Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİNİ MİNİKLER (8-10 YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR) VE SPOR UYGULAMALARI Tevfik ATATEKİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİNİ MİNİKLER (8-10 YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR) VE SPOR UYGULAMALARI Tevfik ATATEKİN."— Sunum transkripti:

1 MİNİ MİNİKLER (8-10 YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR) VE SPOR UYGULAMALARI Tevfik ATATEKİN

2 Gelişim Özellikleri 1.Fiziksel Gelişim (İskelet,Kas ve İç Organların Gelişimi) 2.Bilişsel (Anlama, Düşünme, Bilme vb.) Gelişim 3.Benlik Yapısı Gelişimi 4.Psikososyal (Çevresel Etkilerle Oluşan Kişilik) Gelişimi 5.Ahlaki (Değerler Sistemi) Gelişimi 6.Psikomotor (Hareket) Gelişim

3 8-10 YAŞ ÇOCUKLARINDA FİZİKSEL GELİŞİM ve SPOR UYGULAMALARI Tanım: Fiziksel Gelişim iskelet yapısı, kassal yapı ve iç organlardaki büyümeyi ifade eder YAŞ ÇOCUKLARINDA •BEL •KOL •BACAK Kemikleri ağır işleri yapmaya elverişli değildir. •KAS yapıları ise,ağır yük ve işleri yapmaya elverişli olmadığı gibi,ince ve teknik becerileri yapacak sinirsel gelişimi tamamlamamıştır. BU NEDENLE BU YAŞ ÇOCUKLARINA YÖNELİK •1- Spor Müsabakaların için Performans Antrenmanları Yapılmamalıdır. •2-Özel Kuvvet ve Dayanıklılık Çalışmalarından uzak durulmalıdır •3-Teknik davranışlar Beceri ölçüsünde istenmemelidir.

4 NE YAPILMALI??? •Kısa Oyunlar Oynatılmalı •Eğlenceli Oyunlar Oynatılmalı •Araç ve Gereçler Küçük ve Hafif Olmalı •Oyun Alanları Büyük Olmamalı •Fiziksel Olarak Çocuklar Zorlanmamalıdır AKSİ DURUMDA •İskelet (kemik ) yapısında büyüme problemleri ve bozukluklar meydana gelebilir. •İç organlarda hassasiyet ve yıpranma özellikle kalp kapakçıklarında harabiyet oluşabilir. •Kaslarda erken güçlenme sonucu erken iflas etme veya harabiyet oluşabilir.

5 8-10 Yaş Çocuklarında Bilişsel (Anlama, Düşünme, Bilme vb.) Gelişim ve Spor Uygulamaları Tanım:Bilişsel gelişim çocuğun ne yapacağını nasıl, neden ve niçin yapacağını, nerede nezaman yapacağını düşünebilmesi anlayabilmesi ve canlandırabilmesi ile ilgili beyindeki işlem yapabilme faaliyetidir Yaş Çocukları Somut İşlemler Dönemindedirler BU NE DEMEK? Bu 8-10 yaş çocuklarının bir hareketi yapabilmesi için o hareketi zihninde canlandırabilmesi demektir. Ancak ondan sonra hareketi uygulayabilir.

6 NE YAPMALI? •Çocuğun anlayabileceği ve zihninde canlandırabileceği hareketler öğretilmeli ve istenmelidir. NE YAPMAMALI? •Çocuğun anlayamayacağı, görse bile zihninde canlandıramayacağı bileşik hareketler, taktik hareketler öğretilmeye çalışılmamalı ve bu tür hareketler çocuklardan beklenmemelidir. Çocuklar bazı hareketleri anlayamadıkları için yapamazlar. O halde onlardan yapmalarını istediğimiz hareketler anlaşılır ve somut olmalıdır.

7 8-10 Yaş Çocuklarında Benlik Yapısı Gelişimi ve Spor Uygulamaları Tanım: Benlik çocuğun kendisini iyi veya kötü, olumlu veya olumsuz, güzel veya çirkin, güçlü veya güçsüz olarak hissetmesidir. Ancak;anne, baba, öğretmen, antrenör çocuğa sürekli bağırır onu azarlar, onun eksik ve hatalı yönlerini ön plana çıkarırsa çocuklar kendilerini BENLİK KİŞİLİĞİN TEMELİDİR EĞER BENLİK OLUMSUZ İSE, İLERKİ YAŞAMDA OLUŞACAK KİŞİLİK GELİŞİMİ DE BUNDAN ÇOK ZARAR GÖRECEKTİR. Tüm çocuklar kendilerini her açıdan olumlu hissetmek isterler. Güçsüz, yeteneksiz, beceriksiz hissetmeye başlarlar.

8 NE YAPMALI? •Çocukların oyun ve müsabakalar anında yaptıkları- yapabildikleri alkışlanmalı, taktir görmeli. •Yapamadıkları gündeme getirilmemeli ve eleştirilmemeli, bunun yerine daha iyi şeyler yapabilecekleri onlara hissettirilmelidir.

9 Psikososyal Kişilik ( Çevresel Etkilerle Oluşan ) Gelişimi ve Spor Uygulamaları Tanım: Çocuğun kendisi ile düşüncelerinin bireylerin davranışları sonucu olumlu veya olumsuz etkilenmesidir yaş çocukları yaptıklarından dolayı eleştiriliyor, kıyaslanıyor ve takdir görmüyorsa Bu ise çocuğun kendisinin beceriksiz, yeteneksiz, önemsiz ve değersiz görüldüğünü düşünmesi demektir. aşağılık duygusu geliştirebilirler

10 NE YAPMALI? NE YAPMAMALI?? •Çocuk yapabildikleri için takdir edilmeli •Çocuk yapamadıkları için yönlendirilmeli •Çocuğun yapabildikleri öne çıkarılmalı •Ceza ve olumsuz davranışlardan kaçınılmalı •Eğer çalışırsa her şeyi yapabileceği duygusu yaratılmalıdır •Çocuk “ne yaparsam yapayım başaramıyorum” düşüncesinden kurtarılmalıdır.

11 8-10 Yaş Çocuklarında Ahlaki (değerler sistemi) Gelişim ve Spor Uygulamaları Tanım: Bu yaşlardaki çocukların doğruyu, iyiyi ve olması gerekeni büyüklerini örnek alarak öğrenmesi ve uygulamasıdır. O halde Ne yapmalı? Ne yapmamalı? •Antrenör bir eğitici olduğunu asla unutmamalıdır. –Küfür etmemeli, –sigara içmemeli, –rakibi küçümsememeli, –kurallara uymalı, –bağırmamalı, –yenilgiyi doğal karşılamalı, –galibiyetleri zafer olarak nitelendirmemeli/büyütmemeli, Çocukların bu yaşlarda “Büyükler ne yaparsa doğrudur” döneminde oldukları unutulmamalıdır.

12 8-10 Yaş Çocuklarında Psikomotor (Hareket) Gelişim ve Spor Uygulamaları Tanım: Hareket gelişimi, hareketlerdeki koordinasyonun ve becerinin artması, çocuğun vücudunu ve vücudunun ilgili bölümlerinin kontrollü ve amaçlı kullana bilmesi demektir. BU NE DEMEK? Bu 8-10 yaş çocuklarının herhangi bir spor branşına yönelik olarak hazırlayıcı oyunlar evresinde olmaları demektir. Bu da, •Bu yaş çocuklarına yönelik müsabakalardaki hareketlerde •Teknik beceri •Taktik beceri •Kondisyonel özelliklerin istenmemesi demektir 8-10 Yaş Çocukları Hareket Gelişimi Açısından SPOR İLE İLGİLİ HAREKET GELİŞİMİ GENEL EVRESİNDEDİRLER

13 NE YAPMALI? •Bu yaş gruplarına yönelik oyun ve müsabakalar •Basit olmalı •Kolay olmalı •Çocuğun yapabildiği hareketler yeterli olmalı ve •Çocuk içinden geldiği gibi oynamalı

14 8-10 Yaş Çocuklarında Futbol Eğitimi Nasıl Olmalıdır? •Temel tekniklerin eğitimi teknik beceri seviyesine ulaşmak amacıyla değil, oyunda işe yarayacak şekilde kullanmayı amaçlamalıdır. •Temel teknik eğitim topsuz olmamalıdır. •Sert ve yakın ikili mücadeleyi gerektiren uygulamalardan kaçınılmalıdır. •Top ile yumuşak ilişki kurabilmeyi amaçlayan hareketli “topu al- ver”, “topu sür”, “topu kontrol et” temeline dayalı küçük basit oyun uygulamaları temel alınmalıdır. •Temel teknikler çok tekrar sonucu beceriye dönüşür ancak 8-10 yaşlarda çok tekrar sıkıcı bir eğitim yöntemidir. Bunun yerine basit problemlerin yaratıldığı, teknik uygulamalarla problemlerin çözüldüğü eğlenceli uygulamalar daha verimli bir eğitim yöntemidir.

15 •Bu yaş çocukları gördüklerini aynen uygulayamazlar. Bunun için doğru hareketlerin uygulamalı gösterilmesi yanında, doğru harekete kendisinin ulaşması sağlanmalıdır. Bu da sınama demektir. Sınama çocuğa bol şans ve imkan sunmak demektir. •Tüm spor branşlarına yönelik eğitim anlayışında 8-10 yaş GENEL EVRE olarak tanımlanır. Bu branşa hazırlayıcı oyunlarla eğitim anlayışı demektir. •Teknik becerilerin üst seviyede öğrenilme yaşı tir. Temel teknik hareketlerin beceri seviyesinde istenmesi gereken yaşın 11 den sonra olduğu unutulmamalıdır.

16 8-10 Yaş Çocuklarında Futbolda Yetenek Seçimi Çocukların arasında gelişim düzensizlikleri görülür. Aşırı oyun isteği vardır. Bu isteği tatmin edici yapılan ve alan, kural belirlenmeyen oyunlarla canlı gözleme dayalı seçmeler yapılabilir. Fakat bu seçmeler, çocuklara hiçbir şey hissettirmeden ve onları başarı baskısı altına sokmadan yapılmalıdır.

17 Bedensel durum ile ilgili olarak ancak anne, baba, büyükanne, büyükbabanın durumları göz önüne alınmalıdır. Ancak, bu kriterde çocukların dengeli beslenme, bakımları göz önüne alınarak anne ve babanın genetik yapılarından farklı olarak yansımalar oluşabilir. Futbol oyununa yatkınlığı, topa alışması küçük gruplar halinde oyunlarla yükleme yapılmadan değerlendirmeye alınmalıdır.

18 Unutmayınız!!!! •Çocuklar minyatür büyükler değildir. •Çocuğu kazanmak çocukluk yaşlardaki müsabakaları kazanmaktan daha önemlidir. •Çocuğu kazanırsanız geleceğin müsabakalarını da kazanmış olursunuz. TEŞEKKÜRLER!!!


"MİNİ MİNİKLER (8-10 YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR) VE SPOR UYGULAMALARI Tevfik ATATEKİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları