Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Evren Goralı 2011.  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Evren Goralı 2011.  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek."— Sunum transkripti:

1 Evren Goralı 2011

2  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek standartlı ürün ve hizmetlere verilen  Gönüllülük esasına dayanan bir etikettir

3  AB Yetkili Kurumları tarafından verilir  Ülkemizde henüz verilmemektedir.  Dünya çapında başvurular yapılabilir  Uluslararası pazarlara girebilmede avantaj sağlar

4  Daha az enerji tüketirler  Tüm yaşam döngüsü boyunca daha az çevreye zararlı madde bırakırlar  Tasarım ve malzeme kullanımından dolayı geri dönüşümleri kolaydır  Üretimlerinde daha az kaynak tüketilir  İnsan sağlığına ve çevreye daha az negatif etkileri vardır

5  Temizlik ürünleri  Tekstil ürünleri  Elektronik ürünler  Zemin kaplamaları  Mobilyalar  Bahçe işleri  Boyalar ve Vernikler  Yağlar  Yatak takımları  Kağıt ürünleri  Hizmetler (Turistik konaklama tesisleri)

6  Binalar  Baskı Kağıtları  Ofis aydınlatma ürünleri  Ev aydınlatma ürünleri  Ev soğutma ürünleri  Çamaşır makinesi  Isıtma sistemleri  Su tüketen ürünler  Görüntüleme cihazları  Evde kullanılan pişirme ürünleri  Telekomünikasyon hizmetleri  Pencereler ve kapılar  Oyuncaklar ve oyunlar  Sıhhi ürünler

7

8

9

10

11  Ürünleriniz ve firmanız için farkındalık yaratma fırsatı  27 Avrupa ülkesi ve Norveç, İzlanda ve Lüksemburg tanınırlık ve geçerlilik  AB kamu ihalelerinde 50% oranında yeşil ürünlerin kullanılması hedefi  Türkiye Çevre Faslı çerçevesinde Eko-etiket yasasının çıkartılıyor olması  Özellikle tedarik zincirinde olan firmalara çevre konusunda gelecek baskılar  Çin, Meksika, Hindistan, Güney Afrika gibi Türkiye’nin rekabet ettiği ülkelerde Ecolabel kapasite geliştirme çabalarının başlaması

12 Üretici/Servis SağlayıcıÜrün Grubu DENIZ TEKSTIL SAN. VE TIC. ASTextile products SANKO TEXTILE INC. & TRADE COMTextile products SUNWING RESORT SPA SIDEBEACHTourist Accommodation UNITEKS TEKSTILTextile products ARÇELİK A.Ş.Televisions Televizyon, temizlik ürünleri, sert kaplamalar, ahşap yatak ve otel ürün gruplarında başvuru hazırlıklarını yapan firmalar bulunmaktadır.

13  Genel temizleyiciler (cam/pencere temizleyiciler ve sıhhi temizleyicileri)  Bulaşık makinesi deterjanı  Elde bulaşık yıkama deterjanı  Çamaşır deterjanları  Sabunlar, şampuanlar ve saç kremleri

14 Genel temizleyiciler ürün grubu genel temizleyiciler, cam/pencere temizleyiciler ve sıhhi temizleyicileri içerir. a)genel temizleyiciler, zeminler, duvarlar, tavanlar, pencereler ve diğer sabit yüzeyler gibi rutin temizlik işlerinde seyreltme yapılarak yada yapılmaksızın kullanılan deterjan ürünleri içerir. Bunlar ev, ticari ve endüstriyel tesisleri içine alan binalarda kapalı alanlarda kullanılan ürünlerdir. b)cam/pencere temizleyicileri, seyreltme yapılmaksızın pencerelerin rutin temizliğinde kullanılan özel temizleyicilerdir. c)sıhhi temizleyiciler, çamaşır odası, tuvalet, banyo, duş ve mutfak gibi ile sıhhi yerlerde kir ve/veya kalıntıların ovma ile temizlenmesinde kullanılan deterjan ürünleridir. Bu alt grup banyo ve mutfak temizleyicileri içerir. Bu ürün grubu hem özel hem de profesyonel kullanıma yönelik ürünleri kapsar. Ürünler, kimyasal maddelerin formülasyonları şeklinde olmalı ve üretici tarafından bilinçli olarak eklenmiş mikroorganizmalar içermemelidir. AB Eko-Etiketi taşıyan ürünler şu mesajları verir:  Sulak alan içeren çevreler üzerinde düşük bir etkiye sahip  Belirli tehlikeli maddeleri içermez  Su içinde yosun büyümesine sınırlı bir etkiye sahiptir  Büyük ölçüde biyolojik olarak parçalanabilir  Daha az ambalaj kullanılmıştır  Doğaya uygun kullanımı hakkında bilgi içerir  En az piyasadaki ürünler kadar etkili bir performasyon için garantilidir

15

16 Bu ürün grubu evlerdeki bulaşık makinelerinde kullanılan bulaşık deterjanı ve durulamaya yardımcı olan ürünlerden oluşur. Bulaşık deterjanları, Teknik özellikleri aynı olan (hacmi ve kullanımı) ticari ve ev içi bulaşık makinelerinde kullanılan tüm deterjanlarını içerir. AB Eko-Etiketi taşıyan ürünler şu mesajları verir:  Sulak alan içeren çevreler üzerinde düşük bir etkiye sahip  Belirli tehlikeli maddeleri içermez  Su içinde yosun büyümesine sınırlı bir etkiye sahiptir  Büyük ölçüde biyolojik olarak parçalanabilir  Daha az ambalaj kullanılmıştır  Doğaya uygun kullanımı hakkında bilgi içerir  En az piyasadaki ürünler kadar etkili bir performasyon için garantilidir

17

18 Elde bulaşık yıkama ürün grubu tabaklar, tabak-çanak, çatal-bıçak takımı, tencere, tava, mutfak gereçleri ve benzerlerinin elde yıkanmasında kullanılan tüm deterjanları içerir. Bu ürün grubu hem özel hem de profesyonel kullanıma yönelik ürünleri kapsar. Ürünler, kimyasal maddelerin formülasyonları şeklinde olmalı ve üretici tarafından bilinçli olarak eklenmiş mikroorganizmalar içermemelidir. AB Eko-Etiketi taşıyan ürünler şu mesajları verir:  Sulak alan içeren çevreler üzerinde düşük bir etkiye sahip  Belirli tehlikeli maddeleri içermez  Su içinde yosun büyümesine sınırlı bir etkiye sahiptir  Büyük ölçüde biyolojik olarak parçalanabilir  Daha az ambalaj kullanılmıştır  Doğaya uygun kullanımı hakkında bilgi içerir  En az piyasadaki ürünler kadar etkili bir performasyon için garantilidir

19

20 Çamaşır deterjanları ürün grubu toz, sıvı veya başka bir biçimdeki çamaşır deterjanı, yumuşatıcı ve leke çıkarıcılardan oluşur. Ürünler tekstil sektöründe yıkamada ve esas olarak ev makinelerinde kullanılmak üzere amaçlanmıştır, bununla birlikte çamaşırhane ve genel kullanıma açık çamaşırhanelerdeki kullanımı içerir. Bu ürün grubu halılar, mobilya döşeme vb için leke çıkarıcı gibi öncelikle yıkama yapılmadan kullanılan yardımcı ürünleri içermez. AB Eko-Etiketi taşıyan ürünler şu mesajları verir:  Sulak alan içeren çevreler üzerinde düşük bir etkiye sahiptir  Belirli tehlikeli maddeleri içermez  Su içinde yosun büyümesine sınırlı bir etkiye sahiptir  Büyük ölçüde biyolojik olarak parçalanabilir  Daha az ambalaj kullanılmıştır  Ekolojik ve ekonomik yıkama hakkında bilgi içerir  En az piyasadaki ürünler kadar etkili bir performasyon için garantilidir

21

22 Sabunlar, şampuanlar ve saç kremleri ürün grubu, yıkama maksadıyla deri ve saç sistemi ile temas halinde olan herhangi bir durulama maddesi ve karışımını içerir. Aynı şekilde saçların durumunu iyileştiren saç kremleri de buna dahildir. Ürün grubu hem özel hem de profesyonel kullanıma yönelik ürünleri kapsar. Ürün grubu özellikle anti-bakteriyel kullanım ya da dezenfekte amaçla pazarlanan ürünleri kapsamaz. AB Eko-Etiketi taşıyan ürünler şu mesajları verir:  Zararlı maddelerin kullanımına ilişkin sıkı sınırları uygular  Sulak çevreler üzerinde düşük bir etkiye sahiptir  Biyolojik parçalanma konusunda yüksek standart getirir  Ambalaj atıklarını sınırlar  Yüksek düzeyde bir performansa sahiptir

23

24 Ecolabel danışmanlık servisimiz bir paket halinde sunulmaktadır ve tek bir ürün dosyasının hazırlanmasından belgenin alınmasına kadar olan süreci içermektedir. Bu süreç:  Proje başlangıcı Metsims danışmanı müşteri ile başlangıç toplantısı yapar. Projenin çerçevesi ve süreçler belirlenir. Etiketin başarılı bir şekilde alınabilmesi için gerekli kriterler açıklanır ve yapılması gereken çalışmalar Danışman tarafından bildirilir.  Düzenli bilgilendirme ve destek Metsims e-posta, faks, telefon kanalıyla müşteriye başvuru dosyasının hazırlanması sürecinde bilgi desteği sağlar, kıstaslarda istenen gerekli hesaplamaları yapar.  Başvuru dosyasının başvuru öncesi kontrolü Metsims başvuru öncesi dosyanın içeriğini ve başvuru formunu kıstaslar çerçevesinde kontrol eder, uygunluğunu teyit eder.

25  Başvuru sürecinin yönetimi Metsims müşteri adına Avrupa’daki Yetkili Mercii’ye EU Ecolabel başvurusu yapar ve gerekli başvuru ücretlerini öder. Başvuru ile ilgili tüm iletişimler Metsims tarafından yürütülür.  Ecolabel etiketinin temini ve tanıtımı Ecolabel alındıktan sonra Metsims müşterinin ürünlerinin Avrupa’da Ecolabel almış ürünler veritabanına kaydını yaptırır ve yapılabilecek pazarlama fırsatları hakkında bilgi aktarımı yapar.

26

27


"Evren Goralı 2011.  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları