 E- PROJE ve İHALE ÇALIŞMALARI SÜREN UYGULAMALAR
Bununla birlikte 26 ilde 44 yerleşim yerinde konutun ihaleye hazır hale getirilmesi için proje ve keşif çalışmaları devam etmektedir. Yıl sonuna kadar, 62 il merkezi ile bu illere bağlı ilçelerle birlikte toplam 173 ayrı yerleşim yerinde, inşaatları başlatılmış ve inşaatlarına başlanması için gerekli ihale ve yer teslimleri bitirilen, toplam konut sayısına ulaşılacaktır.

18 Kentsel Yenileme (Gecekondu Dönüşüm) Projeleri
TOKİ, ülke bütünündeki belediyelerin gecekondu dönüşüm projelerine finansman desteği sağlanması amacıyla Toplu Konut Kanunu’nda da gerekli değişiklikler yapılarak; Ankara-Protokol Yolu, Mamak; Balıkesir-Edremit; Bursa-Yıldırım; Çanakkale-Lapseki; Denizli-Eskihisar Diyarbakır-Müslümeğik; Erzincan-Çarşı mah.; Erzurum-Yakutiye, Kazım Karabekir; Gaziantep-Şehitkamil; Hatay; İstanbul-K.Çekmece, Pendik, GOP, Zeytinburnu; Olmak üzere; İzmir-Karşıyaka, Menemen-Asarlık; Karabük; Karaman; Kars; Kırıkkale; Nevşehir; Samsun-Çay mah.; Siirt; Sivas-Yıldızeli; Trabzon-Zağnos; 27 noktada gecekondu dönüşüm çalışmalarını başlatmıştır.

19 Bu kapsamda; - İstanbul Büyükşehir ve Küçükçekmece Belediyeleri (2600 konut); - Denizli Belediyesi (650 konut); - Erzurum Büyükşehir Belediyesi (950 konut);     - Karabük Belediyesi (526 konut); ve - Kars Belediyesi (732 konut); ile protokoller imzalanmış olup çalışmalar devam etmektedir. - Siirt Belediyesi ile de ön protokol imzalanmıştır. - Erzurum Yakutiye Belediyesi ile işbirliği halinde konut bitirilerek haksahiplerine teslim edilmiştir.  

20 Tarımköy Uygulamaları
İdaremizin önem verdiği bir başka uygulama da Tarımköy Uygulamalarıdır. Tarımköy uygulamaları ile ; Kapsamlı bir planlama anlayışıyla dağınık durumda bulunan yerleşim birimlerini biraraya getirmek; Üretimi teşvik etmek; Şehri cazip kılan olanakları köyde yaratarak göçü önlemek; Köy mimarisini geliştirmek; Köylüleri yerinde iskan etmek; Sağlıklı, yaşanabilir konutlara ve düzenli gelire kavuşturulmasını sağlamak hedeflenmektedir. Tarımköy çalışmalarında ilgili Bakanlıklar ve kamu kuruluşları ile işbirliği yapılmaktadır. Tarım Bakanlığına bağlı Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile protokol imzalanmıştır.

21 Hasılat Paylaşım Projeleri
konut üretimi yaklaşık 4,5 katrilyon TL.’lik yatırım harcaması demektir. Bütçeden çok cüzi bir pay alan TOKİ, kaynak temini için özellikle büyükşehirlerde bulunan değerli arsaları üzerinde gelir (hasılat) paylaşım projeleri gerçekleştirmektedir. Bu modelle, Ocak 2003’ten itibaren yapılan ihalelerle; 4 yıl içinde TOKİ’nin kasasına 1,2 katrilyon TL. girmesini temin edecektir.

22 Finansman Çalışmaları
Ayrıca TOKİ, kaynak teminine yönelik olarak elindeki gayrimenkulleri nakte çevirmek için yoğun bir çalışma sergilemektedir. Güven ortamının oluşması sebebiyle daha inşaatların başlama aşamasında yapmış olduğumuz satış kampanyalarında konutlarımız adeta kapışılmaktadır. Bu da yastık altı paranın ve atıl sermayenin piyasaya girmesi ve böylece enflasyonu artırmadan ekonominin canlandırılması demektir. Bu doğrultuda; Ağustos 2004 itibariyle; - TOKİ elindeki muhtelif taşınmazların satışından 410,6 trilyon TL. (255,1 trilyon TL.si nakit); - Başlatılan konut hamlesi satışlarından, 515,4 trilyon TL. (59,6 trilyon TL.si nakit) olmak üzere; Toplamda gayrimenkul 926 trilyon TL. bedelle satılarak 314,7 trilyon TL. nakit elde edilmiştir.

23 Finansman Çalışmaları
Ocak 2003 tarihinde, kasasında 180 trilyon TL. nakit bulunan TOKİ, bugüne kadar toplam 620 trilyon TL. civarında kaynağını konut ve kredi uygulamalarına aktarmış, halen; TOKİ’nin kasasında 547,6 trilyon TL., EGYO A.Ş.nin kasasında trilyon TL. nakti bulunmaktadır. Böylece TOKİ 1,5 sene içinde 1,4 katrilyonluk bir kaynak temin etmiştir. Ödemeler Toplam (Trilyon TL.) Krediler (Koop., Bld., Şehit, Afyon) 179,8 Hakediş ve diğer ödemeler 440,2 TOPLAM 620

24 Finansman Çalışmaları
Dış Kredi ve Finansman Çalışmaları Hedeflenen projelerin hızla gerçekleşebilmesi için yurtiçi ve yurtdışındaki finans kurumlarından kredi temini çalışmaları sürmektedir. - Avrupa Yatırım Bankası (250 milyon Euro) (Hazine onayında); - İslam Kalkınma Bankası; - Halk Bankası ve Vakıflar Bankası aracılığıyla da yurtdışından 100’er milyon $ temini için görüşmeler devam etmektedir. Mortgage (gayrimenkule dayalı ipotek bankacılığı) Çalışmaları Ülkemizdeki enflasyon oranlarının da düşmeye başlamasıyla birlikte uzun vadeli konut finansman çalışmalarını ülkemizde uygulamak üzere hazırlıklar başlatılmıştır. İpoteğe dayalı uzun vadeli konut finansman sisteminin oluşturulması için SPK ve Maliye Bakanlığı koordinasyonunda gerekli teknik ve hukuki hazırlıklar sürdürülmektedir.

25 Kredi ve Kooperatif uygulamaları:
yılları arasında kooperatif kredileri maliyetin %38-42’sini karşılarken 1997’den sonra bu oran %15’lere düşmüştür. 84-88 arasında inşaatların tamamlanma süresi 3-4 yıl iken 89’dan sonra 7-8 yıl gibi uzun sürelere çıkmıştır. Taksit ödemeleri devamlı artarak vatandaşlara büyük bir yük oluşturmaktadır. İlk fiyat ile bitiş fiyatı arasındaki maliyetler aşırı derecede şişmiştir. Ülke çapında sayısız yarım kalmış kooperatif vardır. Verilen krediler gerçek amaca uygun kullanılamamıştır. Verilen kredilerin inşaat yapımına ulaşma oranı %70lere kadar düşmüştür. Kooperatif uygulamaları düzenli kentleşmeyi sağlayamamıştır. Belediyelerin kooperatif uygulamalarında sürekli sıkıntılar çıkmaktadır. Son yıllarda kurumlar vergisi, KDV gibi vergileri ödememek için bazı konut yapımcılarının kooperatif yapısı ile örgütlendiği gözlemlenmiştir.

26 Dolayısıyla TOKİ düzenlediği yeni tebliğlerle;
Kredi Uygulamaları Dolayısıyla TOKİ düzenlediği yeni tebliğlerle; Konut başına 11,5 milyar TL. tamamlama kredisi açarak yıllarca bitirilemeyen kooperatiflerin tamamlanmasını hedeflemiştir. - Konut açığı tesbit edilen illerde %65; - Depremden zarar gören illerde %75; - Diğer illerdeki kooperatifler için de %85 seviyeden itibaren kredi açılmaktadır. 2003-Ağustos 2004 tarihleri arasında toplam konuta yeni kredi açılmıştır. Devam eden kredilerle birlikte ise 2003–Temmuz 2004 sonuna kadar 180 trilyon TL. kredi ödemesi yapılmıştır. Halihazırda konuta kredi verilmektedir. Ayrıca, Şehit Aileleri Kredileri kapsamında kişi başına 29,6 milyar TL. kredi verilmektedir. 2002 yılındaki Afyon depreminden zarar gören haksahibi afetzedeye 48,9 trilyon TL. kredi açılmış, 35,9 trilyon TL. kullandırılmıştır.

27 Bingöl, Tunceli-Pülümür, İzmir-Seferihisar ve Urla depremleri
2003 yılı içinde yaşanan Bingöl, Tunceli-Pülümür, İzmir- Seferihisar ve Urla depremleri sonrasında oluşan konut açığını gidermek üzere görevlendirilen TOKİ, 2338 adet kalıcı konut inşaatını 8 ayda tamamlayıp haksahiplerine teslim etmiştir. TOKİ tarafından yaptırılan afet konutları için TOKİ tarafından harcanan 117 trilyon TL.’nin Maliye Bakanlığı tarafından TOKİ’ye aktarılacağı bildirilmiştir.

28 Konut Edindirme Yardımı (KEY) Hesapları
3320 sayılı Kanunla Emlak Bankası tarafından 1987 yılı başından yılı sonuna kadar “Memurlar ve İşçiler ile Bunların Emeklileri” için toplanan Konut Edindirme Yardımları amacına ulaşamamış ve 588 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 395 trilyon TL. itibar edilerek bunun karşılığı gayrimenkul, TOKİ’nin iştiraki Emlak Konut A.Ş.’ye ayni sermaye olarak devredilmiştir. Yaklaşık 5 milyon işçi, memur ve emeklilerimizi ilgilendiren KEY hesapları problemini nakit ödeme yoluyla çözmeye yönelik olarak Tasfiye Halindeki Emlak Bankası ile TOKİ’nin müştereken hazırlamış olduğu kanun taslağı Hazine Müsteşarlığı’na sunuldu.

29 İştirakler Emlak Bankasının tasfiyesi sürecinde Bankanın 3 şirketinin hisseleri de Toplu Konut İdaresine intikal etmiştir. 1- Emlak G.Y.O. (Emlak Konut) A.Ş. (%39 hissesi TOKİ + %60 hissesi KEY haksahipleri) 2- Gayrimenkul Ekspertiz A.Ş. (%49 hissesi TOKİ) 3- Emlak Pazarlama Proje Yönetimi ve Servis A.Ş.

30 Emlak Bankasından Devralınan Varlıklarla İlgili Sorunların Çözümüne Yönelik Çalışmalar
2001/2202 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereğince Emlak Bankasının iştirak hisseleri ve gayrimenkulleri tüm hak ve yükümlülükleriyle devralınmıştır. Bu nedenle bu varlıklara dair Emlak Bankası döneminde yapılan sözleşmelerden doğan sorunlar, takyidatlar ve hukuki ihtilaflar da İdaremize devredilmiştir. 250’si bu kapsamda olmak üzere halen İdaremizce adet adli dava yürütülmektedir. Emlak Bankası tarafından maliyet+kar esasına göre ihale edilmiş ve kamuya büyük yük getiren Bahçeşehir projesindeki paylaşımlar yapılarak Bahçeşehir’de kalan m2 arsa ve diğer taşınmazlar TOKİ ve diğer hissedarlar arasında, sözleşme hükümlerine göre TOKİ’ye %50 hisse düşecek şekilde paylaşılmış ve – konut üretimine ve kaynak teminine imkan verecek bir alan kazanılmıştır. Hukuki ihtilafların süratle çözümü suretiyle bu varlıkların değerlendirilmesi, İdaremiz ile Emlak Bankası Tasfiye Kurulu arasında etkin bir işbirliği ve koordinasyon sağlanmasına bağlı bulunmaktadır.

31 Göçmen Konutları Koordinasyonu
Başbakanlık Makamı’nın 13 Ağustos 2004 tarihli Olur’u ile, “Göçmen Konutları Koordinatörlüğü” ve Ahıska Türkleri ile ilgili 3835 sayılı yasa gereğince oluşturulan “Üst Komisyon”un “Koordinatörlüğü” görevleri, Toplu Konut İdaresi Başkanı’na verilmiştir.

32 1- 29 Mayıs 2003 tarih 4864 sayılı Kanun:
Yasal Düzenlemeler 1- 29 Mayıs 2003 tarih 4864 sayılı Kanun: Afetlere ilişkin görevlendirilme, uygulama yapılan yerlerde geçici birim kurma ve uygulamalarda Valilikler eliyle bölgelerdeki teknik elemanlardan yararlanma yetkisi; 2- 6 Ağustos 2003 tarih 4966 sayılı Kanun: Konut sektörü ile ilgili şirketler kurmak veya kurulmuş şirketlere ortak olmak, yurtiçi ve yurtdışında doğrudan veya iştirakleri aracılığı ile konut uygulamaları yapmak ve kaynak sağlanmasını teminen kar amaçlı projeler geliştirmek yetkisi; 3- 04 Mart 2004 tarih 5104 sayılı Kanun: Ankara-Protokol yolu gecekondu dönüşümü ile ilgili görevlendirme; 4- 05 Mayıs 2004 tarih 5162 sayılı Kanun: Gecekondu dönüşümü uygulamalarında kamulaştırma, imar planı yapma görev ve yetkileri... Alınmıştır.

33

34

35


"TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI DÖNEMİ FAALİYET RAPORU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları